Kenali mereka

Thursday, October 15, 2009

Redang Bay Resort

Terima kasih kerana menaja peercutian ini..

Redang Bay Resort



Jeti Merang


Man, pilot boy yang cool

Kemudahan

Peralatan untuk diving - Complete!

Kalau nak sewa kamera dalam air pun ada. 50 hinggit jer. berbaloi beb

Mcm2 jenis bilik ada. Tengok berapa tebal lu org punya poket. Pendek kata 3 hari 2 malam termasuk makan minum, tempat tidur, snokeling dan lain2, semua sekali baru 300 hinggit sorang. Tahun depan bulan april bleh datang.

3 kali snokeling untuk percutian 3 hari 2 mlm.

Tempat bertanya, komplen, letak kunci dan lain2

Kedai makan - kat sini kena pakai duit sendiri. Macam2 ada..
Kedai Menjual Cendremata


Poket kalau penuh, mcm2 bleh beli kat sini

Kelabu biji mata tengok barang yang dijual


Mini Bar
1001 mcm lagu bleh request! Kul 10mlm clubbing time..he he

Wifi

Siap ada wifi tuuu..

Ruang Makan
Ramai gak yang bleh makan

Sejuk mata memandang sambil makan disini

Kalau ada muzik yang ringan pasti menarik diruang makan ni

Air suam sentiasa tersedia. Yang tak besh kat sini cuma balik2 air oren!

Minumlah sebanyak mana pun kopi atau teh. 24 jam tersedia


Banyak pelancong dari Amerika. Tammy dari California bersama isteri

Kedai Runcit

Aku ingat harga kat sini mesti mahal punya, rupa2nya harga sama kat KL. 2 hinggit jer bungkus besar twisties perasa ayam. Coke satu tin pun tak sampai 2 hinggit

Marine Park
Mula2 naik bot dari Redang Bay

Dah sampai - 5 minit jer dari Redang Bay

Bersih giler pantai ni

Sama2 kita jaga kebersihan pantai ni

Sebelum nak snok kena brief dulu. Mamat sabah ni lawak siot! Aku rindu kat korang teruatamnya budak2 sabah & sarawak

Staff

Beach boy hensem2 belaka. Dia orang cakap kat Uncle, awek2 yang seksi ni susah nak digoda tapi yang tertutup sana sini paling senang nak ngap! Jadi..lu pikirlah sendiri beb!

Staff pompuan yang cun2. Pekerka kat sini kalau x silap ada 80 orang dari pelbagai bangsa dan agama. Sabah, sarawak, myanmar, nepal, india, melayu, cina. 1Malaysia?

Pool

Bersih

Tapi sayang x dalam sangat! dari 3 kaki melandai ke 6 kaki dan kecik

Makan
Hot Dog ngan Dading Bakar

Ikan Bakar

Chicken Ball


Ayam Bakar sedap giler

Nasi Goreng

Maggi Goreng yang paling sedap aku rasa

Kentang Bakar

Kambing Bakar

Salad

Ikan
Six Banded Angelfish

Blue Ring Angelfish

Boxfish

Bigeye Fish

Beaked Butterflyfish

Batfish

Barramundi Cod

Pennant Bannerfish

Pearly monocle Bream

Bridle monocle Bream

Flathead

False clownfish

Diamondfish

Damsel

Catfish

anemonefish

Scrawled Filefish

Mandarin Fish

Frogfish

Scrawled Filefish

parrotfish

Mandarin Fish

Goby

goatfish

Freckled porcupinefish

Zebra Lionfish

White-eye moray

Scorpion Fish

Redfire Lionfish

Rabbitfish

Pufferfish

Potato Grouper

Longnose moray

Lemon rabbitfish

Leaf Scorpion Fish

Giant moray

Ghost Pipefish

Yellowmargin triggerfish

Yellow Snapper

Trevally

Titan Triggerfish

Stonefish

Squirefish

Sandray

Many spotted sweetlips

Mableray

Dotted sweetlips

Devil Scorpion Fish

Cushion starfish

Crown of Thorn starfish

Brown sweetlips

Blue spotted

Freckled porcupinefish

Common pipefish

Bumphead Parrotfish

Bluebarred parrotfish

Banded Pipefish

Coral

Whip Coral

Whip Coral

Whip Coral

Sponges coral

Sponges coral

Soft Coral

Soft Coral

Soft Coral

Soft Coral

Soft Coral

Soft Coral

Soft Coral

Soft Coral

Seafan Coral

Seafan Coral

Seafan Coral

Seafan Coral

Seafan Coral

Seafan Coral

Seafan Coral

Seafan Coral

Seafan Coral

Seafan Coral

Mushroom Coral

Green Tree Coral

Fire Coral

Featherstar

bubble coral

Video
Redang Bay Resort



Terima Kasih sekali kepada pihak Redang Bay. Semua staff disini boleh dikatakan peramah. Mereka sangat memntngkan kepuasan pelanggan. Cuma satu jer yang aku x puas hati, cuba tengok gambar dibawah!

SAMPAH !

2 comments:

nadzri said...

banyak gambar percutian....

POSH76 said...

good review i like hehe