Kenali mereka

Thursday, March 17, 2011

Makhluk paranormal 3 (Hantu Budak)?

Makhluk paranormal 3 (Hantu Budak)?

Kosmo - 21-1-2007



1. Rakaman imej misteri seakan sinar-X (X-ray) seakan berbentuk janin diperut kanak-kanak melalui talian tangan?

2. Imej aneh di rambut?

3a. Tidak terdapat sebarang kuku kotor jari telunjuk sebelah kiri

3b. Kelihatan kuku panjang yang kotor jari telunjuk sebelah kiri?

4. Kelihatan kesemua jari sebalah kanan lebih panjang dari asal?
(klik imej untuk lebih besar)
(klik imej untuk lebih besar)

Memandangkan dua rakaman telah dipaparkan dan terdapat beberapa pandangan dari juri paranormal,(mekasih banyak-banyak), untuk kali ini, kami paparkan beberapa imej yang pendapat kami lebih sukar sedikit untuk anda buat keputusan. Walaubagaimanapun, kami masih mengalu-alukan komen anda sebagai juri paranormal untuk kita kongsi bersama. Hadiah tetap akan diberikan pada anda sperti yang lalu (klik) (klik)

Sila rujuk maklumat penuh tentang kisah ini (klik)


Nota
Anggota Team PSI jangan nak menyibuk dalam peraduan ni.
(Dengan IZINNYA, semua permasalahan aktiviti paranormal yang negatif berjaya kami selesaikan dalam masa tidak lebih satu jam dengan syarat tiada sebarang imbuhan yang diberi.)

15 comments:

Kira Kekuri said...

fuhh..seram!

shayy omeyy said...

Pada penglihatan n firasat saya..hehe..cheh..cm juri betull...
ignore it..just joke..
pd ape yg sy telek n nmpak??

pd rkaman vdeo: spt ada wajah seseorg yg sdg dudk dan matanya agak terbeliak besar..wajahnya juga menggerunkan..eshh seram tgk lama2..lg2 mlm jmaat cmni..huh...

pd gambar budak yg tidur tu: spt ada wajah seseorg yg sdg baring terlentang(berlawanan posisi budak yg meniarap)dan tidak tidur..dan hidugnya ada menyerupai khinzir..nauzubillah...

pd gambar yg menunjukkan tiada kuku kotor..cuba lihat di sebelah kerusi sudut bawah..apa yg sy nampak..aada seseorang yg sedang melihat ke arah budak itu dalam keadaan mata yg menjeling..

pd gambar kuku hitam: bg sy tiada sebarang imej apa2 yg sy npak..mgkin itu rmbut bdak yg tersentuh jarinya..

pd tgn yg npak besar: bg sy tiada imej2 yg pelik..cuba kita fikir balik..tgn budak yg di ats semasa ia menggengam tgn..npak tgn nya normal..ttp bila ia tidur..tgnnya terlurus di kesemua bhgian..itu yg nmpak sperti lbih pnjg..

sgala yg di atas hnya dr pndgn mata sy shj..skiranya slah mtk maaf..erm...(^_*)

^MaX2™ said...

Tepuk dada tanya selera.... :)

Uncleseekers said...

Kira - Camner nak jadi juri kalau ada perasaan seram. Aduyaaa.

Uncleseekers said...

Shavyy - pergh...panjang lebar. Kita tengok apa juri lain yang komen ttg pendapat anda. Camnerpun mekasih byk2 krn beri komen

Uncleseekers said...

Max - apeda yg ko dok menyibuk kat sinilah labu...Ko kan dah jenuh tengok bende2 camni. Bile nak naik janda teman aku. Aku dah lama sorang2 ni dalam hutan!

Anonymous said...

perghhh.. zaman skarang macam2 perkara luar biasa ber laku..jom tgk.
http://tinyurl.com/penemuan-luarbiasa

shayy omeyy said...

hehehe..sy memg cmni..pntg bg pluang tok ckap..huhu..pape pn..sy suke ar..hehe

Uncleseekers said...

UNCLE MOHON RAKAN BAIK DARI SINGAPURA UNTUK MEMBERI KOMEN (JURI PARANORMAL) TENTANG ISU INI. INILAH JAWAPANNYA...TADAA....

Pertama, terima kasih kerana sudi suruh saya berikan komen tentang Makhluk Halus 3 yg dalam blog uncle.Memang bila diberi kesempatan saya akan berikan komen full detail dan yg terbaik mungkin.

Saya lebih kepada scientific/reason rasional tetapi tidak sepenuhnya menolak kepercayaan pada makhluk2 etc.Memandang cerita ini ada kemungkinan besar boleh terjadi dan benar berlaku sebabnya di singapura saya pernah melalui agak2 perkara yg seakan tetapi lebih kepada bayi yg didalam perut.(itu kita cerita dilain waktu)

Jika guna kepakaran saya pula apabila saya membaca nama..
Norfairuza Binti Mohd Fatimi, tetiba diminda saya nampak seorang wanita yg kulit agak cerah berpakaian biru atau biru jambu(light blue) yang kainnya berbunga kecil2...kurus dan rendah jugak dan umurnya tak lah begitu lanjut...mungkin tak sampai 45thn..tapi saya rasa "masih cun"..

Cik ni nampak mcm orangnya "timid"..Jadi tak salah la jikalau "senang" ditakuti oleh makhluk2 yg sudah tentu lebih mengenali perasaannya itu. Tetapi,jika menggunakan akal fikiran,hanya 1 sebab saya musykil tentang peristiwa ini benar2 berlaku.

Jika Uncle sudah datang ke rumahnya dan membaiki keadaannya itu...mengapa pula Cik Norfairuza tulis surat pada uncle dan cerita kembali kejadian2 yg dah tentu uncle sudah tahu sewaktu dirumahnya...??.Ni part tak masuk akal..Sebab jika seseorang itu hendak berterima kasih pun,mungkin hanya surat ringkas ataupun mungkin ada "buah tangan" ke?..Tetapi ni tidak..Surat yg "ditulisnya" itu seakan membuat cerita untuk semua baca dan bukanlah tepat pada matlamatnya iaitu utk berterima kasih pada uncle..

Wujud atau tidak?..Tepul dada tanya selera...

Sekian,
Hirmie Rahman
International & Domestic Marketing/Product Manager
Spears Productions & Distribution /Investigations

Mak Peah Bini Sood said...

Pada pendapat peribadi saya ianya hanyalah optical illusions sahaja... kalau kita pergi toilet tengok jubin lantai pun boleh menyerupa cam muka orang dan binatang ikut apa yang anda ingin mengimaginasikan ini adalah peermainan mata.

Jika anda membenarkan ia maka akan berlakulah ke atas diri anda.. jgn lah terlalu taksub sehingga boleh terpesong...

kebetulan juga kaki dan tangan saya pun sebelah pendek sebelah panjang... nuthin unsual about it!

Wallahuallam

iera said...

Salam uncle,

Semua yang uncle paparkan dalam gambar2 berkenaan adalah sebagai bukti kewujudan makhluk halus..saya selalu menonton seekers yang keudara di tv tapi kdg2 tak nmpk pun “benda2” tu dari dalam tv..tak tau la kalau di tempat kejadian boleh rasa dan nmpk...kalau betul gambar2 tersebut adalah gambar2 makhluk halus, maknanya dah banyak lah gambar makhluk halus yang orang dapat tangkap dengan menggunakan kamera biasa..sebab makhluk halus tu ada di mana2 je...but maybe kalau gunakan peralatan canggih yang team seekers ada mampu capture gambar benda2 halus tu..but I’m not sure if we are using amateur camera can caught such things….
Mungkin semua gambar tersebut secara kebetulan terjadi yang sedemikian..maybe kamera tu kene pantulan lampu, or lens kamera tu ada scratch…ataupun sudut masa ambil menyebabkan hasilnya yang sedemikian..tapi apa pun hanya uncle yang tau… saya pulangkan pada yang lebih pakar.. :)

wasalam...

Uncleseekers said...

Mak Peah Bini Sood - Saya suka dengan semua komen sebagai juri paranormal anda dari rakaman 1 hingga 3. Kalau boleh, mohon diberi komen pada setiap gambar yang dipaparkan.

Uncleseekers said...

iera - Terima kasih kerana sudi menjadi juri paranormal disini.

Berkenaan dengan program seekers, Team kami hanya terlibat pada musim pertama (pengacara apek) dan musim kedua sahaja (pengacara ida nerina). Musim ke 3 sampailah yang terbaru ini (musim ke 7) kami tidak terlibat langsung.

Iera boleh tonton semula program yang kami terlibat dan nilaikan sendiri

Musim pertama - http://uncleseekers.blogspot.com/2010/01/seekers-ghost-trailer-episode-13-season.html

Muism kedua - http://uncleseekers.blogspot.com/2010/01/seekers-ghost-communicate-episode-13.html

Permasalahan dengan kepercayaan individu terhadap kewujudan makhluk paranormal sangat subjektif.

Bagi mereka yang percaya ianya sangat mudah tetapi bagi mereka yang tidak percaya, tiada satu bukti yang boleh membuat mereka mempercayainya.

Pada pendapat peribadi uncle...

"Ketakutan itu satu hiburan"

iera said...

salam..

terima kasih dgn ulasan uncle..sayang sekali seekers di tv tu bukan lagi bersama uncle..sebab nama seekers mmg sinonim dgn uncle...

Benar kata uncle perkara berkaitan makhluk halus ini sangat subjektif..saya mmg percaya kewujudannya kerana mmg termaktub dalam al-quran tentang alam ghaib nie..cuma inya memerlukan ilmu dan keberanian yang cukup utk mendalaminya...

bagi saya pula saya seorg yang suka membaca dan mempelajari perkara2 baru..terserempak dgn blog uncle nie membolehkan saya baca byk mengenai perkara alam lain...terima kasih kerana pada saya ianya salah satu gedung ilmu buat saya...teruskan usaha uncle dalam bidang ini dan saya sebagai peminat akan terus support uncle... :)

wasalam...

Mak Peah Bini Sood said...

insyAllah Uncle...

mak sgt berminat membaca blog uncle dan terimakaseh kerana sudi mengunjungi blog mak juga... insyaAllah ada kelapangan mak akan beri komen ya...