Kenali mereka

Tuesday, July 3, 2012

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 61)

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 61)

Benarkah Kamal Hisham Bawa Lari RM60 Juta Ke Luar Negara?


Kamal Hisham Jaafar


Salam, Kamal Hisham,

Aku dah publish jawapan kau dalam Part 60 dan aku yakin 300% kau baca. Kau mesti happy kan?

Bermula Part 61 hingga Part 65, aku nak kau sendiri yang tulis semua pengalaman kau bersama kerabat negeri Johor.

Berkata benarlah walaupun pahit. Allah sentiasa bersama orang yang benar. Manusia merancang tetapi Tuhan adalah sebaik perancang.

Aku nak kau berterus terang pada semua para pembaca,

Adakah kau bawa lari duit RM60 juta dalam Part 61

Aku beri kau masa 1 jam untuk jawab balik email ini kalau kau ada telur!

Uncleseekers
Seek The Truth

FULAWEI...
Tepat 1 Jam Kamal Jawab Balik Soalan Aku! 
Tabik Spring Sama Lu Beb...


Tuduhan kononnya saya bawa lari duit 60 Juta adalah fitnah semata-mata. Ini dibuat kerana hendak mengkaburi ahli keluarganya sendiri dan orang ramai supaya mengalihkan fokus kepada sikap tamaknya sendiri. Tiada laporan Polis pernah dibuat tentang kehilangan wang sebanyak 60 Juta, jawapannya mudah sahaja sebab tiada wang yang hilang.

Saya berjaya menyelamatkan wang tersebut dan memindahkan wang tersebut dari akaun di Standard Chartered, Hong Kong ke akaun Amanah Raya (dokumen ini saya lampirkan sebagai bukti yang nyata ). Jadi isu tersebut tidak sepatutnya timbul dan tidak sepatutnya dijadikan modal temberang keluarga ini bila berjumpa rakyat ataupun pegawai-pegawai kerajaan apabila timbul isu saya di dalam perbualan mereka.

Saya sebenarnya tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang kepada keluarga ini jika terus membuat cerita bohong dan fitnah tanpa mengira pangkatnya. Saya bukan takut tetapi tidak mahu membesarkan isu konflik pribadi saya dan Sultan Johor.

Sebelum Uncleseekers paparkan email saya dikeluaran ke Bahagian ke 60, saya tidak pernah berhubung dengannya walaupun berbagai tuduhan kononnya saya mengupah atau bersekongkol dengan Uncleseekers.

Sangka buruk dan orang sekeliling yang berhati hasad dengki yang penuh iri hati terlalu banyak sekeliling Sultan Johor. Sultan Johor patut belajar dari sejarah bagaimana Kejatuhan Kerajaan Empayar Melayu Melaka.

Terima kasih kerana Uncleseekers memberi peluang saya membuat penjelasan terhadap isu ini. Saya cuma ambil sedikit kesempatan hendak menambah bahawa tahap kesabaran saya masih tinggi, jangan sampai saya hilang sabar dan dedahkan terlalu banyak perkara yang mungkin mengejutkan kepada negara jika tekanan-tekanan terus dibuat ke atas saya. Sekian wassalam








Komen aku...
Kenapa cicak mengkarung, yang maha halia, hang mokhtar dan lain-lain masih tak jawab soalan-soalan aku?Ermmphh...


Part 62 - Johor military (JMF) relevan atau tidak?
Part 63 - Rakyat johor anjing?
Part 64 - 
Part 65 - 
Part 66 - Kesimpulan - Tutup kedai

84 comments:

PANGLIMA JMF said...

MASIH MENGHERET KAMAL HISHAM DALAM HAL NI?
CUBA PUJUK KAMAL SUPAYA JADI PARTNER KO DALAM LOKAP ISTANA??
MANA HAL SULTAN JOHOR KAU TU??
KAMI MASIH MENUNGGU HAL PEMBONGKARAN KAU ATAS SULTAN KAMI.
SUDAH HILANG TARING??
KAU AKAN TANGGUNG AKIBATNYA ATAS SEMUA TULISAN KAU NANTI.

SIMPANG LIMA BATU PAHAT said...

ALHAMDULILLAH

ADA LAGI, 1 HARI AKU TUNGGU UPDATE PART 61,
INGATKAN DAH DI ANGKUT. RISAU GAK KAWAN .

DAH ADA KER HAMBA ALLAH YG BERANI CUBA-CUBA MASUK PINTU GERBANG JANDA BAIK TU BRO?

AKU DOAKAN KO SELAMAT BRO. AMINNN

Kerajaan Rakyat said...

Salaam Beb..
Ante ni macam burung antu ... dah kul 2.40 subuh .. masih tak tido...

Anonymous said...

Jalan cerita dah semakin x menarik. tapi yang pasti mesti ADA yang tangkap gigil.

Anonymous said...

MENYAMPAH AKU TENGOK ORANG BUTA PERUT DENGAN HATI CAM PANGLIMA JMF NIE . LU SEMBANG LEBEY LA BRO , BAPE SEN SANGATLAH HANG HALIA TUE BAGI KO? SILAP HARI BULAN DENGAN KAU-KAU DIE KASI PADAM , DASAR JILAT BONTOT !. KO DTG TURUN MUAR KITE TGK SAPE LUNYAI .

PANGLIMA JMF said...

AHHHHH AKU TAK PEDULI!!

SALAH MACAM MANA PUN AKU TETAP SOKONG SULTAN AKU!!

BIAR MATI ANAK JANGAN MATI ADAT!!!!

Anonymous said...

kenapa dalam passport Shafiee Abdullah dalam ruang pekerjaan ditulis "government officical"

Kenapa tak ditulis 'Peguam'?

Pakcik Tangkap Udang said...

- PANGLIMA JMF

Ayat ko ni best la "SALAH MACAM MANA PUN AKU TETAP SOKONG SULTAN AKU!!" mmg salah la sultan ko tu kan?.. pasni kalau anak bini ko kena toron ngan diorang baru la ko tau langit tinggi rendah.. pastu ko ngamuk , sultan kesayangan ko tu campak ko dlm kolam buaya..

mail mengkarung said...

kah kah kah..bodoh punya panglima jmf..

Anonymous said...

Saper panglima jmf ni jeng jeng jeng.askar pakai parang kontot

Anonymous said...

negeri aku tak ada sultan. .ada ketua lantikan menteri. .tak pernah ada skandal, .cool. .selesai tempoh balik kampong. .rakyat suka, .aman beb.

Tiadasiapasiapa said...

Janganlah menghina orang yang hina saudaraku sekalian. Agaknya button CAPSLOCK beliau rosak ke mana le kita nak tau kan.. Belilah keyboard yang baru.

Anonymous said...

"Some people must really feel sooo Lonely to tweet about every single thing they do, as if the whole world is so interested on what they're doing. One should realise there's so much more to do in Life. Its ok to share your opinions or what interesting things you're doing, but not what about Your mom cooks, or what the hell You feel you're going to eat.... ✗"

TMJ baru je tweet cakap tak perlulah share benda-benda yang tak 'interesting'.

http://www.twitlonger.com/show/i4r1qe

Kami rakyat marhaen tak mampu tweet "Preparing for another Polo Tournament in Argentina in September.."

Lagipun hidup makan gaji.

Anonymous said...

-PANGLIMA JMF , Alah ! ko sembang kat sini boleh la . Org yg sokong monarki nie slalunye penjilat tegar ataupon terlampau bodoh . bkn nk kutuk la tp ko cari la manede negare lain ade 9 raje? melayu 1 je nk raje byk2 sbb bengap ! . suka sgt jadi kuli org cam PANGLIMA JMF !

joho said...

Anonymous said...
negeri aku tak ada sultan. .ada ketua lantikan menteri. .tak pernah ada skandal, .cool. .selesai tempoh balik kampong. .rakyat suka, .aman beb...

negeri mane tu bro?

joho said...

Anonymous said...
negeri aku tak ada sultan. .ada ketua lantikan menteri. .tak pernah ada skandal, .cool. .selesai tempoh balik kampong. .rakyat suka, .aman beb.

negeri mane tu bro?ketua menteri pasti ke xde skandal??huuuu....

Anonymous said...

Sesungguhnya segala apa yang ada dilangit dan juga di bumi adalah di bawah pentadbiran Allah Yang Maha Agong....Bismillah hil lazi ya yadduru maasbihi syyaun fillard walla fis samma wahuwas sammi ull azziz....Kelahiran Muar

Raza said...

Apabila dua pihak masih tidak dapat satu jalan penyelesaian, maka, isu ini jadi semakin rumit. Tambah pula, ada org lain yang cocok jarum. Aku masih harapkan agar semuanya kembali seperti dulu. Berdamailah. Jgn ikut sangat komen2 penghasut.

dayteenlea said...

eh shafie abdullah
:)

Anonymous said...

dr part 1 hingga 61.. aku baca.. x ada pun maklum balas dr istana atau knyatan dr istana pd media..

setkat ni "tukang jilat" je p report polis.. uncle aku rasa pendedahan ko ni mcm semut je kot.. cuba kau kasi dedah beso gajah sikit.. bangkai gajah nak tutup pun x blh sbb bau kuat..

so aku cadangkan kau.. buat sidang media selepas part 66... amacam uncle ada brani kaa?? ke setakat nyalak dalam blog je??

Anonymous said...

Panglima Jonet Menyesal said...

uncle, aku antara org yg hadir time pjumpaan 30ribu org(xsampai pun 30k sbnrnye)bg nyatakan sokongan taat setia keatas Sultan Johor pasal kes no plet www 1 yg lepas,

time aku dtg tu,aku x kenal lagi blog uncle, bile dh ade 30 org report polis pasal blog uncle, br la aku try bukak blog ni, apa lg, aku bace la dr part 1 sampai la part 61, jam 7 pg td aku tamat hadap semua part2 pendedahan uncle,

apa yg aku dpt ckp, aku memang nyesal giler dtg phimpunan hr tu,
kalo aku tau awal2 pasal pendedahan ni, tobat aku xnk dtg!

Ape pun, syukur krn Allah mengutuskan hamba2-Nya melalui uncle dan kamal hisham mndedahkan akan siapa sebenarnya sultan johor.

pape pun, uncle xleh nk salahkan penjilat2 tegar d sekeliling SI,dlm, 100% penjilat, 99% tak tahu benda2 ni, hanya 1% yg hadir adalah org yg berkepentingan demi menjaga periuk nasik walaupun mereka tahu akan hal ini.

sumpah, memang aku tgh mnyesal giler terjerit2 DAULAT TUANKU hr tu.

papepun, uncle memang blogger brani, x mcm blogger papagomo yg tergolong dlm 1% penjilat tegar yg aku sebutkan td.

kalo uncle dpt print screen komen aku ni kmudian taruk kat dlm topic part 62 ni kan best :)

Yang Benar
Panglima Jonet Menyesal
Mantan penjilat tegar.

mas parjo said...

tak lama lagi org johor jadi cam org melaka
tade sutan

mas parjo said...

itu niat sebenar us ni
sedarlah wahai rakyat johor
ini permainan jahat us

mas parjo said...

us ni sebenar ada darah keturunan kelantan yg agak kuat
resam org kelantan dan fitnah - tak dapat dipisahkan

mas parjo said...

us ni dipercayai ada hubungkait dengan keturunan syed yg banyak bertebaran di pasir mas

Unknown said...

Assalamualaikum!Sesungguhnya apabila kita ingin menyatakan sesuatu yang benar itu memang amat pahit dizaman sekarang.Berbohong itu menjadi mudah
kerana dapat keutungan.Dalam hal uncleseekers ini saya dapati beliau benar benar berani dan berjuang bukan untuk diri beliau saja tetapi untuk sahabat dan rakyat yang selalu
tertindas oleh yang berkuasa yang diberi kuasa oleh manusia.Saya mengharapkan semua yang membaca jangan hanya membaca kemudian melupakan apa yang yang akan terjadi seterusnya.......

mas parjo said...

dendam orang kelantan terhadap orang johor takkan ada akhirnya

si zanariah adalah salah satu agenda yang telah berjaya

mas parjo said...

orang johor jangan terpedaya
orang johor adalah cerdik
jangan salah langkah orang johor, besok jadi macam kelantan yg mundur, miskin, sesat dan bodoh

mahu kamu???

mas parjo said...

dino landu... kamu bodoh, bebal
kamu telah terpedaya

Anonymous said...

Aikkk... Apa kaitan plk tak pasal pasal org kelantan masuk port ni...

mas parjo said...

apa kaitan zanariah dgn us??
lihat ni http://ms.wikipedia.org/wiki/Sultanah_Zanariah_binti_Tengku_Ahmad_Panglima_Raja

zanariah asal pasir mas, tempat byk syed2 mcm us ni

paham???

Anonymous said...

Ramai sungguh pencacai dan hamba-abdi sultan disini ya?

Kasihan sungguh buduh dan dunggu.

Anonymous said...

mas parjo bersarapan roti canai pagi ni bersama todi...
tu yang melaluk tu...negeri kelantan dengan rakyat kelantan pun terkena sekali dalam kes ni...

ibnu marzuki al firdaus said...

BILA LANUN JADI RAJA....

1993: KEBAL JADI BEBAL

2013: MONARKI BECOME REPUBLIK?

Sedangkan GURKHA Nepal pun leh berpaling Tadah, ni kan pulak former TSN :-)

Anonymous said...

komen daripada sorang ni mmg lawak
"mas parjo said...

orang johor jangan terpedaya
orang johor adalah cerdik
jangan salah langkah orang johor, besok jadi macam kelantan yg mundur, miskin, sesat dan bodoh"

pengikut2 setia ehem2 haruslah bersyukur kerana pemimpin2/org2 Melayu Johor tidak betul2 CERDIK! Kerana kalau BENAR2 CERDIK..... silap haribulan akan terima nasib macam king2 sepertimana dipaparkan di blog ni utk mengetahui pengakhiran nasib king2 gedebe http://kumpulanpostingfahrezanf.blogspot.com/2011/07/5-raja-asia-yang-kehilangan-takhta-di.html

2. saya dr dulu sampai skrg adalah peminat uncle. Tapi saya paling suka masa uncle tanya dato fazilah kamsah " dato ni org islam ke?" hahahhah soklan tu x salah utk ditanya tapi ramai org marah kikikik... satu lagi pasal nama2 hantu2 tu .. kelakar la

3. Saya fikir apa yg uncle dedahkan di blog ini tentang king n family adalah merupakan satu 'penyampaian maklumat' dari 'pelbagai pihak' yang tidak berani mendedahkan sendiri perkara ini.

4. Salute uncle kerana keberaniannya. Memang x sia2 jadi cucu cicit keturunan Rasullullah.

5. Saya kalau ada peluang ingin sekali nak ajak Uncle pekena teh sambil sap okok,,, mesti best borak ngan uncle.

Akhir sekali, saya ucapkan selamat maju jaya kepada uncle dan teruskan lah berblog selagi masa ada masa dan peluang. Jangan takut atau gentar kerana saya fikir uncle di landasan yang betul.

Allahuakbar!

General Satan Metal

JAMILKUCING said...

Mas parjo.

Nama macam orang INDON je.walaupun aku bukan anak kelantan tapi aku nak bagi tahu kau. ya dulu orang kata rakyat kelantan bodoh, miskin, taka da otak.

Tapi nak beritahu kau. ia ibarat sebuat cerek tembaga yg abru kleuar dari stor,. makin di gosok makin berkilat. itulah kelantan. sekarang ornag tak kata rakyat kelantan bodoh. tetapi sekarang dah terbalik bro.

Sekarang banyak aku dengan ayat rakyat bodoh telah turun ke negeri paling abwah bro. bukan aku cakap tapi ada penceramah cakap. dia ni pulak bekas pegawai tinggi tentera. kau kata kelantan miskin. kelantan kaya bro. kelantan je negeri yg ada minyak. tetapi di romnpak oleh kerajaan. paham. pergi sekolah di malaysia bro.

cungkil gigi said...

kesian, kesian la gak..tapi aku kesian gak kat uncle ni, sibuk dedah itu dedah ini..dapat duit ke uncle? tak pernah pun nampak uncle bawa ferrari ke BMW ke?

Anonymous said...

Baru abis baca dari part1 till part61..aku anak johor..membesar kat bukit meldrum depan laut.. aku sayang johor.. bila dah baca blog uncle..aku tetap sayang Johor.. tapi aku cuma harap, Sultan Johor dan kerabatnya berubah dan minta maaf pada semua rakyat johor atas kelakuan jahil dia sebelum ni.. insyaAllah..kita semua terima dengan hati yang terbuka.. buang yg keruh..ambil yg jernih.. Kami nak Sultan Johor yg baik, dan bebas jenayah!! Kami semua rakyat Johor berbangga jika Sultan Kami Sultan yg adil dan berakidah!! i love JOHOR

Pemerhati BERSIH 3.0 said...

Mas Parjo(jawa totok nih) & Panglimau JMF...kamu nih hebat takat di dunia nih jer..toksah la nk bongkak sangat..zaman skrg ini, rata2 umat Rasulullah S.A.W tak panjang pon hayat nyer..abis kuat 70+...kalu ader yg terlebih dari angka tuh..ALLAH sebenarnya bg peluang utk baiki diri & tambah amal..sama seperti yg US buat nih..umo dia pon dah brape..takleh nk jangka kematian bila akan tiba..samalah dgn aku..aku br 25thn..manatau esok aku mati..tp kan dah tertulis dalam Al-Quran..andai kita mati dan tika itu kita buat kebaikan sebesar zarah..pasti ALLAh akan balas...so jgn la bongkak..ingat ye..renung2 kan & selamat beramal..TAHNIAH uncle SEEKERs

Anonymous said...

Baru abis baca dari part1 till part61..aku anak johor..membesar kat bukit meldrum depan laut.. aku sayang johor.. bila dah baca blog uncle..aku tetap sayang Johor.. tapi aku cuma harap, Sultan Johor dan kerabatnya berubah dan minta maaf pada semua rakyat johor atas kelakuan jahil dia sebelum ni.. insyaAllah..kita semua terima dengan hati yang terbuka.. buang yg keruh..ambil yg jernih.. Kami nak Sultan Johor yg baik, dan bebas jenayah!! Kami semua rakyat Johor berbangga jika Sultan Kami Sultan yg adil dan berakidah!! i love JOHOR

embah mu said...

MAS PARJO jawa sengal

tolong jangan tunjukkan kebodohan org jawa kamu tu kat blog ni,
kata-kata ko ni macam budak darjah 6 baru lepas sunat dan baru campur masyarakat,
tak der isu lain ke ko nak timbulkan . kita sibuk cerita istana johor, ko sibuk citer hal jawa johor dgn kelantan . sempit betul fikiran ko, berapa lama makan gaji bro??? org melayu kelantan ramai yg berniaga bro,

kalau ko tengok kat johor tu berapa kerat sangat melayu berniaga? 98% cina m,sia + singapork.

oit parjo bodoh, aku org johor pun malu nak cakap negeri aku maju, berbanding dgn negeri yg tiada sultan -
melaka lebih maju dari johor- di melaka ko tak jumpa rakyat melaka tidur bawah jambatan hidup merempat.

apa ada pada kemajuan kalau punya sultan keturunan berpalit noda dan dosa, cuci muka dgn arak, zalim sombong dan bongkak.

sepatutnya johor lebih maju dari sekarang. ketingalan pembangunan johor berbanding kl serta selangor amat ketara bezanya,

johor pintu masuk pelabur singapura tercicir kemajuanya disebabkan campur tangan istana dalam hal kerajaan negeri.perancangan semua dicatu.

tolong ler parjo, jangan tunjukan kebodohan org johor kat sini.

"kibin lamu ro'ang hojor ja'er"

aku rela tak ada sultan macam melaka,

walau mcm mana pun aku hormat sultan kelantan muhamad, hormat disebab kan sayang , bukan hormat disebakan takut.

JAMILKUCING said...

Salam

Sebagai seseorang yg pernah berkerja dengan vvip , vip ( kediaman allahyarham tun hussein onn , istana pasir pelangi , tan sri lim kok wing, datuk abang zaini ) apa yang boleh aku katakan kebanyakan rahsia kejahatan , kecelakaan yg di lakukan oleh golongan vvip dan vip ini akan di sorokkan selagi di abwah pemerintahan golongan elit.

Ketua polis kawan mereka, hakim kawan mereka, peguam negara kawna mereka I JAGA YOU , YOU JAGA I. yang bodoh rakyat sendiri . Baik sultan , raja atau menteri. nak tunjuk baik dekat melayu bukan susah. PAKAI SONGKOK PERGI MESJID cukup hebohlah satu dunia ornag itu alim warak walaupun di belakang dia kaki togah.

Apabila berlakunya pembongkaran oleh KAMAL HISYAM aku 100% percaya ya pasti ianya berlaku. bukan cerita kosong bukan cerita nak tutup kesalahan. tapi masaalahnya rakyat terutamanya melayu ni masih banyak yang BODOH BODOH BODOH .KALAU BETUL SULTAN DNA RAJA MELAYU NI ALIM WARAK ,SULTAN DNA RAJA YG BERHATI MULIA. MEREKA TIDAK AKAN MEMBENARKAN RAKYAT YG MENYEMBAH MEREKA MENGAKU DIRI PATIK. becouise they sultan dan raja know what that PATIK mean.

Walaupun aku benci dna menyampah mahathir tapi aku nak beritahu kenapa mahathir tidak mengangap diri dia patik sebaliknya saya ketika mengadap agong atau sultan. sebab mahathir kan keturunan kutty. soi dia tahu apa makna PATIK.

TOLONGLAH KALAU BETUL KO ORNAG MELAYU ISLAM . janganlah ,menyokong ornag yg melakukan kemungkaran. kalau kamal betul sokong kamal. kalau SI betul sokong SI. tapi dari pengamatan dna pembacaan aku start page 1 well orang yg berakal tahu siapa salah siapa betul ok.

BUAT PANGLIMA JMF tolong lah jangan memalukan istana johor dan JMF lagi. please. cukuplah istana dha banyak malu. kerana kesalahan sendiri. ko lagi jadi tukang tambah. nanti aku pulak suruh JMF cari ko dan belasah ko. TOLOLLLLLLLLLLLLLLLLLLL

Anonymous said...

askm, penat dulu arwah dato onn berjuang same melayu lain lwn british agar sultan x jadi ketua kadi negeri saje...berjuang sampai wujud PERSEKUTUAN TANAH MELAYU...hidupnye tersingkir akhirnye sampai ditolong orang trengganu....wa caya lu teganu kite...dato onn nak ade payung mahkota lindungi semua melayu termasuk bukan melayu yg lain....tetapi akibat arak, zina,rasuah, wang ini semua buatkan jiwa raga kite dibeli orang lain & setan....oleh itu kembalilah hanye kapada ALLAH lafaz aljallala lafaz yg maha besar lagi agung....hanye kpdnye kita takut!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Mana datangnya duit sebegitu banyak?

perantaujalan2 said...

semerah bp.....

mas parjo..
kesian pulak aku tengok ko ni..aku org bp, johor..tp aku dah lama duk klantan.klu ko nak tau,johor memang maju.yg maju kebanyakan cine.yg mundur melayu.klu chinese new year banyak kdai2 tutup.ade pun shopping complex je la.klu kt klantan negeri nampak mundur,tapi bangsa melayu ramai yg maju kat sana.ramai yg berniaga.xsusah nak cari kedai melayu.sultan die pun ok.sultan ko ok gak tp ok ngabihkan duit.hahaha.ko ni racist betul la mas parjo.ndash mu bolong ke..terima la kenyataan walaupun pahit mas parjo...

North Johor said...

Habis dah aku baca sampai 61
Kesimpulan - tulisan uncle agak remeh dan lebih kepada cari publisiti dan mungkin berkepentingan.
Siapa2 yang berani dekat dgn orang2 besar,yang nak jadi khadam, kena la tanggung risiko nya - tapi kalo kau tak rapat, takde la easy project siap cop mohor.
Cuba kau fikir, rakyat yang takde kepentingan,ada ke yang kena aniaya oleh raja?? - yang kena tu mesti dengan sengaja rapat dengan raja, kalo nasib tak baik ada benda dia buat bagi raja panas, kena lah orang tu. Setimpal lah apa yang dia dapat dengan sebab jadi khadam raja.
Sudah2 la bergantung jual nama jasa tok nenek moyang kamu uncle, silap2 pahala mereka buat habis dikikis cicit macam kamu. Kamu pun bukan seberapa sangat.
Ko pasti 100% ke tangan raja yang buat?atau khadam raja yang lebih2?
Dah berapa lama DYM Sultan Ibrahim jadi TMJ? Selama itu lah Almarhum Sultan Iskandar menilai anaknda nya. Kalo tak layak jadi TMJ, dah lama kena turun sebab ketegasan Almarhum. Aku rasa ko kasi panas balik isu sebab ada kepentingan peribadi.
Gerakan anti raja sekarang memang memerlukan watak melayu barua macam kamu, tak sepatutnya aku sokong kamu.
Dakwaan yang lebih kepada persepsi, hanya di mahkamah je yang akan tunjuk tunjuk kesahihan dakwaan dan bukti2 kamu tu.
Habis kau seret segala mufti, kpj, kastam nak bagi sedap cerita kamu, memanglah mereka tak akan balas tweet, reply blog dan apa2 berkaitan internet dengan kamu. Bukan keja dia seharian hadap p.c macam kamu. Sebab mereka tak membalas, kau bagi panas cerita lagi, bermain persepsi mendakwa cerita kau tu betul.
Hanya Allah S.W.T Yang Maha Membalas, sama ada kau atau yang kau kisahkan itu betul atau salah. Apa yang kau tulis, apa yang pembaca reply, sepatutnya kamu yang tanggung.
Mentaati raja setakat dia adalah ulil amri. Ramai juga rakyat menerima jasa raja. Tak payahlah nak cerita semua derma mereka bagi pada rakyat. Kamu pun ntah ada ke tak hulur pada orang susah. Kalau kamu respect bapak kamu pun tak semestinya kamu kena cium ketiak dia kan. So tak perlu la si bodoh mana komen suruh buat yang bukan2 semata2 nak bagi panas para penyokong raja.

Anonymous said...

Ternyata mas porjo penjilat tegar

Anonymous said...

Mas parjo...ko dh smpi kelantan ke? Kalu stakat dok celah kelengkang bini je, jgn crita hal ngeri ln.nmpak sgat ko ni bodo bangang...nama pn mcm jawa.indon mari ka? Permit ada?

thegabenor said...

Dear Mas Parjo. Apa pula lah kaitan Kelantan dengan isu ni? ehem.

melayu rempit said...

tudia..........unjink SI dari kalangan jawa dah menyalak, mana pergi raja jawa parjo???


Menyebar berita dongeng bahawa sesiapa yang menentang United Malays National Organisation bererti menentang raja dan monarki. Dakwaan ini bukan sahaja dongeng tetapi cerita lawak.

Orang Melayu sengaja dibodohkan dan tidak diarifkan untuk memahami bahawa melawan, menentang atau mengkrtitik sistem monarki ini bukan sesuatu yang pelik atau menghairankan.

Dalam sejarah negara Arab, banyak raja telah dicampakkan dalam tong sampah sejarah. Raja Feisal dari Iraq, Raja Farouk (Mesir), Raja Idris (Libya), Raja Bagi Segala Raja Ahmad Reza Pahlevi (Iran) – semuanya dihumbankan.

Justeru, menentang monarki bukan sesuatu yang asing dalam sejarah tamadun manusia. Malah menentang monarki adalah tindakan progresif dan maju.

Tetapi orang Melayu sengaja dibodohkan agar terus terperangkap untuk tunduk melutut tanpa berfikir. Orang Melayu tidak diberi kefahaman yang jelas bahawa “menjunjung ke bawah duli” itu ertinya “menjunjung tapak kaki”. Orang Melayu tidak diberitahu bahawa “pacal” itu ertinya “anak anjing”.

“Patik pacal yang hina menyembah duli tuanku” bermakna “saya ini anak anjing yang hina menjunjung tapak kaki kamu”. Bukankah kenyataan ini kerja bodoh dan memperbodohkan diri sendiri?

Kenapa orang Melayu boleh dibodohkan sebegini? Kenapa orang Mealyu mahu menjadi bodoh dan terus dibodohkan?

Marisk said...

Wehhh Motor Harley Davidson Johor Police tu Kasi publish la...... Dgn Kereta Holden...... Heheh

Anonymous said...

ni kat anno yg tepek twit tmj tu..
muahahaha,dasar si tmj ni x pikir gamaknye bile dia twit camgitu.dia x sedar ke yg gundik tua dia tu mmg dah jadi pkerjaan utama dok twit segala bnda,tayang kasut mahal2(mcm la beli sendirik),kutuk maki sindir org,cik fazura kertu tu selalu twit ckp psal nak mkn ape,nak beli ape.Kesian si faz nnti,sentap hati dia.HAHA.


utk faz-best naik kete SATRIA NEO www1 ngan tmj hari sabtu atau ahad lps? haha

Tengku Juh said...

Itu Johor Police Motor Harley Davidson and Kereta Holden takde pun...... Pembaziran tu..... Kui Kui kui

Anonymous said...

Itu Motor Harley Davidson and Kereta Holden Johor Police takde pun.... Kasi Publish la......

Anonymous said...

Telan mati mak..luah mati bapak....telan pahit buang sayang...
Raja adil raja di sembah..raja zalim raja disanggah....berjuta pendapat tp satu matlamat..HIDUP MELAYU!!!

Anonymous said...

telan pahit ..nak buang sayang...
telan mati mak..luah mati bapak..
kemam2 sudah...
Raja baik raja di sembah..raja zalim kita sanggah
...berjuta pendapat tp satu matlamat
..apa yg penting??? kerjasama!!!
berjuta pendapat tp satu matalamat..
HIDUP MELAYU!!!..PEKIDA RANTAU..said :)

Unknown said...

uncle seekers bkn btl pon.perangai mcm setan.x blh blah.die xdpt dgn ex raja, lg mau memekak kat blog.bodoh punye uncle

Anonymous said...

KEEP IT UP UNCLE... NICE STORY.. HARI2 AKU BACE BLOG NI.. TERUSKAN BERBLOG WALAU DIHENTAM JMF..HEHEHE

Anonymous said...

KEEP IT UP UNCLE... NICE STORY.. HARI2 AKU BACE BLOG NI.. TERUSKAN BERBLOG WALAU DIHENTAM JMF..HEHEHE

Anonymous said...

jangan hina orang

masparjo Otak Senteng said...

mas parjo ni pesakit mental yg terlepas kot. sibuk nak burukkan Kelantan plak. mesti jeles sbb imej sultan Johor x se gah mcm sultan Kelantan.

wei aku org Johor bole ngaku kekurangan integriti dan kezaliman sultan Johor. ko plak xyah ler nak hipokrit.

ibarat ko tuduh kelantan busuk, tp bau taik yg busuk tu dtgnye dari istana Johor. org akan berpaling tgk pada Johor gak. mangkok ayon punye masparjero.

Anonymous said...

mas kan aku dah ckp jgn buat kan diorag dah tau kita sapa...bodohlah ko ni

Anonymous said...

mas aku dah ckp jgn memandai kan dorang dah tau sapa kita ni

Anonymous said...

Baca dahulu sejarah kesultanan Melayu Johor bermula.Adakah dari generasi Sultan Mahmud mangkat dijulang?Bukan!!!
Tidak puas hati dengan perlantikan Raja Kecil, bekas Bendahara Abdul Jalil meminta Daeng Parani ketua orang Bugis untuk menolongnya mendapatkan semula takhta. Permintaan ini telah dipersetujui oleh orang-orang Bugis kerana mereka juga kecewa kerana tidak dapat menuntut jawatan Yam Tuan Muda. Pada tahun 1722, Raja Kecil terpaksa meletakkan takhta kerana pengaruh Bugis. Anak Bendahara Abdul Jalil kemudiannya dilantik menjadi sultan dengan gelaran Sultan Sulaiman Badrul Alam Shah. Tetapi Sultan Sulaiman hanyalah seorang sultan tetapi tidak mempunyai kuasa kerana Daeng Merewah, daripada orang Bugis yang memegang kuasa sebagai Yang Dipertuan Muda..
Segala tindak tanduk kerabat juga sudah menjadi perbualan dikalangan rakyat Johor sendiri yg buka cerita.

Lorong Berlian,Majidee

Anonymous said...

daripada bernaung dibawah sultan baik bernaung dibawah ulama.kalau takat nak buat alasan sultan kena ada supaya bukan melayu tak berani nak besar kepala, baik buang dalam tong sampah je la.skang ni pun bukan melayu yang kontrol negara ni.pemimpin2 melayu kita jadi puppet je.kepala buto la sultan mempertahankan hak melayu.kau jual lagi kat bangsa lain adela.sama dengan umno.kepala buto la umno perjuang hak melayu.habes jahanam harta2 orang melayu kau jual dan gadai kat bangsa lain.aku lebih rela takde sultan cam kat melaka tu la sial.kalau nak bersultan aku akan tunduk pada sultan kelantan. kalau nak mempersatukan melayu bukan sultan yang boleh diharap tapi ulama2. fuck all this nonsense. panglima jmf kepala buto la. kau bukan siapa2 pastu petik nama jmf.yang lain plak percaya dia panglima jmf. wei tolonglah bangun dari kebodohan wahai orang2 melayu sekalian. bodoh tak sudah.

Anonymous said...

ANTE INGIN SEKALI MENGETAHUI KISAH STERUSNYA WALAU ANTE ANAK JOHOR XSMESTINYA ANTE KNE MATI SEBAB SULTAN ANTE ITU KEJE BODOH BNYAK LAGI YG BOLEH DILAKUKAN DI DUNIA YANG INDAH INI` teruskan pejuangan menegakkan kebenaran . .

bukit pasir batu pahat said...

Mas parjo....
ko ni belum rasa pelempang dia kot!!!

apa pon mas parjo...
lu bole pergi Lanchowwww laaa

Anonymous said...

bro uncle seekers
lu tak takut kena tulah ke?
kang dia tukar lu jadi bola golf kang

PANGLIMA JMF said...

TO JAMIL KUCING KURAP.
KO JANGAN CAKAP BANYAK EH,
NAMA KO DALAM SENARAI JADI SANTAPAN KAT KOLAM BUAYA.
KO DAH LA GAY BOY, MALAM ASYIK PANGGIL KUCING KURAP KO ISAP KOTE KAU YE??
TUNGGU BALASAN UNTUK ENGKAU?
NAK PANGGIL JMF BELASAH AKU??
SILAP LA KAU. AKU PANGLIMA JMF SILAP HARI BULAN KAU MAKAN PENAMPAR AKU NANTI..

Anonymous said...

Usah lagak seperti gangster dgn meminjam kekebalan dr pembesar negeri..gunalah kuasa sabaik mungkin,mana yg batil tu tegurlah jgn menurut hanya utk kecapi nikmat dunia .akhirnya kain putih pakaian terakhir dan kubur rumah terakhir..pak menteri pula x perlu menjadikan institusi raja sebagai benteng terakhir utk terus berkuasa.Jika ada kebatilan apa.salahnya rakyat tau bersama.

Anak majidee yg tak lg menetap dinegeri beraja.

Anonymous said...

Cam kimek je ko ngaku panglima jmf..f*** la penjilat bontot

JAMILKUCING said...

Khas buat BAPOK jmf ( tak layak panggil panglima ) aku cabar ko kalau anak jantan perkenalkan diri. kalau ko berani buat aku telanjang tengah traffik light bukit bintang la. kita tengok siapa jantan siapa gayboy. kalau tak berani jangan lah menyalak macam anjinggggggggg.

Tampar aku. hahahaha ko ingat aku cawan ke.

Unknown said...

Gelak geleman ana dengar Enta SANDANG jawatan PANGLIMA! hahaha..hahaha..Enta PANGLIMA MUSTAR kot..baru nak naik kot..

Anonymous said...

we say "Revolution with the cast iron fist.."puuiiii the royalty...

Nuaq said...

Soalan cepu mas sape leh jwb...
sultan manakah yg telah merampas takhta ketika ayahandanya masih hidup?

Anonymous said...

MAS PARJO .. kesian kat ko kan .. org zaman batu baru bangun tido ke ?

Anonymous said...

ReXToS:
stat bace 1-61 dr pkl 4 smpi kul 11,ade part yg menarik,ade yg bese2 je,ade yg xbrape menarik..
Sbg Johorians,kerabat Johor ni mmg problem trmasuk la SI,TMJ,Ku Jid etc..
Satu pembongkaran yang mengejutkan Mesia..Tp pelik jgk ade Johorians yg buta mata & buta hati smpi sanggup mati kerana sultan..elok mati je org ni!!

Anonymous said...

pang5 jmf,bro jamil da cabar lu tu,goyang ke? try la tampor die,skali je,nak gak aku tgok jmf jadi ape....hahahhaha puihh.

kakakakakakakaka said...

jamil kucing said to panglima jmf "Tampar aku. hahahaha ko ingat aku cawan ke."

"cawan" heheheheh ketawa aku sorang-sorang depan pc malam ni hehehe
selalu org guna ayat " ko ingat aku tunggul"
sekarang sudah tukar "cawan"

kekadang tu ada gak ayat-ayat lawak kat dalam blog ni yer hehehhehee

Anonymous said...

Walaupun gua tak suka misai nipis uncle seekers,
tapi pendedahan dia gua suka!

To mas porjo :
mari kelantan,aku kerat 14 buang kt setiap daerah...

Anonymous said...

Panglima jmf dan mas parjo adalah antara rakyat yg TERBODOH dalam negeri johor.

Anonymous said...

giler ah. blog uncle ni kalu tgk kat total pageviewer punye meter sentiasa berjalan cam pam minyak. nak menuju 10 juta. camni bole ler aku nak promote katalog kuih raye aku kat blog ni.hihihi

AmenoWorld said...

Tuiiiiiii nak mengampu konon. Suruh sultan johor jawab lah isu neh benar atau tidak. Anak dia siap panggil orang anjing lagi. Itu ke contoh akhlak bakal pemimpin? Jangan nak sekat kebebasan orang bersuara larh wehhhhh..berapa ramai lue boleh tangkap? Satu lue tangkap sejuta tulis benda sama.. ini bukan zaman dulu2.. zaman menurut dan ikut membuta tuli oke..

earthangel said...

lawyer nie dah buat yg terbaik utk semua org.my sister approve it..that lawyer dah selamatkan dia masa ada problem projek queen. tengku yem that time dengar ckp dia

.. but pasal ada balaci dlm tu suku sakat( pasir satu johor dia sakau ).. lebih sudu dari kuah .. more than 100k payment tak dibuat .. my sister suffer sampai skung ..