Kenali mereka

Tuesday, June 26, 2012

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 47)

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 47)

Benarkah Tekaan Jamil Kucing Mengatakan Bahawa Antara Komen Tidak Puas Hati Dari "Anonymous" adalah Tengku Mahkota Johor sendiri?

Salam semua. Malam ni aku free jadi aku baca semua komen komen dari page 1 sampage 44 , macam macam aku jumpa ornag kutuk aku. adoiii. ada yg guna nama JAMIL BERUK, JAMIL KUCING KURAP, JAMIL BODOH , JAMIL BABI. yg ko ornag marah sangat dekat aku apesal. AKU KUTUK MAK KO ORNAG KE. AKU KOREK LUBANG MAK KO ORANG KE. jawabnya tidak kan.

Jadi ape masalah ko orang. tolong lah tak payah dok pretanding hipocrite la. ada yg kata SANGGUP MATI KERANA SULTAN. aoi kalau baginda dnegar pun aku rasa baginda ketawa. WHAT ARE STUPID zaman ni sanggup mati kerana ornag. kerana ibu sendiri tak bahalol.

Pengalaman aku berbelog , dan berfacebook. aku tengok yg selalu membalas back up istana hanya 2 orang iaitu TMJ DAN SEORANG LAGI TENGKU IDRIS. dulu tengku IDRIS selalu komen di blogs aku guna nama Pendekarjohor , tapi bila aku dapat trace dia tukar yg lain plak.

Aku tak belajar di oversea sebab mak bapak aku taka da duit.kami tak rampok harta harta orang. jadi aku belajar di malaysia je. tapi jgn ingat kami belajar di malaysia kami bodoh pasal internet. leaps tu tengku IDRIS dah tak masuk ko0men.

TMJ pulak setahu aku dia suka balas komen di twiteer , tapi aku tak leh join sebab TMJ dah block aku. sebab aku basuh beliau .sebab tak balas twiteer aku beberapa kali. aku kata dia sombong.

Jadi dalam ni pun yang dok pakai nama anoy atau yg bernama tu ada kemungkinan mereka juga. aku tak tuduh ok. tapi sebagai orang yg pernah berinteriaksi dgn mereka dalam internet. aku rasa dia.

Artikel lain penulisan Jamil Kucing

Jamil, betapa mulia hati lu. Aku sendiri tidak mampu buat apa yang lu buat. 
Tabik spring kat lu Jamil! 




















MAY BANK BERHAD;
MAY BANK (KUALA LUMPUR MAIN)
JAMIL BIN ISMAIL
ACCOUNT NO: 164016046536
For oversea Donors Sort Code: (MBBEMYKL)

BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
JKCR ANIMALS CARE
ACCOUNT NO : 12-122-01-000920-2



Part 62 - Johor military (JMF) relevan atau tidak?
Part 63 - Rakyat johor anjing?
Part 64 - 
Part 65 - 
Part 66 - Kesimpulan - Tutup kedai

13 comments:

JAMILKUCING said...

Aduh makin teruk saya akan kena uncle . makin teruk. dah la baru baru ini ornag godam email dna facebook saya kemudian kutuk baginda sultan cukup cukup. sampai saya kena kutuk, kena hina, kena caci , kena ugut ( tapi yg ini sorry la TAK PAYAH DOK UGUT AKU LA. KUCING KUCING YG AKUS ELAMATKAN SENTIASA MENDOAKAN KESELAMATAN AKU. INGAT) ni uncle pulak buat satu artikel khas untuk jamilkucing aduh lagi teurk aku kena.

Saya tak tuduh . saya hanya cakap dari pengamatan saya. sebab itu perangai saya setiap ornag yg berkomen dgn saya atau berinteriaksi dgn saya saya simpan . saya beri contoh di bawah ni..

INTERIAKSI DENGAN TENGKU IDRIS...

May 27, 2010
Idris Ibrahim

Salam uncle Jamil, mestilah saya ingat uncle lagi kenangan lama.... well Uncle Jamil boleh terus call Teak, sbb now bay ( tengku idris ) agak busy... ni no hp Teak ---->>> 019-7.......

Now Teak ada d KL lgi.... saya pun mcm ingt2 lupa uncle jamil

May 30, 2010
Idris Ibrahim

Ok jer uncle Jamil, boleh...

May 31, 2010
Idris Ibrahim

Uncle dah call Teak ke? 7hb Teak turun KL lagi.

Idris Ibrahim

Im in Johor now, tiada apa yg perlu dirisau semuanya ok saja... now saya d johor...agak busy skrng coz Im working for TUDM.

pendekarjohor
idrisius8@yahoo.com ( http://facebook.com/idrisiuss )
60.51.89.215
Submitted on 2011/01/07 at 6:38 pm


Sikap anda amat mulia di sisi Allah SWT, tapi cuma satu, saya ada terbaca salah satu dari nota anda yang mengatakan bahawa surat memohom sumbangan telah dihantar kepada DYMM Tuanku Sultan Johor, persoalannya, adakah baginda betul2 menerima surat anda itu? Saya tidak rasa Tuanku Sultan Johor telah menerima surat dari anda. Saya yakin Tuanku Sultan Ibrahim tidak mungkin membiarkan anda melakukan kerja mulia menjaga kucing2 ini seorang diri dgn bebanan, kerana saya tahu budi pekerti baginda.


INTERIAKSI DENGAN TENGKU IMAN ( KEMUDIAN TUKAR KEPADA HASSANAL JEFRI )

Jamil Bin Ismail

Assalamualaikum

Asalamualaikum tengku terimakasih kerana sudi menjadi kawan uncle jamil. maaf uncle jamil tak sempat menjaga dan mengenali tenku dahulu. hanya sempat sampai Tengku Abd Jalil sahaja.uncle harap Tengku sihat begitu juga Tuanku Tultan,Tultanah Raja Zarith, Tengku mahkota tengku tik , Tengku aminah, , Tengku Idris,Tengku ...Jalil , Tengku Iman . semoga semua ahli keluarga tengku Di lanjutkan usia dna di berkati allah. Walaupun uncle tidak lagi berkerja di istana tetapi sentiasa mengikuti perkembangan Istana pasir pelangi. sampaikan salam uncle kepada Tngku Mahkota YA. OK Than.kebanyakan cerita tentang istana johor uncle letakan di sini.

http://jamilkucing.wordpress.com/

June 1, 2010
Hassanal Jeffri

Salam Uncle, saya ada baca blog uncle yang pasal politik tu. Uncle x takut ke kutuk menteri2, sbb mne lah tahu ade yg report kt polis bahaya nanti uncle... saya sendiri pun tahu kuasa raja sudah tak sama dgn dulu2... menteri skng ada kuasa minimumkan kuasa raja melayu...

June 1, 2010
Hassanal Jeffri

Saya tahu dari babah, babah said imuniti raja-raja melayu dah tak ade... sbb perlembagaan jemaah menteri dah limit kan

Sikit cukup la ok. dan saya tak kata salah. kalau betul TMJ DAN ADIK BERADIK MEREKA menjawab bagi membela ayahanda mereka. itu namanya anak yang taat. mereka berhak untuk membela keluarga mereka. terpulanglah mereka nak paka nickname apa pun. saya maaf la saya tak suka berselindung .

Cuma saya minta sesiapa pun yang nak berkomen atau menaip jadilah jantan . jangan gunakan nama ornag lain. jgn busukan orang. JADI JANTAN. JGN MEMALUKAN ORNAG JOHOR. KALAU DAH KATA ORNAG JOHOR BERANI. use your own name.!!!!!!

Phoe Kie said...

aku penah jumpa dgn Jamil..siap posing lagi dgn kucing2 beliau kat Bkt Bintang...dlm diam2 aku respect kat ko Jamil..ko ibarat jd sultan..punyai tanggungjawab dan kasih sayang tak berbelah bahagi kat rakyat ko (kucing2 tu la)...

berlainan dgn yg maha halia Berahim & Son...dah la byk cekik harta awam..rakyat sendiri pun nk sembelih..mcm kes Kamal tu...appreciate la sikit woiii jasa beliau kat bapak lhoe....

Big Thumbs Up to uncle!! Let's together seek the truth..

sons said...

btul bro wa sokong lu bro...wa tgk jamil nie sama je dgn kamal cuma kes je yg berbeza...mudah mudahan di lindungi oleh yg maha berkuasa bukan yg maha halia...

Anonymous said...

mak siti dari johor,
Hallo uncle (x tau lah kuar x komen aku nie)
Uncle lu kenal x dengan sedara lu yang nama syed hasyim al barua dengan bininya sharifah nafisah al barua yang dok tipu ramai orang johor dan melaka sekitar tahun 80 an, u can terrror seek the truth cuba citer apa khabaq dia, nie keturunan lu kan??bukan apa hang nak tengok apa jadi ngan family dia yang dok makan duit haram ,bahagia ka merana ...alaa itupun kalau lu x malu ler ...sedara bau tahi ayam lu jugak...

Anonymous said...

gandingan mantap uncle & jamil kucing...

teruskan...

Raza said...

Semakin menarik dan juga mungkin bahaya. Namun jika kita tak buat salah, kita tak perlu takut. Saya sentiasa guna nama saya yang sebenar cuma mungkin singkatan. twitter TMJ juga saya follow cuma TMJ tak pernah balas tweets saya. Tak mengapa, saya faham, saya bukanlah sesiapa. Saya cuma rakyat dan orang Melayu yang masih lagi mendaulatkan Raja walaupun kadang kala tak bersetuju dengan sesuatu. Kita boleh menegur tapi dengan cara yang sopan.

Anonymous said...

yeke ex sultanah kene cerai??... HPP ... Roslan tu arwah tu ke bang jamil?.. ganasnye die pukul abg.. kalau tul la roslan tu.. teruk jugak ek keje kat istane tu.. jage kucing lagi bes.. apa nama kucing2 abg tu... kalau ada baby kucing baru.. letak nama shima bang.. sian abg kan?.. dah jaga org istana lama2.. tanah kurnia pun xde bagi.. ok la bang, nak rehat jap nyanyi lagu broery dulu.......

Anonymous said...

UNTUK APA SEBENARNYA SEMUA INI..
SAKIT HATI
DENDAM
HASAT DENGKI
KIHANAT
ATAU?????

Walauapa pun kami sebagai rakyat tak pernah derhaka apa yang tuanku dapat adalah kebijakanya sebagai raja..

Anonymous said...

sekarang baru kita tahu Jamil berkonspirasi dengan Kamal (dan tim uncleseekers) untuk menghasut rakyat supaya membenci Raja Melayu. Kenapa busuk hati dan biadaap sangat kamu semua. Kamu semua patut dibuang negeri atau dipenjarakan kerana menghasut rakyat untuk berperang dengan institusi Kesultanan dan Raja Melayu... Sultan take pun kacau ganggu kamu, kamu pula yang cuba menganggu Sultan...

Damirull said...

Wow cayalah abg jamil. abg jamil patut terimakasih kepada uncle pasal promote abg jamil. biar mereka tahu bertapa mulianya hati manusia bernama jamil ismail atau jamilkucing.mereka maki hamun abg jamil. tapi beratus ratus kucing yg abg jamil selamatkan akan mendoakan abg jamil.

JAMILKUCING said...

Setuju Damirull. uncle terimakasih. lu salute sama wa wa lagi salute sama lu bro. selalulah memohon ke hadrat ALLAH SUPAYA KITA DI HINDARI DARI BAHAYA.

Gaymol said...

Gaymil, kenapa orang panghil lu Gaymil ?

dowLAH said...

Salam, sejak kes nizar tu bru aku taw blog uncle neh, berani betol .. Tp pndedahan sultan Johor aje ke?

To uncle Jamil please invite me , i want to follow ur blog .