Kenali mereka

Friday, June 29, 2012

Surat Terbuka S.H. ALATTAS Untuk Raja-Raja

Surat Terbuka S.H. ALATTAS Untuk Raja-Raja




Kepada Yang Mulia
Raja-Raja Di Seluruh Negara,

Dengan Nama Allah Yang Pemurah lagi Maha Mengasihani. Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam. Selawat serta salam ke atas junjungan Penghulu Para Nabi, Muhammad SAW serta kaum keluarga dan sahabat-sahabatnya.

Saudara-Saudara yang saya kasihi,
Surat yang sedang saudara-saudara baca ini bukanlah surat pertama saya kepada seorang raja. Enam tahun yang silam dalam ‘CHALLENGER – SIAPA LAWAN SIAPA’ saya telah menulis kepada saudara kita Sultan Mahmud Iskandar, mengingatkan kekanda kita tentang perlawanan yang boleh merugikan bangsa dan negara kita. Warkah saya telah menjadi sejarah.

Bacaan selanjutnya (klik)



Komen aku - Abah aku dah menegur raja-raja ni 25 tahun yang lalu (1987). Aku ni baru jer sangat menulis. Penulisannya dengan aku ibarat langit dengan bumi. Abah seorang penulis sepenuh masa berbanding dengan aku hanya menulis buku dan berblogger hanya sebagai hobi jer. Aku mana boleh lawan mahaguru. Abah dah tulis lebih 60 buah buku berbanding dengan aku hanya 10 biji jer (klik) (klik) (klik).


Korang semua dah daftar ke 7-7-2012 ni (klik)? Kalau free, aku joint korang. Tapi tak janji!


5 comments:

Raza said...

Buku Tuan-ku Mahathir lawan Sultan Mahmud itu saya ada. Juga beberapa buah buku hasil tulisan Pak Habib. Memang menarik dan cukup thrill membaca buku tulisan beliau.

Anonymous said...

patutla uncle ni "untouchable",rupa2nya kabel uncle ni sama kuat jer dgn al sultan..anyway,goo luck uncle!

Anonymous said...

keturunan yg mengadaptasi & mengamalkan RATIB AL-ATTAS....ALLAHUAKBAR.

uncle dapat sipi2 cukup ler....

Anonymous said...

kalau uncle leh tiru cara tulisan pak habib tegur macam dalam surat terbuka tu kan kan cantek...

anyway tq sbb share surat terbuka pak habib tu...respek

Unknown said...

Lagi sekali aku rasa nak gelak. Nama gelaran dah dahsyat, tapi tulisan...... Hahah~