Kenali mereka

Friday, June 22, 2012

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 40)

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 40)

Elaun isteri kedua Ku Yem bernama Sarah Shadan RM20,000 sebulan. 
Fuiyoo...


Sultan Johor Sultan Ibrahim bersama Permaisuri Raja Zarith Sofiah

Elaun Mac 2010


Elaun April 2010


Elaun Mei 2010


Elaun Jun 2010


Elaun Julai 2010

Elaun Ogos 2010



Elaun September 2010



Elaun Oktober 2010


Elaun November 2010




Elaun Disember 2010


Elaun Januari 2011


Elaun Februari 2011


Kamal Hisham

Nasib ko lah Kamal, Ku Yem ambil duit syarikat tanpa izin pemegang saham syarikat kau tu. Kekadang aku kesian gak kat kau tapi kekadang aku panasss dengan perangai ko yang macam lahanat tu! 

Tu lah..masa kau tengah 'UP' dulu kau angkuh, ujub, sombong, ego, berlagak dan yang paling mahal sekali kau berjiwa raja. Sekarang ni kan dah susah! Semua orang tak nak tolong kau!

Kamal, dulu masa Almarhum Sultan Iskandar masih hidup, memanglah kau macam power rangers. Semua orang nak jumpa Almarhum, kena tapis dengan kau dulu. Almarhum juga banyak rujuk kat kau sebab dia sayang dan percaya pada keupayaan dan kepintaran kau. 

Tapi tu dulu..dulu nenek aku pun belum ada bulu ketiak lagi. Berpijak lah pada bumi yang nyata. Cubalah sesekali kau fikir sejenak, sedikit sebanyak kemewahan yang kau miliki hasil dari urusniaga di Johor.

Satu Malaya pun tahu yang Almarhum yang 'back up' kos pembelajaran kau sampai kau dapat master dan dua degree sekali gus. Kau memang pintar tapi kenapa kau bangang sangat sampai sanggup komen puji diri sendiri dalam blog kami ni. Kalau stress pun janganlah kau merapu camtu. 

Banyak orang tahu, antara perkara yang Ku Yem hati panas kat kau pasal dia kena rujuk pada kau dulu apa saja meniaga yang dia nak buat atas arahan Almarhum. 

Untuk artikel yang akan datang (Part 41) aku akan story sikit pada pembaca tentang syarikat kau dan citer pasal kau melalui pelbagai sumber. Info yang aku dapat ini adalah melalui IZINNYA. Kalau tersilap sikit janganlah sampai nak saman aku balik plak.

Nota
Ada komen menarik tentang elaun yang diterima sultan dan kerabat diraja di Malaysia dari salah sorang yang beri kotak komen dibawah (klik)


Part 62 - Johor military (JMF) relevan atau tidak?
Part 63 - Rakyat johor anjing?
Part 64 - 
Part 65 - 
Part 66 - Kesimpulan - Tutup kedai

22 comments:

Anonymous said...

owhhh baru tau ada isteri lain juga....

JAMILKUCING said...

Uncle seekers sekarang ni setiap malam saya pasti akan masuk blogs you.dah macam britain got talents pulak setiap malam saya masuk nak tengok yg baru.soalan saya kenapa nak di delete kan.

Anonymous said...

@JamilKucing

cakap orang, awak tu kenapa private-kan blog awak tu. Dulu 2008-2009 saya selalu baca..

lipanx said...

SALAM UNCLE..TAK RISAU KE BUAT PENDEDAHAN CAM NI? IKAN JERUNG MAKAN IKAN BILIS CAM TU JE NT...

ORG MISKIN ANAK MELAYU MAJIDEE said...

KITA SAMA-SAMA BERDOA DIHARI JUMAAT INI AGAR ALLAH BERI PETUNJUK BUAT SULTAN JOHOR DAN KERABATNYA AGAR KEMBALI KE JALAN ALLAH. AMINNN . SEKALI SULTAN BERUBAH INSYAALLAH SELURUH RAKYAT SEMAKIN SAYANG TUANKU SULTAN SECARA IKHLAS . BUKAN SAYANG BERPURA-PURA.

KEPADA UNCLE , JALAN YG UNCLE BUAT INI MEMANG SESUAI UTK MEMBERI KESEDARAN PADA SULTAN KERANA KITA TIADA JALAN LAIN UNTUK MENEGUR DAN MENASIHAT SULTAN YG ANGKUH DAN GANAS INI. BAK KATA CAI-CAI YG LAIN " KENAPA TAK TEGUR TERUS TERANG?" KORANG TAK BACA KER SEJARAH HIDUP SULTAN JOHOR??? NAK TEGUR ??? USTAZ HASSAN DIN TEGUR SIKIT PASAL RANTAI EMAS PUN DAH KENA PENAMPAR !!!! TUTUP KES...SO...JALAN INI YG PALING SESUAI....UTK MENEGUR HAMBA ALLAH YG BONGKAK SOMBONG INI. TERUS TERANG AKU KATA AKU ORG JOHOR SAYANG PADA SULTAN MUHAMMAD KELANTAN. HARAP SULTAN JOHOR BERTAUBAT DAN PULANG KE PANGKAL JALAN . KAMI BUKAN BENCI KERANA RUPA TAPI KAMI BENCI KERANA SIKAP ANGKUH SULTAN. KEPADA PENJILAT TAIK SULTAN HARAP KALIAN MEMBANTU SULTAN KITA KEMBALI KE JALAN ALLAH JIKALAU KORANG NI PERNAH MENGUCAP KALIMAH SAHADAH.

Anonymous said...

JAMILKUCING ni orang Johor lama-lama kenal dia ni sape.. kau bersore la..

Anonymous said...

Uncle,kat mana link yg uncle kata

"Ada komen menarik tentang elaun yang diterima sultan dan kerabat diraja di Malaysia dari salah sorang yang beri kotak komen dibawah (klik)"

tq

Anonymous said...

makin panas ler bontot ku yem. mesti x senang duduk skrg ni. ckit demi cdikit, 1 dunia akan tau perangai sebenar diorg anak beranak. wat malu org Johor je. seb baik aku xde sedare dan kawan2 yg join himpunan ikrar taat setia ntahpape hari tu. kalu x, mesti tempias bau busuk tu kene skali. kekeke

Anonymous said...

Abang, thanks for this pendedahan. memang zalim sangat raja2 kita. saya di USA ni, tempoh hari ada malam budaya Indonesia. so, bapak2 pegawai besor Indonesia datang dari Chicago naik mez yang mahal. orang american kata, tergamak dia luka hati rakyat Indonesia sebab rakyat hidup miskin...

Anonymous said...

dulu masa aku keje kat woodland duk di Jb 1972 hingga 1980..macam-macam cite yang aku dengar dan ada yg aku saksikan sendiri tentang kerosakan yang dibuat oleh freeloader ni dari atuk hingga ke bapak dan dia sendiri...macam-macam...rupa-rupanya betul seperti yang dibongkar oleh uncleseekers....bravo

JAMILKUCING said...

Ni ape punya bahalol ni. dah la pondan bapok tak berani perkenalkan diri seblaiknya guna anoyones je. adoiii malu la. tlg jgn mengaku ornag johor k. ni blog uncleseekers. nak hentam ke nak puji ke si ke uncleseekers. bukan aku. ngok

Anonymous said...

KAH KAH KAH
WEI, JAMIL KUCING NGAN UNCLE SAMA2 GHILA PANGKAT.
NAK BODEK SULTAN JOHOR BAGI DATUK KE?
JAMIL KUCHING, DULU KO PUN ADA KUTUK2 SULTAN JOHOR GAK KAN? TAPI UNCLE PUNYA LAGI POWER LA SUMBER DIA DARI KO PUNYA RISIKAN KEH KEH KEH

Anonymous said...

Jamil kucing jual bontot nak sara beruk.. kesian.

Anonymous said...

JAMIL kUCING DIHANTAR UNCLE UNTUK MERISIK ISTANA JOHOR 24 TAHUN DULU... HAHAHHAA...

Anonymous said...

@JamilKucing

Rilekla bro, takkan marah sangat sampai tulis 'anoyones'. Ok bro, tujuan kita sama, saya bukan nak hentam en Jamil. Tapi kami hentam freeloader ni.

Teruskan bongkar!!!

JAMILKUCING said...

Saya terpaksa privert block saya sebab orang melayu kita ni ada yang celaka bodoh. saya buat kerja amal untuk haiwan. jadi bila saya nak pohon apa apa dari kerajaan. bila dia tengok saya ornag pkr. dia tak bagi. itulah perangai melayu sebenarnya. BUSUK HATI MACAM PUKIMAK.

Saya privert blogs bukan kerana takut tapoi demi haiwan haiwan terbiar. kerajaan umno ni kerajaan celaka. paham ko no bro. saya tegur istana johor tapis aya tak memalukan mereka. saya tegur kerana saya tak mahu rakyat tumbangkan istana. itu sahaj.

MRRS said...

Salam tuan KAMAL...
walaupun pelbagai sindiran dan juga tomahan terhadap tuan..saya pasti tuhan akan menyebelahi tuan...

Tanpa jasa tuan saya tidak akan berada disini sekarang...jasa yang akan saya kenang sampai bila2...

Budi tuan pada 2006 hanya tuhan yang akan membalasnya..PHD saya berakhir hujung tahun ini..Salam dari IRELAND untuk tuan....

phantom said...

Salam MRRS,

Lepas baca comment u sebelum ni saya pon terpanggil jgk nk buat skit stmnt...bila saya duk baca cmmnt 2dr peminat blog uncle ni rupa nya bkn saya sorang jer yg abg Kamal dah tolong..rupanya ramai jgk anak2 muda yg perlukan bantuan die tolong untuk sambung study...tapi untuk saya bkn la bantuan dr segi pelajaran,die pnh tlg saya ketika saya menganggur cr kerja dulu...alhamdulillah smpai skrng saya masih ingt jasa die...harap ap yg die alamai skung die bnyak2 kan besabar...

Apexx said...

skrg ni nk makan si jamil kucing tu nape? ko relax je jamil. jgn dilayan dorang tu. nama pn anonymous. annoying sgt. MRRS n phantom, aku hrp korg x lupa budi baik si kamal tu. susah nak cari melayu skrg yg boleh tolong sesama melayu mcm si kamal tu bt. untung sgt lah korg tu dpt gak bantuan dri kamal tu. jgn dlupakan sesekali budi baik dia. ok beb.

azrul said...

kalo bercakap ttg kebaikan Kamal..orng akan cakap kita ni penjilat tegar dia..tp biarlah tuhan balas jasa dia.

MRRS said...

xkan aku lupa jasa dia.
kesian bila aku tgk dia terpaksa lari sana sini.

Anonymous said...

sori lah tengok Tuanku ada budak cina yg sebodoh ini yg tolong dia terima duit....memang tak tau macam mana nak buat kerja!!! Tuan kau pun tak tau kau nak lindungi