Kenali mereka

Friday, December 10, 2010

Analisis 1 - Mungkinkah Anda?

Hari ini genap 40 hari kisah permaisuri Aishah di paparkan dalam blog ini dan 'hit' mencecah 1.7 juta. Mohon maaf sekiranya terdapat coretan saya yang menyinggung perasaan anda semua

Pengumuman Penting
Mohon dapat berhubung dengan saya pemberi komen di bawah ini. uncleseekers@gmail.com. Adakah ketiga-tiga komen ini dari anda?




Analisis 1 - Mungkinkah Anda?

klik

(klik)

Yo zelmey, story sikit kat abang...

Chekri, kenapa mata ....sepet dan mata...terbeliak? Arab..arab...arab

Beb, ana letak semula dailog anta tempohari..."Korang kalau tak tau cerita sebenar lebih baik korang diam, karang menyesal 7 keturunan"

MKI


(11 November 2010 sehingga 10 Disember 2010)

Traffic Sources
Terima kasih beautifulnara

Posts
Apesal korang suka sangat citer pasal aisyah ni?


Overview
Banyak tuu...

Audience
Terkenal gak aisyah ni ek?

Terima Kasih kepada semua sahabat dan anggota Team PSI. Tidak juga lupa pada para komentar yang giat aktif turut setia memberi komen dalam blog ini (aku dah tau jawapan korang nanti. hi hi..).


Permaisuri Siti Aishah
Permaisuri Siti Aishah - Part 2
Permaisuri Aishah - Part 3
Permaisuri Aishah - Part 4
Permaisuri Aishah – Part 5
Permaisuri Siti Aisyah - Part 6
Permaisuri Aishah - Part 7 - The End / Tamat
"Cinta Syyhh"
Buku "Cinta Syyhh"
Buku "Cinta Syyhh" Saman 2
Buku "Cinta Syyhh" Saman 3
Buku "Cinta Syyhh" Saman 4
Aisyah Saman Uncleseekers?
Peguam Uncleseekers
Dimana Aishah?
Analisis 1 - Mungkinkah Anda?
‘Cinta Terhalang’ bekas permaisuri Aishah: Kenapa bapa “kunci pintu”-Pak Habib
Cover buku "Cinta Syyhh"
Mas Kancil
Mas Kancil (2)
Aishah Oh Aishah
Kes Siti Aishah saman Uncle Seekers
Jatuhnya Seorang Permaisuri (Update Kedua) - Siapa Sebenarnya Siti Aishah?
Divinasi Kartu Lenormand - Penghidupan Aishah Kini
Salah Siapa? 1
Salah Siapa? (2)
Buku "The Queen & I" dan "Cinta Syyhh" sudah siap
PERHATIAN - Blog Mas Kancil tak dapat dibaca di Malaysia
Permaisuri Siti Aishah - Part 8
Permaisuri Siti Aishah - Part 9
Mesyuarat Ke-223 Majlis Raja-Raja
Permaisuri Siti Aishah - Part 10
Notis Niat Pihak Untuk Bertindak Secara Sendiri Menggantikan Peguamcara

65 comments:

Breakeven said...

~ uncle lagi terkenal..kan uncle handsome kacak menawan dan juga bijak bistari...nak berkenalan boleh x uncle?

iAwani said...

wow! Banyak tu Uncle..

rina karina said...

breakeven, hehe..your comment, i loikkkeee...plus, dia ayat power daaa....oops...aku x nk tenung gambor dia lama2, kang jatuh cair plak....larikkkkk...;p

Anonymous said...

As I say before..these 2 are fit for each other (2 peas in a pod)!!

For those who know Uncle Seekers as well as for those who know Aishah (especially during her tenure as the wife of the late Sultan of Selangor...hanya yang terkena sahaja yang tahu..betapa ramai yang telah terzalim semasa itu...nauzubillah..mungkin kerana itulah dia telah sakit dan Maha Kaya Allah swt telah beri dia dan keluarganya berjumpa Uncle Seekers..maka seperti bertemulah buku dengan ruas....

Ya Allah setiap sesuatu yang kita lakukan dan zalimi orang lain akan berbalik kepada kita jua...Allah masih ada!!

Perkara ini adalah seumpama satu "Waterloo" untuk Uncle Seekers dan Aishah serta keluarganya....

Doa orang orang yang teraniaya akhirnya dimakbulkan Allah swt jua.

Sebagai hamba Allah saya secara peribadi tidak bersetuju dengan cara dedahan seperti ini, namun macam saya kata tadi...apabila seorang insan telah begitu banyak menyakit orang lain.....acapkali yang kena buat tidak bertindak tetapi orang lain yang buat. Umpama apabila kita berbuat baik kepada seseorang bukan kita harapkan balas baik dari orang tersebut namu Allah swt akan memberi lorang lain pula yang membantu kita apabila kita perlukan pertolongan.

So berbuat baik berpada pada dan berbuat jahat jangan sekali kali. Apabila kita sedang berkuasa janganlah ingat its forever kerana dunia ini berpusing...satu kali kita diatas dan satu kali kita dibawah pula...

Semuga PERKARA ini menjadi satu teladan kepada semua isteri isteri sulatan dan isteri isteri Agung dan isteri isteri Menteri juga isteri Perdana Menteri......Wassalam!!!

Mink said...

En Leo Sabri, I'm replying to your statement...

"Tuan/Puan,

Terima kasih atas informasi tersebut sepertimana informasi sama yang terdapat pada "entry/posting" sebelum ini dan,...etc"

I'm replying to you because of your ketertiban dalam cara En Leo beri komen and the rational mind behind it. Its nice to be humane and dignified apabila kita memberi komen.

Saya secara peribadi memang tak bersetuju tentang cara pendedahan Uncleseekers but nastiness cara memberi komen pada blog orang lain is not the Muslim way. It reflects about the person writing the comment.

I think its always best for us to be tolerant of other peoples weird ways so that we can all live in harmony. "Do unto other as you want others to do unto you", this saying goes a long way to reflect our manners and our way of life.

Saya bukan bijak pandai dan tidak tahu mengenai sistem perundangan maka tidak dapat memberi apa apa komen mengenai perkara yang dibangkitkan oleh Uncleseekers dalam persoalan ini.


Walaubagaimanapun dari segi hukum Islam dan hukum kemanusiaan...I Must Say THIS is definately the WRONG way to do things...

Apapun yang telah terjadi kepada kami semasa zaman "Siti Aisyah dan keluarga" bertahta di Istana Selangor biarlah menjadi pengajaran dan kenangan sedih (I dont know about the other people that she have wronged...I cant speak for them). We all must move on with our lives. Berdendam and having "an axe to grind" is bad for our soul and happiness. Macam saya telah katakan, Orang orang yang teraniaya yang meminta doa pada Allah swt..Allah jua yang akan mendengar doa mereka..kita sebagai hambanya tak perlu membalas perbuatannya dan lebih baik kita maafkan sahaja orang yang telah menganiayai kita supaya kita dapat teruskan penghidupan kita dan mendapat rahmat dan nikmat kebahagiaan dari Allah swt...of course walaupun kami maafkan tapi serik kami dan jadi satu pengajaran sepanjang hayat!!!
Wassalam....

i'm mr. y2020 said...

Ya ALLAH! jgn ckp mcm tu sekali... apalah salahnya sampai samakan dgn Anjing sedangkan, kalau Anjing tu leh ckp, mesti dia ckp; "x nak jd dlm keturunan Anjing".

Harap gunakanlah pendekatan lebih mulia dr membuat persamaan mcm tu & cuba bayangkan, kalau MKI & lain2 tu sebagai manusia disamakan dgn Anjing maka, bukankah kita juga manusia spt mrk?

Mohon gunakanlah cara bijaksana utk terus bersyukur akal yang dianugerahkan oleh ALLAH SWT kepada hamba-Nya & jgnlah melampaui batas apabila berkata-kata kerana, ALLAH SWT Maha Melihat & Maha Mengetahui serta, semoga x ditarik segala kenikmatan ke atas diri kita. Amin!

Slm syg... :-)

p/s: Maaf, bkn niat nak jadi alim ulamak cuma, hrp hormati sesama kita. ;-)

rina karina said...

thx, Mink n En. Leo Sabri...good comments...dear all (including me), pls behave... ;)

i'm mr. y2020 said...

Assalammualaikum WBT dan salam sejahtera.

>>>Mink said...
En Leo Sabri, I'm replying to your statement...

... perenggan seterusnyaaa...
December 11, 2010 10:21 PM


Tuan/Puan,

Terima kasih maklumbalas diberikan dan, saya sedia ambil maklum perkara dibangkitkan.

Terima kasih sekali lagi kerana sudi memberi maklumbalas dengan cara tersendiri malah, secara terhormat dan, saya amat hargainya.

Sekian, salam hormat dari saya dan, harap maklum.

Ikhlas,
wWw.LeoSabri.Co.Cc

p/s: 2u2 Rina Karina, thank you so much! (baru je dpt auto update yr comments) kekekeke... ;-)

durian balikpulau said...

Salam Semua yang seagama ,

Ini adalah kali pertama saya terpanggil utk memberi sedikit komentar dari hati yg ikhlas. Sesungguhnya tiada sesiapa diantara kita yang lebih mengetahui akan perancanganNya. Semua yang telah berlaku ada hikhmah yg tersembunyi dan seribu pengajaran disebalik setiap apa yang berlaku. Kita sebagai penghuni dunia tidak maksum dan lari dari melakukan kesilapan. Hanya kecil atau besar saja kesilapan itu yg membezakan antara kita.Ikhlas saya katakan Uncleseeker adalah antara insan yang terpilih utk melaksanakan urusan dariNya. Takkan pokok boleh bergoyang tanpa angin yang meniup dan takkan tangan bertepuk sebelah boleh berbunyi.Semua yang berlaku diatas mukubumi Allah ada sebab dan musababnya. Sepertimana komn dari sahabat-sahabat diatas , mungkin inilah balasan keatas insan yg satu masa dahulu lupa akan bumi yang dipijak. Selalunya inilah keadaannya terjadi apabila darjat seseorang mengatasi darjat sebagai manusia yang biasa. Kita mudah lupa akan asal usul kita dan kemana akan kita bernokhtah pada satu hari nanti , wallahhalam.
Dari gambar yag dipaparkan oleh Uncle ada seribu kisah yang tersembunyi didalamnya.Jangan kita sewenang-wenangnya melemparkan tuduhan yang melulu terhadap seseorang dek kerana keberaniannya akan tetapi selidiklah terlebih dahulu akan penjelasan serta fakta yg ada. Seperkara yg perlu kita semua ingat , jangan terus-terusan menuduh dan mengeji apa yg Uncle dedahkan akan tetapi fahami terlebih dulu natijah yg uncle ingin sampaikan. Semoga kebenaran akan tetap bersama dan berpihak kepada orang-orang yang benar, inshaallah. Teruskan usaha anda uncleseeker. Allah akan sentiasa bersama orang-orang yang benar,Inshaallah.

zelmey said...

:-)

Anonymous said...

RILEKS JAP BRO SEMUA.. LAYARI WEB

http://on9biz.digital-niaga.biz/?id=bonuskita

Anonymous said...

dah la jng insult Uncle... if ur not happy w d blog, juz dun look at it. Funny as some commentator claimed that "those who check out then comments on this blog are stupid pendek akal but what about him/her????" tak stupid ke? this reminds me as malay always say "kata dulang paku yg sepih kata org dia yg melebih".

moral of d story, dun b too emo when giving comments....uncle knows what he's doin & we dun!

Hanya Insan said...

Kepada Anonymous yang mengatakan:

"Siapa Lu nak ajar rakyat negara ni?
Jalan lu salah, sebutan lu tak betul, akal lu pendek..."

Kalau kita tak sukakan perbuatan Uncle Seekers, kita tak seharusnya menulis dengan perkataan mencaci yang bukan adat resam kita orang Melayu dan lebih lebih lagi kita sebagai Orang Islam.

Apabila kita mencaci sedemikian, kita hanya menambahkan kepopularaan blog Uncle Seekers ini.

Sebagai Contoh, mari kita lihat 2 input dari post ini iaitu dari "Mink" dan "LeoSabri". Selesai saja input Mink pada pukul 12.20AM dan LeoSabri pada pukul 1.01AM, kita lihat hanya ada 4 komen sehingga pukul 2.08 tidak termasuk komen saudara/saudari.

Jadi, elokklah kita ikut cara beradab seperti komen "Mink" dan komen "LeoSabri".

Kalau kita tak suka cara UncleSeekers eloklah kita menegur beliau dengan berhemah...bukankah itu cara Mukmin Sejati. Apabila ditegur cara berhemah semuga Uncle Seekers memahami perasaan kita semua dan beliau tidak lagi mahu melakukan perkara sebegini lagi..insyallah.

Sebagai Orang Islam, kita tidak seharusnya "Give up Hope" on another brother Muslim..kita sepatutnya percaya akan rahmat Allah swt kepada hambanya...semuga dengan zat Allah swt yang Maha Pengampun lagi Maha Pengasih, dapat memberi UncleSeekers taufik dan hidayah dan semuga Uncle Seekers tidak lagi membuat perkara yang sedemikian.

Kita sebagai mukmin beriman tidak seharusnya hilang kepercayaan pada Keesaan dan Kebijaksanaan Allah swt.

Kita tegurlah perbuatan Uncle Seekers dengan penuh hormat sebagai saudara sesama Islam.

Buat renungan kita bersama, pada semua perkara didunia ini termasuk manusia yang mendiaminya kita lihat:

"Pada Yang Baik Ada Buruknya dan Pada Yang Buruk Ada Baiknya"

Anonymous said...

couldnt agree more. Jng lah memakai bahasa yg kasar dan lucah when commenting. Pen down sumthin proper and appropriate. adalah merupakan hak uncle untuk menulis dan berkongsi untuk org yg berminat.silap silap mereka kawin kita melopong with dosa mengumpat.

Adalah merupakan hak Puteri untuk mengemukakan saman terhadap Uncle. Siapa lah kita untuk "judge" mereka berdua???? Tuhan lebih mengetahui.

Kalau rasa tak berminat u can pen down an advice properly. No makin hamun & sumpah seranah k

Wsalam

Anonymous said...

salam semua,

jng lah kita mencaci seluruh ahli keluarga atau org yg berkaitan dng Uncle ni. Tak baik. Rambut manusia sama hitam kan hati lain lain.

Tuhan tak akan menyama kan umatNya dengan haiwan. Jng lah kita berbuat demikian.Sebagai insan biasa yg penuh kelemahan saya memohon blogger untuk tidak mencaci memaki hamun keluarga Uncle.

Wsalam

i'm mr. y2020 said...

Assalammualaikum WBT dan salam sejahtera.

Anonymous said...
maaf, bukan niat nak maki hamun keturunan ankel seeker ni...

... dan perenggan seterusnyaaa...
December 12, 2010 5:28 PM


Tuan/Puan,

Terima kasih atas makluman tersebut dan, terdapat kewajaran pada kenyataan diberikan cuma, sekiranya dapat disusun kenyataan itu dalam intonasi lebih indah, pastinya lebih menarik untuk kami menghayatinya.

Terdapat asas kukuh pada kenyataan Tuan namun, sekiranya Tuan arif untuk memperjelaskanya lebih lanjut berhubung perkara dibangkitkan, ingin saya membuat penyatuan kenyataan antara pihak Tuan bersama pihak yang dikatakan sebagai "ANTI DGN AISHAH" agar Tuan dapat penjelasanya seperti berikut;

Saya agak muskil sekiranya sesuatu perkara berlaku pada ketika itu boleh diselesaikan dalam Istana pastinya hingga ke hari ini Permaisuri masih lagi tinggal dalam Istana dan, tidaklah seperti rumah biasa yang didedahkan oleh UncleSeekers maka, pihak Istana akan memeliharanya tanpa dibiarkan begitu sahaja sepertimana kenyataan lainya menyebut, Permaisuri menyakiti pekerja Istana malah, terhadap Kerabat Diraja Selangor juga.

Apabila difikirkan secara logik/rasional, sudah tentu pihak Istana akan mempertahankan Permaisuri walau apa juga cara sekalipun untuk Permaisuri terus tinggal bersama mereka sekiranya baik akhlaknya dan, sudah tentunya bukan mudah Permaisuri dapat bebas sepertimana dapat dilihat pada pendedahan yang telah dibuat malah, Kes Saman pula sewajarnya dibuat oleh pihak Istana dan, bukan dibuat oleh Permaisuri sendiri dengan melantik khidmat guaman lain yang kita ketahui.

Saya rasa setakat itu yang dapat saya ketengahkan buat masa ini untuk meminta Tuan memperjelaskan lebih lanjut kemuskilan yang dinyatakan kerana, terdapat percanggahan kenyataan pada kedua belah pihak. Saya berbesar hati menerima apa juga kenyataan/pendapat diberikan.

Salam hormat dan, harap maklum.

Ikhlas,
wWw.LeoSabri.Co.Cc

p/s: Buat pengetahuan Tuan, saya tidak berpihak pada sesiapa cuma inginkan penjelasan dari pihak yang sudi berkongsi pendapat mereka seperti Tuan. Terima kasih sekali lagi.

Hamba Berfikir said...

Saya bersama menyetujui pernyataan yang dihujahkan oleh LeoSabri.

You are right in your analysis LeoSabri...it makes sense what you're saying.

Kepada yang berkata:
YG TERKINI : ANKEL CUBE NAK DAPATKAN PIHAK2 YG ANTI DGN AISHAH SEWAKTU AISHAH DALAM ISTANA.

BULLSHIT LA.ANGKEL NI TAKDE KENE MENGENA DGN MASALAH DLM ISTANA. SO TAK PERLU NAK JADI HERO, AIBKAN AISHAH SBB KES DLM ISTANA

ORG2 DLM ISTANA SENDIRI KALAU ADA TAK PUAS ATI LEH SETEL SENDIRI DGN AISHA

TAK PERLU BANTUAN KETURUNAN ALATAS ANAK BERANAK NI...."

Cakap jangan sebarangan dan jangan buruk sangka....sayalah salah seorang yang memberi komen tempoh hari sebagai "Anonymous" dimana Uncle Seeker meminta saya menghubunginya dalam PEMBERITAHU PENTING beliau. Saya tidak mengenali Uncle Seekers atau mana mana pihak keluarga beliau dan saya tidak akan menghubungi beliau. Disini nampak sangat pihak saudari/saudara tidak berlaku adil dalam memberi komen.

Kenapa saya dan ramai lagi orang yang biasa "Serve" Aisah dan keluarganya sewaktu mereka "memerintah" negeri Selangor tidak dapat nak settle dengan Aishah sepeti yang saudari/saudara sarankan?

Jawapannya mudah...we are poor people and do not have the money to take her to court!!!! Adakah and fikir Aishah dan keluarganya yang pernah memaki hamun kami mahu diajak berunding? Kalau boleh diajak berunding tidaklah ramai dianatara kami periuk nasinya terjejas semasa zaman pemerintahan Aishah.How many families had to find jobs elsewher to feed their loved ones? Sick parents? Saudari/Saudara tidak melaluinya..so please reserve your comments to yourself!

Saudari/Saudara..please dont insult us...we do not need Keluarga Uncle Seekers or anybody to fight our course...we only need Allah swt.

Allah Maha Kaya...hari demi hari kami mendengar apa yang telah terjadi kepada Aishah dan Keluarganya...and now this scandal...BUKAN kami suka akan malapetaka yang menimpanya namun disini menambahkan lagi keimanan kami pada Allah swt...Allah janjikan dimana Doa orang yang teraniaya akan didengarinya. Kalau kami mahukan keluarga Uncle Seekers membantu kami...I would have contacted Uncle Seekers dari semalam lagi.....

Kenapa kami tidak mahu bawa Aishah keMahkamah? Kenapa kami tidak mahu menghubungi Uncle Seekers?
Beside the fact that we are poor people and dont have that amount of money, Kami tidak mahu membabitkan kerabat diraja Selangor yang lain...most of them have been very kind to us dan kami tidak mahu hanya kerana kemarahan kami kepada Siti Aishah sekeluarga terpaksa pula kami ceritakan hal hal dalam istana yang tidak sepatutnya. We dont want to bite the hands that have fed us at one pint of time in our life....

Almarhum had been kind to us, dan kami masih memandang tinggi istitusi Kesultanan...anyway Siti Aishah dan Keluarganya sudah tidak dikenali lagi oleh kerabat diraja Selangor...thats good enough for us.......

Please check your facts before you talk and dont just hurt other peoples feelings..jangan main komen sesuka hati.....

Wassalam.

Anonymous said...

up:utk yg berkenaan..

klu btl la uncle nie terpilih utk melaksanakan urusan dariNya,cara2 die menghina dato dr fzilah kamsah tu ursan dariNya jgk ke?mengaibkan org nie pon suruhan dariNya jgk ke..???? pesal bleh plak dy plok2 ngan aishah tue?npe x mngelak???nmpk sgt d pon nak.Nie sume bkn pasal dy tpilih utk mlaksanakn urusn dr Nya,tp mang dy tu gle glamer..

Thinker said...

Kepada yang berkata:

"nie kan blog..who cre...!!!!!!! ske aty a nk maki pe pOn..aduyaiiiiii...!!!!"

Elok saya ingatkan anda, Yes ini memang blog..tetapi yang empunya blog, pengunjung blog dan pembaca semuanya manusia...so please hormati sesama insan.

Manusia berinteraksi dengan manusia lain harus dengan tertib dan saling hormat menghormati. Ini salah satu tuntutan dalam Islam.

Jika mahu hidup bermasyarakat harus tahu tata tertib bercampur gaul...kalau tidak tak perlu berinteraksi dengan memberi komen disini.

ITs nothing wrong with giving positive or negative comments but harus ada cara yang mulia.
Amat malu sekali dengan anggota masyarakat lain baik Cina, India, Kadazan dsb. Apakah impak pada kaum lain jika dilihatnya Bangsa Melayu dan mengaku Islam pula tuberinteraksi sesama sendiri dengan begitu kasar dan hina...

Please think about it....Have some self respect.

i'm mr. y2020 said...

Assalammualaikum WBT dan salam sejahtera.

>>>Anonymous said...
nie kan blog..who cre...!!!!!!! ske aty a nk maki pe pOn..aduyaiiiiii...!!!!

December 12, 2010 8:23 PM


Tuan/Puan,

Buat pengetahuan, kerana ini blog, ramai yang telah dikenakan tindakkan saman untuk dibicarakan termasuklah Tuan empunya blog ini juga akan dibicarakan kelak.

Kerana ini blog jugalah segalanya bermula maka, segala yang tercatat di dalam blog adalah bahan buktinya dan, sekiranya para komentar melampaui batas pada pendapat/komen mereka, mereka juga akan dibicarakan kelak kerana, kita tidak akan terlepas apabila sesuatu kes dibuka untuk siasatan dijalankan ke atasnya.

Walaupun hanya menggunakan Nama/ID "Anonymous", pihak berkuasa terlalu mudah untuk menarik mereka untuk berada di dalam kandang tertuduh iaitu, dengan hanya IP address yang dibekalkan kepada setiap pengguna Internet, ianya terus tertera sapa penggunanya berserta alamat kediamanya untuk waran tangkap dijalankan maka, penggunaan bahasa itu juga perlu diawasi agar generasi kita membesar dengan sihat.

Sekian, harap maklum dan, terima kasih.

Ikhlas,
wWw.LeoSabri.Co.Cc

p/s: Terima kasih kepada Hamba Berfikir atas maklumbalas diberikan, amat hargainya! ;-)

i'm mr. y2020 said...

Assalammualaiku WBT dan salam sejahtera.

>>>belukar said...
ahhhh..ape nk heran,da mmg yg empunya blog neh pon bkn msie..pdek kte xde cri2 msia sgi sorg islam..ak skong la yg ckp who ccre..nie kn blog..

December 12, 2010 8:50 PM


Tuan/Puan,

Perkara dibangkitkan bukan untuk meminta sokongan/ditolak cuma, kita perlu bangga kita bangsa Melayu beragama Islam sewajarnya menitik beratkan adab sesama insan walaupun dirasakan Tuan empunya blog seperti itu namun, kita sewajarnya membuktikan bahawa budaya kita menolak cara beliau dengan mengunakan pendekatan yang lebih rasional.

>>>cabai said...
hahahahahahahaha apa heran....ADA AKU KISAH.

December 12, 2010 8:55 PM

>>>Anonymous said...
AKU PON TAK KISAHHHHHHH....WAKAKAKAKA
December 12, 2010 9:00 PM


Tuan/Puan,

Bahawasanya kenyataan tidak hiran/kisah bukanya mendapat balasanya hari ini. Tuan/Puan akan menjadi hiran/kesah apabila berhadapan generasi akan datang terutama, anak/cucu Tuan/Puan pada masa akan datang.

Semoga perkara ini tidak berterusan dan, mohon agar bersikap lebih rasional, terima kasih.

Ikhlas,
wWw.LeoSabri.Co.Cc

p/s: pada awal saya berada di sini, saya rasa dukacita membaca komen yang boleh dianggap mengerikan! :-P

Anonymous said...

saya tahu Uncle seorang yg baik. Others will find out in no time, InsyaAllah.

rina karina said...

dear en. leo sabri, u ni mmg seorang ilmuwan yg byk membaca...i salute you lah...mmg betul wt u've said..bukankah fardu kifayah utk kita tegur sesama manusia supaya sesuatu umat tu x ditimpa bala?....tetiba rasa insaf sekejap...hehe

Thinker said...

Sepanjang saya membaca komen komen disini...ada beberpa perkara yang menarik perhatian saya:

1] Rasanya ramai yang tulis cara kasar dan lucah ialah anti Uncle Seekers (mereka yang tidak suka akan beliau dan keluarga beliau)..for whatever reasons

2] Saya lihat perbedaan mereka yang tidak suka akan Siti Aishah ialah golongan yang agak berbeza dari strata penghidupan yang berbeza dan latar belakang yang berbeza dari yang tidak suka kepada Uncle Seekers. Mereka jauh lebih tertib bahasa lebih berhemah, lebih logical dan lebih rasional cara pemikiran mereka. Better sosial class, I must say.

Kesimpualnnya disini ialah:

1] Pencaci pencaci Uncle Seekers ini sukar untuk dipercayai komen mereka. Beremosi tinggi, tidak rasional dalam pemikiran, mengutuk mengikut nafsu..so sememangnya pendapat orang yang begini tidak boleh diambil kira.

2] Siti Aishah dan keluarga tentu sekali dasyat sikap mereka sehingga boleh menimbulkan kemarahan kepada jenis manusia yang rasional, beradap, berbudi pekerti...jadi buat diri saya saya sudah pastinya mengambil berat tentang apa yang dikatakan mereka.

Saya mengucapkan terima kasih kepada mereka yang dapat memberi penjelasan rasional sehingga terbuka mata saya untuk dapat membezakan dan memberi gambaran tentang apa yang sedang berlaku.

Perkataan kesat tiada gunaya tanpa kenyataan yang menyokong apa yang anda komen...Whats the point of barking out loud like a dog? Apa pula nak diceritakan hal keluarga Uncle Seekers ni..kalau Uncle Seeker dah buka aib orang..so does it make it alright to buka aib keluarga dia? Bukankah jadinya serupa sahaja?

Keterangan yang diberikan tentang Aishah dan keluarganya oleh mereka yang telah disakitinya merupakan kelohan mereka dan komen yang dibuat merupakan kesyukuran mereka kepada Allah swt.

They were wronged by Aishah and her family...so as a Muslim they must have minta pembalasan dari Allah swt...Jadi pada pendapat saya, they have the right to keluarkan keluh kesah mereka..walhal apa kena mengenanya anak, menantu, lawyer dan keluarga Uncle Seekers punya keaiban perlu diutarakan disini? Ini antara Siti Aishah sekeluarga dan Uncle Seekers

If you have statement tentang Siti Aishah or Uncle Seekers himself then you can say about their personal self, apa yang mereka dah buat pada you, you ada hak untuk komen but don't drag other people in. Janganlah aibkan orang lain pula disini. Berlaku adillah, Jangan lah kita pula tergolong dalam golongan yang zalim!!!

i'm mr. y2020 said...

Assalammualaikum WBT dan salam sejahtera.

>>>rina karina said...
dear en. leo sabri...
...dan seterusnya...

December 12, 2010 9:40 PM


Tuan/Puan,

Saya bukanlah berminat pada membaca tapi, saya terpaksa membaca sekadar pengetahuan umum maka, soalan yang diberikan tidaklah termampu oleh saya sebagai hamba-Nya untuk menjawab/memberikan jawapanya samada betul/salah cuma, apa yang saya nyatakan hanyalah sekadar pendapat dan, ianya berdasarkan logik akal berpandukan/merujuk dari Ayat-Ayat Suci Al-Quran itu sahaja.

Sebenarnya setinggi-tinggi Ilmu adalahlah Ilmu atas FIRMAN dari ALLAH SWT untuk kita mengetahui rahsia isi alam maka, sekiranya kita semua dapat terus menjunjung Al-Quran sebagai panduan hidup kita, pastinya segalanya akan terjawab dan, kita akan terus yakin setiap perkara yang berlaku pasti ada sebabnya serta, banyakkan bersabar sepertimana kesabaran itu kepada hamba-Nya yang bersolat dalam keadaan khyusuk pada Tuhannya.

Sesungguhnya saya bukankan boleh dijadikan contoh kerana, saya sedar saya juga ada membuat kesilapan tapi setelah mendekatkan diri pada Al-Quran, Alhamdulillah atas kekuasaan ALLAH SWT banyak perkara telah saya lalui dan, saya sentiasa memohon pada-Nya agar dipermudahkan segala urusan. Itulah rahsia paling tinggi yang saya rasakan ada pada saya agar dapat saya kongsikan bersama.

Sekian, harap maklum dan terima kasih.

Ikhlas,
wWw.LeoSabri.Co.Cc

Hamba Berfikir said...

Kepada Anonymous yang mengatakan:

"jgn salah tafsir, saya tak ckp yg awak akan bagi kerjasama kepada ankel bodoh ni.

saya cume ckp ankel ni dah mati kutu dan menggelabah bile kene saman...."

Ok,terimakasih atas penjelasan Saudari/Saudara. Saya faham apa yang dimaksudkan.

Dengan nama Allah saya tidak akan memberi kerjasama kerana mengenangkan jasa dan budi baik Almarhum kepada kami.

Bulan lepas Ayah saya yang sebelum ini telah lama berkhidmat dengan Istana telahpun meninggal dunia...pesannya kepada kami supaya lupakan sahaja perbuatan Siti Aishah sekeluarga...katanya hari pembalasan tetap akan tiba....Yes we forgive but can never forget!!!

i'm mr. y2020 said...

Tumpang lalu dan tumpang gelak kejap...

Hahahahahaha... komen yang menarik dari kedua belah pihak!

Hahahahahaha... saya yakin kedua belah pihak mempunyai asas tersendiri dan, saya juga mempunyai niat tersendiri.

Jangan salah tafsir atas gelak & niat saya itu kerana, saya terasa seronok membaca gelagat komentar berusaha untuk meyakinkan pendapat mereka secara sihat walaupun terdapat sedikit ganguan pada emosi namun, masih dapat dikawal dengan bijaksana dan, saya yakin dalam 1.7 juta pengunjung, hanya sebilangan kecil sahaja yang berpihak sesama mereka maka, janganlah kita sesama pengunjung menjadi mangsanya.

Saya yakin sebilangan besarnya inginkan penjelasan lajut kepada mereka yang mempunyai ceritanya tersendiri iaitu, apabila merujuk dari kesinambungan cerita itu, mungkin akan muncul kebenaranya dan, saya juga diantaranya yang inginkan cerita disebalik perkara berlaku cuma, hanya menekankan agar mengunakan cara bijaksana untuk bersama berkongsikan pengalaman masing-masing.

Sesuatu cerita itu apabila diolah dengan indah pastinya kami pengunjung dapat menghayati serta menilai jalan cerita tersebut dan, diharapkan mendapat kerjasama dari semua pihak agar dapat bersama memahami gambaran sebenarnya agar tidak dikawal dari ganguan emosi.

Terima kasih kerana ada yang masih prihatin berkongsi segalanya dan, amat hargainya...

Anonymous said...

Kepada Anonymous yang tulis:

"....rasenye sume kerabat2 kat dunia ni bkn bleh pakai pun..tak bleh ckp lebih2 nti kene saman.. termasuk kerabat brunie paling hampeh.."

Janganlah pula suka suka kat semua kerabat kerabat didunia in tak boleh pakai...termasuk kerabat Brunei...please jangan suka suka longokkan semua orang dalam satu Bakul...

Saya sendiri mengenali beberapa kerabat di Malaysia yang hidup cara baik dan banyak merendah diri melakukan kebajikan...Not everyone of them is the same. Kalau you marah dengan keluarga Alatas ni itsa your problem dont pick quarels dengan orang lain....DONT SIMPLY MAKE ANY SWEEPING STATEMENTS!!!!

Anonymous said...

Gosh what a pea brain MALAY community we have here!!! Are these the people who can vote?

No wonder Malaysia have such PEMIMPIN...The Government reflects its people!!!

WHY???because its the people who vote for the GOVERNMENT!!!!

Cromirama Elcy said...

apa daa uncle.. gua tunggu cerita pembongkaran paranormal.. ni asyik-asyik cerita aisyah, aisyah, aisyah.. boring siott.. cerita pasal zaman rock uncle pun takpe..

Anonymous said...

LeoSabri you are a good human...dont bother with this kind of bangsa Melayu...Bangsa Melayu yang kuat kutuk mengutuk nilah yang sama macam si Ibrahim Ali mulut celupar...Typical Orang Melayu yang menyibukkan KETUANAN MELAYu...MEMANG TAK ADA PERBEZAAN MELAYU YANG MACAMINI DENGAN KELUARGA ALATTAS YANG MEREKA SIBUK MENGUTUK.....sama bangsa tak senonh..

Takkah yang menyibuk pasal KETUANAN MELAYU TU sama dengan yang menyibuk pasal KETURUNAN SYED KETURUNAN NABI......

Low class filthy MALAYS yang memalukan BANGSA sendiri dan MENCEMARKAN UGAMA ISLAM.....

INilah MELAYU yang matinya sehelai sepinggang dan hidup melarat asyik berdengki kat orang lain...

Stay Calm LeoSabri, and continue being a GENTLEMAN...its the MUSLIM WAY...always the path of the BELIEVER!!!

Anonymous said...

Kepada Hamba Allah,

Dalam keadaan saudara pernah dianiaya oleh keluarga Aishah maka saudara berpihak kepada Uncle, bagaimana jika saudara adalah orang yang pernah ditipu oleh uncle atau ex-wife uncle tu adalah adik kepada saudara, maka saudara akan berpihak kepada siapa? sebab tu lebih baik kita diam dan tidak mengaibkan sesiapa pun..sekarang ni sy yang x kenal uncle pun dh tau banyak tentang uncle..kalau yg molek2 xpe juga...bak kata saudara biar Allah saja kita membalasnya, tidak didunia mungkin di akhirat...

Anonymous said...

uncle, nak mintak tolong boleh?

tolong tukar background. tak best la tengok muka uncle je.

Hamba Berfikir said...

Kepada Anonymous yang beri pernyataan:

"Dalam keadaan saudara pernah dianiaya oleh keluarga Aishah maka saudara berpihak kepada Uncle, bagaimana jika saudara adalah orang yang pernah ditipu oleh uncle atau ex-wife..."

Sila baca komen saya baik baik....dimana pernyataan saya yang mengatakan saya sokong Uncle Seekers....jangan cakap ikut sedap mulut...PLEASE!!!! ini juga FITNAH namanya!!!

Saya memberi penjelasan isu kami dengan Siti Aishah..tetapi langsung saya tidak sebut mengenai apa butir terperinci pencacian dan maki hamunnya dan langsung tidak menyebut secara detail perangai mereke sekeluarga semasa bertahta diNEGERI SELANGOR!!! Saya juga tidak menyentuk perkara dalam kain dia dan keluarganya...SAYA HANYA MENCERITAKAN KEKELUHAN KAMI SEWAKTU DIA SEDANG "HEBAT!!"....GET YOUR FACTS RIGHT...and dont be too emotional...DASAR ORANG MELAYU suka mengamuk tak tentu arah.....

Anonymous said...

'Saya memberi penjelasan isu kami dengan Siti Aishah..tetapi langsung saya tidak sebut mengenai apa butir terperinci pencacian dan maki hamunnya dan langsung tidak menyebut secara detail perangai mereke sekeluarga semasa bertahta diNEGERI SELANGOR!!! Saya juga tidak menyentuk perkara dalam kain dia dan keluarganya...SAYA HANYA MENCERITAKAN KEKELUHAN KAMI SEWAKTU DIA SEDANG "HEBAT!!"....GET YOUR FACTS RIGHT...and dont be too emotional...DASAR ORANG MELAYU suka mengamuk tak tentu arah.....'

Dalam ayat saudara dah ada aib2 tentang keluarga orang lain...dan dalam ayat tu lebih emotional...sebab tu lebih baik x ckap tentang orang lain...

Anonymous said...

Funny Crazy Malays!!!! Yet they want to call themselves MASTERS OF MALAYSIA!!! Look at their awful bad manners and uncivilized ways...FIT TO LEAVE IN THE JUNGLE...Ugly commentators here are just as ugly as the owner of this blog...Why BAH him when You are just the same low level PSYCHOPATH!!!!

KETUANAN MELAYU macam ni....hu..hu...hu

DATOK UNCLESEEKERS said...

Funny Crazy Malays!!!! Yet they want to call themselves MASTERS OF MALAYSIA!!!


ko tak tau pape ko blah. jangan nak menyibuk hal rumah tangga orang kat sini. blah blah. syuh syuh!!

Fikir said...

I rasa Hamba Berfikir bukan cakap pasal orang lain tetapi bercakap tentang apa yang dialami dia sekeluarga...Gosh apa dah jadi ni???

Please tahulah bezakan apa dia kata..yang you kutuk dia nak buat apa?

Dia adalah sebab nak emosional..You tu siapa yang buat you...ceritalah sikit...

Anonymous said...

Wow DATOK UNCLESEEKERS...why guna nama datok kat depan? Another crazy MALAY...gila pangkat...KETUANAN MELAYU lah ni sama crazy dengan some UMENOO people....

Anonymous said...

SALAM...

ADA TULISAN YG MENGATAKAN KES INI UMPAMA BUKU BERTEMU RUAS...TAPI TAKDE YG BOLE DIBANGGAKAN...BAGI AKU KEDUA2 NYA 2X5..5X2...BUKU BERTEMU RUAS DARI SEGI KEDUA2 NYA TAKDE IMAN..PELUK2..CIUM LAH...MCM TAKDE AGAMA..DAN PALING SEDIH...BUAT MAKSIAT...TUNJUK KEPADA UMUM...DAN BANGGA DGN KEMAKSIATAN YG DIBUAT....HARAP KESEMUA YG TERLIBAT DGN DRAMA CINTA SYYHHH NI BERTAUBAT LAH...NYAWA KITA ALLAH BOLE RENTAP BILA2 JE BEB...BERTINDAK SEBELUM TERLAMBAT...WALLAHUA'LAM

Anonymous said...

Yakah Datok Uncleseekers hidup you berjaya...today is Monday a working day... Tak keje? Macammana nak berjaya? Atau you anggap Datok Umenoo hidup merompak Hak rakyat tu BERJAYA?

Wow gone case betullah some MALAYS here?

DATOK UNCLESEEKERS said...

Ko peduli ape pasal aku? Aku der kacau idop ko ke?

Lantak ar aku nak buat ape pon kat sini. Ni blog, paham x Bebas je sape2 nak komen kat sini.

Oh, aku tau, ko baru mengenal dunia blog kan? Kesian, patot la macam sakai. HAHAHAHAHAHAHAHA

As I Was Passing said...

Thanks UncleSeekers for your kindness and liberal ways allowing the use of your blog as a "punching bag".

Kepada Orang Melayu disini yang hanya pandai guna bahasa kasar Dan tak reti bahasa Inggeris saya tolong terjemahkan ayat saya diatas:

Terimakasih UncleSeekers kerana sikap liberal Dan terbuka mengizinkan kegunaan blog Saudara sebagai gelanggang tinju...

Sah yang dapat dilihat disini 3 golongan.

1/ Orang yang mahu mencari kebenaran macam LeoSabri.
2/ Orang yang mahu berkongsi pengalaman macam Hamba Berfikir
3/ Orang yang hidupnya full of anger and frustrations Dan menggunakan ruangan ini sebagai tempat mencaci ikut sedap mulut Dan mahu bertumbuk dengan sesiapa sahaja Dan gunakan alasan konon nak bantai UncleSeekers.

Saya bukan nak pertahankan UncleSeekers (saya kena bgtahu ni kot nanti golongan ketiga yang hidupnya full of frustrations salah tanggap Dan Tanpa penganalisan yang baik membabi buta menfitnah saya pula)..., see what I mean...

Good luck to you who fit the mould of Crazy Malays. Kepada golongan Melayu beradap, I must say I'm proud to be a Malay. May we strengthen the bonds of harmony in our beautiful country MALAYSIA......

Anonymous said...

Datuk UncleSeekers,
Cara tulisan you pun kita dah tahu siapa yang Sakai Dan tak tahu guna BLOG....

He he REAL EGGHEAD!!!

love for life said...

masalahnye sekarang kalau betul pun perilaku beliau(SA) sebelum ini ada masalah, uncle xsepatutnya membuka pekung orang lain ke tatapan umum. ape hak uncle nak buat mcm ni? satu dunia tahu pasal hal ni. beliau nak saman uncle pasal dedahkan hak peribadi beliau, yang uncle ni kalut pergi cari saksi atas kesahihan gambar2 tu apasal pulak uncle oiii..bercanggah gila.ape2 pun tabik sket je kat uncle sbb xsekat kesemua pengkomen2 disini. kalau uncle menang alhamdullillah la tapi kalau uncle kalah saya boleh tolong gelak beguling-gilung lah ye.

-nasihat untuk uncle dan diri saya jugak.peace no war.

As I Was Passing said...

Yes "Memories of You" this is the way untu kita menulis komen dalam blog. Kita still can give UncleSeekers the message yang kita tak suka perbuatan dia. Kindness in language shows good breeding and an honourable Muslim.

Keep up!

DATOK UNCLESEEKERS said...

Dari tadi ko yang gune cursing words, crazy, egghead, so ko nak cakap ko civillised sangat la skang ni?

Ko pon lebeyh kurang aku la..Dok kate orang crazy2, ape beza ko ngan aku? Kalau betol la, ko takkan gune any of harsh words, but yet, u did.

And berdasarkan teori As I was Passing, kiranya ko ni pon tergolong lam low class person jugak la kan, sebab ko pon banyak cursing words, kan , kan, kan?

See, who's laughing now?

Oh well. My time is too precious to be wasted on a pathetic person like u.

So long suckers.

Hahahahaha

love for life said...

tenkiu I was passing.

ala datok jangan la marah nanti dapat darah tinggi.

peace no war.

Breakeven said...

~ ohhhhhh..my oh my...~ makin teruk ni ..~

Anonymous said...

Dear Datok UncleSeekers,
Maybe you kena pergi sekolah balik. Dasar sidtem persekolahan zaman sekarang mungkin poor quality.

Tak ke you belajar kategori dan tahap tahap penggunaan bahasa.

I kata you Crazy boleh gak bunyi macam "I'm cray in love with you". I tak guna perkataan you Bullshit (Maaf ya..disini ya Ada elemen Agak harsh berbanding Crazy). I guna perkataan Egghead boleh gal digunakan dalam ayat "oh you egghead devil..what you said is amazing!". I tak kata you Stupid Fu@@ or you Stupid Sh@t (Maaf ya ini sebagai contoh). So Ada perbezaan. Apa kata Saudari/Saudari pergi tengok cerita "Mind Your Language". this is not the place untuk I ajar you tentang Nahu Bahasa Ingerris atau Bahasa Malaysia, ok?

Oh ya, satu lagi, you sendiri mengaku yang you golongan ketiga macam "Just Passing By" kata.. I tak so you see you have to go back and have lessons in both Bahasa Malaysia and Bahasa Inggeris.

Good luck my friend and all the best. I shall not layman komen you cause I nak kena pergi masuk office. Lunchtime dah habis..Maaf kalau banyak typing error (I'm late said the Mad Hatter..) oh sebelum you kata I mengaku I gila (mad).. Perumpamaan ini bermaksud I dah lambat....Bye

i'm mr. y2020 said...

Assalammualaikum WBT dan salam sejahtera.

Tuan/Puan/Saudara/Saudari,

Buat pengetahuan, setiap sebutir sehingga berbiji-biji pendapat/komen diberikan telahpun saya susuri termasuk, pendapat/komen berbakul-bakul dibaling kebatang hidung LeoSabri juga telahpun diperhalusi maka, berbanyak-banyak terima kasih kepada pihak yang masih lagi tidak lelah mencuba untuk melemahkan diri ini.

Walau apa jua pendapat kamo terhadap saya, saya terima dengan hati yang terbuka kerana, saya mempunyai niat tersendiri sepertimana dihuraikan sebagai "mencari kebenaran" dan, boleh dimaksudkan sebagai membuat analisa tersendiri seperti kenyataan pada komentar yang baik budi perkertinya serta mulia pula amalanya apabila membuat kenyataan. :-)

Kepada komentar yang memberi sokongan kepada saya, tiada lain yang dapat saya berikan kecuali, dengan memberikan ucapan berbanyak-banyak terima kasih dan, semoga ALLAH SWT memelihara serta merahmati kita semua. Amin... :-)

Kepada komentar yang menghempap berguni-guni di atas nama LeoSabri, saya juga mohon doa agar kamo dibukakan pintu hati menjadi insan berguna suatu hari nanti. ;-)

Opocot! termelatah pulak... (wpun LeoSabri "x mudah melatah") anyway soweyyy... terbuat kenyataan skima plak tadi ala² poyo je kan... hahahahahha... tapi kannn... skima dan poyo ada tempatnya tawww... sbbnya... im not talking 2u but... bagus jugak sbb sudi membacanya wpun ada unsur skima & poyo kannn... terima kasih la byk² yer sbb sudi gak menjadi pemerhati pd setiap kenyataan dibuat itu... byDway... utk memuaskan hati mrk yg x berpuas hati... ckp je apa nak ckp & teruskanlah berckp wpun hanya menaip kannn... samada nak type, LeoSabri nak promote diri ker... nak iklan serbis ker... nak amek kesempatan ker... nak jadi baek ker... nak jadi bijak ker... nak jadi alim ulamak ker... nak jadi Hakim/Menteri/PM/Raja/Sultan/Agong/Queen ker atau... apa² kerrr... ckp je & LeoSabri sedia mengaku "Yea/Yes" utk memuaskan hati kamo... so... puas hati x skggg? LOL! ;-)

Sowey la yerrr... selagi Ayat-Ayat Al-Quran belum penuh dlm dada dan... selagai Firman ALLAH SWT belum dijunjung atas kepala, selagi itulah kamo belum cukup kuat utk menewaskan kekebalan LeoSabri hahahahahah... phm? LOL! ;-)

kalo x paham ni maksudnya... sblm tu nak tanya... ni dah sunat ke belum? dah akhir baligh ke belom? kalo semuanya sudah maka maksudnya adalah; apalah sangat setakat mempersendakan sesama kita walau dlm niat apa sekalipon kannn... yg kita x nak ALLAH SWT berpaling pd kita... itulah yang kita takuti tapi... setakat kamo nak ckp itu ini pada LeoSabri... LeoSabri x la sampai memandang kamo sebelah mata tapi... LeoSabri masih lagi menghormati kamo sambil berjalan di atas karpet kuning sambil mengelipkan mata & membuat lambaian RATU sajork... LOL! ;-)

Apapun terima kasi berkali² yerrr atas usaha gigih kamo iteww dan... fikir-fikirkanlah pepatah ineyyy...

"kalo takut dilambung ombak, janganlah berumah ditepi pantai, kalo LeoSabri takut melayan kamo, tidaklah LeoSabri layankannn sajorkkk..."

kannn... lalalalala... LOL! :-D

adios amigosss... daaaa...

p/s: sedar juga hamba ALLAH itu mengakui dirinya bersangka buruk... amat hebat hamba itu... tapi lagi hebat UncleSeekers bersama Kes Saman yang dikenakan ke atasnya kerana mendedahkan pribadi individu maksudnya; walaupun Permaisuri berjaya dlm kes samanya itu, UncleSeekers telah berjaya pula mendedahkan perkara yang mungkin kamo tidak ketahui. Sesungguhnya amat sukar mengunakan sebarang asas/fakta utk membela diri kerana, kes saman yg disebut sebagai; mendedahkan kepribadian sesaorang individu amat sukar walau apa juga pendedahan dibuat sebabnya, semuanya masih lagi dikira sebagai "Pribadi". Kannn...

Anonymous said...

uncle ni mkin hansem lah.. pkai pemanis wajah ke...hihihi agak2 bila kta bleh date..??

Fikir said...

You are SMART in your analysis LeoSabri....I salute you.

Semuga golongan muda "Melayu" berakal macam saudara satu hari akan menjadi pemimpin Negara..

I salute you kerana you berani menggunakan nama yang dilinkan pula pada blog you so that we know who you are. You take full responsibility for your words and whatever you have to say....

I salute you dan berdoa semuga anak lelaki saya yang sekarang berumur 10 tahun akan menjadi dewasa dan mewarisi sikap saudara.

Demi Allah...say berkata kata dari hati yang ikhlas....

Malaysia memerlukan lebih banyak anak bangsa yang intellectual dan bersikap berani serta bertanggujawab. Because of you and a few other that have shown very good examples of Bangsa Melayu...I'm proud to be a Malaysian Malay...

I take my hats off to you LeoSabri...

Breakeven said...

~ haiippp...siapa berani ajak uncle dating nie...SAYA CHOP DIA DULU!!!!...~

Anonymous said...

To Breakeven..
hoho.. mesti u nak gesel2 pipi ngan angkel ek? awww!! u rela ke nanti gambar u dipublish kat sini...jaga2 tau!!! nanti 1 m'sia dpt tengok...nanti u beli barang2 u pun kena cerita tau! masa tu depan u dia senyum2 kambing...sampai umah dia kutuk u dlm blog.. satu hal plak kitaorang nak defend u...hehe..sekadar nasihat..

Thinker said...

Breakeven...I suka cara you...
Cara you komen ini untuk orang yang berakal, kita faham sangat apa you maksudkan tanpa guna bahasa kesat...kan lebih sopan cara cara untuk menegur Uncle Seekers to say that you don't fancy the way dia buat pendedahan begini...its berhemah namanya...

or if you really suka pada Uncle Seekers pun so what? its your right [misalnya why should orang nak kutuk you pula...why should anybody try to break anyone to follow their mould....as long as its within the social norms...not causing hurt and pain to anybody.(not causing bad repercussion to the society)..Whats wrong in being different?]

Anyway dont worry I rasa orang yang berakal faham maksud you...kalau you truly like Uncle Seekers then you would contact him quietly and have FUN TOgether..(wink wink..know what I mean?)

Anonymous said...

KENAPA RAMAI YANG VOTE UTK TUTUP BLOG NI?I DONT THINK IT NECESSARY. UNCLE JUST DO WHAT U WANNA DO. WE JUST WANNA KNOW THE TRUTH BEHIND THIS. IF U RIGHT, PROOF IT.

JANGAN MENGALAH DENGAN KOMEN2 NEGATIF. IGNORE THEM.

Anonymous said...

"KENAPA RAMAI YANG VOTE UTK TUTUP BLOG NI?I DONT THINK IT NECESSARY. UNCLE JUST DO WHAT U WANNA DO. WE JUST WANNA KNOW THE TRUTH BEHIND THIS. IF U RIGHT, PROOF IT.

JANGAN MENGALAH DENGAN KOMEN2 NEGATIF. IGNORE THEM."

La...bleh tye lg nape pelu tutup??
tgk skg org2 bkn je gaduh pasal dis unclesicker, tp da masuk isu2 government, keturunan melayu dsbgnye.
memang da cukup syarat da 2 klo nk tutup.
x mdtgkn pekdah pn. so ttp je la.

err.. btw, aku cm trtya2 jgk.
klo d highest vote tk tutup blog ni, ape plak helah si unclesicker ni buat so that die bleh trs keep dis blog for ppl to generate sins?

we jz wait n see!~

Anonymous said...

YANG BERGADUH TU BUKAN UNCLE.BUT ALL OF U YANG SUKA NAK BERGADUH DALAM BLOG NI. MEMBANGKITKAN SEGALA BENDA, KALAU U ALL TAK BERGADUH..SO THIS BLOG TAK PERLU UTK DITUTUP..THIS BLOG BELONG TO UNCLE. HIS SELF. TAK PERLU KOT KALAU U ALL NAK SURUH UNCLE TUTUP BLOG NI. DARI SINI LA KITA BOLEH TAU KISAH-KISAHNYA, NAK TAU LAGI BENAR SURUH UNCLE KELUARKAN JEK BUKU TU. JUST PIKIR LOGIK AKAL, BERANI KERANA BENAR. UNCLE BERANI BUAT MACAM NI BECOZ HE THINK DIA BETUL. CUBA KALAU KORANG BERADA PADA PIHAK YANG BENAR, U ALL MESTI NAK TEGAKKAN APA YANG U ALL PIKIR AND TAK RASA TAKUT KAN??STILL TERUSKAN APA YANG KORANG RASA BETULKAN?

WE JUST LOOK AND SEE.

-DCTB (DON'T CLOSE THIS BLOG) :)

Anonymous said...

KAHKAHKAHKAHKAH KAU MEMANG PENDEK AKAL. PANJANG-PANJANG2 KANLAH AKAL TU UNTUK BERPIKIR. YANG PENTING JANGAN BERGADUH DEKAT SINI. SO BLOG NI TAK PERLU DITUTUP. FAHAM???

JANGAN KAU NAK CARI GADUH DENGAN AKU SUPAYA BLOG NI DITUTUP. THATS REALLY LOOK STUPID OF U. :p

-DCTB

Cheezy360 said...

Haha..good job uncle..biasa la dlm dunia nie bkn suma org suka dgn kita k..nobody perfect..just be urself je kot..btw,selain drpd ceta queen aishah nie,byk benda lain yg saya enjoy baca dlm blog uncle nie k..tc then..all d best aite..!ada masa n diizinkn Allah kita jumpa la 1 hari nnt..

Ex - D'ark Resort @ Janda Baik

Breakeven said...

~ sy memberi komen utk usik-usik je..biarlah mahkamah yang decide pihak mana yg betul at the end of story nanti..sebab mende ni x telus..kita dengar satu pihak je..
so dari berperang x tentu hala..baik kita rilex je..
p/s : sy gurau je nak ngorat uncle..sy nak ngorat LeoSabri ..akakaka..

akumanusiabiasa said...

Untuk tatapan semua komentar....setiap ulasan,komen,maki hamun dan apa saja yang anda taip disini adalah akan menjadi bahan rujuka di mahkamah nanti.So hati hati dengan kenyataan anda.Mahkamah belum buat dan jatuh hukuman lagi.Tak perlu anda berhujah lebih2.Biar mahkamah bersidang dahulu.Anda semua akan dikesan dan boleh berupaya menjadi saksi...terutama yang mengatakan tahu kisah lama dulu di istana,tahu sikap uncle seekers dan seumpamanya.Pihak mahkamah boleh memanggil anda sekiranya kenyataan anda pada mereka boleh digunapakai.Pihak Aishah dan Uncle Seekers berhak menggunakan anda sebagai saksi untuk kenyataan anda disini bagi menyangkal atas dakwaan yang akan dibentangkan di mahkamah.awas anda telah terperangkap dengan kenyataan anda sebagai komentar disini,walaupun nama anda hanya ANONYMOUS,L,nama samaran,guna photo org lain nama lain....kerana teknologi kini boleh cari anda sampai lubang cacing.Sedangkan HACKERS komputer yang terer hack komputer pun bole kena tangkap...inikan pula picisan yang hanya tahu komen dalam blog.Bagi saya segala yang berlaku adalah ketentuan dari ilahi dan yang kurang baik dari kita umatNya dan yang baik ada padaNya.Kita sebagai umat islam hanya menyerah segalanya kepada Nya saja.Tunggu kes ni berjalan dan jgn buat kenyataan yang membawa kemudaratan kepada diri sendiri.Jika kenyataan anda betul sekalipun..apa yg anda dapat....TIADA SESEN PUN DAPAT.Biarlah mahkamah menentukan kesahihannya dan segala penjatuhan hukuman di dunia ini biar mahkamah tentukan.Di akhirat nanti anda semua akan turut serta diadili bersama-sama sekiranya kenyataan berbaur fitnah atau tidak benar serta memburukkan org lain.saya terpanggil untuk meletakkan diri saya di garisan khatulistiwa di mana...tidak berpihak pada sesiapa.....mahu uncle...Aishah...atau para komentar.Biar mahkamah tentukan.Apa anda semua hakim...kalu ia..sila daftar di mahkamah atau pejabat peguam.Itu lebih baik.Saya terpanggil di sini bagi meningatkan negara kita ada undang2,kita juga ada agama dan jangan bercakap/tulis tanpa pikir panjang.Takut kita yang nyesal.Diorang ada duit/harta yang banyak...kita yang cakap kosong ni...makan cukup ka kita ni.renung2kan lah.SAYA MINTAK MAAF KALU TEGURAN INI BUAT ANDA TERASA DAN TAK SUKA TEGURAN INI.Buat uncle,benda/cerita ni dah masuk mahkamah....serah pada takdir yang tentukan...dan buat YAM Aishah...Kita pegang pada iman dan kitab,Allah akan sentiasa berada pada orang yang benar.Sekian wassalam dari saya untuk ingati sesama umat.

p/s: Kita kecoh kat sini....bangsa lain baca komen ni senyum lebar.Pasal apa?...pikirlah...perang psikologi ni.Macam orang yahudi tak isap rokok tapi buat rokok bagi orang isap.

Anonymous said...

semoga uncle semakin tenang

Bintang Tiga said...

- ape da, nak komen bg la pendapat.. ni ckp main lepas je x guna.. kalau korang tau cite ok la jugak.. ni ape pon x tau lagi nak kutuk2 lak..

Lu org kecoh2 nak maki2 watpe? kata menyampah la ape la.. tapi masuk gak blog ni.. lain kali baca je..komen dok maki2, tapi penakut.. rileks la beb...

bak kata pepatah baling batu sembunyi tangan ( dah masuk pepatah dah aku ni) tapi yg batu korang baling tu blm tentu kena sbb korang baling sambil takut2.. nak attack kena berani baru tepat..

bg la pendapat yg bernas.. kalau x suka sgt pon, korang baca pastu diam2 je sudah la.. tggu je keputusan nnt..

ssh la korang ni, bila ckp org melayu mcm ni la itu la tau lak marah.. terasa.. sensitif..dah mmg mcm tu kot.. tapi x semua mcm tu ada gak org melayu yg bagus.. dan ade gak org melayu yg dah ME LAYU..

Kutuk keluarga org korang dpt ape? yg babitkan keluarga uncle ni watpe lak? ape kena mengena? adoiii..

aku cadangkan korang wat la blog sendiri.. pastu maki2 la dlm tu.. aku tlg promote nnt blog korang tu..

renung2kan dan selamat beramal...
hidup minangkabau !!