Kenali mereka

Thursday, November 18, 2010

Permaisuri Aishah - Part 7

Permaisuri Aishah - Part 7 - The End / Tamat

Perbicaraan saman malu saya pada Ustaz Arief Cakra Alam sebanyak RM5 Juta kerana memfitnah saya menyamar sebagai anggota polis akan mula dibicarakan pada 20hb Disember 2010 oleh tetuan (HAFARIZAM WAN & AISHA MUBARAK ADVOCATES & SOLICITORS). Saya tidak mahu bangsa saya terus ditipu oleh bomoh palsu. Saya akan terus mencari kebenaran sehingga nafas saya yang terakhir...

Perhatikan wajah Aisyah dalam gambar ini betul-betul. Apa yang anda nampak?



Kepada...

1. Semua Anggota Team PSI (Dulu dikenali sebagai Pasukan Paranormal Seekers Malaysia) : Terima Kasih diatas kerjasama anda semua untuk pendedahan kali ini. Terima kasih juga kerana mendengar nasihat agar tidak bertindak balas keatas komen-komen lucu dari tetamu yang masuk kerumah Uncle. Yang ada hati kat uncle tu..lupakan jelah ek! Korang pun tahu aku dengan 'sayang' dah lama beb. Tak payah masuk jarum dan hantar kat comment "secret admirer". Jangan lupa pendedahan seterusnya akan bermula 6-12-2010. Standby..

2. Para Komentar Negatif : Terima kasih atas semua komen lucu anda (kebanyakan fitnah, cercaan, umpatan dan lain-lain adalah dari kelompok yang sama..ahakz). Tanpa anda rumah saya tidak akan dikunjungi seramai ini. Saya maafkan semua dosa pada saya sekiranya anda memohon maaf dari saya sehingga artikel ini ditulis (22/11/2010 jam 3.26 pagi) kerana anda semua tidak tahu perkara sebenar. (Dah beritau berapa kali jangan beri sebarang komen selagi artikel ini belum siap sepenuhnya. Tapi nak buat camner...anda terus menghentam saya) Jika selepas ini, kalau anda terus berbuat demikian, saya akan tuntut pembalasan dariNYA pada anda dunia dan diSANA sebab sudah 6 tahun saya bersabar...kesabaran saya sudah hampir tahap maksima....saya manusia biasaa bukan malaikat...asyik kena fitnah memanjang...kekadang tak tahan juga beb...adusss

Komentar yang positif : Allah saja yang membalas kebaikan anda dunia dan akhirat...

3. Mama : Nasihatlah papa, janganlah bersekongkol lagi dengan papa perkara yang lalu...Mama, bangkitlah kali ini...kalau mama terus begini, syed beri nombor telefon mamakat public. Biarlah mama jawab dengan dia orang.

4. Dato Seri : Janganlah zalimi Aisyah lagi...Syed faham tapi... Aisyah mempunyai nafsu dan perasaan...lepaskanlah dia. Buanglah cctv didalam kondo Aisyah dan janganlah kurung dirinya serta janganlah diberi 'benda itu'.... (mama & dato seri fahamkan..). Saya akan terus 'buas' dan akan menerbitkan buku "Cinta Syyhh" ini sekiranya Dato Seri tidak berubah...

5. "Sayang" : Terima Kasih kerana memahami abang. I love u so much...Ada jodoh kita ijabkabul tahun hadapan..he he.. ;)

6. Gee (Fauziah Latiff) : Anda adalah sahabatkarib saya. Kalau jadi adik ipar uncle pun best gak(kalaulah)....he he..dia sampai sabtu ni tau...hik hik

7. Kepada semua : Walaupun Allah beri sedikit kelebihan pada saya tetapi saya bukanlah bomoh, pawang atau dukun. Janganlah minta bantuan dari saya sekiranya anda mempunyai masalah kerana saya hanyalah seorang pengkaji parormal sahaja dan suka mencari kebenaran... Sekiranya anda zalim, saya akan dedah kezaliman anda! Bantulah saya untuk membebaskan Mantan Permaisuri Aisyah dari terus tersiksa dan terkurung. Saya tak tahu bagaimana lagi cara untuk membantunya...Ini alamat rumah Aisyah..Blok C-05-05, Desa Putra Condo,No 4, Jalan Wangsa Perdana 3,Bandar Baru Wangsa Maju, 53300, Kuala Lumpur. Anda datanglah sendiri kalau anda tidak percaya dan ini pula nombor telefon Dato Seri Abdul Rahman 0123298541. (Bapa Aisyah)...Uncle merayu...please..selamatkanlah Aisyah...

8. Para Wartawan : Hubungi saya sendiri untuk maklumat yang sahih supaya reputasi akhbar anda tidak tercalar. Jangan ambil info dari blog saya yang masih belum lagi dikemaskini.

9. Ibuku : Emak, Habiblah tau emak bersedih hati setiap kali mak membaca komen dari mereka. Walaupun emak sedang bertarung dengan kesakitan, namun emak sentiasa bersama kalau Habiblah dijalan yang benar. I love u forever emak..

10. Abah : Habiblah akan teruskan perjuangan abah dan semua salasilah keturunan kita yang Habiblah termampu...

11. Anak-anakku : Abah tahu kamu berdua sedang bersedih dan dalam ketakutan diatas tindakan abah ini. Dont worry, bila datang kebenaran yang bathil akan gugur. Kurangkanlah sebanyak yang boleh segala kemungkaran...teruskan perjuangan keturunan kita...

12. Adik beradik : Terima kasih 'sokongan ghaib' anda selama ini..

13: Saudara-mara : Tiada kata-kata melainkan terima kasih

14. Pihak berkuasa : Penjarakan saya kalau saya semua artikel yang saya tulis adalah fitnah.

15. 10 Sahabatku : Terima kasih banyak-banyak atas sokongan material dan mental ketika aku sedang bergelora..

16. Teman : Semangat yang diberi membantu semangatku!

17 : Rijulghaib : Syukran! syukran! syukran!

18. Ibu angkat, adek angkat, abang angkat, kakak angkat : Jutaan terima kasih atas sokongan anda

19. Permaisuri Aisyah : Abang pun tak tahu samada aisyah tahu atau tidak pendedahan ini...Kalau ada lagi barang Almarhum yang belum dipulangkan...tolong serahkan pada yang sepatutnya waima baju yang dipakai oleh almarhum! Abang faham Aishah rindu padanya...tapi nak buat buat macamana kerana 'benda itu' bukan hak aisyah! Pulangkanlah...Berpijaklah pada bumi yang nyata!

20. Wahai Tuhanku : Berilah hukuman yang setimpal sekiranya aku berdusta pada semua pembaca. Aku akan terus berkata benar selagi yang termampu. Sesungguhnya KAU saja yang tau niatku.

Maafkanlah saya kalau ada kata-kata yang telah mengguriskan hati anda semua kerana saya hanya manusia biasa yang banyak melakukan kesilapan dalam hidup namun saya tetap akan berpegang pada prinsip selama ini iaitu...

"To Seek The Truth"


Mungkin diantara kita yang mengenali lelaki ini. Kenapa cek ini diberikan kepada beliau? Banyak gambar dan maklumat yang akan dikongsi bersama dengan para pembaca dalam buku "Cinta Syyhh" dipasaran pada bulan Disember nanti dengan izin DARInya. Kisah "Cinta Syyh" dalam blog ini hanya paling lebih pun tidak lebih 30% sahaja dari keseluruhan cerita...

Sayang...

Mantan isteri saya, Cik Manja (Mardziyaton bte Darus) juga menyimpan rahsia "Cinta Syyhh" ini. Walaupun sudah tiada jodoh diantara kami berdua, kami saling berhubung dan hubungan persaudaraan masih kukuh sehingga hari ini demi anak-anak.



Dato Seri....punca saya jadi 'buas' kerana pistol itu...Nasi sudah jadi bubur...

Aisyah, semuga pendedahan ini membuat banyak pihak lega...

Mama... masih ingatkah lagi kata-kata ini..."Syed, tolong mama pujuk aisyah tidur semalam saja di hotel malam ini, baki duit 2 malam lagi tu syed ambillah..." dan Syed yakin mama pasti ingat apa jawapan yang Syed berikan .. " Syed tak nak duit tu mama...ini tanggungjawab syed"

...Pinggir 'sayang' pinggir kerja, kerana "Cinta Syyhh" aku turutkan...

Permaisuri Aishah mengotakan janjinya..."Sehari bersama Uncleseekers" di Saufiville. Namun saya hanya mampu luangkan masa beberapa jam saja bersamanya...

Gambar kenangan Aisyah bersama kedua orang tua penasihat perbadi saya Lawrence Tee dan Syed Putra yang merawat kesihatan permaisuri aisyah

Mama...tercetusnya idea "Cinta Syyhh" dari siapa...?

Dato Seri ada pistol, wang ringgit, pangkat dan pengaruh... saya hanya ada "keyboard"

Hasil seni Chekri sempat dilawati oleh Aishah di Janda Baik

Aishah akan bantu abang beri idea untuk projek abang ini...

Boleh dikatakan Saudara Kuat Chee Kiat sentiasa berada bersama saya dalam episod "Cinta Syyhh" ini.

Terdapat 3 jenis kawan dan musuh dalam hidup kita. (Saidinana Ali)

Kawan
1. Kawan kita
2. Rakan kawan
3. Musuh kepada musuh kita

Musuh
1. Musuh kita
2. Rakan musuh
3. Musuh kawan kita

Tetiba saya teringat kata-kata sukarno, lebih kurang sebegini.. "kalau kau berikan aku 1000 orang tua, aku bisa ratakan gunung tetapi kalau aku punyai 10 orang pemuda, aku bisa menawan dunia"

Saya kenal anda siapa...

Terima kasih kepada semua rakan-rakan seperjuangan yang sedang membantu saya menyiapkan buku ini. Versi Melayu bertajuk "Cinta Syyhh" dan Inggeris "The Queen & I". Kalau di IZINkannya, ada dipasaran sebelum pertengahan atau selewat-lewatnya hujung bulan Disember. Saya akan maklum sebarang info terbaru tentang buku ini.



Alkisah bermulalah....

Aishah dan keluarganya datang ke Janda Baik untuk mendapatkan bantuan saya merawat komplikasi kesihatan dan psikiatrinya (mental/jiwa).

Sebagai seorang Muslim, kita sepatutnya sentiasa menyayangi, prihatin dan membantu orang yang memerlukan pertolongan menurut kemampuan kita sendiri.

Dalam keadaan biasa, saya hanya merawat seseorang yang mengalami penyakit yang agak serious (sahaja) memandangkan kesibukan dengan kerja semasa dan projek-projek yang sedang saya kendalikan. Selepas mendengar keluhannya, saya mengambil keputusan untuk membantunya di mana yang boleh. Dengan prinsip pegangan saya, “Mencari Kebenaran” (To seek the truth).

Langsung saya bersetuju, dengan menangguhkan kerja-kerja semasa saya untuk membantunya dan keluarganya sendiri. Mama dan Dato Seri khususnya, sangat berterima kasih dan menghargainya.

Saya sangat menghormati mereka kerana sanggup datang sejauh ini untuk bertemu dengan saya, yang tiada apa-apa, di Janda Baik.... mungkin ini adalah kerja Allah, terus saya menerima tugasan tersebut. Tiada pengeras disebut atau dituntut dari saya, ia adalah suatu bentuk perawatan, bukan suatu bentuk transaksi perniagaan.

Perawatannya....

Untuk komplikasi kesihatannya, saya merujuk beliau pada seorang profesor yang dipercayai sebagai rujukan kesnya dan selepas rawatan 2 bulan komplikasi kesihatannya dapat diselesaikan. Manakala hal-hal psikiatrinya (mental/jiwa), adalah suatu cabaran dan apa yang mampu saya lakukan hanyalah menawarkan nasihat dan kaunseling, maka kami banyak meluangkan masa bersama samada di talipon atau berjumpa sendiri.

Saya telah membuat beberapa sesi kaunseling “satu dengan satu” (one on one) dan keluarga terdekat sehingga pada ketikanya Mama memberitahu, beliau berasa bersalah menghabiskan banyak masa saya bersama mereka, berbanding dengan tugasan semasa saya.

Oleh yang demikian, Mama membuat apa yang sepatutnya seorang ibu akan buat, beliau menawarkan bayaran untuk masa yang saya luangkan untuk membantu anaknya. Beliau bertegas dan sangat ikhlas dalam hal ini. Maka saya menerimanya.

Dengan detik masa yang berlalu, saya menyedari Aishah telah mula memendam perasaannya terhadap saya....pada ketika itu saya agak terkejut kerana saya sudah mempunyai seseorang yang sangat saya cintai “sayang”. Saya tidak akan mendedahkan siapakah gerangannya kerana dia tiada kaitan langsung dengan kisah ini.

Ia adalah sesuatu yang sangat sukar untuk saya tidak mengendahkan Aishah atau menjauhinya begitu sahaja kerana beliau adalah pesakit saya, saya terpaksa melayannya (merawat) sama sahaja, dan sebagaimana anda maklum, saya sedang membantu (merawat) komplikasi psikiatrinya (mental/jiwa), dan adalah sesuatu yang sangat komplikated untuk ditangani......

Saya terus merawat dan meluangkan masa bersamanya dengan memberinya nasihat dan kaunseling....kekadang dengan kehadiran Sayang saya. Saya sangat menghormati dan kagum pada Sayang saya memandangkan dia seorang yang sangat tabah melalui perkara ini bersama saya. Dia merupakan seorang yang sangat memahami (understanding) yang pernah saya kenali dalam hidup saya.

Tuhan sahaja yang tahu betapa saya sangat mencintainya. Dengan izin Allah, kami akan berkahwin suatu hari nanti, kerana perhubungan kami sudah terjalin beberapa tahun.

Saya tidak menyalahkan Aishah ke atas apa yang telah beliau lakukan terhadap saya atau memendam perasaannya terhadap saya kerana saya memahami situasi dan komplikasinya, terutamanya selepas raja kita mangkat. Maka pada ketika itu, saya melakukan apa yang orang terhormat dapat lakukan. Saya ada di sisinya, mendengar, dan sebagai pendengar yang baik.

Hidup adalah suatu keseimbangan. Seumpama semua hidupan di alam semesta. Ada pasang surutnya. Pada kebiasaannya, bukan selalu keluarga kita menjadi kalangan yang terbaik meluahkan perasaan dan pemikiran. Setiap orang memerlukan seorang kawan. Seperti pepatah Inggeris, “a friend in need, is a friend indeed”. Dalam keadaan beliau pada masa itu, beliau telah disekat menjalinkan mana-mana persahabatan dan kerana itu, jelas saya telah menjadi kawannya.

Saya sangat berterima kasih kepada keluarga beliau, terutama Mama dan Dato Seri kerana telah memberi kepercayaan kepada saya untuk merawat mantan Permaisuri kita yang dikasihi, dengan persetujuan untuk merawat beliau, saya sedar bahawa saya telah mengambil suatu tanggungjawab yang sangat berat pada bahu saya.

Saya juga ingin mengambil kesempatan ini untuk berterima kasih kepada ayahanda saya (Syed Hussien Al Attas) yang sejak kecil lagi telah mendidik saya bagaimana melayan orang dengan kasih sayang dan keprihatinan memandangkan kita semua adalah makhluk Tuhan. Saya bersyukur kepada ayahanda saya yang memberi saya kasih sayang dan keperihatinannya serta banyak nasihat yang sangat bermanafaat dan berkongsi kebijaksanaannya bersama saya untuk mengharungi kehidupan saya.

Saya tidak menyalahkan keluarganya membawa beliau bertemu dengan saya, kerana ia adalah perkara biasa kepada sesiapapun untuk mendapatkan cara bagaimana dapat membantu mereka yang dikasihi kembali kepada kehidupan untuk dikecapi dengan sepenuhnya. Saya sangat gembira melihat beliau mempunyai sebuah keluarga yang mempunyai nilai-nilai kualiti dan prinsip yang murni.

Mama dan Dato Seri, telah berusaha sepenuhnya dengan pelbagai jenis rawatan namun tiada rezeki, maka mereka menemui saya untuk mendapatkan rawatan pilihan (alternative).
Saya memaklumkan Mama dan Dato Seri selepas beberapa pertemuan bahawa komplikasi Aishah bukanlah atas dasar Kerohanian (Spiritual based) tetapi lebih kepada hal-hal psikiatrik (mental/jiwa).

Saya bukan menyatakan bahawa beliau gila atau tidak waras....sebaliknya beliau memerlukan banyak bantuan, sokongan dan panduan untuk membuka hati dan mindanya untuk melupakan perkara-perkara yang lepas. Kemungkinan kerana itulah rawatan kerohanian (spiritual treatment) tidak banyak dapat membantunya.

Selepas banyak maklumbalas dan pemerhatian dari pihak beliau, saya dapati salah satu sebab beliau berada dalam keadaannya sekarang adalah kerana beliau terkurung di rumahnya. Mungkin di dalam zon selamatnya sendiri. Menangani perkara-perkara yang lepas, atau mungkin cuba melegakan keadaan atau cuba menafikan kewujudan realiti semasa atau masa hadapan. Membantutkan pertumbuhan mindanya.

Mari kita hadapi kenyataan ini, letakkan diri kita berada di tempatnya.

Apa yang akan ANDA lakukan selepas anda melalui apa yang telah dilaluinya???

Bagaimana anda membawanya kembali kepada kenyataan???

Bagaimana anda membantunya hidup dalam keadaan yang normal???

Dari keadaan seorang Permaisuri dan kembali kepada di mana ianya bermula....

Adakah anda menjadi orang yang sama selepas suatu perubahan darjat atau kedudukan dikenali seantero dunia, dan mendapati semuanya telah hilang sekelip mata?

Komplikasinya bukanlah atas kehendaknya, jadi beliau tidak boleh disalahkan. Jika anda berada di tempatnya, mungkin anda juga akan mengalami keadaan sepertinya, dan siapa tahu, mungkin anda juga akan mencari saya untuk mendapatkan rawatan? Ha Ha!


Dalam keadaan tersebut, saya akan merawat anda dengan keadaan yang sama, tanpa sesalan kerana saya percaya, jika kita membantu orang dengan ikhlas, Tuhan akan membalasnya, tetapi....jangan pula menaruh perasaan pada saya!

Kenapa?

Pasti sesiapa sahaja yang membaca blog saya akan mempersoalkan motif dan tujuan saya mengadakannya.

Alasannya bukanlah semudah itu,

Saya hanya orang biasa yang percaya kepada Allah. Saya sudah berumur dengan dua orang anak dan dua orang cucu. Saya sangat gembira dengan kehidupan saya memandangkan saya mempunyai seorang wanita yang sangat saya cintai, keluarga, rakan-rakan dan penyokong-penyokong saya.

Maka adakah anda benar-benar terfikir saya memerlukan semua kekalutan atau publisiti seperti ini???

Saya telahpun terikat dengan kerja dan projek-projek, sehinggakan saya tidak mempunyai masa yang mencukupi untuk mereka yang disayangi. Tidak hairanlah mereka juga merungut! Apa yang boleh saya lakukan? Seorang lelaki menyara, saya hanya melakukan apa orang lelaki sepatutnya lakukan untuk keluarganya. Menyara.

Memandangkan saya telahpun berumur 44 tahun dengan cucu-cucu di sekeliling, adakah anda benar-benar terfikir saya akan melakukan apa sahaja untuk mengugat keluarga saya??? Tolong letakkan diri anda di tempat saya, saya merayu pada anda.....

Persolannya kembali kepada motif dan tujuan saya.... izinkan saya menerangkannya dengan jelas kepada anda.

Saya berharap anda dapat bersama saya sehingga ke akhirnya...izinkan saya bercakap.

Merujuk kepada nilai-nilai keluarga, tuan-tuan dan puan-puan!!

Soalan 1 : Adakah anda terfikir salah bagi seorang ayah mengambil berat dan menyayangi anak perempuannya?

Soalan 2 : Adakah anda terfikir salah bagi seorang ayah melindungi anak perempuannya?

Soalan 3 : Adakah anda terfikir salah bagi seorang ayah melakukan apa sahaja untuk melindungi keluarganya???

Jawapannya pasti tidak!!!!!!

Jadi saya tidak boleh menyalahkan Dato Seri, apa yang telah dilakukannya terhadap saya.

Saya menyayangi dan menghormati Aishah, Mama dan Dato Seri apa yang telah mereka lakukan terhadap beliau.

Ini yang berlaku

Saya dan keluarga beliau biasa bertemu di banyak lokasi, dari Janda Baik, rumahnya di Ampang dan beberapa tempat.....

Pada awalnya segalanya berjalan dengan baik...Mama dan Dato Seri sangat bergembira.
Mama tahu saya hanya seorang kawan.

Bermulalah kekalutan...

Keadaan menjadi sebaliknya apabila Dato Seri menyedari bahawa Aishah mula menaruh perasaan pada saya.... Sebagai seorang ayah yang penyayang, beliau sangat prihatin dalam hal ini. Ini adalah perkara biasa bagi seorang ayah.

Pada suatu hari, apabila saya dan Kuat (pembantu saya) pergi ke rumah Aishah untuk mengambil beberapa barang, Kuat memasuki rumahnya sementara saya di luar berbual dengan ayahandanya (Dato Seri). Kami berbual beberapa ketika dan Dato menyebut,

“Syed punya uniform macam SWAT tapi takde pistol!”

Tidak lama kemudian, beliau mengeluarkan pistolnya dan berkata “Saya ada pistol”.

Tetiba saya terkejut dan terasa terancam, secara jujurnya saya berasa takut...

Dengan anggapan Dato tidak mengetahui kisah sebenar, mungkin Mama tidak memberitahu apa yang berlaku. Saya tidak boleh menilai seseorang sebarangan. Jadi saya berdiam diri.

Kuat keluar dari rumah tersebut, dan Dato menjemput kami untuk makan malam.

Di restoran...

Pemikiran saya masih terbayangkan pistol Dato yang diajukan kepada saya, tetapi sebenarnya saya terfikir-fikir apakah sebab beliau bertindak demikian, atau niatnya mengajukan pistol tersebut kepada saya.

Secara umumnya, tiada sesiapa akan memberitahu mereka mempunyai senjata, apatah lagi mengajukannya. Jadi kenapa mengajukan pistol kepada saya? Persoalannya terus bermain-main di kepala saya....

Semasa makan malam, soalan tentang saya dan Aishah dikemukan. (Saya sudah menjangkakan perkara ini, dengan insiden mengajukan pistol)

Maka saya jelaskan kepada Dato bahawa saya hanya menjalankan amanah merawat anak perempuannya. Balasan Dato,

“Syed jangan hubungi anak saya lagi mulai sekarang!”

Saya terkejut!

Saya kata “Ok”.

Saya juga menerangkan bahawa Aishah lah yang selalu menghubungi saya bukan sebaliknya.

Dengan kebesaran Tuhan, Aishah menghubungi saya 4 kali, dan meminta saya pergi ke rumahnya.

Dato Seri dan Kuat adalah saksinya.

Selepas makan malam kami semua termasuk Dato Seri pergi ke rumah Aishah. Itulah kali terakhir saya berjumpa dengan beliau. Aishah menyedari ada sesuatu yang tidak kena dan terus-terusan menghubungi saya. Sebagai seorang kawan, saya menjawab panggilannya, tetapi tidak menghubunginya atas rasa hormat terhadap permintaan ayahandanya.

Saya teruskan sesi kaunseling dengannya apabila beliau menghubungi saya, menjadi pendengar. Seperti yang telah disebut pada awalnya, Mama menawarkan saya bayaran mingguan untuk masa yang diluangkan bersama anak perempuannya.

Pada minggu keempat rawatan, Aishah menghubungi saya pergi ke rumahnya untuk mengambil bayaran yang dijanjikan. Jadi saya memohon beliau untuk memaklumkan Mama terlebih dahulu atas rasa hormat. Lebih kurang 30 minit kemudian, saya menghubunginya untuk memaklumkan pada Mama saya akan datang. Ini merupakan bayaran keempat yang saya terima dari Mama.

Telefon berdering, Aishah menjawab dan saya kata “Aishah boleh saya bercakap dengan Mama?” beliau memberi gagang kepada Mama. Saya bertanya “Mama bolehke saya datang?” Mama menjawab “Astaghfirullah halazim....” dan beliau terus meletakkan gagang.

Dengan tenang saya duduk seketika dan memikirkan .... “mmmm...mungkin ada sesuatu yang tak kena di sana. Saya telah banyak membantu orang dalam hidup ini....tidak menghiraukan tentang pembayaranpun, jadi saya biarkan ia berlalu dan teruskan hidup saya”.

Kemudian Aishah telefon kembali dan meminta saya datang mengambil bayaran, saya memberitahunya, . Saya juga memberitahunya, saya perlu memberi tumpuan kembali pada kerja, projek-projek dan keluarga saya memandangkan beliau sudah semakin pulih.

Saya mengucapkan selamat berjaya dalam menempuh hari-hari yang mendatang, tetapi beliau tidak berpuas hati dengan cara perpisahan saya.

Hari berikutnya, seseorang dengan nama ‘X’ telah memanggil saya dari sebuah kedai tudung dan meminta saya pergi ke sana mengambil bayaran. Saya agak marah kerana sedang memberi tumpuan sepenuhnya pada kerja dan projek-projek saya, jadi saya memberitahu ‘X’, “Saya tidak berminat”.

Saya meneruskan kerja dan menyambung meeting saya.

Beberapa hari kemudian, semasa mengadaka pertemuan dengan crew saya, saya menerima teks dari Dato Seri.

“Salam. Saya bersedia membayar awak sekarang. Tolong sekarang”.

Dato menawarkan duit kepada saya. Ini sangat membimbangkan saya! Kerana desakan kuat mengambil bayaran.

Saya telahpun meneruskan hal saya, maka saya mengabaikan sms tersebut.

Ramai kenalan rapat dan keluarga tahu, duit pada saya hanyalah sekadar alat pertukaran. Ia tidak bermakna apa-apa pada saya. Tambahan pula rawatan ini dilakukan secara ikhlas. Inilah cara saya mengharungi kehidupan sehingga sekarang. Jadi apabila seseorang boleh menawarkan duit, ini menunjukkan betapa dia adalah seorang yang terdesak.

Seorang yang terdesak boleh melakukan apa sahaja di dunia ini untuk mencapai apa yang ada dalam pemikirannya.

Dengan desakan yang kuat mengambil bayaran, menjadikan saya tertanya-tanya.

Saya benar-benar tidak tahu apakah tindakan berikut darinya....

Pada ketika itu, kebimbangan saya memuncak. Saya mula bimbang dengan keluarga dan mereka yang saya sayangi....

Saya hanyalah orang biasa dan beliau adalah seorang Dato Seri yang terdesak dengan pistol dan kalangan hubungannya.

Saya sedar saya tidak boleh merujuk kepada polis kerana ini adalah isu dalaman.

Sebagai seorang blogger saya hanya ada keyboard.

Saya sangat bimbangkan keselamatan keluarga saya. Sekali lagi saya tegaskan di sini, saya tidak menyalahkan beliau atas tindakan-tindakannya kerana beliau hanya melakukannya demi keprihatinan terhadap anak perempuannya.

Saya juga bimbang jika beliau menemui media terlebih dahulu dan mungkin akan merosakkan nama baik keluarga saya.

Memandangkan saya mempunyai semua bukti, saya telah ‘bloggedkannya’ terlebih dahulu untuk melindungi diri dan keluarga saya, seperti apa yang telah dilakukan beliau sendiri.

Saya benar-benar memahami kebimbangannya, tetapi saya merayu anda semua yang membaca perkara ini cuba memahami situasi kedua-dua pihak kami dan biarkan isu ini selesai di sini mulai sekarang.

Akhiran kisah....

Ini adalah kisah dua orang ayah yang penyayang disebabkan salah faham menjadi medan pertentangan untuk menyelamatkan keluarga masing-masing. Sebuah kisah yang ditonton oleh dunia, dan kebanyakan anda memberi komen tanpa pengetahuan kebenaran sepenuhnya.

Kepada mereka yang mempersendakan saya, saya memaafkan anda semua kerana anda tidak mengetahui kebenarannya. Kepada mereka yang menyokong selama ini, saya mengucapkan terima kasih kerana mempercayai saya.

Untuk pengetahuan anda, terdapat dua penerbit yang telah menghubungi saya untuk mengadakan perbincangan. Mereka merasakan keperluan menerbitkan sebuah buku yang terperinci untuk membersihkan nama saya dan juga sampai kepada mereka yang tidak mempunyai talian internet dan hanya membaca dari akhabar-akhbar dan lain-lain. Saya telah bersetuju untuk melakukannya.

Demi kasih kepada Allah, marilah kita akhiri kisah ini dan meneruskan kehidupan masing-masing.

Allah disanjung!

Saya benar-benar terfikir apakah seterusnya....

Sekarang berilah orang tua yang sudah letih ini rehat yang diperlukan untuk meluangkan masa dengan mereka yang disayangi...

‘MENCARI KEBENARAN’

‘TO SEEK THE TRUTH’
Uncleseekers


Where it started...
Aishah and family comes to janda baik to seek my assistance to relieve her of health and psychiatric complications.

Being a muslim, we should always love, care and help people when in need within our own capacities.

Under normal circumstances, I usually treat people whose ailments are relatively serious as I am quite tied up with my current work and ongoing projects. After hearing her laments, I decided to step in and help where I can. Standing by to my principle, “ To seek the truth”.

Immediately I gave it my all, while shelving my current works to assists her and her family. Mama and Dato Seri was especially thankful and very appreciative.

I really have great respect for them as they have journeyed all the way to see me, a nobody, in janda baik... maybe it was God’s work, thus I accepted the task at hand. No pengeras was mention or requested from my end , it’s a healing, not a business transaction.

The Treatment...
As for the health complications, I referred her to a trusted Professor and he took on her case, and after 2 months of treatment her health complications were solved. As for her psychiatric issues , it was a challenge and all I could offer was advice and counseling, thus we eventually spent a lot of time together be it on the telephone or in person.

I have counseled her “one on one” and with her immediate family numerous times up till a point where mama mentioned that she feels bad for me spending most of my time with them instead of my ongoing works.

Hence, she did what every mom would do, she offered me a remuneration for the time that I spent to assist her daughter. She insisted and was very sincere about it. thus I accepted.
As things went by, I realised that Aishah had grown feelings towards me... at this point I was a taken aback as I already have someone that I love dearly. I will not disclose her as it has no relation whatsoever to this story.

It was hard for me to just ignore Aishah or keep away as she was my patient, I had to treat her equal and as you know, I was aiding her with psychiatric complications , and can be extremely tricky to deal with...

I carried on treating and spending time with her to give her advice n counseling... sometimes with my Sayang present. I deeply respect and salute my Sayang that she is so strong to go thru this with me. She is the most understanding person that I have ever met in my life.

God knows I love her dearly. God willing we’ll get married one day, as it has been many years.

I could not blame aishah for what she did to me or for falling for me cause I totally understand her situation and her complications especially after our king passed away. So at that point in time I did what any self respecting person would do.I was there by her side, to listen, and a good one at that.

Life is a balance. Like everything in this universe. Where there is and in flow, there must always be an outflow. More often than that, not always your family may not be the best persons for an outflow of emotions and thoughts. Everyone needs a friend. As the saying goes, “a friend in need, is a friend indeed”. In her current situation, she was restricted from having friends for obvious reasons, thus, I was her friend.

I am grateful for her family, especially mama & dato seri for having trusted me to treat our beloved former Queen, by accepting to treat her, I knew that I had taken a very heavy responsibility on my shoulders.

I would take this time to also thank my father (Syed Hussein Al Attas) who since young have tought me how to treat people with love & care as we are all God’s subjects. I thank my father for giving me his love and care and loads of great advice and sharing his wisdom for me to move my life forward.

I don’t blame her family for bringing her to see me, as it was only normal for anyone to seek of ways to help their loved ones get back on life’s track, to live life to the fullest. I’m so glad to see that she has a good family with good virtues and values. Mama & Dato Seri, have search far and near, high & low with all forms of treatment but to no avail, thus they saw me for alternative healing.

I told mama & Dato Seri after few meetings that Aishah’s complications were not Spiritual based but rather more Psychiatric issues. I’m not saying that she is crazy or insane...but instead she needs lots of help, support & guidance to open up her heart , & mind, to get over issues of the past. It was probable that was why spiritual treatment could not help her much.

After much feedback and observations from her side, I noticed that on of the reasons she has become what she is now, is probably because she has been cooping herself up in her home. Her own safe zone perhaps. Dwelling in matters of the past, or perhaps trying to relive or even deny the existence of the current reality or future. Starving the mind from growth.

Let’s face the fact, put yourself in her shoes.

What would YOU do after you went through what she went through???

How would you bring her back to reality???

How would you help her live a normal life???

From being a subject to a Queen and back to where it started...

Would you be the same person after such an elevation of status or rank of being recognized throughout the world, and to just have it all removed overnight?

Her complication is not by choice, thus she cant be blamed. Perhaps if you were in her shoes, maybe you might end up being the same, and who knows, maybe you might end up looking for me for treatment? Ha Ha!

In the event that you do, I will treat you the same, without any regrets as I believe if we help people genuinely, God will reward us, but... don’t go falling for me ya!

Why?

Its obvious everyone who reads my blog will and have questioned my motive n purpose for posting it up.

The reason is not so simple,

I’m an average person who believes in God. I’m old with two kids and two grand kids. I’m happy with my life as I hace a woman whom I love dearly , my family, friends and supporters.

So do u seriously think that I need this kind of mess or publicity???

I’m already tied up with my work and projects, so much so I don’t even have enough time for my loved ones. Of course they are complaining as well! What can I do? A man provides, I’m just doing what any man would do for his family. Provide.

Hence knowing that I’m old 44 yrs of age and got grandkids do u seriously think I would do anything to jeopardize my family?? Plsssss put yourself in my shoes I beg u....

The question comes back to my motive n purpose.... now let me explain it clearly to u.

I hope u bear with me till I finish.... so let me talk.


It goes back to family values ladies and gentlemen!!


Question 1: Do u think it is wrong for a father to care and love for his daughter?
Question 2 : Do u think is wrong for a father to protect his daughter?
Question 3: Do u think is wrong for a father to do whatever it takes to protect his family???

The answer is clearly no!!!!!!!

Therefore I cannot blame Dato Seri, for whatever he has done to me.
I have lots of love and respect to Aishah, Mama and Dato Seri for what they did for her.


This is what happened

Me and her family used to meet up a lot in many locations, from Janda baik, her house in ampang and to other places...

In the beginning it was all good... Mama and Dato’ Seri was happy.
Mama knew that I’m only being a friend.


Where troubles start...

Things took a major turn when Dato Seri noticed that Aishah was falling for me...
Being a loving father he was very concerned about the matter. This is normal for a father to feel so.

So one fine day. when me and Kuat ( my favorite assistant) went to her house to collect some stuff,. Kuat went in the house whilst I was outside the house talking to the father (Dato Seri). We had some small talk and he said,

“Syed punya uniform macam SWAT tapi takde pistol!”

Immediately after, he went on to take out his gun while saying “I have a gun”.

Immediately, I was taken aback, and felt threatened, I was scared to be honest...

So assuming that Dato did not know the real story, maybe Mama did not convey what going on. I can’t judge a person like that. So I kept quite.

Kuat came out from the house, and Dato invited us for dinner.

At the restaurant...

My thoughts was still fixated on the fact that he flashed me a gun, but, more, I was wondering on the reason he did so, or the intention for flashing me.

Generally, no one tell you they own a gun let alone, to flash it. So, why pull a gun on me? The question goes on and on in my head...

During diner, the question about me & Aisha was raised. (I expected something of this sort, with the whole gun flashing incident)

So I went on to explain to him that I’m just fulfilling my responsibility to treat his daughter.
Dato’s reply was,

“Syed stop calling my daughter from now onwards!”

I was shocked!

I replied him, “Ok”.

Also explained to him that it was Aishah who always calls me and not the other way around.

With God’s grace, Aishah called me 4 times, and asked me to go to her house.

Dato and Kuat were witness to this.

After dinner all of us, including Dato Seri went over to Aishah’s house. That was the last time I saw her. She noticed something amiss and persistently kept calling me. As a friend, I answered her calls, but never called her in respect to her father’s wishes.

I kept on counseling her when she calls, I was always there to lend a ear. As earlier mentioned, Mama had offered me weekly remuneration for the time spent with her daughter.

On the fourth week of treatment, Aishah calls me to go the her house to collect the said remuneration. So I casually requested her to inform Mama first out f respect. About 30 minutes later I called to confirm if she had to Mama I’m coming over. This would be the fourth payment I would be receiving from mama.

The phone rang, Aishah picked up and I asked “Aishah can I speak to Mama?” she went on to pass the phone to mama. I asked“ mama can I come over?” she answered “ Astaghfirullah halazim....” and she hang up the phone.

I sat down calmly and thought to myself... “mmm... maybe something is not right over there. I have been helping people most of my life... never bothered about the remuneration anyway so I just let it go and moved on”.

Later Aishah calls back and ask me to go and collect the remuneration, I told her “ Don’t worry about it, it was never about the remuneration right from the start” I also told her that I have to concentrate back on my work, projects and family since she is already getting better.

I wished her all the best in her future undertakings, but she was not pleased with parting ways with me.

The next day someone else by the name of ’X’ called me from a tudung shop and ask me to go there and collect the remuneration. I was a little annoyed as I was already focused full force on my work and projects so I told X , “I’m not interested”.

I carried on doing my work and resumed my meetings.

A few days later, while having a meet with my crew, I received a text from Dato Seri’

“Salam. Im ready pay u now. Pls now”

Dato is offering me money. This worried me a lot! Because of the constant pressure to collect the remuneration.

I already moved on. Thu si ignored the sms.

Most of my close friends and family knows, money to me is just a mode of exchange. It means nothing to me. Moreover this treatment I did secara ikhlas. This is how I live my life till today. So when a person can offer money that’s shows he is a desperate man.

A desperate man can virtually do anything in this world to accomplish what he has in mind.

And with the constant pressure to collect payment, I was puzzled.

I really did not know what is his next course of actions was going to be...

At this point my worries were at the peak. I started to worry about my family and my loved ones.

I’m just an average man and he is a desperate Dato Seri with gun and connections.

I know I can’t go to the cops because this is a domestic issue.

What other choice do I have If you were in my shoes??

Being a blogger I am armed only with my keyboard.

I was worried for the safety of my family. Again I say, I don’t blame him for his actions cause he is doing it out of care for his daughter.

I was also worried if he went to the media first and maybe perhaps ruin mine or my family’s reputation.

Since I have all the proof and evidence, I blogged about it first to protect my self and my family, just like wut he did.

I totally understand his concern. but now I beg all of u who reads this try to understand both our situation and let this issue rest from now on.

End of story...

This is the story of two loving fathers who by some miscommunication became instead a battle to save their own familes. A story that is watched by the world, and most of you comment without knowing the entire truth.

To those who mock me I forgive all of u as u did not know the truth. To those who were supportive all the way I thank you for trusting me.

Also for you information, there are two publishers who approached me to have a discussion. They felt the need for a more detailed book to be published in order to clear my name and also to reach out to those without internet connections and may have read via the newspapers and etc. I have agreed to do so.

So for the love of god lets all put this story to an end and let’s move on with our life.

Allah disanjung!

I really wonder what is next....
Now please give this tired old man a break cause he needs to spend time with his love ones..

‘TO SEEK THE TRUTH’
Uncleseekers

Terima Kasih kepada Cikgu Azlan, Lawrence Tee Dan Alex Martin


Permaisuri Siti Aishah
Permaisuri Siti Aishah - Part 2
Permaisuri Aishah - Part 3
Permaisuri Aishah - Part 4
Permaisuri Aishah – Part 5
Permaisuri Siti Aisyah - Part 6
Permaisuri Aishah - Part 7 - The End / Tamat
"Cinta Syyhh"
Buku "Cinta Syyhh"
Buku "Cinta Syyhh" Saman 2
Buku "Cinta Syyhh" Saman 3
Buku "Cinta Syyhh" Saman 4
Aisyah Saman Uncleseekers?
Peguam Uncleseekers
Dimana Aishah?
Analisis 1 - Mungkinkah Anda?
‘Cinta Terhalang’ bekas permaisuri Aishah: Kenapa bapa “kunci pintu”-Pak Habib
Cover buku "Cinta Syyhh"
Mas Kancil
Mas Kancil (2)
Aishah Oh Aishah
Kes Siti Aishah saman Uncle Seekers
Jatuhnya Seorang Permaisuri (Update Kedua) - Siapa Sebenarnya Siti Aishah?
Divinasi Kartu Lenormand - Penghidupan Aishah Kini
Salah Siapa? 1
Salah Siapa? (2)
Buku "The Queen & I" dan "Cinta Syyhh" sudah siap
PERHATIAN - Blog Mas Kancil tak dapat dibaca di Malaysia
Permaisuri Siti Aishah - Part 8
Permaisuri Siti Aishah - Part 9
Mesyuarat Ke-223 Majlis Raja-Raja
Permaisuri Siti Aishah - Part 10
Notis Niat Pihak Untuk Bertindak Secara Sendiri Menggantikan Peguamcara
Lawyer Baru

70 comments:

Anonymous said...

Salam.
Hello beb, seperti yang dijanjikan kami beri sedikit komen.

Dengan pendedahan tersebut ramai yang tak suka dan ramai juga yang memuji. Bagi beb sudah tentu ada alasan yang kukuh kenapa cerita ini didedahkan. Harapnya sudah pasti bukanlah bertujuan untuk memalukan Pemaisuri Aishah, tetapi untuk menyedarkan ayahandanya akan hakikat anaknya juga manusia biasa yang memerlukan sedikit kebebasan dalam meneruskan kelangsungan kehidupannya, kebebasan untuk memilih dan kebebasan untuk menentukan arah hidupnya sendiri.
Kepada yang menuduh beb dengan pelbagai tuduhan, sudah tentu mereka belum benar-benar mengenal beb, maafkanlah mereka, minta mereka beli buku yang beb akan keluarkan nanti supaya mereka jelas akan tujuan pendedahan ini. Pada kami tak ada apa yang Pemaisuri Aishah perlu malukan, sebagai manusia itulah hakikatnya, mahu mencintai dan mahu dicintai, hanya manusia yang hipokrit sahaja yang berpura-pura tidak mengakui hakikat ini.
Harapan kami tulislah dengan ikhlas agar Dato' Seri segara sedar akan kesilapannya dalam mengongkong kehidupan Pemaisuri Aishah dan menerima hakikat bahawa anaknya memerlukan pasangan hidup yang dicintainya agar menjadikan dirinya bahagia, hasanah di dunia, hasanah di akhirat.

Sekian.
Salam.

Anonymous said...

Assalamualaikum warrahmatullahi Taala wabarrakahtuh, Uncle Seekers..pertama saya setuju dengan anda kerana anda berani kerana benar.Anda bertanggungjawab..anda tidak hipokrit.Sebagai hamba ALLAH kita tidak sempurna. Tapi anda jujur , anda telus. Tapi saya mohon sangat agar anda AMANAH dengan apa yang di pertanggungjawabkan. Anda satu dalam sejuta.Dedahlah apa yang patut didedahkan. Kalau itu memang dia atur oleh DIA maka teruskanlah. Mungkin anda yang dipilih untuk amanah ini bukan yang lain.Kadang2 kita terlupa bahawa pangkat dan harta yang di kurniakan ALLAH adalah dugaan/ujian semata2.Dan kita juga lupa bahawa jika kita merancang ALLAH juga merancang. Iknow you have good good reasons in doing this. I prefer to explore first rathern than jump to conclusion. I salute u uncle seekers.

Anonymous said...

salam uncle...walau apapun alasannya, menceritakn keburukan org lain utk kepentingan diri sendiri ianya tdk dpt diterima dr segi agama krn ianya byk membawa keburukan dr kebaikan. Ingatlah ada pepatah yg mengata "lagi byk kita brcakap lagi byk kesalahan (keaiban) diri kita, kita buka .Di sini apa yg saya blh katakn kalau uncle mengatakn uncle seorg yg ikhlas, kenapa perlu menceritaknnya kpd orglain, ikhlas hanya kpd Allah tdk perlu balasan drp manusia, ingatlah Allah itu Maha Pembalas. uncle brcerita tentang ayahnya trlalu kejam pd anaknya, tapi pernah uncle brtanya pd diri uncle adakah apa yg uncle buat ini tdk kejam pd Puteri Aisyah? mana sifat2 mulia yg uncle war2kn dlm blog ini? sungguh amat kasihan seorg hamba Allah tdk pernah musahabah dirinya pd Maha Pencipta,tdk ada rasa malu dn takut kpd Allah...insaflah krn sesuatu yg brlaku itu ada kebaikan(hikmah) brprasangka baiklah pd Allah krn kadang2 kita rasa itulah yg trbaik utk kita tetapi sebenarnya disebaliknya itulah yg trbaik utk kita.. hanya Allah yg Maha Mengetahui dn terimalah dgn rasa tenang dn sabar atas ketentuanNya itulah sebaik2nya... InsyaAllah.
,

Anonymous said...

"Assalamualaikum 'Abg Long' Uncleseekers..
Sudah-sudahlah Abg Long.. Apa jua problem tak akan x boleh selesaikan secara bermusyawarah? Sekarang selesai ke problem? Abg Long mungkin puashati tapi ada insan yang telah diaibkan, ada org yang sakit hati..mungkin ada dosa yang telah dilakukan!
Besar dosanya buka aib orang Abg Long..Takut tak larat kita tanggung bila Tuhan buka aib kita nanti. Dosa pahala hak Tuhan..tapi sebesar zarah baik buruknya akan mendapat balasan. Ingat kita hidup ni bukan menongkat langit..maut boleh menjemput kita bila-bila masa saja.
Musuh jangan dicari Abang Long ..berdosa dengan manusia ni perlu bermaaf-maafan..tidak kiralah siapa salah dan betul..tidak kiralah apa jua alasannya.
Kita sebagai manusia tidak lepas dari melakukan kesilapan..Janganlah khayal dengan sokongan yang membawa rebah.
Syaitan memang sentiasa mahu menyesatkan kita dan mengheret kita bersamanya ke neraka jahanam. Sudah-sudahlah dan berdamailah.. sempena hari baik, bulan baik di Hari Raya Qurban @ Aidiladha ni..InsyaAllah kita akan mendapat rahmat, hikmah dan keberkatan NYA.'


Abang Long Uncleseekers tetap sahabat saya yang dikasihi, Permaisuri Siti Aishah tetap Permaisuri saya hormati dan sanjungi.


Wassalam."


"MOMOK...Jangan Panggil Aku"'

Anonymous said...

Salam.

Seperkara tentang uncleseekers yg sy tahu dari peristiwa2 lalu, seorang yg terkenal dgn mulut laser dan 'sound tepat', berani dan berfakta.

Beberapa isu sebelum ini yg dibongkar oleh uncleseekers memang pada awalnya PANAS tapi diakhirnya diterima banyak pihak. Seperti membongkar penipuan ustaz Arif 'Perubatan Cakera Alam', teknik bomoh palsu, BIG FOOT dan sebagainya.

Beliau memang amat terkenal dgn kontroversi PANAS!

TETAPI

BENARKAH Kali ini uncleseekers tersilap langkah?

BENARKAH kali ini unsleseekers syok sendiri?

BENARKAH artikel ini akan membinasakan uncleseekers?

BENARKAH dihujung artikel ini sekali lagi uncleseekers akan membuat rakyat Malaysia berasa lega dan menerima segala cerita ini?

Kita sama2 nantikan ..

Anonymous said...

Steady uncle!! teruskan perjuangan..!!

Anonymous said...

Dear Uncle,

1. Sebagai manusia biasa, perasaan kasih sayang itu adalah fitrah yang berikan oleh Tuhan.
2. Rasa kasih Uncle kepada YAM Permaisuri Aishah itu tiada salahnya.
3. Rasa kasih YAM Permaisuri Aishah kepada Uncle itu juga tiada salahnya.
4. Tindakan Uncle bercerita secara terbuka dan disertakan dengan foto itu juga tidak salah, kerana ianya adalah keputusan Uncle sendiri.
5. Cuma dalam hal ini, keputusan yang tidak salah itu telah berubah menjadi satu Kesalahan Besar (Capital Crime) kerana ianya melibatkan seseorang yang pernah menjadi tempat bernaung rakyat jelata.
6. Adat kita dan negara kita meletakkan raja-raja (dan ahli keluarganya) itu di tempat yang mulia dan dilindungi dari publisiti yang tidak perlu.
7. Cuma dalam hal pendedahan ini, Uncle berada di pihak yang salah.

Terence said...

Everybody condemn, everybody curse, everybody trying to get themselves involve... at the end of the day everybody subconsciously wish to be Uncle~

"oh if i'm Uncle I won't do this to Permaisuri, I'll do that, or that... because religion, because moral, because society"

Everybody wanna get involve~

Marhaen Kacak said...

pegghhhh.....aku terlambat la plak....hahahah....ahhh..lantakla....

http://bekerjadarirumahanda.blogspot.com

Anonymous said...

Bro;

Go ahead Man.. marry her by all means .. I am sure from the way she look at you and your body language; you and her are meant for each other.. insyallah sehidup semati..

Give her life back man! She may regret becoming a Queen at a younger age.. and when she is matured, I am sure she want her life back.

Teruskan niat murni anda nak mendirikan masjid tu! Pedulilah apa orang nak kata; janji anda bahagia

Anonymous said...

kalau ko betul-betul nak seek the truth apa macam kalo ko pi siasat mana pegi bajet negara berbillion ringgit yg diwar-warkan baru-baru ni. pegi ambik detail mana wang tu pegi. aku tengok kehidupan rakyat malaysia masih tang tu jugak kais pagi makan pagi. lagi berfaedah dari ko seek the truth pasal hantu dan cerita mengarut skandal cinta ko ngan xqueen.

Myst3Rious!! said...

pada yang komen tu.. jangan la maki hamun tak baik budi bahasa budaya kita lagi pon dalam islam budi bahasa tu penting...

pada uncle:- please hentikan semuanya..walau uncle hanya utk memperkatakan yang benar..tp uncle.. please jgn buat ini semua sebab ianya akan menjejaskan maruah banyak pihak.. fikirkanlah Allah tu maha adil dan bijaksana...

uncle sepatutnya bersyukur kerana di pilih oleh dato seri untuk merawat puterinya.. dan sepatutnya uncle kena memegang amanah tu dan ingat uncle.. sifat org2 yang munafik...

1:- apabila berkata ia dusta
2:- apabila di amanahkan ia melanggar amanah..
3:- apabila berjanji ia mungkir...

biarlah segala rahsia yang uncle tau uncle simpan dan rasanya tak perlu utk uncle melibatkan sesiapa pon..

simpan segalanya jadikan rahsia dan sama2 berdoa semoga Allah akan memberikan ketabahan pada mantan permaisuri dan pada uncle.. tak perlu lagi meneruskan segalanya...


jangan salahkan org yang mengata tp salahakn diri yang di kata... dan jangan salahkan mereka yang memaki hamun kerana kita sendiri yang membuatkan mereka memaki hamun dan mengumpul kan dosa...

hentikanlah semuanya uncle.. ingatlah perjalanan hidup yang masih panjang dan janji Allah itu pasti.. tiap apa yg kita lakukan akan dapat balasannya jika kita xdapat akan kena pada keturunan kita....

ikhlaskan hati dan biarkanlah segalanya jadi RAHSIA...

Anonymous said...

Uncle please don't be affected by the haters in the comments.

They can only wish to have a life even a quarter as good as yours. Hate doesn't come from nowhere, I'm sure they are just bitter unhappy people who has a lot of hate to share.

As a Muslim you should try to understand their predicaments, better to be a sandbag for these wretched people so they'll have less hate to spread around.

Peace be with you, Uncle.

Anonymous said...

Unkle....pasang la pengklanan...mestu masyuk....

nuffnang ada, adverlat ada, innity ada, mangga ada..
pilih jer..mesti banyak duit dapat...hehehe

Anonymous said...

jarang baca blog orang tp sronok jugak baca blog ni.. lucu pun ada. smkin hangat menyengat...

aku pon fenin said...

aku tiap2 jam bukak blog ko uncle.bukan sbb nak tau sngt ko punye sambungan cinta syhhh ni tp nak bace komen2 org yg baca.mmg komen lg hangat drpd ko punye entry.huhu..uncle uncle..

Myst3Rious!! said...

Ayat 12: “Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani.” Al-Hujuraat ayat 12

Truthlover said...

GOD is almighty, Uncle.

Rest well, walaupun beratusan or beribuan comment disini against u, I do understand your predicament.

And I suppose, GOD too will know the truth.

It's the truth that matters.

That's why i always preach, one has to be sincere, whether in doing good, or bad.

Myst3Rious!! said...

hurmm finally....da agak da... uncle lakukan ni semua sebagai serngan utk bela diri uncle sebelum uncle d serang but xbaik la apa yg uncle buat ni betol2 jatuhkan maruah ...

dan jika benarlah uncle nak bersihkan nama uncle.. dan jika benarlah uncle jujur dan baik hati uncle xkan buat ini semua yg seumpama dendam...

Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah dendam. Jika kebaikan dibalas kebaikan itu adalah perkara biasa. Jika kebaikan dibalas kejahatan, itu adalah zalim. Tapi jika kejahatan dibalas kebaikan, itu adalah mulia dan terpuji

banyakkan lah berdoa pada Allah...

Anonymous said...

citer uncle ni benar. cuma cara uncle myampaikn msuspenkn korang semua.kalau aku pn xkn lepas peluang untuk buatkn buku cmni. crita mnarik. watak plk aisyah permaisuri agung.org kenamaan & d kenali seluruh dunia.citer plk kisah benar.tp apa yg aku paham, pkirkn..yg pastinya aisyah mmg mgalami sakit mental sperti yg kita semua dgr kabar2 angin sblom ni. yg lain korang cuba phami sdiri la..

bukan sapa2.. said...

o.k uncle..
aku ada komen sebelum ni..tapi aku hantam kau..

bila aku letak kan diri aku kat tempat kau..

aku dah faham..
apapun aku harap kau dapat setelkan semua hal ni..

tulisan kau mungkin byk buat org geram dan membenci kau..
tapi hakikatnya kita manusia..

mmg manusia sering lakukan kesilapan..kalau uncle rasa diri uncle bteul..terus lah berdiri dilandasan yg betul..

k lah uncle..

hav a nice sunday..

bukan sapa2 said...

dan saya mohon dari uncle..

maaf kan semua yg mencaci uncle kat halaman ini..

mereka juga manusia..

wslm...

Anonymous said...

apa pasai dak anoy tu benci giler2 maut kat uncle...malukan aishah? awk adik atau abg aishah ke? biaq p la uncle tu nak buat apa pun...tu kesah dia...betui ka salah ka...tak sapa pun yg rosak...baca smpai abih...dia bkn tidoq dgn aisyah...aisyah yg syok kat dia...lu pikiaq la sendiri!!!!

Anonymous said...

at least kalo uncle temu ajal tau la polis nak cari sape .... short cut beb . sbb dia dah reveal dulu , cube jadi positive sikit .. yg korg bace buat apa? kalo x suka xyh baca. ni siap baca dr part 1 sampai part 7 .. kumpul pahala utk uncle.. haish...

Anonymous said...

permaisuri aishah tu perangai dia mmg buruk..lebih2 lg masa jd isteri sultan selangor....klu nk tau pasal perangai dia...tanya dgn org2 istana...diaorg lg kenal sape sebenar diri aishah tu.....ala2 rusa msk kampung....org biasa jd org kenamaan....berangan je lebih..jakun...

Anonymous said...

Salam,
yang u guys readers nih jgn ler sentap2 tak tntu pasal.HAHA.
wa pun one of readers tu n baru 5 minit td tau pasal blog ni. erk?
lepas tu, mamat ni mcm bloggers lain gak kot nk dpt femes scara free tnpa perlu masuk AF ke MENTOR ke kan?cuba pikir tgk.
and 1 more thing, Followers jadahnya punya ramai tuuuu~~mknanya dia ni dh berjaya tarik rmi pembaca,hence....hasil penulisan dia mmg bagus kot... Renungkan

Anonymous said...

steady lah uncle..wa caya lu..

Anonymous said...

Cakap tak serupa bikin lah uncle ni. kata tak minat nak tulis buku pasal cinta syyh nih. Tetiba nak terbitkan pulak.

Cuba korang baca balik part 2 tu. Uncle kata:
Aku tak berminat nak menulis buku tentang “cinta syyhh” ini. Cukuplah sekadar coretan didalam blog. Itu pun member dah nasihat macam-macam.

Jadi, apa hal sekarang uncle? sebab dapat duit untuk terbitkan buku ke uncle? ish..ish..

manusia biasa said...

uncle,saya mintak maaf tau banyak2 kat uncle.walaupun saya tak setuju dengan cara uncle ni,tapi saya harap uncle dah pikir habis habisan lah ye.ape2 pon saya doakan kebenaran akan terbongkar.tak kisahlah kebenaran utk pihak uncle ke,ex queen ke,siapa2 je lah yang terlibat.maafkan saya kalau ade terkutuk termengata terfitnah.

ShueQry said...

saya bersangka baik dengan apa yang saya baca, Uncle, please release the book..the public need to know the truth..let them see it!

lala said...

uncle, bkn smua yg mengumpat sal uncle nih, cuma teruja n terkejut sama ad cerita ni sahih atau tdk especially melibatkn VVIP. maklumlah manusia kn,sifat ingn tahu membuak-buak. MAAFKAN LAH KAMI DUNIA DAN AKHRT. semoga stp permulaan diakhiri dgn baik.

Anonymous said...

aku nk tau apa masalah korang ni sbnrnya ?
benda dia dah tunjuk bukti dengan gambar2,sms semua tu
dahtu apa lagi korang nk ?
korang tuduh dia syok sendiri ?
klu dia syok sendiri,Puteri Aishah takkan melayan dia.itu satu.
kedua,if betul dia guna sihir ke apa,mana bukti ? mana bukti korang yang dia guna bomoh ? jangan main tuduh tanpa usul periksa.korang tau plak kan ckp,"fitnah tu berdosa",tp korang tu menuduh camtu,dah mcm fitnah pn.nk tuduh,bagi BUKTI.ketiga, perlu ke muka handsome utk pikat/dipikat orang lain ? korang kate org x handsome, sedar x korang mengutuk benda ciptaan Allah ? Allah ciptakan manusia ni dlm bermacam bentuk.ada keistimewaan.

Aku bukan nk sokong mana-mana pihak.honestly, dua-dua pihak pn ada salah.tp jgn terus nk menuduh or mengutuk main sedap je.

cHoCOLaTe said...

uncle, bile nak masuk melody? nak set reminder nih. :D

Anonymous said...

kalau betul uncle ikhlas seperti yang uncle cakap, kalau betul it's not about the money, saya cabar uncle bagi semua profit buku tu kat charity. terima kasih.

Marhaen Kacak said...

biorla depa dengan kebahagiaan depa...huhu..saja nak menyemak

Ada Persoalan Tentang Masalah Berkenaan Mata dan Penglihatan? Anda Bertanya, Optometrist Menjawab

Anonymous said...

Salam.

Maaf. betul2 tak paham. saya da baca dari part 1 lagi. Ingat korang bercinta, rupa2nya cik puan aisyah bertepuk sebelah tangan?
Tak paham.

Anonymous said...

Salam.

Hopefully uncle delete gambar2 cik puan aisyah yg tak bertudung dan berpeluk2 ngan uncle tu. Kesian dia, da la sakit, pastu tersebar plak gambar2nya tak bertudung. Kalaulah dia baca blog uncle ni, apa perasaan dia? melihat sendiri auratnya dibuka oleh uncle yg sepatutnye merawatnye. Da la uncle dpt tgk aurat dia, pastu uncle sebar2kan plak.

just peringatan untuk seorang muslim daripada muslimah.

Anonymous said...

Pakcik seekers, berapa target sasaran untuk penjualan buku "Cinta syhh"? RM40 juta macam 2 Alam Dr Rozmey ke? hahaha..

Pastikan buku tu nanti ada dijual di MPH atau Popular ye, sebab boleh baca free... hehe..

unggu said...

Comment deleted
This post has been removed by the author.

November 20, 2010 6:23 AM <----- kenapa delete :( cian kat org yg komen tuh ^_^

tuhan tuw anugerahkan akal utk kita berfikir, jadi gunakanlah akal itu sebaik2nya,
btw knp uncle wat semua nie?
adakah untuk publisiti?
menegakkan keadilan?
atau memang saja bosan dan dah tak ada bahan utk update blog?

adil ke bagi mantan permaisuri?
sampai citer beli bra pon nak cerita kat org?
kalau nak seek the truth pon tak yah la ada part2 cukup 1 post je uncle.

btw knp uncle x buat sidang media je kan senang ^_^

Anonymous said...

salam uncle,
maaf la..mmg bnyk yg saye nk tanye, tp 1 perkara ni plg musykil..kalo betol uncle ikhlas nk reveal the truth, kenapa plak sampai perlu nk wat buku??kenape x ceritakn saje ape yg uncle nk ceritakn di sini??

maaf, saya kurg bersetuju dgn cara uncle jika benar ikhlas nye uncle nk bg tau cerita uncle..

Anonymous said...

in my opinion, uncle sbnrnye dah menjatuhkan aib mantan permaisuri..klo nk reveal pun brpada2lah, jgn sampai kisah bra pun nk disensasikan. Gambar yg berpeluk tu pun xperlula nk tunjuk, nmpak sgt uncle BANGGA diperlakukan sebegitu. al-kononnya da ada gurl so called 'sayang'.. hmm.. uncle, please THINK b4 u do sth!

Mohd Ridzuan said...

Kalau aku ni uncleseekers, aku mesti dah padam dah korang punya komen. Lepas tu tak bagi anonymous taip. Aku memang la taktau sapa yg betul kan, tapi daripada aku percaya kat korang lagi baik aku percaya kat uncle sebab dia yang kenal permaisuri tu bukan korang. Korang pengalaman dengan Permaisuri pun takde, komen je aku pon boleh kot.

Anonymous said...

Pada pendapat saya, kita semua xde hak nak mengutuk sesiapa......nak menegur pun kita bukanlah sempurna sangat.....cuma cerita yang disiarkan kita baca,teliti & jadikan sebagai pengajaran......we can seek something from the story...then take it as a lesson learnt...wether the published story is true or not,we don't lose anything right.....so please do not be so emotional..saya takut dalam kita terlalu marah,diri kita akan dikuasai emosi yang seterusnya akan memudahkan "sang halus" memnusiki hati dan minda separug sedar kita & kemudian membuat penilaian yang tidak adil.......Bagi saya mudah sahaja,kita semua sama di sisi ALLaH TAALA.........kadang-kadang kita ada membuat salah,kadang-kadang kita difitnah dan kadang-kadang ada yang cuba menyebarkan fitnah.....wallahualam.

zulaikha zaini said...

uncle, i think im a bit too young to read this kind of stuffs but , i dont get it . what was she having trouble with ? and why are you looking so intimate with her ? i dont mean to be rude like all of them here but im just curious .
was she like that because of the ' THING ' ?

but frankly speaking you shouldnt have showed those pictures , sebab macam inappropriate , but anyways , if you think this is the only way to luahkan by not getting hit by the medias or even those who have the powers , then , by all means, do whats right .

but please do reply , cause i need some answers

p/s : haters , get a life lah , baca je cukup lah you dont have to post nasty things .

RS said...

1)jangan ego
2)Sedia terima teguran
3)kalau tak reti merawat dengan betul,jangan rawat.
4)dalami ilmu agama Islam
5)jangan ambil kesempatan terhadap orang lemah.
6)JIKA MENGAHADAPI MASALAH, SILA RUJUK KEPADA ORANG YANG BERTAULIAH.

p/s: kalo cara rawatan tu betul,takde nye timbul masalah mcm skrg..

Anonymous said...

Sesungguhnya masalah sebegini boleh diselesaikan dengan cara yang betul melalui cara yang professional...pemberi kaunseling tidak harus mempunyai emosi terhadap client dan sekiranya client mula mempunyai emosi terhadap pemberi kaunseling maka perkhidmatan itu harus ditamatkan dan client dirujuk kepada orang yang professional untuk mengelakkan masalah bertambah rumit seperti uncle seekers hadapi sekarang....silapnya bermula apabila pemberi kaunselling atau rawatan perubatan tidak mengawal keadaan dan emosi sendiri akhirnya memakan diri sendiri...client merupakan jugak pesakit yang mempunyai masalah mental menjadi mangsa terhadap perkhidmatan yang kurang professional akhirnya terperangkap dengan emosi dan perasaan sayang kepada pemberi kaunselling...masalah ini tidak ditangani secara professional dari awal lagi....sekiranya uncle seeker ikhlas membantu tidak harus perkara ini berlanjutan sehingga wujudnya cinta syhhhh....dari segi perubatan moden pun etika ketika merawat pesakit, doktor yang merawat tidak harus mempunyai hubungan cinta dengan pesakit. pesakit dan jugak keluarga tidak harus dipersalahkan dalam hal ini sebab keadaan sepatutnya dikawal oleh doktor yang merawat....sekiranya doktor tidak boleh mengawal keadaan, haruslah doktor itu merujuk kes tersebut kepada rakan seprofessional dan tidak merumitkan lagi kes....uncle seeker umpama doktor yang merawat tapi gagal mengawal keadaan sepenuhnya...akhirnya membawa padah bukan hanya pada client yang dirawat dan keluarganya bahkan jugak memakan diri sendiri....pendapat saya perkara mengawal keadaan dan sentiasa professional dalam memberikan perkhidmatan sama ada rawatan moden, tradisional ataupun cara Islam saya percaya etikanya sama sahaja....sesuatu yang perlu dihayati dan dipelajari sebelum memberikan apa apa perkhidmatan kepada pesakit atau client....renung-renungkan lah....

Ahmad Saad said...

Assalamualaikum,

Terpanggil utk beri pendapat. Kebanyakan dpd komen yg diperolehi nmpk dari satu sudut tp kalau dilihat dari sudut yg lain, ada tak kemungkinan utk berlaku seperti perkara yg uncle seekers dakwa. Mmg benar sy ada melihat kenyataan uncle seekers dgn dr fazilah kamsah dulu & secara jujurnya sy benci uncle seekers pada masa tu. Tp sejak baca artikel2 nie, bnyk mengubah pandangan sy terhadapnya. Memandangkan sekiranya dilihat dari segi sifat Allah, tiada yg mustahil, kalau benar YAM Bekas Permaisuri Agung kita hidup seperti dakwaan uncle seekers cemane? Siapa yg berani bela seperti apa yg beliau lakukan sekarang? SO di sini sy berharap agar sesiapa yg rasa kemungkinan ada kebenaran dalam artikel2 ini, berikanlah sokongan anda terhadapnya. Kalau kita nak tahu buruk org mmg senang nak cari tapi kita ingat yg setiap kita ada buruknya. Cuma pada masa nie sy nmpk ada kemungkinan kebenaran situasi ini...... Maaf kalau ada yg tersinggung. Takde apa2 niat utk sakitkan hati sesiapa.....

hamba ALLAH said...

hye,
tak nak tuduh sapa yang betul sapa yang salah hanya ALLAH yang tahu semua tue. tapi bila baca nie semua teringat satu benda insyallah betul

" sebaik-baik umat, umat yang menutup keaiban saudaranya dan menyebarkan kebaikannya"

mungkin nie bagus untuk dedahkan kebenaran, tapi bagus kita sebaigai orang ISLAM? ya ALLAH kalau la orang israel baca nie bersorak gembira diaorang tegok umat islam bergaduh sesama sendiri.

saya tak kenal uncle saya tak kenal permaisuri macam mana kehidupan anda masing2. yang saya tahu awak berdua saudara seagama degan saya....

jatuhnyanya ISLAM kerana umatnya ...

maaf kalau terasa...

Anonymous said...

salam kepada semua.
Pertama sekali ucapan terima kasih kepada syed kerana telah berkongsi cerita sensasi ni

Berdasarkan pemahamam saya melalui cerita yang masih belum lengkap dan jelas ni -> Dimanakah aib yang syed telah buka?? Cinta aisyah pada syed? itu normal, setiap manusia ada perasaan dan seharusnya aisyah diberi peluang untuk bercinta dan dicintai ( hanya itu sahaja ubat kepada penyakit beliau skrg iaitu penyakit kesunyian). Atau aib hubungan intim aisyah dgn syed? syed perlu jelaskan dengan sejujurnya sejauh mana keintiman tersebut.

Mentaliti kita semua harus diubah. Pertama sekali, anggaplah aisyah itu manusia biasa, dia juga perlu kehidupan dia sendiri. Segala komen masih bersandarkan aisyah sebagai seorang bekas permaisuri yang perlu menjaga protokol dan pergaulan. Sebab tu semua menyerang syed kerana telah melangkaui protokol tersebut. Klu kita mengganggap aisyah sebagai org biasa, rasanya cerita ini takda la sensasi sgt, yang sensasinya hanyalah hubungan antara dato ngan syed ja.

Seperti kata syed diakhir blog tu, cerita ni melibatkan dua orang ayah. betul tu, saya juga seorang ayah dan saya juga akan bertindak sepertimana dato dan syed bertindak demi menjaga keselamatan org yang kita sayang. Andaikata perkara ni tak didedahkan maka lebih mudahlah dato menggunakan 'pistol' untuk melenyapkan syed. so skrg dato dah tak boleh buat apa2.

Walaubagaipun terdapat masih banyak teka teki dalam cerita ni (mungkin kenatunggu buku cinta syhh keluar) yang menjadikan terdapat baanyaknya spekulasi nakal antaranya:

1. siapakah "sayang" awak tu? katanya tiada kaitan, saya tak percaya!! mungkin juga 'sayang' awak tu mama awak tu..tak mustahil kan? atau sayang awak tu GEE ker..
2. apakah aisyah telah diguna2/ kena tulah/ ada pendamping/ saka / ilmu pendidnding/ ilmu pengasih atau apa2 yang berkaitan hinggakan perlu berjumpa pakar hantu dan tidak berjumpa bomoh biasa. kan banyak bomoh biasa takpun perubatan islam ker.
3. Apa tujuan 'temankan' aisyah? banyak maknanya tu. perlukah nak temankan dihotel? Masih ada misteri lagi antara syed, mama dan aisyah. Adakah syed ni sekadar pemuas nafsu aisyah?
4. Apakah makna cinta syhh? adakah cinta yang di rancang? di paksa? kalau di rancang utk ubat aisyah, kenapa syed kata nak kawin dgn dia? siapa yang syed syanag sebenarnya? aisyah atau sayang tu?

akhir sekali, cerita syed ni memamng menarik. macam tgk cerita cinta korea kat tv je. apapun, ketelusan penting, tak perlu semnbunyi2 walaupun tak semuanya kita betul 100%. kekadang 1% tindakan yang tak betul tu akan dijaja oleh musuh bagi menggambarkan kelemahan kita dan menutup 99% kebenaran. tq

Anonymous said...

kalau korang tu bagus sangat, cuba korang pikirkan kenapa sampai sekarang pihak istana x amik tindakan langsung??? kalau aisyah tu bagus sgt, kenapa setiap majlis yang diadakan di istana aisyah xde.. kenapa xde sorang dari pihak istana pun nak backing dia... so, pengajarannya ialah, kalau xtau, jgn nak membabi buta caci maki orang.. uncle tu memang ler xbaik sangat tapi sejahat2 uncle, sebaik2 korang... ~peace~

Saadon Zubir said...

setengah juta pengunjung. hebat2.blog terHANGAT tahun 2010 hehehe..

LeoSabri @ wWw.LeoSabri.Co.Cc said...

>>>Anonymous said...
LeoSabri @ wWw.LeoSabri.Co.Cc

cait...takat level sampah cam ko mmg tak laku la
December 10, 2010 10:55 PM


Maklumbalas:

Tuan, adakah Tuan cukup sedar kenyataan Tuan itu dengan mengunakan Nama/ID "Anonymous" dan membuat kenyataan sebegitu terhadap individu lain itulah yang sebenar-benarnya yang sepatutnya disebut sebagai "level sampah"? :-D

Tuan, adakah Tuan sedar bahawa setiap kenyataan yang dibuat oleh individu itu sebenarnya berdasarkan dirinya sendiri sebagai contoh;

Apabila individu itu membuat kenyataan, individu tersebut sebenarnya menonjolkan dirinya berdasarkan kenyataanya dan, apabila disebut sebagai "level sampah" bermaksud, individu itu sedar dirinya pernah sampai ketahap itu sehinggakan individu tersebut berpendapat individu lain sama seperti nasibnya. ;-D

Tuan, ruang komen disediakan oleh Tuan empunya weblog ini bukanlah "Kedai/Pasar" untuk menentukan samada laku/tidak sesuatu produk yang dijual itu maka, kenyataan "tak laku" merujuk dari kenyataan Tuan itu tidaklah terdapatnya aliran tunai sedang berlaku di sini dan, saya bukanlah penjaja seperti Tuan yang biasa melaluinya. :-)

Semoga Tuan ada kesempatan untuk membeli belah di IKEA bertujuan membeli "cermin" yang mempunyai pelbagi reka bentuk menarik agar Tuan dapat menghiasi kediaman Tuan dengan cermin-cermin tersebut untuk sentiasa dapat melihat pantulan diri Tuan pada cermin-cermin itu disetiap sudut. ;-)

Sekian harap maklum. :-P

Anonymous said...

simpati kepada Cik Puan Permaisuri, dia hanyalah mangsa keadaan..lgpun dia juga seorang insan biasa. sudah2 lah uncle..past is past, jangankan kerana nak rating blog uncle naik, hidup n future Siti Aishah hancur..

Ajin said...

Uncle..Bila buku nak keluar??
nak baca la..hehe..x puas baca blog je..dah banyak kisah pasal uncle saya dengar..tapi x mudah percaya sangat cerita orang kecuali subjek yg menceritakan..dapat order tak buku uncle tu..cinta shhh tu??brapa ye uncle??

Anonymous said...

kesimpulan dari cite n komen2 kat ats ni.. aku ase lbih bek uncle tutp cite sal ni. kalo nak betolkan or nak tlong keadaan bkas pmaisuri tu bkan mcm ni. byk lagi cara yg elok. jgn smpai bkak aib orang. that's not the rite way. please la. stopkan sume ni. keadaan akan btambah terok kalo dtruskan.

Anonymous said...

for u uncle..berani kerana benar,takut kerana salah..klu uncle berada dlm keadaan benar jng tkut mlwan ketakutan.biarkan org busuk ati berbicara.untuk para komentar:wat lah blog anda sndri..dh thu xske blog uncle wat pe nk msuk bce gi.myibuk hal org gak korang nih.

Ivybot said...

mm aku tak tahu mana pihak yg betul..
apa2 pun baik slowtalk kat luar dari gi court untuk menjernihkan suasana..kalau boleh
-ivybot2u
http://rmsegera.com/freedownline4u

p/s: Minta maaf ada masuk link..untuk yg berminat jer.TQ

nurul said...

" sebaik-baik umat, umat yang menutup keaiban saudaranya dan menyebarkan kebaikannya"

lara_hussain said...

...tak baik menggaibkan orang lain...kelak diri sendiri akan berpuluh2 kali diaibkan...kesian permaisuri aishah.. :(

NinaKhoo said...

salam uncle, i tahu u frust dgn aishah maybe because papa x izinkan aishah berkawan dgn u...tapi adalah tidak baik bagi kita org muslim mendedahkan hal aib muslim yg lain...semua org memang tahu aishah memang punye perangai yg mcmtue...berhenti lah uncle dr perbuatan yg mcm nie...Allah is watching us

shimsal said...

I follow...!

azwin1986 said...

saya kasihankan beliau menjadi mangsa keadaan manusia....kerana mahu menjaga nama,pangkat darjat dan harta...ia telah membataskan hati dan perasaan sebagai manusia yang ingin mencintai dan dicintai....semoga kita mendoakan yang terbaik buat beliau...mungkin tertekan ...bebaskanlah

zelmey said...

Allah mengetahui setiap apa yang tersirat dan tersurat.

Dan Allah juga berfirman "Aku tidak pernah lupa untuk memberi GANJARAN kepada hamba2KU yang berbuat baik dan bersabar"

Abg, sokongan dari kami pastinya agak kecil, tetapi sokongan dari ALLAH yang maha KUASA pasti cukup kuat untuk mengiringi setiap usaha abg...

Tiba2 sy berasa sebak membaca artikel ini mungkin kerana saya amat mengetahui hampir setiap dari peristiwa ini.

Moga Allah melindungi HAMBA2NYA yang berada di jalan yg BENAR dan memberi petunjuk kepada HAMBA2NYA yang rakus dan kejam.

Di sini saya berpesan kepada pihak berkuasa atau yg seangkatan dengannya, sekiranya anda melakukan tindakan yg tidak wajar dan tidak ADIL, saya bersumpah anda dan KELUARGA anda akan mendapat balasan dariNYA.

Allahu Akhbar!

Latifah said...

Kadangkala niat ikhlas kita akan dibalas dgn keburukan. Ada orang yang tak tahu bersyukur.. ada orang yang mementingkan diri sendiri.. semoga uncle tabah, sabar bertenang dan redha dgn apa yang berlaku.. Allah itu Maha mengetahui dan Maha Bekuasa atas segalanya.. bak kata syair Arab.. " Berbuat baik ayuhai rakan.. ke dalam laut dicampakkan.. Kalau tidak dikenal ikan, TUHAN tahu iakah bukan... Teruskan usaha anda.. Pedulikan kata2 nista yang diterima.. Yang penting kita tau niat kita..

art said...

Aku tak suka uncle ni dulu. Tapi bila dah baca dan kaji, akhirnya aku nampak dia ni ada kehebatan tersendiri yang Allah bagi.Semoga u gunalah kelebihan yg dianugerahkan untuk kebaikan dan kebenaran.
Salam @ Peace

Anonymous said...

Salam Sayed

Saya baru jer baca blog sayed ni. Sayed sebenarnya awak ni tak cintakan Aysha ke atau ini kes bertepuk sebelah tangan? Emm tapi nampaknya awak pon ada tindakbalas.. emmm saya tak faham apa yang awak cuba sampaikan di blog ni..

♥ Affy Affendy said...

As salam. Ntah kenapa tadi boleh terfikirkan tentang Permaisuri ni pas tengok Pertabalan Agong yg baru n terus google and crossed ur blog here. Terkezut beruk plak bila tau lagu tu gitu... and yet its been few years back punya cite... Duhhh betul2 ketinggalan zaman plak i ni. Hmm at 1 part, i setuju tak baik bukak keaiban orang lain, but kalo itu lah ubat yg kita kena telan utk sembuhkan penyakit, what to do kan? I dun see there is other option. Btw, apa cite terbaru kes ni? update la sikit! :)

misz said...

saya x menyokong atau membantah tentang hal ini,tp yg tahu hal ni ialah uncle,betul atau salah uncle yg tggung nnti,tak perlu kita mencaci atau menghina sape2..biasalah manusia,smua mlakukan kesilapan,klau uncle betul,mmg wajar dia membela diri dri trus difitnah kerana ada betul kata nya juga,kemewahan,hrta bnda dan duit kadang kala mnjadi alat bg org2 yg brpengaruh utk menang dlm sesuatu hal wlapun sbnrnye dia slh..tq

Anonymous said...

uncle attention seeker. :D

Anonymous said...

Salam uncle,

Sesuatu yg benar memang sukar nak di terima oleh ramai org uncle..tapi sikap kejujuran berterusan uncle dalam mengurai permasalahan dan keyakinan diri serta percaya hanya ALLAH yang merancang segalanya baik yang tersurat dan mahupun yang tersirat. Ilmu ALLAH tersangat lah tinggi tak mampu tercapai dek akal manusia biasa...Saya doakan uncle semoga berjaya di dunia dan akhirat demi mencari sebuah kebenaran yang hakiki.