Kenali mereka

Wednesday, December 29, 2010

Salah Siapa? 1

Salah Siapa? (1)



Kenapa Perkara Ini Berlaku Kepada Siti Aishah? dan Situasi Sekarang Mengenai Keseluruhan Kes Saman.


Analisa:

Untuk menjawab soalan Kenapa situasi ini berlaku pada Aishah? 2 kartu metafizik ini dapat memberi gambaran:

Yang membawa Aishah malapetaka ini ialah:

1] Nafsu syawat yang tidak dibendung (Desires or sexual attraction seeking gratification). Kerana satu situasi yang telah menjadi kebiasan atau habit dimana kerana pangkat dan harta membolehkan hati mengikut segala apa yang dimahukan oleh nafsu. Maka terlajaklah kali ini dimana Dia telah dikejutkan oleh sesuatu yang memang dari awal dia sudah tahu tentang rizikonya (macam orang berjudi -

lihat gambar dimana seroang gambler membuat tempahan dengan Bookie?)

2] Faktor keduanya boleh diterangkan oleh kartu berikut:

Merujuk kepada seorang lelaki yang berumur tetapi berdarah muda. Lelaki yang tidak matang dari segi emosi, bersikap adventurous dan adalaknya terlalu melulu tanpa berfikir panjang.
Yang sering membawa kecelakaan kepada lelaki ini ialah sikap melulu membabi buta dan juga kehendak untuk kebebasan yang tidak dapat dibendung membawa bencana pada dirinya dan juga orang orang yang terdekat dengannya ---could this be Uncle Seekers?

Bersama lelaki ini, perhubungan Aishah dengannya sebenarnya bukan satu "percintaan" suci dan kekal yang lahir dari keikhlasan hati nurani.

Kedua dua mereka masuk dalam perhubungan ini hanya "Temporary" atau dari awalnya bertujuan SEMENTARA.

Faktor faktor yang mempengaruhi situasi sekarang dapat diterangkan oleh kartu berikut:

Satu situasi impasse kelihatan disini. Jalan penyelesaian nampaknya sukar dan kedua dua belah pihak sedang menghadapi satu situasi mencabar. Dukacita, depression, endless worrying nampaknya untuk kedua belah pihak.

Ini merupakan Kes besar yang menjadi tumpuan ramai. Kes ini dilihat dari kacamata masyarakat sebagai sesuatu yang amat disyakki kejujuran kedua dua belah pihak.

Apakah pengaruh yang semakin bertambah dalam kes ini. Kartu berikut dapat menjelas:


Kes yang menjadi buah mulut ramai......kes yang melibatkan tergadainya maruah. Kes yang akan membabitkan perkara perkara lain (airing of dirty laundry untuk seisi keluarga Aishah)
Kehancuran dalam keluarga dan kasih sayang.

Bertambahnya penipuan dan pembohongan oleh kedua belah pihak.

Apakah pengaruh yang semakin berkurangan dalam kes ini. Kartu berikut pula memberi penjelasan:

Nampaknya Siti Aishah akan kehilangan ramai sahabat handai. Sangat kurang orang yang setia dan menghormati beliau lagi. Keadaan Siti Aishah akan menjadi umpama "Orang yang dah jatauh ditimpa tangga".

Pertolongan yang diharapkan tidak akan diperlolehi oleh beliau sekeluarga.

Rezekipun nampaknya semakin mengecut....."Kapal beliau sekeluarga mungkin boleh menghadapi kehancuran jika tidak berhati hati!!!

Apa yang belum berlaku lagi dimana perlu Aishah dan keluarga perlu beri perhatian:

Nampaknya Kes Saman ini akan memakan banyak harta Siti Aishah. Kes ini masuk mahkamah atau tidak, menang atau kalah....tetap Aishah akan mengalami kerugian besar.

Uncle Seekers dan bapanya, digambarkan disini sebagai the Thief that will take away a large amount of Aishahs fortune.

Menang atau kalah Aishah Sekeluarga akan mengalami kelukaan (tak bermakna fizikal, boleh juga bermakna mental atau spiritual)

Apakah kesudahanya (ramalan ini berpandukan faktor dan keadaan semasa. tidak statik dan berubah mengikut pengaruh terkini):

Kedua dua kartu berikut boleh memberi gambaran semasa:


Nampaknya kes ini menambahkan kebencian dan permusuhan besar diantara kedua dua keluarga untuk masa yang lama. Amat membimbangkan impaknya keatas kedua dua keluarga Alattas dan Siti Aishah. Pride and Arrogance will take centre stage in this whole situation. Its very dangerous for both families......

KESIMPULAN:
Pada pendapat saya, berpandukan pembacaan metafizik, langkah sebainya untuk Siti Aishah sekeluarga ialah membuat out of court settlement kerana keluarga mereka akan dicemari....they have a lot more to lose as compared to keluarga Alattas.......

Nota

Terima kasih kepada Mas Kancil . Seperti yang lepas-lepas, artikel ini saya anggap sebagai penglipur lara. Mas Kancil tidak pernah memaksa pembaca untuk mempercayai. Tepuk dada tanya selera.

Kamus Dewan Bahasa Edisi Keempat 2005

1. Metafizik - Falsafah atau ilmu pengetahuan mengenai segala yang di luar alam biasa atau yang tidak kelihatan, maakulat

2. Maakulat -(Arab) Ilmu pengetahuan berkenaan sesuatu yang ghaib (dengan berdasarkan akal fikiran)


Permaisuri Siti Aishah
Permaisuri Siti Aishah - Part 2
Permaisuri Aishah - Part 3
Permaisuri Aishah - Part 4
Permaisuri Aishah – Part 5
Permaisuri Siti Aisyah - Part 6
Permaisuri Aishah - Part 7 - The End / Tamat
"Cinta Syyhh"
Buku "Cinta Syyhh"
Buku "Cinta Syyhh" Saman 2
Buku "Cinta Syyhh" Saman 3
Buku "Cinta Syyhh" Saman 4
Aisyah Saman Uncleseekers?
Peguam Uncleseekers
Dimana Aishah?
Analisis 1 - Mungkinkah Anda?
‘Cinta Terhalang’ bekas permaisuri Aishah: Kenapa bapa “kunci pintu”-Pak Habib
Cover buku "Cinta Syyhh"
Mas Kancil
Mas Kancil (2)
Aishah Oh Aishah
Kes Siti Aishah saman Uncle Seekers
Jatuhnya Seorang Permaisuri (Update Kedua) - Siapa Sebenarnya Siti Aishah?
Divinasi Kartu Lenormand - Penghidupan Aishah Kini
Salah Siapa? 1
Salah Siapa? (2)
Buku "The Queen & I" dan "Cinta Syyhh" sudah siap
PERHATIAN - Blog Mas Kancil tak dapat dibaca di Malaysia
Permaisuri Siti Aishah - Part 8
Permaisuri Siti Aishah - Part 9
Mesyuarat Ke-223 Majlis Raja-Raja
Permaisuri Siti Aishah - Part 10
Notis Niat Pihak Untuk Bertindak Secara Sendiri Menggantikan Peguamcara

6 comments:

AKU said...

hmmmm yessss....aku org 1st komen...thanx uncle for the info...semuga kebenaran akan terserlah...jgn main api kalau takut terbakar.....jgn berumah di tepi pantai kalau takot di lambong ombak...Syabas..kebenaran semakin terserlah....yang haq tetap haq...yang batil tetap batil..allah selamatkan malaysia...

Anonymous said...

uncle. dah boring la nak follow blog uncle. asik asik pasal ni. buat lah entry berkualiti sikit. adoyai.

Anonymous said...

TAK TAHU NAK CAKAP APE..RASENYE UNCLE KENE BERI PERHATIAN SEDIKIT..BLOG NI PENUH DENGAN PERKATAAN YANG TIDAK ELOK DI RUANGAN KOMEN..

*TIADA BLOG*

i'm mr. y2020 said...

Assalammualaikum WBT dan salam sejahtera.

Merujuk kepada 'entry/posting' pada kali ini, ingin saya meluahkan perasaan saya menerusi cerita yang bertajuk seperti berikut;

"Kalaulah LeoSabri sebagai YAM Permaisuri"

Aku seorang rakyat biasa. Bila sampai masa, aku dilamar oleh Sultan sehingga darjatku dinaikan dan dimuliakan serta, aku bergelar Sultanah. Tidak lama pada itu, aku menjadi pula Wanita terulung lagi teragung sebagai Permaisuri Agong dalam Negaraku sendiri.

Dalam masa singkat atas kekuasaan Ilahi, suamiku hilang sekelip mata namun, aku redha kerana aku masih lagi YAM Permaisuri dan, Cik Puan Besar sesebuah Negeri di dalam Negaraku sendiri juga.

Ketika menerima beberapa darjat kebesaran, pelbagai perkara telah aku tempuhi dengan pendidikan serba cukup dan, aku menjadi lebih matang mengharungi hidup tetapi, semua itu aku jadikan sebagai "Sejarah Terhebat" pernah aku kecapi.

Kini aku menjalani hidup seperti sebelumnya namun aku masih bersyukur kerana, aku dapat bergaul semula dengan sesiapa sahaja hinggalah aku bertemu pula seorang jejaka yang juga dikenali iaitu UncleSeekers.

Hanya dalam masa singkat, perhubungan kami hancur apabila mengetahui UncleSeekers tergamak mendedahkan hal pribadi berkaitan aku dalam laman weblog beliau. Aku amat kecewa atas perbuatan itu sehinggakan aku mengambil tindakkan perundangan untuk mengenakan saman terhadapnya tanpa berfikir panjang bahawa beliau sebenarnya berstatus "Muflis".

Sekarang aku amat menyesal atas tindakan itu sedangkan aku pernah dikenali dan, aku adalah bekas Permaisuri Agung!

Kenapalah tidak aku membuka sahaja laman weblog aku secara rasmi untuk meluahkan segalanya agar rakyat mampu menilai sewajarnya kenyataan sebagai seorang yang pernah bergelar Permaisuri Agong pula! OH! Kenapalah aku tidak terfikir semua ini!!! (sambil menitiskan air mata atas penyesalan)

Ya! Aku sedar masih belum terlambat dan, sewajarnya aku berbuat demikian!

Aku tidak rasa kes saman itu akan berbaloi kerana maruahku telah didedahkan dan, aku bertekad menarik balik saman itu agar rakyat lebih wajar menilainya dengan cara yang terbaik yang sewajarnya dilakukan oleh seorang Permaisuri seperti aku.

Aku amat yakin kenyataan aku sebagai bekas Permaisuri Agong lebih mulia dari seorang penangkap hantu yang hanya dikenali sebagai UncleSeekrs!

Yahoo!!! Tindakkan aku seterusnya dengan membuka laman rasmi "Bekas Permaisuri Agong YAM Permaisuri LeoSabri" dan, aku dah malas nak menyamar lagi menjadi komentar bersama keturunan aku untuk memburukan rakyat aku sendiri sebagai pengunjung weblog ini serta, kepada beliau juga.

Aku bersyukur atas nikmat Tuhan membuka ruang untuk aku berfikir sebegini...


---TAMAT---

p/s: Anggaplah ianya sebagai cerita dongeng seorang Putera menjadi Permaisuri dan, mohon agar mana-mana pihak memikirkan kewajaran angan-angan tersebut kerana, bukanlah niat untuk berpihak pada sesiapa kecuali hanya berangan sahaja. Kepada UncleSeekers tuan empunya weblog ini, harap cerita dongeng ini tidak mengangu situasi Tuan kerana, ianya dibuat berpandukan 'entry/posting' di sini yang boleh juga dianggap hanya sekadar rekaan semata-mata dan, salam hormat kepada semua... ;-)

Anon said...

......."Jarangkali kebaikan yang dilakukan seseorang insan dikenang secara kekal dan berpanjangan disebaliknya perkara yang buruk akan diingati orang sepanjang masa".........

Anonymous said...

kenapa ada org sakit jiwa dalam komen ni? uncle, apa kata kita brain wash je org2 yg sakit jiwa kat komen dekat sini? barulah aman dunia. hantar masuk dlm anak krakatoa ke...best gak

ade kne mengena ea komen aku ngan sakit jiwa? ouh ok...tq