Kenali mereka

Saturday, December 25, 2010

History Asia: Beyond Bars: KL’s Pudu Prison

History Asia: Beyond Bars: KL’s Pudu Prison
Situated in prime real estate and slated for demolition, revisit Malaysia’s most infamous prison through the eyes of its most colourful characters. (klik)







video

History Asia - Saluran 555 (Astro)

December (8x)
1. Monday - 27 December - 3:00 AM
2. Monday - 27 December - 10:00 AM
3. Monday - 27 December - 6:00 PM
4. Tuesday - 28 December - 7:00 PM
5. Wednesday - 29 December - 1:00 AM
6. Wednesday - 29 December - 7:00 AM
7. Wednesday - 29 December - 1:00 PM

January (4x)
1. Friday - 14 January - 11:00 PM
2. Saturday - 15 January - 5:00 AM
3. Sunday - 16 January - 7:00 PM
4. Tuesday - 18 January - 1:00 AM

Untuk saudara ShueQry, Akhirnya, saya berkemampuan juga untuk bertandang kerumah anda. Maaf, kerana masa dan keadaan tidak mengizinkan. Rumah anda memang 'cantik menarik kau memang deboom'

18 comments:

LeoSabri @ wWw.LeoSabri.Co.Cc said...

Sekadar info, saya juga berminat explorasi seperti dipaparkan...

Breakeven said...

~ bluweekss...~

LeoSabri @ wWw.LeoSabri.Co.Cc said...

Really luv this comments actually;

>>>Anonymous said...

leo,

he is not even close to a paranormal reseacher. if u know him.

i can see how people are annoyed to ur response/writings. Cant blame them bro. takde angin masakan pokok bergoyang. And even if ure so much closer to God than the rest of us, dun haf to show and tell.

Respect is earned, to asked.

P.s: semoga keluarga leo yg menunaikan umrah selamat pergi dan kembali.


get a life.

December 26, 2010 8:59 PM


Maklumbalas: Sebenarnya saya amat tahu segalanya walaupun saya bukanlah Yang Maha Mengetahui tetapi yang saya pelik, yang berpihak kepada YAM Siti Aishah cepat sangat melatah... Rasanya tidak perlu gentar dengan kenyataan LeoSabri kalaulah YAM Siti Aishah baik budi pekertinya maksudnya; Kerana pihak-pihak yang meletah ini, terus menerus mengambarkan kebenaran pendedahan yang dibuat oleh UncleSeekers maka, sila rujuk semula komen/pendapat awalan berikut;

LeoSabri @ wWw.LeoSabri.Co.Cc said...

Sekadar info, saya juga berminat explorasi seperti dipaparkan...

December 25, 2010 8:52 PM


Bermaksud; Kenyataan tersebut adalah kata-kata sindiran terhadap UncleSeekers maka, mereka yang bijaksana sahaja tahu untuk menilainyaaa...

Harap maklum dan, terima kasih.

p/s: Sebenar-benarnya, mereka yang suka melatah ini telahpun tersebar serata dunia maka, yang mendapat nama tetap UncleSeekers atas keberanianya dan, beliau mendedahkan segala-galanya sehingga membuktikan pula pada komen-komen berpihak-pihak yang bersikap kebudak-budakkan untuk terus meyakinkan keadaan sebenarnya maka, LeoSabri sengaja memasang ungunya untuk terus memarakkan lagi tahap kehangatan mereka kerana, LeoSabri hanya rakyat biasa mengetahui segala macam ceritanya dan, semua berkata; "sesuaiii kena buku dengan ruas". LOL!

LeoSabri @ wWw.LeoSabri.Co.Cc said...

Yes! Inilah contoh yang terbaik seperti Pribahasa Melayu disebut; “malu bertanya sesat jalan, malu berdayung perahu hanyut” sepertimana suntingan untuk diberikan maklumbalasnya seperti berikut;

>>>Anonymous said...

...

what did you mean by that Encik Leo? Can you gimme clear explaination regarding this statement. Saya memang tak educated untuk memahami bait2 perkataan kamu.

December 26, 2010 9:50 PM


Maklumbalas: Maksudnya seperti berikut;

"Apapun terima kasihlah kerana sudi berkongsi keadaan beliau sebenarnya kerana, setiap maklumbalas itu berpandukan dalam hatinya..."

Bermaksud: Apapun terima kasihlah kerana beliau telah sedar untuk menjadi insan lebih mulia akan tetapi, membuat olahan sedemikian rupa amatlah tidak wajar dalam niat apa sekalipun kerana, niat tersebut ada di dalam dirinya sehinggakan bertanggapan sedemikan rupa pada kenyataanya sedangkan, sepotong Ayat-Ayat Suci Al-Quran itu sudah terang lagi nyata untuk hamba-hamba-Nya berfikir maka, tidaklah wajar berfikiran sedemikian rupa kerana, di dalam Ayat-Ayat Suci Al-Quran pada Ayat lainya ada menyebut rahsia isi alam yang sewajarnya dibaca. Dengan sebab itu saya tidak pernah mengambil sepotong Ayat-Ayat Suci Al-Quran untuk dijadikan kekuatan kepada kenyataan saya selain meminta-minta, memohon-mohon dan, terus berharap dekatkanlah diri pada Al-Quran barulah mereka faham setiap kenyataan saya.

Harap maklum dan, terima kasih.

p/s: Walaupun saya menjunjung Ayat-Ayat Suci Al-Quran namun, tidaklah saya berani mengunakan atau menyampaikan walau sepotong Ayat sekalipun kerana, saya bukanlah Nabi Muhammad SAW ditugaskan menjadi pesuruhnya menyampaikan "Ayat-Ayat Suci-Nya" kecuali, hanya sebagai hamba-Nya yang disuruh menyampaikan "Kitab Suci-Nya Al-Quran" agar mendekati-Nya atas kabar gembira yang telah di Firman-kan di dalam-Nya.

Thinker said...

Pada pendapat saya, kenapa harus LeoSabri dijadikan bahan cerca?

Whats wrong dengan komen dia yang dia pun suka dan berminat dengan explorasi seperti yang dipaparkan UncleSeekers?

Why are you all attacking him for? Saya pun suka explorasi ni, tengah tape pasal Pudu jel kat History Channel.

Takkan pula kalau tak suka UncleSeekers ni, semua dia buat pun tak elok. In fact saya suka cara dia tunjukkan resepi. At least he takes the time and trouble to do something worthwile and share with us here.

Janganlah kita asyik nampak orang punya keburukan, sehinggakan kebaikan dia langsung tak tengok. Mana ada manusia yang dirinya semua baik. There must be some goodness in every human. Respect lah orang sikit.

Anonymous said...

halah, mcm yg disebut.. ko x nak bc ko diam. Orang lain kat sini okay je bc. takde la plak terpesong pegangan bila baca.

Lainlah, klu ko terasa bai!

Mcm tu ko nak ckp better jgn guna ayat Alquran klu nak bg nasihat? Nak dibacakan satu isi penuh kandungan pada org yang buat salah?

Mcm tu x pyh la ada rancangan hal ehwal islam ape sume??

Ko ni. better shut up

Breakeven said...

~ Ya Allah ya Tuhanku..kembalikan lah blog ini kepada tujuan asalnya..~
sayaaaaaaa...nakkkkkkkk ..baca...ttggg...uncleseekersssss...dan YAM Queen Aishah.....bukannnnn ttggg....diaaaaaaa...ddiaaaaaaaaa...diaaaaaaaaaa...diaa...ygggg...tuutttttt...tuttt....tutt..tttttt...tet..! (mati kene karen)

LeoSabri @ wWw.LeoSabri.Co.Cc said...

Anonymous said...

leosabri tolong jangan taip panjang-panjang. menyemak je bro kau punya komen. kalau berilmiah takpe jugak, ni mcm nmpk berilmiah tapi...fikrilah sendiri. bukan kau sorang je educated yg baca blog ni ya ;)

December 27, 2010 2:40 AM


Maklumbalas: Ya ALLAH! Dah beri keterangan berserta suntingan ulangan sebentar tadi masih lagi tak faham-faham bahasa? Ok. Ok. Maka buat pertama kalinya LeoSabri membuka segala pekong yang dijadikan ulasan seperti berikut;

Agong/Permaisuri/Sultan/Sultanah/Tun/Toh Puan/Tan Seri/Puan Seri/Datuk Seri/Dato'Seri/Datin Seri/Datuk/Dato'/Datin/Dif Kehormat/UncleSeekers/Tuan/Puan/Saudara/Saudari dan adik-adik serta, pengunjung-pengunjung UncleSeekers.BlogSpot.Com yang dihormati sekalian,

Bahawasanya, boleh dilihat dari awal Kes Saman YAM Permaisuri Siti Aishah tersebar meluas, pengunjung laman weblog ini dikunjungi dari segenap pelusuk alam tanpa henti maka, sehingga kini mencecah lebih 2 juta kiraan mata pengujung dan, ianya bukanlah dikira sebagai mata kehadiran untuk setiap satu individu itu yang bermaksud, diantara lebih 2 juta itu, setiap individu sebenarnya mewakili beberapa ulangan kunjunganya sehinggakan, ada diantara mereka adalah individu yang sama seperti saya bertujuan membuat komen/pendapat/maklumbalasnya.

Sekiranya dikaji dan diteliti dari awal lagi sehingga terkini, dapat dilihat dengan jelas bahawa, sesiapa sahaja yang membuat komen/pendapat penuh berkhidmah dengan memberikan hujah-hujah yang boleh mengugat antara kedua belah pihak dalam kes saman tersebut maka, tekanan dan, tekanan serta, tekanan terus menerus tanpa henti akan dikenakan ke atas individu tersebut termasuklah kepada saya hinggakan, telah ramai tertewas kecuali LeoSabri masih terus kebal dan tetap ungul sehingga ulasan ini dibuat serta, akan diteruskan pula pada masa-masa akan datang. Insya-ALLAH.

Kesimpulanya;

Sesungguhnya individu yang berpihak kepada pihak-pihak tertentu dapat dilihat dengan jelas bahawa, pihak manakah dalam kes saman itu yang lebih mulia akhlaknya lagi berbudi perkerti niatnya untuk kita sama-sama membuat penilaian ke atasnya mereka kerana, telah ramai sebenarnya tahu cerita disebalik kes saman tersebut disebabkan, tekanan yang diberikan boleh membuatkan banyak pihak telah sedar kewajaran sesuatu perkara itu berlaku akibat dari tindakkan "mudah melatah" telahpun mendapat tempat untuk membuat penilaianya iaitu, atas pengetahuan mendalam oleh masyarakat kita masakini yang begitu ramai mempunyai tinggi pendidikanya amatlah mudah bagi mereka untuk menilai segalanya maka, saya LeoSabri hanya sekadar layankan sahaja untuk mengambarkan kisah sebenarnya.

Sekian, salam hormat dan harap maklum.

Terima kasih.

Ikhlas,
LeoSabri @ wWw.LeoSabri.Co.Cc

p/s: Teruskanlah melatah untuk menjadi tontanan dunia... LOL! ;-)

Breakeven said...

~ Sy nak add awak kat fb leh x !!!!!!! ...hahahahahaa...
ehh..nak makan nasi dulu..sebelum usik encik leo lagi..~

As I Was Passing said...

Saudara LeoSabri sebaik mungkin jangan pedulikan pemberi komen yang tidak ada keperibadian yang tinggi. Dimana komen mereka kepada saudara adalah diluar batasan human values and ethics. Just keep on giving your comments to whatever topic yang UncleSeekers have posted. Saya agak tertarik dengan cara Saudara LeoSabri mengupas sesuatu subjek.
Keep on being yourself and do continue giving well thought of ideas and comments.

Mink said...

Kepada En LeoSabri, pada pendapat Mink, tak usahlah dilayan apapun orang nak kata. It takes two to tango. Leave them alone. Kebenaran itu ada pada diri kita sendiri. Usah dirisaukan sangat apa orang lain kata. Orang yang berakal tahu berfikir sendiri dan menilai sesuatu komen.

Mink singgah sekejap nak ucapkan terimakasih kepada UncleSeekers kerana memberitahu mengenai documentary pasal Pudu Jail. It was a good documentary. Nice to watch macam documentary P Ramlee.

Anonymous said...

hahaha! get lost

Anonymous said...

Salam..

I knew u gonna hurt.

We just dun aprreciate ur kind. So lay low and bersikap SEDERHANA. Itu adalah sebaiknya dari guna kata-kata manis, ayat A-Quran , ayat peguam etc etc.

get a life

Anonymous said...

Semua orang ada nafsu. Hanya diri kita sendiri yg dapat kawal nafsu kita.

Nafsu songsang tu ujian Allah. Kenalah lawan untuk atasi ujian tu. Bukan ikut je kata nafsu dengan berkata 'aku dah dilahirkan begini'.

Semoga Allah bukakan pintu hati LeoSabri dan semua pondan di Malaysia untuk dimasuki cahaya kesedaran.

Anonymous said...

OMG !!

LeoSabri mutual friend aku n senior aku.

ten ten tennn !! @____@

Anonymous said...

just anggap reaction people kat sini sbg endorong to you utk berubah. kami suka orang besederhana. kami suka orang yang tahu menunjukkan kepandaian ditempat yang betul. Kami suka orang yang menuis sambil berendah hati

Anonymous said...

serious aku nak tergelak orang balas komen ala2 ahli falsafah. nak tunjuk pandai. cuba jumpa real life, ntah cakap pun mcm rempit. dlm blog bolehla tunjuk pandai. hahaha

LeoSabri @ wWw.LeoSabri.Co.Cc said...

Assalammualaikum WBT dan salam sejahtera.

Tuan/Puan/Saudara/Saudari,

Setelah mendapat istirehat yang cukup, saya sedia kembali menghayati kenyataan terhadap sebarang isi kadungannya dalam laman weblog ini dan, ingin terus menerus merakamkan berbanyak-banyak ucapan terima kasih tanpa henti atas komen/pendapat dengan meminta saya membiarkan sahaja atau, usah dilayan atas komen/pendapat yang melampaui batas.

Atas penghormatan permintaan tersebut, telahpun saya lakukan dengan tidak membuat sebarang maklumbalas seperti kebiasaan dimana, suntingan dibuat untuk maklumbalasnya diberikan pula maka, komen/pendapat yang dikemukakan oleh saya tidak ditujukan kepada sesaorang individu kerana, ianya hanya komen/pendapat umum sahaja.

Dengan ini saya ingin terus menerus merakamkan salam penuh penghormatan kepada para komentar yang baik budi perkertinya lagi tinggi nilai tatasusilanya ketika menyatakan komen/pendapat mereka.

Sekian, terima kasih dan, semoga mendapat Rahamat ALLAH SWT. (Amin Ya Rabbal Alamin...)

Ikhlas,
LeoSabri @ wWw.LeoSabri.Co.Cc

p/s: Berhentilah dari menobatkan Nama/ID LeoSabri samada mengunakan Nama/ID LeoSabri untuk membuat sebarang komen/pendapat kerana, LeoSabri @ wWw.LeoSabri.Co.Cc belum pernah membuat kenyataan sedemikian rupa yang melampaui batas kemanusiaan walau dimana sahaja komen/pendapat/maklumbalas diberikan. Terima kasih.