Kenali mereka

Tuesday, December 21, 2010

Aishah Oh Aishah

Aishah Oh Aishah

Celik jer mata dari tido aku terus buka fon. Ada ' 6 new message' dan '9 missed calls'. 5 message tanya besok aku pergi mahkamah termerlohke?

Aku abaikan dulu pesanan tersebut dan terus keluar rumah untuk menikmati keindahan yang abah usahakan.

Aku masih ingat lagi abah beli tanah ini pada tahun 1986 dengan harga tak sampai RM20,000 1 ekar. Semua pokok ditaman ini dia sendiri yang tanam dan dia sendiri jugak yang buat rekabentuk semua rumah-rumah ditaman ini.

Kalau abah keluar negeri, pasti dia akan beli sekurang-kurangnya satu pokok untuk ditanam sebagai kenangan ditaman ini.

Tiba-tiba aku rindu kat dia sebab dah hampir seminggu tak jumpa. Dia berada di New Zealand untuk ziarah adek aku Muhyiddin yang belajar disana. Semua keluarga aku dari zuriat umi ada kat sana untuk bercuti. (Buat pengetahuan semua, aku ada dua emak, mak kandung aku dah berpisah dengan abah lebih kurang 18 tahun dahulu. Kami 10 orang adik-beradik.)

Aku adalah abang yang sulung dan kalau menurut turutan aku nombor 2 selepas kakak. Bergambar kenangan selepas penat menguruskan majlis Aqiqah dan potong jambul anak saudaraku 2 tahun yang lalu

"Habiblah, tolong jaga apa yang patut masa abah takder. Lepas krismas baru abah balik"

Kata-kata itu sentiasa bermain dalam fikiran setiap kali aku bangun dari tido. Aku terus kebilik air untuk membuang dan mencuci apa yang patut. he he.

Masa dalam bilik air aku terdengar bunyi ayam berkokok (nada dering tepon).

"Saper plak yang tepon ni aku tengah sedap....? Mungkin lawyer kot pasal kes Aishah esok!
"

Keluar jer bilik air tengok ada 1 missed call yang aku tak tau saper. Aku call balik

"Helo, saper ni"

"xxxxxx, Lawrence suruh i call you"

oooh, lawyer aku yang lagi sorang tu. Inilah satu kelemahan diri selalu terlupa nak save nombor orang!

Aku mesti dah agak korang akan cakap kalau awek cun mesti aku save nombor tang tu gak. Tang tu kadang-kadang betul dan kadang tak. He he

"Bro, besok I tak perlu turun temerlohkan?"

"Tak perlu Uncle, besok bukan perbicaraan, ada benda kita nak ...... masa kat court esok. Kami akan ke Janda Baik jumpa Uncle selepas settle kat mahkamah temerloh"

"Cun, aku ada benda penting nak jumpa korang. Ok bro"

Sedang aku menulis artikel ini, tetiba seorang rakan aku dari blog kerajaan rakyat mohon membantu seorang hamba allah yang ingin memperisterikan Aishah

Apa pendapat anda? (klik)




Permaisuri Siti Aishah
Permaisuri Siti Aishah - Part 2
Permaisuri Aishah - Part 3
Permaisuri Aishah - Part 4
Permaisuri Aishah – Part 5
Permaisuri Siti Aisyah - Part 6
Permaisuri Aishah - Part 7 - The End / Tamat
"Cinta Syyhh"
Buku "Cinta Syyhh"
Buku "Cinta Syyhh" Saman 2
Buku "Cinta Syyhh" Saman 3
Buku "Cinta Syyhh" Saman 4
Aisyah Saman Uncleseekers?
Peguam Uncleseekers
Dimana Aishah?
Analisis 1 - Mungkinkah Anda?
‘Cinta Terhalang’ bekas permaisuri Aishah: Kenapa bapa “kunci pintu”-Pak Habib
Cover buku "Cinta Syyhh"
Mas Kancil
Mas Kancil (2)
Aishah Oh Aishah
Kes Siti Aishah saman Uncle Seekers
Jatuhnya Seorang Permaisuri (Update Kedua) - Siapa Sebenarnya Siti Aishah?
Divinasi Kartu Lenormand - Penghidupan Aishah Kini
Salah Siapa? 1
Salah Siapa? (2)
Buku "The Queen & I" dan "Cinta Syyhh" sudah siap
PERHATIAN - Blog Mas Kancil tak dapat dibaca di Malaysia
Permaisuri Siti Aishah - Part 8
Permaisuri Siti Aishah - Part 9
Mesyuarat Ke-223 Majlis Raja-Raja
Permaisuri Siti Aishah - Part 10
Notis Niat Pihak Untuk Bertindak Secara Sendiri Menggantikan Peguamcara

6 comments:

Anonymous said...

uncle bagi la Mantan Ex-Queen tu kat hamba Allah ni.tolonglah dia ni,kesian pula saya tengok.

azri said...

salam....uncle boleh tolong tarbiahkan skit sahabat uncle 'kerajaan rakyat' 2 x?kalau buka blog dia..huhai..politik keterlaluan le plak.takut wa baca.

Anonymous said...

xde pendapat la uncle.
hehe

Peminat Setia Rancangan Uncle Seekers said...

Saudara,

Usaha saudara menegakkan perkara yang hak adalah amat disanjungi, biarpun ia bertentangan dengan pendapat ramai pihak. Hanya saudara dan Dia sahaja yang mengetahui niat di lubuk hati saudara berhubung perkara ini.

Saudara adalah seperti ayahanda saudara yang giat menulis walaupun kadangkala mengecewakan pihak yang satu lagi. Alah sifat penulis yakni tahan cemuhan justeru mata pena adalah senjata/pertahanan saudara pada saat ini.

Perjalanan kes saudara-Aisyah ini, biarlah mahkamah sahaja yang menentukan. Namun begitu, apapun jua keputusan (hukuman), moga-moga saudara-Aisyah akan berdamai dan kembali jernih. Begitu juga hubungan persaudaraan saudara bersama insan-insan yang saudara telah hadap di mahkamah sebelum ini!

Salam mesra,

Peminat setia
Rancangan Uncle Seekers

Anonymous said...

bila nk tulis blog utk hari ni? penat dh tunggu

Anonymous said...

uncle best..