Kenali mereka

Monday, December 13, 2010

‘Cinta Terhalang’ bekas permaisuri Aishah: Kenapa bapa “kunci pintu”-Pak Habib

‘Cinta Terhalang’ bekas permaisuri Aishah: Kenapa bapa “kunci pintu”-Pak Habib

Kisah cinta kedua-duanya bukan sahaja menarik perhatian pelayar blog juga sedikit sebanyak terkena tempias kepasa Pak Habib amat dikenali di Negara ini lantaran sudah menghasil kan lebih 50 buah buku politik serta menjadi penulis tamu akhbar ini. Seperti biasa ramailah yang memberikan pandangan samada yang menyokong dan banyak juga berbaur dengan fitnah dan sumpah seranah.

Tidak kurang pemimpin tertentu atau orang biasa mempersoalkan apa pendirian Pak Habib dalam soal ini? Adakah Pak Habib mahu mengkomersialkan kisah cinta anak lelakinya? Kenapa Pak Habib membiarkankan anaknya bergambar mesra dengan bekas permaisuri? Kenapa itu dan kenapa ini?


Bagi mengupas persoalan di atas. Buletin Rakyat menghubngi Pak Habib bagi mengetahui isi hati dan pendiriannya sebagai seorang bapa bila anaknya Syed Abdullah dikritik dengan pelbagai tohmahan kononnya mahu mengambil kesempatan bekas Permaisuri Agong. Ikuti temubual ringkas wartawan akhbar ini dengan Pak Habib.

Buletin Rakyat - Bil 117 - 15 Disember 2010 / 9 Muharram 1431

SOALAN(S): Apa pendirian Pak Habib dlam hubungan Syed Abdullah dan Permaisuri Aishah?
PAK HABIB: Kita nak buat apa. Anak saya sudah berumur 44 tahun dan dia tahu memilih yang mana baik atau buruk.

S: Adakah Pak Habib memberi restu?
PAK HABIB: Soal restu saya tiada halangan. Soalnya sekarang siapa mencari siapa? Adakah anak saya mencari Aishah dirumahnya? Aishah dan ibu bapanya terlebih dahulu datang di rumah saya di Janda Baik. Di situ mereka kenal antara satu sama lain.

S: Kalau pasangan ini tekad mahu bernikah apa pendirian Pak Habib?
PAK HABIB: Jangan tanya saya tetapi pergi tanya bapa Aishah (Abdul Rahman) sebab dia yang akan mewalikan pernikahan anak perempuannya. Anak saya lelaki. Dan saya bukannya wali jika anak saya mahu berkahwin dengan sesiapa pun. Lebih baik u pergi tanya bapa Aishah sama ada dia restu atau sebaliknya. Kenapa tanya saya? You kena pergi tanya bapa Aishah kenapa dia kunci pintu dan kunci nafsu anaknya? Kalau dia (Abdul Rahman) buka pintu ramai orang datang merisik dan bertanyakan (meminang) anaknya. ini dia kunci pintu dan kurung anaknya. Bagaimana orang nak datang?

S: Yalah, ramai yang mempersoalkan tentang kisah cinta ini. Ada juga yang bertanyakan apa tindakan Pak Habib yang seolah-olah membenarkan anak lelaki bercinta dengan bekas Permaisuri Agong?
PAK HABIB: Itulah yang saya kata tadi, jangan kaitkan kisah cinta anak saya dengan saya. Bukan anak lelaki saya yang cari Aishah. Kalau you berani tulis sebut kisah cinta mereka ini bagaikan kisah cinta Nabi Yusof dan Zulaikha. Siapa mahukan siapa? Dan siapa tarik baju siapa? Kita kena teliti sendirilah. Soal jodoh, rezeki dan maut adalah di tangan tuhan. Siapa pun tak boleh halang. Sudah ditakdirkan anak saya Syed Abdullah bertemu dan bercinta dengan Aishah, saya nak buat apa? Ini soal cinta. Takkan saya nak halang? Kedua-dua manusia ada hati dan perasaan. Kebetulan anak saya duda dan Aishah janda bukannya bercerai hidup tetapi bercerai mati. Bukannya aishah isteri orang. Ini semua Allah S.W.T yang aturkan, orang nak kata apa? Masing-masing sudah sayang.

S: Yalah, melalui blog Syed Abdullah ada dinyatakan dia sudah pun mempunyai wanita lain yang disayanginya:
PAK HABIB: Sama ada dia mempunyai wanita lain disayangi itu perkara lain. Ini soal cinta Syed Abdullah dengan Aishah. Kenapa bapanya tutup pintu? Kalau dia buka pintu terserahlah orang orang nak merisik, meminang dan sebagainya. Macam mana orang nak lamar anaknya kalau bapanya kunci pintu.


S: Dalam soal ini seolah-olah Pak Habib disalahkan kerana kononnya tidak menasihatkan Syed Abdullah? Termasuk yang menympah seranah anak Pak Habib?
PAK HABIB: memang saya dengar ramai yang menyalahkan dan bertanya saya. Soalnya disini anak saya tak bawa lari Aishah nikah di Tai Bak atau Siam. Kalau anak saya bawa lari anak gadis orang barulah boleh cari atau tanya saya, abahnya. Anak saya membuat pengakuan ikhlas pasal kisah cintanya adakah salah? Aishah itu ada perasaan, ada nafsu, masih muda dan cantik pula. Kenapa kita nak halang buat kerja-kerja baik ini? Kita nak kurung anak kita buat apa? Kenapa Allah jadikan Adanm dan Hawa kita kena bacalah. Siapa berani halang jodoh Tuhan?

S: Tidak kurang yang mempersoalkan kenapa Syed Abdullah dedahkan kisah cinta dan gambar-gambar dirakamkan dengan Aishah sebagai tatapan umum?
PAK HABIB: Mana saya tahu. Saya tahu mereka bercinta pun selepas tersiar cerita dalam blog dan orang bercerita pasal hal ini. Dia tak cerita dengan saya. You kena Tanya Syed Abdullah lah kenapa dia siarkan kisah cintanya dalam blog? Ini rahsia dia…. Mana saya ada masa nak fikirkan soal Syed Abdullah. Dia dah 44 tahun tak kan saya nak mencampuri urusan peribadinya. Anak saya bukan Uncleseekers (Syed Abdullah) seorang. Saya ada 10 anak, sembilan cucu dan 2 cicit nak saya fikirkan. Itu tidak termasuk anak-anak angkat seluruh Negara yang memanggil saya ‘abah’.

S: Benarkah Aishah ditempatkan dalam sebuah kondominium serta dikawal rapi dengan cctv jika mengikut apa yang ditulis oleh Syed Abdullah?
PAK HABIB: Memang benar. Kalau mahu Tanya pasal cctv tu denagn lebih lanjut Tanya bapa Aishah. Saya difahamkan begitulah.

S: Pernah Pak Habib berjumpa dengan Dato’ Seri Abdul Rahman?
PAK HABIB: Ada beberapa kali tetapi sebelum kisah cinta mereka tersiar. Saya kenal pun semasa dia dan isterinya membawa Aishah ke rumah saya di Janda Baik. Selepas itu tak jumpa lagi.

S: Apa yang dibualkan?
PAK HABIB: Kita bual biasa.

S: Bagaimana denagn Datin Seri adakah merestui hubungan anaknya dengan Syed Abdullah?
PAK HABIB: Emaknya okey. Tak ada masalah. Saya pun pernah jumapa emak Aishah.

S: Adakah Syed Abdullah akan berkahwin dengan Aishah?
PAK HABIB: Itu you kena Tanya bapa Aishah. Suruhdia buka pintu. Jangn kunci anaknya. Bagi pihak saya, tak ada masalah. Anak saya pun bukannya kecil lagi. Sudah ada menantu dan cucu. Kalau anak saya mahu baut kerja-kerja yang tidak betul. Dia tidak akan dedah kisah cinta ini dalam blog dia:-

Permaisuri Siti Aishah
Permaisuri Siti Aishah - Part 2
Permaisuri Aishah - Part 3
Permaisuri Aishah - Part 4
Permaisuri Aishah – Part 5
Permaisuri Siti Aisyah - Part 6
Permaisuri Aishah - Part 7 - The End / Tamat
"Cinta Syyhh"
Buku "Cinta Syyhh"
Buku "Cinta Syyhh" Saman 2
Buku "Cinta Syyhh" Saman 3
Buku "Cinta Syyhh" Saman 4
Aisyah Saman Uncleseekers?
Peguam Uncleseekers
Dimana Aishah?
Analisis 1 - Mungkinkah Anda?
‘Cinta Terhalang’ bekas permaisuri Aishah: Kenapa bapa “kunci pintu”-Pak Habib
Cover buku "Cinta Syyhh"
Mas Kancil
Mas Kancil (2)
Aishah Oh Aishah
Kes Siti Aishah saman Uncle Seekers
Jatuhnya Seorang Permaisuri (Update Kedua) - Siapa Sebenarnya Siti Aishah?
Divinasi Kartu Lenormand - Penghidupan Aishah Kini
Salah Siapa? 1
Salah Siapa? (2)
Buku "The Queen & I" dan "Cinta Syyhh" sudah siap
PERHATIAN - Blog Mas Kancil tak dapat dibaca di Malaysia
Permaisuri Siti Aishah - Part 8
Permaisuri Siti Aishah - Part 9
Mesyuarat Ke-223 Majlis Raja-Raja
Permaisuri Siti Aishah - Part 10
Notis Niat Pihak Untuk Bertindak Secara Sendiri Menggantikan Peguamcara

27 comments:

Anonymous said...

Not that the father doesn't care, he cares..but like he said.."how can he be answerable for a 44 year old man???

Bahasa Melayu pun kalau tak faham macammana (maaf ya bukan nak berkasar..bacalah betul betul artikel yang disiarkan).

saya bukan penyokong hanya berlaku adil...

Eika said...

Pelik la... dulu dlm post sebelum2 nie uncle tegaskan yang Queen Aisyah yang nakkan uncle.. Macam mana boleh timbul yang diorang bercinta??? Uncle kata dah ada 'Sayang'.. takkan dalam masa yang sama bercinta dengan Queen Aisyah.. Banyak persoalannya di sini.. Hanya Dia Maha Mengetahui..

Anonymous said...

Yes Eika...I think this is just preparation for the Court case...both sides will twist the story (UncleSeekers and Aishah as well).....like someone says "Two Peas In A Pod"....real good match either just as ALIM or just as SATANIC....(winking: Get What I Mean..)

As the DRAMA unfold it will be very exiting to watch these two families "KILL" each other...Lets see how the Old General(Aishah's Father..those who know him can tell you who he really is...scary fellow also this one...) is going to FIGHT the Poison pen writer Pak Habib...sure fantastic material...BELIEVE ME

i'm mr. y2020 said...

Assalammualaikum WBT dan salam sejahtera.

Terima kasih atas paparan keratan akhbar tersebut dan, saya hanya menyunting keratanya pada perenggan persoalan serta jawapanya iaitu, pada perenggan terakhirnya seperti berikut;

S: Adakah Syed Abdullah akan berkahwin dengan Aishah?
PAK HABIB: Itu you kena Tanya bapa Aishah. Suruhdia buka pintu. Jangn kunci anaknya. Bagi pihak saya, tak ada masalah. Anak saya pun bukannya kecil lagi. Sudah ada menantu dan cucu. Kalau anak saya mahu baut kerja-kerja yang tidak betul. Dia tidak akan dedah kisah cinta ini dalam blog dia:-

Ingin saya menarik perhatian kepada suntingan kepada kenyataan tersebut pula seperti berikut;

"Kalau anak saya mahu buat kerja-kerja yang tidak betul. Dia tidak akan dedah kisah cinta ini dalam blog dia"

Saya berpendapat, boleh membuat pendedahan tersebut walau apa cara sekalipun namun, perlulah mendapat keizinan kedua belah pihak. Walau sesiapa sahaja, bukan sahaja kepada Permaisuri, segala macam bentuk pendededahan yang ingin disampaikan/diluahkan perlulah mendapat keizinan.

Sekiranya telah mendapat keizinan secara lisan, mungkin agak sukar untuk mendapat keyakinan dalam hujah pembelaan apabila menjadi sesuatu kes kecuali, terdapat sebarang bukti kukuh seperti perbualan "sms/chat/email/seumpamanya" untuk dijadikan bahan bukti.

Keratan akhbar yang disunting menjadi "posting/entry" Tuan kali ini, ianya boleh juga dijadikan fakta kes tanpa keraguan dan, boleh disabitkan sesalahnya kerana, itu juga pendedahan kepada individu lain menerusi soal jawab dan, seterusnya didedahkan pula dimuka akhbar untuk tatapan umum. Sebab itulah Saman juga dikemukakan kepada Tuan dan Ayahnda Tuan kerana, perkhidmatan khidmat guaman pastinya mahir mengendalikan kes yang diminta untuk diteliti agar dapat disabitkan kesalahnya walau dalam bentuk apa sekalipun.

Walaupun kita ingin meluahkan rasa cinta atau rasa apa sekalipun terhadap individu lain, ianya tidak wajar didedahkan kepada umum kecuali kepada keluarga/rakan terdekat/dalam diary tetapi, sekiranya tersebar juga secara umum, itu boleh dianggap sekadar gosip dan, bukan didedahkan oleh Tuan sendiri kerana, ianya telah dimanipulasikan oleh pihak lain maka, pihak tersebut sewajarnya bertanggungjawab dan, Saman juga boleh dikenakan ke atas mereka serta, Tuan boleh mempertahankanya dengan syarat, Tuan menafikan pula secara umum perkara tersebut walaupun Tuan telah meluahkan kepada pihak itu tapi, bukanlah kepada umum.

Bukanlah niat saya untuk tunjuk pandai atau, tidak percaya terhadap kredibiliti khidmat guaman yang dilantik oleh Tuan cuma, ianya sekadar pandangan/pendapat saya sahaja kerana, kes Tuan disebut sebagai, mendedahkan maklumat pribadi samada, dalam apa juga jenis pendedahan terhadap individu lain, tetap ianya disebut sebagai maklumat pribadi.

Sekian, harap maklum dan, terima kasih.

Ikhlas,
wWw.LeoSabri.Co.Cc

p/s: Lebih baik dikenakan Saman Fitnah dari dikenakan Saman Mendedahkan Maklumat Pribadi kerana, amatlah mengerikan & menakutkannn sepertimana, kes tersebut telahpun dikenakan terhadap syarikat telekomunikasi sebelum ini. :-|

Thinker said...

Thats my man LeoSabri..hitting the nail right on the head!!!

I'm with you regarding the analysis...Keep up the Good work!!! THUMBS UP, my friend!!!

icahShafie said...

uncle dah2 la.. icah nk tawu sal kisah2 paranormal.. lame x bc.. huhuhu..

siapa saya? said...

kalau mcm tu, nape gambar2 peribadi org terkenal dalam malaysia ini boleh tersebar. Sebab diorg bukan Permaisuri Agong? Lagi-lagi gambar artis tanah air yg bercium kat filem luar negara?? biase ke semua tu..

Manusia semua sama beb...tak de beza nya..yg sorang tu dok hentam uncle seekers habis-habisan, bape banyak post ntah..yang sorang tu jeles gile sebab uncle dedah pasal dia n aisha..yang sorang tu sakit hati sebab name dia naik...

ape nak heran..semua tu kan jalan cite untuk merancakkan lagi isu ini..ape kata kalau korang komen yg best2 ke..hangat skit...ini komen..alahai.....bosan...same je semua..

Anonymous said...

Kelazzzzzzzzzzzzzzzzz :)

Anonymous said...

Choice Fashion Magazine & website is dedicated to promote new talent in Pakistan. The need of this kind of Magazine was felt for a long time, as media, Electronic and print both is growing very progressively in Pakistan.
The need o new faces for acting, modeling, commercials and news anchors is quiet a lot. So if you are a boy or girl of any age, and interested in any kind of acting or modeling. This is the Magazine for you. We will give you opportunity to get yourself promoted. To get to the top, to get when you have always dream of........
In the world of Media www.newchoicefashion.com

i'm mr. y2020 said...

Assalammualaikum WBT dan salam sejahtera.

>>>siapa saya? said...
kalau mcm tu, nape gambar2 peribadi org terkenal dalam malaysia ini boleh tersebar. Sebab diorg bukan Permaisuri Agong? Lagi-lagi gambar artis tanah air yg bercium kat filem luar negara?? biase ke semua tu..

...dan perenggan seterusnya...
December 13, 2010 8:14 PM


Tuan/Puan,

Mahon maaf sekiranya saya mengangu emosi Tuan/Puan pada waktu ini.

Saya rasa terpanggil untuk memberi maklumbalas kepada komen Tuan/Puan iaitu, hanya merujuk kepada perenggan awalan sahaja walaupun tidak tertera nama LeoSabri di dalamnya namun, saya yakin saya mampu memberi maklumbalasnya kerana, kenyataan berkaitan telahpun dibuat sebelum ini oleh saya sendiri dan, mungkin Tuan/Puan terlepas pandang atau, mungkin boleh disebutkan merujuk dari Pepatah Melayu yang disebut sebagai;

"Bila melangkah masuk, berilah salam kalau tidak dihempuk dengan talam bertalam-talam sampai tak dapat tidur malam kerana lupa kisah semalam telah dicarut terlalu mendalam..." (opS! terlebeh sudahhh... :-D soweyyy... :-P)

Buat pengetahuan Tuan/Puan, Kes Saman bukanlah hanya boleh dibuat oleh "Permaisuri Agong" dan, diperbetulkan iaitu Bekas Permaisuri Agong sahaja malah, sesiapa juga boleh mengemukakanya sekiranya tidak ditolak sebelum dibiacarakan maka, Tuan/Puan mempertikaikan pula terhadap orang terkenal seumpama artis, silalah tanya semua artis sekiranya tuan dikenali seperti LeoSabri untuk layak bertanyakan kepada mereka (opS! terlebeh sudahhh... LOL! soweyyy!) atau, tanyalah semua artis diseluruh dunia, sesungguhnya mereka ada jawapanya sepertimana telah saya kemukakan pada komen sebelum ini iaitu, pada "entry/posting" sebelumnya yang disunting seperti berikut;

p/s: sebab itu untuk menjadi pelakon, model, penyanyi mereka perlu menadatangani kontrak bahawa diri mereka akan didedahkan dengan sendirinya cuma... tidaklah sampai tahap dibogelkan... :-P
December 6, 2010 4:41 AM


Buat makluman Tuan/Puan, bahawasanya sesiapa sahaja boleh mengemukakan saman berkaitan dan, silalah rujuk Mahkamah untuk mendapat kepastian kes-kes tersebut untuk membuat analisa/kajian dan, sekiranya gambar sesiapa sahaja tersebar namun tiada kes saman dikemukakan maksudnya, mereka tidak harta sebanyak lebih 7 keturunan untuk saman menyaman dibuat maka, tidaklah ianya menjadi isu atau, tidaklah ianya Bekas Permaisuri untuk dititik beratkan untuk terus dinobatkan.

Semoga Tuan/Puan berpuas hati maklumbalas diberikan dan, semoga Tuan/Puan mendapat petujuk serta hidayah. Amin Ya Rabbal Alamin...

Sekian, harap maklum dan, terima kasih.

Ikhlas,
wWw.LeoSabri.Co.Cc

p/s: Left & Right "Double Thumbs Up" ditujukan kepada Thinker & Fikir berserta ucapan berbanyak terima kasih terhadap mereka serta semuanyaaa... ;-)

Mink said...

En LeoSabri,
Saya berminat kepada pantun ini:

"Bila melangkah masuk, berilah salam kalau tidak dihempuk dengan talam bertalam-talam sampai tak dapat tidur malam kerana lupa kisah semalam telah dicarut terlalu mendalam..." (opS! terlebeh sudahhh... :-D soweyyy... :-P)

Permisi untuk mencedok buat simpanan sendiri...

I admire your style and Gentleman ways..
Blessings to you...

Anonymous said...

Kalau bertanya pun dah salah maka memberi jwpn mesti lagi salah, silap2 akhbar tu pun terbabit kerana arahan telah dibuat oleh peguam Permaisuri Aishah(PA)jgn membuat sebarang pernyataan tentang dirinya dan keluarga dimana2 termasuk blog dll kepada tertuduh termasuk ayahandanya.

How True it is said...

Saudara Leo,

Tak ada yang mustahil bila lawyer ni masing2 mengeluarkan hujah. walaupun kes ini hampir serupa dengan kes2 menang yang tuan telah sebutkan itu, namun banyak perkara yang berbeza disebaliknya. saya juga tidak menyebelahi siapa2 tapi terpanggil untuk memberi komen respon bila tuan leo seolah2 memperlihatkan yang uncle lebih cenderung untuk tidak berjaya. siapa tahu lawyer 1 malaysia mampu melakukannya...saya juga sebenarnya tidak sabar untuk melihat kebenaran agar malaysian tidak tertanya2 lagi.Biasalah manusia ni tahap curiositynya tak berkesudahan.

Anonymous said...

aku cukup xsuke org mcm ni..gunakan kisah nabi untuk samakan n tutup kesalahan anak dia..beb ko tau anak ko berpeluk ngan pompuan lain..ko tau anak ko bebas berkawan n wat sume benda..ko xtegur..alasan ko anak ko da besar umur da 44 tahun..ko sedar x sbnarnya ko da merelakan kemungkaran..choiyy...jgn la nak guna kisah2 nabi sume untuk menegakan benang yg basah la macha

As I WasPassing said...

Alhamdulillah, memang Melayu Akan tetap Kemal dibumi Allah swt. Insyallah. Gembira melihat komen yang bernas dengan menggunakan bahasa yang baik.

Memang benar cara Tuan Syed Alattas and family are manipulating the situation. Memang benar ramai yang mengenali cara mereka yang kurang memyenangkan but yang penting bila yang menegur beliau atau yang memberi komen menggunakan bahasa beradap kredibiliti anda bertambah. Orang yang masih tidak mengenali beliau sekeluarga will not sympathize with them. They will understand why are we angry with this family.

Ok nak siap gi kerja. Have a good day everybody! Take care.

Anonymous said...

ala..takyah arr gaduh2...nak saman menyaman pulak..kite kan org Islam..gaduh pasal pompuan lak tu???kalau bwk g court bukan makin settle??makin parah...habis yang tak isu..terus jadi isu.......

uncle...udah2 le tu?post nie untuk menyelamatkan uncle kat mahkamah je kan???

Anonymous said...

KALAU LETAK IKLAN NUFFNANG KOMPEM DIE NI KAYE.HAHAHAHA

Anonymous said...

dah tak syoooook lagi dah nak tunggu hari perbicaraan. Hajat awal memang nak minta uncle disaman ..sampai hajat akhirnya. Dah lama tak tengok Permaisuri Aisyah.Bila ye?

dodol said...

Saudara LeoSabri,

La.. yg ko nie nyibuk jer kat blog uncle seeker apahal? nak tulis byk2 ko tulis kat blog ko dh laaa.. else, ko nk tumpang glamer blog org. tapi, aku rasa.. that was cheap! cheap! cheap! cheap!

Uncle seeker,
last week aku tried access blog ko kat heatrow airport sambil2 nak tunggu flight. blog ko xboleh nak access. panic jab.. ingat kn dh kena tutup.. tgk2 hari nie.. ehhh,.. ada lagi.. in short, ko mmg suck! tpi, aku suka gak layan blog ko compared to others cheap blog. They are suck and pathetic. ko buat la iklan byk2 skit.. boleh dpt duit untuk bayaq saman nanti :)

i'm mr. y2020 said...

Assalammualaikum WBT dan salam sejahtera.

Tuan/Puan/Saudara/Saudari,

Mohon maaf dipinta sekiranya terlewat memberikan maklumbalas terhadap komen/pendapat samada ditujukan ke atas nama LeoSabri atau, kenyataanya mempunyai unsur-unsur berkaitan yang mungkin dirujuk menerusi maklumbalas saya sebelum ini.

Izinkan saya berkongsi kesyukuran saya kepada Illahi ALLAH SWT seperti berikut;

Besar kesyukuran saya kehadrat Illahi, ALLAH SWT atas peluang yang masih diberikan ruang kepada hamba-hamba-Nya untuk menjadikan mereka antara para tetamu-Nya yang terpilih bagi menzirah Rumah-Nya iaitu, Ka'bah dan, di atas kekuasaan-Nya atas Firman Dari-Nya yang disebut sebagai, Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang dengan keizinan-Nya memberikan perlindungan kepada mereka untuk selamat pergi dan pulang menunaikan Fardhu Haji termasuk, telah memberikan perlindungan terhadap Ayah serta Ibu saya setelah mereka selamat pulang ketanahair petang semalam. Alhamdulillah...

Sebelum memberikan maklumbalas seterusnya, ingin saya mengucapkan berkali-kali ucapan terima kasih kerana masih lagi memberikan kesempatan kepada saya untuk terus berada di sini dan, maklumbalasnya adalah seperti berikut;

>>>Mink said...
En LeoSabri,
Saya berminat kepada pantun ini:
...dan perenggan seterusnya...
December 13, 2010 10:00 PM


Maklumbalas: Tuan/Puan, keizinan sentiasa diberikan kepada sesiapa sahaja untuk menyunting walau apa jua kenyataan saya yang telah didedahkan kepada umum dan, usahlah ragu terhadap saya kerana, tiada tindakkan "Saman" akan dikenakan atas suntingan tersebut maka, saya hanya termampu mengucapkan berbanyak terima kasih atas kesediaan sesiapa juga untuk berbuat demikian terutama, kepada Tuan/Puan. TQ! ;-)

>>>Anonymous said...
Kalau bertanya pun dah salah maka memberi jwpn mesti lagi salah, ...dan seterusnya...
December 13, 2010 11:19 PM


Maklumabalas: Tuan/Puan, mohon maaf dipinta terlebih dahulu sekiranya mengangu emosi pada waktu ini. Walaupun kenyataan tersebut tidak dinyatakan ke atas nama LeoSabri namun, saya terpanggil untuk memberikan maklumbalasnya berdasarkan, kenyataan itu mempunyai unsur maklumbalas terhadap kenyataan saya sebelum ini maka, ingin saya menarik perhatian bahawa, pemberi soalan dan, penerima jawapan seterusnya didedahkan pula secara umum terutama, datangnya dari pihak media, ianya telahpun tersedia maklum oleh sesiapa sahaja maka, pemberi jawapan atau, membuat kenyataan itu sahaja yang berhak bertanggungjawab ke atasnya dan, pihak media hanya menjalankan tugasnya sahaja kecuali, pihak media sengaja memaparkanya tanpa melibatkan pihak lain serta, ianya telah saya sebutkan sebagai "gosip" sepertimana maklumbalas sebelumnya telahpun dihuraikan. ;-)

--bersambung--

i'm mr. y2020 said...

--sambunganya--

>>>How True it is said...
Saudara Leo,
...dan perenggan seterusnya...
December 13, 2010 11:59 PM


Maklumbalas: Tuan/Puan, bahawasanya pada maklumbalas sebelumnya telah saya nyatakan ianya sebagai pendapat saya sahaja maka, saya tidak pernah merendahkan/memperlekehkan mana-mana perkhidmatan khidmat guaman sedangkan, telahpun saya akui pihak terbabit lebih arif dan, mempercayai bahawa mereka mempunyai kredibiliti tersendiri terutama, khidmat guaman yang dilantik oleh Tuan empunya weblog ini maka, tiada perbezaan antara kes saman tersebut kepada kes-kes sebelumnya serta, saya tidak pula menyatakan bahawa kes saman berkaitan pasti akan memang melainkan, saya berpendapat amat takut/mengerikan sahaja dan juga berpendapat, agak sukar berdasarkan fakta kes membabitkan unsur "pribadi". Sesungguhnya pada kenyataan lainya pula, sekiranya mengikuti perkembangan dari masa kesemasa terhadap setiap komen/pendapat/kenyataan dari saya sebelum ini dimana sahaja, tidaklah saya cenderung untuk menyatakan ianya seperti tidak berjaya malah, telahpun saya paparkan kenyataan lainya iaitu, sekiranya kes saman tersebut "Tewas" serta, telahpun dinyatakan pendapat lainya pula. Semoga tidak lagi pepatah melayu dapat saya jadikanya sebagai contoh berterusan untuk dinobatkan sepertimana, ianya telahpun menjadi perhatian komentar lain untuk disunting iaitu, sepertimana maklumbalas pada awalnya dikemukakan tadi dan, semoga kes ini mendapat keadilan sewajarnya dan, saya yakin hanya ALLAH SWT sahaja yang mampu membuktikanya kelak. Amin Ya Rabbal Alamin... :-P

>>>dodol said...
Saudara LeoSabri,

La.. yg ko nie nyibuk jer kat blog uncle seeker apahal? ...dan seterusnya...
December 15, 2010 2:12 AM


Maklumbalas: Tuan/Puan, hanya pendek sahaja jawapan saya, kalaulah saya nyebuk, bukankah Tuan/Puan juga penyebok dan menyebuk seterusnya, jangalah sebok occayyy... sbbnyaaa... lepas keluar tandas jangan lupa cebok yerrr... LOL! hahahahaha... :-D Sebelum terlupa, Tuan/Puan bangga sangat yer ada kat Heatrow untuk terus nyebok nak kasi tahu pada Tuan empunya weblog ini serta kepada kami sedangkan takde persoalan pun yang tanya LOL! hahahaha... ;-D Moga-moga Tuan/Puan lebih arif mencari Pepatah Melayu untuk diri sendiri sepertimana yang biasa digunakan yerrr... lalalalala... :-P

Diharapkan maklumbalas diberikan memenuhi citarasa semua pihak.

Sekian, harap hormat dan harap maklum.

Ikhlas,
wWw.LeoSabri.Co.Cc

p/s: walaupun acap kali maklumbalas sama telah diberikan tanpa henti namun, LeoSabri masih mampo dan terus gegeh untuk terus menerus bersiaran bersama kamo... :-) terima kasih atas sokongan serta pemerhatian yang diberikan. Amat hargainyaaa... ;-)

dodol said...

aku rasa blog uncle seeker 1000 hit per day. ada blog org tue.. maybe 1 hit p0n payah.. so, terpaksa la dia nyibuk kat blog org len sambil promote link ke blog sampah dia.. hahhahaha.

aku nyibuk sbb apa? aku xde blog yg hebat cam org tue (sampai terpaksa masuk blog org len sehari 4-5x).

point behind heatrow story.. just nak inform uncle seeker.. follower dia everywhere. riak ker? sapa saja yg kenal aku? blog sampah ko sapa jer yg visit? george bush? gordon brown?

p/s: aku x expect ko reply secepat nie. just aku jer yg jet lag. ko mmg check every hr ker blog nie? uncle.. maybe uncle boleh sub keje jaga blog nie kat mamat picisan nie... hahhahaha.

i'm mr. y2020 said...

Memandangkan komen berikutnya iaitu, selepas dari maklumbalas telah diberikan sebelum ini, ianya hanya dianggap sebagai tiada kaitan terhadap LeoSabri atau, wWw.LeoSabri.Co.Cc walaupun ada kenyataan yang disunting namun, tidak pula diketahui siapakah gerangan yang menyunting kenyataan tersebut kerana, tidak pula tertera pada komen sebelumnya maka, tiada sebab untuk memberikan maklumbalasnya dan, atas sebab lainya, ianya tiada tertera ditujukan kepada sesaorang individu serta, ianya tiada dirasakan perlu untuk membuat maklumbalas seterusnya dan, ianya dianggap hanya sekadar komen yang ditujukan kepada Tuan empunya weblog ini untuk diberikan pula maklumbalas ke atasnya kerana, LeoSabri @ wWw.LeoSabri.Co.Cc tak terasa ponnn... LOL! hahahahah :-P soweyyy nice try & keep trying occayyy! ahhaks! haaaacum... terbatuk plak! LOL! ;-)

p/s: UncleSeekers pernah reply koment ke agak2nya kannn... Persoalanyaaa... LOL! :-D sorrylah kalo terasa yerrr... coz LeoSabri @ wWw.LeoSabri.Co.Cc x terasa sikit pon walau sebesar kuman... lalalalala kannn...

Thinker said...

Ok..sorry dodol jangan marah, its just an example that I'm giving (bukan nak kutuk muka you macam Dodol..truly sorry about that)....janganlah berkasar kat sini...LeoSabri pun have everyright to be here just like you and me. This right is being given my tuan empunya blog ie Uncle Seekers. So we have to hormat each other bila memberi komen.

Walaupun I tak berkenan cara Uncle Seekers tapi I kena berhemah beri komen pada dia, its human isnt it? Kita tak berkenan sikap dia ke apa ke...tapi mencaci cela tak kena tempat, bukakah tu amalan SYAITAN?

Hormat sesama Manusia kan dimestikan dalam Islam? Restraint dalam perbuatan dan percakapan shows good character and moral values....kalau dah terkasar cepat cepat beri maaf secara jujur dan ikhlas...

semut api said...

Dodol,
apa yg lu bikin kecoh kat sini bro?
org lain dah around the world surf tenet dari pelusuk alam tak de plak kecoh...

perlu gua nak bg tau lu..blogger menulis bukan kerana nama, bukan kerna mabuk populariti...lu kena ingat itu bro...

tak perlu havoc seluruh alam lu bole surf dari dalam perut bumi sekalipun...

kita disni hanya memba ca dan menilai sedikit dari kisah masyarakat yg segi moralnya telah tewas lalu create macam2 cerita utk cover line...

so kesimpulannya lu x perlu bahsa lu bahas asampah hanyirrr,...

Mink said...

LeoSabri,

I like this very much:

"... kalaulah saya nyebuk, bukankah Tuan/Puan juga penyebok dan menyebuk seterusnya, jangalah sebok occayyy... sbbnyaaa... lepas keluar tandas jangan lupa cebok yerrr... LOL! hahahahaha... :-D Sebelum terlupa,...."

How original! I baca macam nak pecah perut ketawa.....You are great person LeoSabri macam restrain dalam percakapan walaupun kena provokasi...tapi dengan menggunakan bahasa baik yet you still manage to "PUT THE NAIL WHERE IT BELONGS!!!!"...right on someones thick skull!!!

Please continue writing here..I like reading your comments...Cheers my friend...

Ps: Thanks Uncle Seekers for allowing freedom of speech here..at least Mink dapat baca komen komen bernas macam LeoSabri, As I was Passing, Mas Kancil dan a few more others yang bijak berbahasa. Tapi sebelum I pen off, I must say I tak berkenan cara UncleSeekers buat sebab Mink pun orang perempuan...adalah bersimpati pada Siti Aishah walaupun Mink sekeluarga telah "terkena" dengan mereka (I kena ulang statement ini cos nanti orang kata I bersubahat pulak dengan perbuatan UncleSeekers...anyway I bukan ada ilmu sebesar Allah swt...so I cannot be JUDGE..JURY and PROSECUTOR...)

Take Care semuanya...

carkeypin said...

syok plak aku baca....