Kenali mereka

Monday, July 2, 2012

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 60)

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 60)

Peguam Kamal Hisham Jaafar Jawab Kesemua Soalan Aku.

Kamal Hisham Jaafar


CAYA LAH LU BRO! 

Kalau korang peratikan beberapa artikel aku sejak part yang awal sampailah ke part 57, dah banyak soalan aku tanya pada Ku Yem, Tengku Ismail aka Cicak Mengkarung, Hang Mokhtar dan lain-lain tapi sorang pun tak jawab.

Memang tak ku sangka si lahabau Kamal Hisham ni menyahut cabaran menjawab semua soalan. Korang sendiri nilaikan SIAPA YANG BENAR dan SIAPA PENYAMUN?



Saya merasa amat dukacita tentang apa yang berlaku. Sebagai seorang yang berpegang teguh kepada Islam, sudah menjadi tanggung-jawap saya untuk mempertahankan amanah Almarhum Sultan Iskandar dan Hukum-hukum Allah. Saya telah ditaja untuk belajar di Amerika Syarikat oleh Almarhum Sultan Iskandar dan berjaya menamatkan pengajian di dalam bidang Sarjana Undang-undang pada tahun 2000. Apabila saya balik ke Malaysia, Almarhum Sultan Iskandar telah meminta saya membantu beberapa perkara bagi membetulkan imej keluarganya yang tercemar di mata rakyat Malaysia. Sebagai membalas jasa Baginda, saya telah merangka satu kertas kerja dan akhirnya terjadinya satu program yang dikenali sebagai Kembara Mahkota Johor. Saya ada Setiausaha dan orang yang bekerja keras untuk memastikan program ini berjalan lancar.


Pada tahun 2004, "perebutan tahta" di antara dua beradik Tunku Ibrahim (Sultan sekarang) dan Tunku Abdul Majid (Anak Sultan Iskandar dengan Sultanah Zanariah) telah menjadi sengit dan rakyat mungkin mengetahui bahang perkara ini. Sikap dengki sesama adik beradik dan menunjukkan pengaruh di dalam Negeri Johor semakin menjadi-jadi.


Almarhum Sultan Iskandar telah memanggil saya dan seorang Pegawai Tinggi Kerajaan Johor untuk meluahkan kerisauannya terhadap masalah ini. Akhirnya Almarhum membuat keputusan bagi mengelakkan perkara menjadi lebih buruk jika Baginda mangkat, maka Baginda meminta agar dibuat pindahmilik kesemua tanah-tanah miliknya yang ada di Malaysia dan Singapura yang bernilai berbillion Ringgit.Tanah-tanah tersebut diarah untuk diletakkan di atas nama Tunku Ismail sebagai pemegang amanah bagi mempastikan kesemua anak-anak Almarhum mendapat bahagian mereka apabila Baginda mangkat. 


Satu rombongan Pegawai Kerajaan telah ke India bagi dapatkan tandatangan Tunku Ismail yang berada di sana. Semasa Pegawai Kerajaan pergi ke India mereka hanya membawa dokumen pindahmilik dan tidak membawa(tertinggal) sekali dokumen bagi mendaftarkan Tunku Ismail sebagai pemilik berdaftar tetapi memegang tanah-tanah tersebut di atas kapaciti sebagai Pemegang Amanah . 
Apabila Tunku Ismail balik ke Malaysia, beberapa kali percubaan minta Tunku Ismail tanda tangan dokumen amanah {"Deed of Trust"), namun ketamakan telah menguasai dirinya dan berbagai dalih serta alasan dibuatnya untuk mengelak dari tanda tangan dokumen tersebut. 


Tidak ada sebab untuk Almarhum memberi tanah-tanah hanya kepada seorang cucu sahaja. Ianya jelas untuk dipegang sebagai Pemegang Amanah dan bukannya menjadi milik peribadinya. Almarhum telah bercakap tentang perkara ini secara jelas kepada ramai orang bahawa cucunya , Tunku Ismail hanya pegang amanah untuk tanah-tanah tersebut dan bukan memegangnya untuk kapasiti persedirian.


Masalah harta ini menjadi-jadi apabila kemangkatan Sultan Iskandar, sebaik sahaja tamat tempoh berkabung, saya diarah untuk uruskan tukar nama Kapal-kapal terbang dan helikopter-helikopter kepada nama Sultan yg baru, saya telah beri pendapat sebagai seorang Peguam, oleh kerana sewaktu kemangkatan Almarhum Jan 2010 kesemua harta berbentuk pesawat itu masih di atas nama Sultan Iskandar maka ianya patut dimasukkan kedalam senarai harta-harta yang perlu di bahagi mengikut Hukum Faraid. Tetapi saya telah ditekan dan diberi amaran untuk bekerjasama sekiranya hendak selamat. 


Dokumen itu telah dibuat secara tidak sah dan tarikhnya telah dikebelakangkan ke September 2009 ("back dated") oleh bekas rakan kongsi saya yang berpakat dengan Sultan yang baru. Dokumen itu tiada tanda tangan yang sah Almarhum Sultan Iskandar, ianya ditandatangan oleh Dato Ali Musa yang tiada hak dan kuasa untuk tanda tangan dokumen itu. 


Saya telah enggan menurunkan tanda tangan sebagai saksi di atas kapasiti saya sebagai seorang Peguam kerana saya tidak membuat datau menyediakan dokumen tersebut tetapi disediakan oleh Abdul Aziz Jaffar Sidek yang telah membuat perancangan awal sebelum saya dipanggil mengadap. Apabila saya bertegas enggan menjadi saksi kepada dokumen tersebut saya telah mula diugut dan suasana agak tegang pada masa itu. 


Bagi mengelakkan sesuatu yang buruk berlaku saya cadangkan agar Aziz Jaffar Sidek menyaksikan tandatangan dokumen yang telah di "back dated" itu tetapi saya dimarahi dan diherdik kerana Sultan baru berpendapat oleh kerana Almarhum lebih percaya dan telah mengamanahkan saya membantu urusan hartanah keluarganya, Maka saya perlu tanda tangan sebagai saksi, jika yang menyaksikan tanda tangan adalah orang selain saya, adik beradiknya pasti tidak dapat menerima dokumen tersebut dan fakta bahawa pesawat telah bertukar milik sebelum kemangkatan Almarhum kerana tarikhnya diletakkan pada bulan Sept 2009. 


Dokumen tersebut sebenarnya dibuat dan ditanda tangan pada bulan Mac 2010 iaitu 2 bulan selepas Almarhum mangkat. Saya mulanya hendak buat laporan Polis bagi melindungi diri saya, tetapi apabila menyedari Ketua Polis Johor amat rapat dengan Sultan, pasti ianya tidak akan kemana dan mungkin "backfire" kepada saya, jadi saya terpaksa berdiam diri dan berserah kepada Allah.


Saya tiada pilihan pada masa itu, tetapi sempat juga berfikir bahawa saya masih boleh tanda tangan sebagai saksi di atas kapasiti jawatan saya sebagai seorang Pesuruhjaya Sumpah kerana, tugas seorang Pesuruhjaya Sumpah hanya perlu saksikan tanda tangan dan tidak perlu bersetuju dengan kandungan dokumen yang disaksikannya.


Sultanah Zanariah pernah di ceraikan dengan talak dua, pada ketika itu gambar rasminya diturunkan diseluruh Negeri Johor, namun jodohnya panjang apabila mereka rujuk semula tidak lama kemudian dan gambar di seluruh Negeri Johor digantung semula. Saya kesal dan marah kerana Sultan sekarang di dalam percubaan nya membolot harta pusaka Almarhum cuba mengeluarkan atau arah keluarkan surat cerai talak tiga ke atas Sultanah Zanariah agar Baginda hilang hak sebagai isteri untuk terima bahagian isteri kepada pusaka Almarhum. Saya telah membangkang dan menegur agak keras hingga menimbulkan prasangka yang saya derhaka atau membelot menyebelahi keluarga Sultanah Zanariah.


Selepas dari itu banyak perkara lain berlaku dan saya telah mula dianiaya dan berbagai tuduhan palsu dibuat, dirancang untuk menjatuhkan reputasi saya dan menampakkan diri saya sebagai seorang penjenayah. Apa yang saya lakukan hanyalah untuk menegakkan Hukum Allah dan Undang-undang Negara ini. Saya hanya menjalankan tugas rasmi saya sebagai seorang Peguam dan sebagai seorang Islam yang taat kepada perintah Allah. Biar saya hilang pangkat tetapi saya tidak sesekali menjual maruah dan prinsip hidup saya sebagai seorang Islam.


Rakaman Ugutan Bunuh Terhadap Kamal Hisham!

Aku menulis artikel ini sejak 3-3-2012 sampailah 2-7-2012 aku tak percaya langsung yang Kamal Hisham di ugut bunuh oleh PUAK-PUAK PENJILAT TEGAR. Tetapi hari ini, aku dah dengar sendiri kedua belah telinga ini bahawa memang terdapat cubaan BUNUH terhadap Kamal Hisham!

Rakaman Perbualan “UGUTAN BUNUH”  tersebut sudah ada di tangan aku sekarang...Siapakah mereka? Cool beb...Lek Lu Sap Kok Tang Lu..

Benarkah terdapat SKANDAL JMF, RM60 juta, Johor akan keluar dari Malaysia, Jambatan bengkok dan lain-lain?

Seperti yang pernah dijanjikan, aku hanya akan menulis isu ini sehingga Part 66 saja dan mungkin akan berakhir 3 hari lagi dengan IZIN TUHAN atau mungkin ada tambahan sedikit PART. Jadi, simpanlah semua artikel-artikel saya ini sebagai rujukan dan kenangan untuk anak cucu kita.

SEEK THE TRUTH


Part 62 - Johor military (JMF) relevan atau tidak?
Part 63 - Rakyat johor anjing?
Part 64 - 
Part 65 - 
Part 66 - Kesimpulan - Tutup kedai

91 comments:

Anonymous said...

Salam.

Uncle, ko xtgk bola ek nk siapkan posting ni. Kelas engko. Aku pun kelas gak jadi org ptama dpt komen kt ruangan ni. Blog uncle glamer kan...skrg. Hu hu hu.
AryaDamar.

i'm mr. y2020 said...

Assalammualaikum WBT & salam sejahtera.

Uncle, sy baca posting ni sbb ada baca dr Twitter

mkini_bm @mkini_bm
Tulisan di blog Uncle Seekers didakwa aib Sultan Johor: bit.ly/N2wzDw


Persoalan sy; Adakah Uncle trfikir apa yg sy fikir bila baca berita tu?

"Tiga puluh individu hari ini membuat laporan polis terhadap pengamal paranormal Syed Abdullah Hussein Al-Attas atau lebih dikenali sebagai Uncle Seekers berhubung penyiaran artikel dalam blognya yang dikatakan berunsur provokasi, hasutan dan mengaibkan Sultan Johor."

Sy fikir; kenapa bkn Sultan Johor atau bg pihaknya yg buat aduan & kenapa ek?

Sekian. :P

Anonymous said...

Tak sabar nak tunggu ending citer ni...boleh panggil david teo wat filem pasti meletop

Anonymous said...

tarnish

Anonymous said...

Aku sebenarnya bkn suka sgt dgn lu bro,tp aku tgk ko mmg betul2 nak dedahkan pd umum tembelang sebenar puak2 kerabat ni,aku memang sokong.biar orang melayu @penjilat tegar yang taksub dgn raja n sultan ni tau siapa mereka yang disanjung-sanjung...apa-apa pun Sultan kelantan terbaeekk,moga Allah merahmati beliau

Raza said...

Syabas Kamal, akhirnya, awak balas juga soalan. Saya tertunggu-tunggu juga. Saya juga telah cuba berlaku seboleh neutral dalam isu ini seperti mana awak mahu. Kebenaran akan terungkap juga samada kepada awak atau DYMM Sultan dan TMJ.

dayteenlea said...

its really really really getting hot in here ;p

orang kuala kubu said...

uncle, baik lu backup semua data2 penulisan dlm blog ni.. nanti senang nak up balik di blog lain..

tq

Anonymous said...

Mari kita lihat siapa yagg kena.....

Anonymous said...

uncle....sebelum ko jadi arwah dalam masa terdekat, aku mohon ko create banyak2 mirror blog.

sekurang2nya ko boleh menonton dari dalam kubur bagaimana perjuangan ko diteruskan oleh kami generasi muda yang dah naik meluat dengan sistem monarki especially plet J nih.

Tq

M.A.Y said...

hahahahaha ! ingat kamal hisham ni tak brani nak jawab.. terbukti dia ada teloq.. :p

KepalaAngin said...

Wa rase inilah file X File yg sangat amat menggegarkan dunia terutamanye msia nih. Wa harap bila sequel johor ni habis harap2 uncle kuakan sequel baru..anewar ke..najeeb ke....rosieemah ke....ape2 ke. Lu memang ninja la bro...

Anonymous said...

Lu memang terbaekkk bro!... Adakah rakyat Johor masih nak jilat yang maha halia mereka? Betul lah kata Madet hanya orang bodoh berada di dalam UMNO kerana orang UMNO johor sahaja yg masih pertahankan raja spesis kapor

Anonymous said...

Cerita semakin tegang dan panas... pasti ada yang tak senang duduk lepas ni. Yang pasti, Allah S.W.T sentiasa di pihak yang benar... Wasalam...

ibnu marzuki al firdaus said...

Awat uncleseekers tiada twitter? Macam aduka taruna pulak... Wa gak (MAL PUTRAJAYA = google plz) tak famous2 lagi! :-(

Arya Putra said...

Salam Uncle..harap siarkan komen saya ni ya..

Saya cuma nak bagitau kat JamilKucing, add saya boleh?
Saya pun nak baca juga blog bro..thanks..

Kepada Uncle, semoga Tuhan bantu anda..

Anonymous said...

Halo brader kamal, lu nak kencing org bukan semua terkena kencingan lu tu... kencing pun agak2 la pancit hose tu.. lu nak jumpa marhum sultan iskandar pun takut... Apa? Apa?? Ditaja belajar?? Apa?? Apa??? Jadi penasihat harta almarhum? Hoi paria lu pikir lu sapa woi?? Betul cerita lawak la hahahahahaha haii munafik..munafik... Lu tunggu lah hukuman Allah pada lu.. kalau lu benar.. Lu tak perlu susah2 sampai ke tahap ni nak bagi org percaya.. disebelah pihak sana tu relax je... relax pasal tak bersalah. Org bersalah je yg gelabah mcm haramjadah buat banyak drama. Deyyy paria ini zaman org bijak pandai menilai la dey

mamak said...

fulamak RAZA...
ari ni jadi guuuuddd boy...
hahahahaha...bagus2...

Anonymous said...

tragis seorang sultan...

Anonymous said...

En matahari terbit....
Kamu dan ramai diantara kamu memang sah tertipu....dgn permainan Kamal dan org suruhannya Mr seeker..
Siapa yg alihkan perhatian Siapa???
Kamal telah 2 kali merayu, sebelum lari (mula2 busuk dia terbongkar) dan bulan lepas merayu mohon ampun utk balik johor. Kamu semua pikirlah, kalau dia tak salah buat apa lari (dia akan didakwa atas banyak tuduhan, bila balik Malaysia) ..Tapi bila rayuan/permohonan maaf tidak dilayan si fisheye mula menyerang menggunakan internet utk MENGUGUT SI..Ini bukan pertama kali dia memalukan SI..Tapi kali ni dia guna org lain (seeker) utk tujuannya tu.
Barang harus diingat, di Malaysia ada undang2 tak kira siapa anda. Apabila kita memfitnah, lebih2 lagi berdasarkan maklumat pemberi upah, maka kamu lah akan dipertanggungjawabkan. Usah nak melenting bila.polis jadir.di depan rumah. Tak kira siapa, si fisheye pon pernah menyaman org sesuka hati RM10 juta, dgn tanpa usul periksa.. Dan kini pendakwaan2 akan dilakukan kpdnya dgn bukti..terimalah habuan, atas apa yg telah kamu lakukan.....J9999

asd said...

fuyoo... blog menarik! peace - from terengganu =]

hamba allah said...

Salam Bro,

Agak2 nye bile lu nak byr hutang gua ekk?? Byr la xkan lu dah pakai lpas tu lu xnak byr bro..

Lu try nak kencing gua dgn lu pnye cerita tahyol lu.. lu ingat bodoh sgt mcm lu ke? srh dtg bwak mcm2 lpas tu lu ckp ade trkene la ape la.. agak2 la wei gua bdak tadika yg lu nak bodoh2 kan gua, gua pun study jgk ape lu ni sape bro.. jd xpyh la nak kencing gua.

ingat la bro.. gua xkan halalkan sesen.

gua xkan mrh klo lu x kencing dan klo lu byr ape yg lu hutang ngan gua.

cukup2 la org smua ckp psal lu... umur dah tua bro.. buat2 la bertaubat dkat diri tu dgn allah swt bkn g clubbing kat jln dorai samy...

maaf la klo kate2 gua ni terkasar atau mnyinggung perasaan lu..

tp ape2 pun byr la hutang gua.

Anonymous said...

bro...lu orang top 5 paling berani dalam malaysia...bawah sikit dari Ayah Pin sbb dia mengaku nabi sume agama..hahaha

Puteri Kebayan said...

Things is getting hot. Memang kita perlu menghormati Sultan. Sultan adalah identiti orang Melayu. Tetapi kita tidak harus terus menghormati sesiapa sahaja yang menzalimi orang lain.

nenek kau terbang said...

Keturunan Sultan Johor ni mmg patut didedahkan diorang punya taik...

Pembohong besar...Berlagak mcm Raja Melayu padahal syok sendiri je..

Mmg keturunan tak boleh pakai...

Unknown said...

Islam tak mengajar umat nya mengAibkan orang.. Ullos rasa UNCLE SEEKERS nie orang ISLAM ke?

fuckUuncle said...

sedih gua rasa.. tercapaikah cita-cita uncle untuk keluarkan artikal part 66.. uncleseekers, gua memang nak sgt bersua muka dengan lu.. gua nak pelok lu beb.. gua n family akan sentiasa mendoakan kejayaan lu walaupon gua x le suke lu sangat.. tapi lu dah berjaya buat gua suka membaca!!! to kamal hhisyam.. gua harap kalau ape2 jadi kat tuan syed n familinya, lu tau apa yg lu kena buat.. BELA lah perjuangan beliau.. jgn asyek nak sembunyi je.. keadilan dah ditegakkan!!! SOB SOB..

Anonymous said...

jeng jeng jeng ... suspen!

Anonymous said...

Syabas kamal..
Untuk uncleseekers,pun syabas gak..
Tp lu kena ready..hari ni kita bukak aib org,sok lusa org bukak aib kita plak..
Mane la tau kan..
Ape2 pun,tahniah atas kerja2 menulis yg hebat nie..
-anak jati johor,gua budak johor-

Anonymous said...

Macam biasa orang Istana masih diam. Yang bising macam tin kosong mana? 'Panglima JMF' mana? Blog Kesultanan Johor mana? Geng songkok tinggi mana? Mana geng 30 ribu Himpunan?

cartouche said...

aku respek ngan Kamal Hisham sbb jawap soklan uncle ngan sungguh berdedikasi skali.. haha.. untuk Kamal Hisham, apalagi, ko telanjangkan Ku Yem sampai tercabut bulu kemaluannya skali.. ceritakan segala gala start dari Ku Yem dilantik jadi sultan Johor sampailah ko cabut lari. Untuk Uncle, nampaknya Uncle kena ade backup blog sekiranya blog uncle nie kena 'block' ngan SKMM. almaklumlah.. depa akan buat apa saja asalkan blog uncle nie ranap 'kedebush'.. Allah sentiasa bersama dengan orang orang yg benar..

pojiPg said...

uncle.....jum gua blanja lu ABC

panas sangat nih

FatimahNordin said...

untunglah buka aib orang. nanti kat akhirat Allah buka aib uncle. jangan malu pulak ea masa tu.

nak nasihat sikit, kita ni makin lama makin dekat dengan mati. banyak banyak lah bertaubat. jangan duk sibuk canang cerita orang je. kalau mereka buat silap, uncle rasa apa yang buat ni betul sangat ke ? tak ada rasa berdosa ke buka aib orang ? sedangkan kita sakitkan hati orang pun berdosa besar apa lagi buka aib. papepun, biarlah Allah je yang balas semua tu. tak guna pun buat semua ni bukan mendatangkan apa apa faedah pun. mendatangkan benci dan fitnah adalah. peace ! (:

Anonymous said...

pembenci kezaliman

wei uncle lu punya rumah kat janda baik tak penah kena ambush ke? takkan takde jmf atau samseng upahan cicak mengakrung tak berani nak touch lu?ape rahsia? kongsi2 la sket.nak cakap banyak amal gua tgk muka lu takde nur pun.semayang cukup ke uncle?

Unknown said...

ada olang mau plobok lu dengan isu debat ngan itu fadilah kamsah der....kih kih kih...tak makan ooiii...gua nak share sikit la pasal istilah hantu ngan jin ni...sapa2 yang pernah ikuti ceramah ustaz Ismail Kamus tentu dah sedia maklum,dengan istilah2 yang digunakan dalam masyarakat melayu contohnya momok,yang panjang tu diorang gelar hantu galah,yang besar tu hantu raya...yang kecik tu toyol n macam2 lagi la der..but semua dah sedia maklum semua tu adalah dalam rangka keluarga jin...ada masalah ke der ngan istilah tu...come on la der...provokasi murahan,fadilah kamsah keje ngaji balik...yang aku pelik lagi,apasal MISTERI NUSANTARA TV3 lu orang tak komplen...jangan berat sebelah der...kategori tahyul gak tu wawawa...bungol!!! kih kih kih...

PANGLIMA JMF said...

KAU BELUM PERNAH RASA PENANGAN TANGAN SULTAN KAMI..
KAU AKAN RASA JUGAK NANTI..
TUNGGU...

Unknown said...

go go uncle...tegakkan keadilan...dengan kuasa bulan aku akan menghukummuuuu...huhuhu...woi penjilat tahi buatan tmj dan sj... kita bukan hamba abdi dia...dia pun manusia cuma pegang amanah sebagai ketua agama...apa tanggung jawab ketua agama tu...pi ngaji balik...adakah melaksanakan tanggungjawab selaku ketua SYAIIITOOOONNNNIIRRROJIMMM...hehe

Unknown said...

mottymot...ayat saudari dah ok mcm bagus tapi ada kureng tepat dari sudut nasihat tu...relek le dik... nak nasihat biar halus...uncle tuh pangkat bpk adik dah tu...xyah tunjuk baik...kalau nak nasihat yg jujur buat secara umum sahaja...diakhirat kelak semua aib mmg akan dipertonton dik...mase tu adik xlyn dah aib2 org ni...sendiri fikirkan nasib masing2 dah...biarlah Allah balas semua tu...mmg betul dik...contoh adik kene raba le mase dlm komuter contohnye...adik biarkan aje dgn berkata biar Allah aje yg balas...atau adik akan menjerit setrusnya kalau dpt tampar>dakwa org yg raba adik tu?saya bg contoh aje untuk adik berfikir...ada beza diantara mendedahkan kejahatan dgn keaiban...tgok niat dik...bukan nak sokong uncle...tapi kita takat yg komen tanpa terlibat nih baca aje...ada akal nilaikan sendiri..kalau dah takut kot2 terpengaruh atau termakan hasutan...jgn lah baca or lagi baik jgn masuk blog nih dik...jaga blog adik tu cukup...tunjuk pic macam gedik tu pun menunjukkan keaiban sendiri dik...xyah org nak open2 utk adik dah...sekadar nasihat

Unknown said...

satu lagi fiq online....aku mmg xbole tahan kalau ada org bertanya pasal keislaman org tu...bro lu punye muke same ngan uncle bro...lu mengucap 2kalimah syahadah sama ngan uncle tuh bro....so nape nak tanye org tu islam atau tidak...org islam tidak berzina...org islam tidak minum arak...so org islam yg berzina n minum arak tu dah bkn islam ke?bab akidah jgn buat main2 bro...anda benci nik aziz or najib...still diaorg islam bro..sama lah benci uncle or sultan johor still org islam bro...so soalan tu sgtlah bodoh dah tidak perlu ditanya...ayat mula2 dah cantik jadi busuk kemudiannya

Siti said...

Cepat, cepat.mana bahagian 61 ? Tak sabar nak baca ni

Hisyamudin said...

ko blum kena tangkap lagi ke uncle? hidup uncle! jgn takut dgn diaorg! walaupun kdg2 idea ko bodoh... just pakai common sense ko jer... men bedal jer ckp ko ade ilmu... ape2 pn, aku sokong ko uncle

Hellfire Missile said...

Apabila sudah kena tembak dan kena bomb dari jarak jauh secara ghaib dan kena tepat pulak pada sasaran, maka duduk dan baring rasa panas,berdiri rasa panas,bejalan kedepan terasa panas terbakar,lps tu terasa diri dalam kegelapan...itulah yg selalu terjadi kpd manusia2 sombong,tamak,kejam,belagak mcm Tuhan,belagak mcm Malaikat Maut sesuka hati nak cabut nyawa org...Itulah juga yg selalu tejadi kpd golongan munafik dan golongan yg suka melewati batas...Semua itu adalah balasan dari Allah Yang Maha Esa, Maaliki Yawmid-Din(Yang Maha Memerintah di Hari Pembalasan)

KepalaAngin said...

Wa skong lu bro

Anonymous said...

Gaya penulisan Panglima JMF ni mcm org berpendidikan rendah.. mcm org berkelulusan sekolah rendah jer.. macam mana bleh jadi panglima? Kalau pangkat prebet JMF rasa2nya membaca pun tak reti apatah lagi mengira. Kita kena matang dalam setiap tindakan.

Anonymous said...

Nampaknya Panglima JMF hanya mampu jadi tin kosong kat ruangan komen.

Dah 60 post tapi tak sampai pun awak punya lempang. tak sampai pun awak punya artileri. tak sampai pun awak punya komando.

Bila dah release screen shot bukti-bukti, takde pulak nak nafikan.

Mengapakah? kikiki~

Anonymous said...

Cam kimek..ko ikut sgt sultan tu apsal..dia tu dewa ke..takut Allah la bodo

Anonymous said...

Apa pon kau kutuk & kondem sultan johor, dia tetap sultan johor, dan tak jadi apa pon pada dia.

Cuma dua kelebihan yang engkau dapat, sekiranya ia benar, maka engkau telah mengumpat dia, sekiranya apa yang engkau katakan itu tidak benar, maka ia adalah fitnah dan ada dosa bagi kamu.



Wak

JAMILKUCING said...

Salam bro .

Banyak hari tak masuk busy sikit. balik kampong anak saudara kawin.aku baca semua soalan tu. walaupun aku bukan kamal. atau tiada bersangkut paut dgn kamal tapi aku percaya dengan semua tuduhan tu. aku tak tuduh ok. tapi hati naluri aku percaya yes it happen.

Buat kamal kalau ko masuk sini ( bukan nak sindir ko ) tapi kalau ko ada banyak duit sumbanglag sikit kat kucing aku. no akaun ada uncle letak di thread 48. aku tak akan ceritakan . kalau ko tak nak. sebab ko dalam kesusuahan. doa mansuia kadang kadang susah nak di terima. cuba ko buat amal dekat kucing kucing aku. insyaallah mereka akan mendoakan keselamatan . inilah yg di katakans ambil menyelam sambil minum hehehe

Kepada yang tanya uncle pasal laporan polis tu. relax tak payah gundah. biar uncle selesaikan yg itu. jika benar apa yg di paparkan ( dari pengamatan aku benar terjadi ) orang boleh buat laporan polis. dan biarkan polis siasat. kalau semua itu 100% betul jgn risau polis tak akan buat apa apa. kerana jika pecah habis rahsia sultan habis la.

KAMAL SUMBANG UNTUK KUCING AKU BIARKAN OK. heheheh sempat lagi aku pohon sumbangan. sebab mintak dekat SI DAN TMJ HAMPEH

Anonymous said...

tak sangka ramai btui orang percaya kat blog lembu uncleseeker ni

dah la dulu kantoi pasal hantu sebab menipu..yg ni pun menipu lagi.

gila mencapap sungguh

Anonymous said...

walaupun ko tak hensem ankel... tp artikel lu mmg terbaikkkkk...

Unknown said...

dah naik sampai atas kepala nie........

Unknown said...

uncle,wa ingat lu dah kene cekup pagi tadi sebab dari pagi sampai tengahari gua tak nampak lu update kitorang punya komen...wa sebak der...huhuhu...wa solat,wa doa keselamatan lu sekeluarga...wa yakin Allah bersama lu..tapi balik keje tadi wa hepi sebab nampak lu ade update komen kitorang...wa respect giler kat lu sebab lu sanggup pertaruhkan nasib lu demi membela saudara2 kita yang teruk dizalimi firaun moden laknat tu.. uncle wa pelik giler...wa tengok papagomo pun tak seberani lu...mengampu wa ade nampak la...tapi lu memang DEBOMMM!!!

MAK NYAH said...

Uncle
Mak sokong uncle beritahu kemungkaran pemerintah sebab dua individu yang ranapkan negara iaitu (a) pemerintah dan (b) ulamak.

Mak meluat dengan kata bini sultan mengenai program member mak, Aznin Nawawi, Tom tom bak. kata si Zarith Sofea, program tu tak elok untuk kanak2 sebab mendidik anak2 dengan kemewahan...menyampah mak!
MAK NYAH

jerawat.. said...

hahahahha... uncle ade jugak orang mintak hutang dalam blog ni... ngok betul....

anak kampung.. said...

PANGLIMA JMF

tu la dia... sultan yang suka tampar rakyat yang kau nak sanjung... kau ingat ape.... uncle tu pun orang johor jugak... dia sayangkan orang johor la sebab tu dia bongkar pasal sultan johor yang zalim tu... tak kisah la kau kuat mana pun... tapi bukti yang dah dikeluarkan dah cukup kukuh nak bukti kan yang sultan johor kene sedar dari sekarang...

Anonymous said...

Mane ada orang pergi krusus 5 hari dapat degree...

scruffy said...

pada pengkomen yang dok damn cik seekers n cik kamal korang tak pkir ke ape korang ckp ?? mmg lah si kamal merayu nak balik . kalau kau orang dah ugut nak hukum bunuh kaw , kaw nak balik ke ??? ade akal guna lahh sakai laut hoiiii !!! mestilah kau takut nak balik sbb si kamal tu ade anak bini n mak ayah lagi lah . korang suka suki je nak ckp si kamal putar belit kau tahu tak yang putar belit tuh SULTAN korang . korang sanjung lah , junjung lah orang yang zalim tu .

Pakcik Tangkap Udang said...

cayalah kamal, jgn takut kerana kebenaran pasti akan terbukti. JMF diorang tu power sgt ke? jgn ingat dah cukup kuat la, pasti ada yg kuat lagi. uncle cpt kasi pecah semua rahsia pasal SI dan suku sakatnya, sian kamal dia pon teringin nak blk Malaysia tu. p/s muka uncle nampak macho la dgn misai tu. :)

akmalharith said...

Komen yang agak bangang ; "islam tak ajar buka aib orang".. dh tau aib, yg korg pi lepak baca blog tu ape ke halnye???.. ini spesis otak besar jerawat. Ni aku nk bgtau budak2 sekolah ni, Islam pun tak ajar orang membazir. Ketua agama patut tau benda ni kot.. ghaplahhh..

Pakcik Tangkap Udang said...

to - mottymot

ni bkn masalah pasal buka aib orang, ni sbb org teraniaya, abis tu sampai bile nak tgk sultan mcm ni yg rasa diri dia lbh drpd tuhan boleh buat ape saja. Kalau ko kat tempat Kamal tu mcmana? Ko nak mintak tlg sape? Polis pon x berani nak tlg pasal sultan ni konon-konon kebal dari segala tindakan undang-undang. Pernah ke sblm ni ada oarang berani nak bercerita pasal sultan johor ni secara terbuka? semua cerita kedai kopi je. xde yg berani lagi pon kalau ko nak tau. Kalau ko rasa x suka baca post kat blog ni, ko blah la ape nak sibuk. Semoga uncle terus bongkar dan bongkar lg.

Unknown said...

lu orang ingat semua yang dalam JMF tu sayang sangat kat ku yem TAIK PALAT tu ke...contoh lu keje dengan bos lu,belum tentu lu ngan kawan2 lu sayang lu punya bos...hahaha lu orang pikir balik la wei...

Anonymous said...

aku pon orang johor... tapi aku takde kesah pon apa nak jadik kat sultan johor ngan kerabat ni... kalau gaya idup barat, romen bini orang...ada jugak melayu bingai nak ikut dAn nak pertahankan... ketua agama sangat lah tu...


Ini slogan yang tak boleh blah
"Raja dan rakyat berpisah tiada" ... KAH KAH KAH KAH ...

PANGLIMA JMF said...

HA MANA LAGI KISAH SULTAN YG KAU NAK LONDEHKAN?
DAH HABIS KE?.
TERPAKSA ULANG CERITA KAMAL SAMPAI PART 66?
KALAU KAU NAK TAU APA NASIB KAU LEPAS NI, KAU TANYA LA SI KAMAL SLEEPING PERTNER KAU TU.
BERANI DIA BALIK JOHOR? SAMPAI LUBANG CACING KAMI HAMBAT.
ISTANA LAIN TAKKAN MASUK CAMPUR HAL JOHOR.
APASAL KAU BLOK KOMEN AKU YG SEBELUM NI?
PASAL DAH KENA BATANG IDUNG?
KALAU ADA CERITA BEGINI DALAM HAL SULTAN NEGERI LAIN, ADAKAH JOHOR AKAN MASUK CAMPUR?
KETUA POLIS JOHOR BELUM ULAS LAGI ISU NI.
PASAL APA?
PASAL ISTANA DAH TAK OVER!!!
POLIS JOHOR LEPAS TANGAN.
SO KAU TAU LA NASIB KAU LEPAS NI!!
LAGI TERUK DARI SI KAMAL TU.
JANGAN CUBA2 LARI BALIK YAMAN PULAK WAHAI ARAB MURTAD!
KAMI TUNGGU KAU SAMPAI PART66 NANTI!!!
LEPAS NI TAK DA SIAPA DAPAT TOLONG KAU LAGI ATAS KECELUPARAN MULUT KAU. HATTA MAK BAPAK DAN NENEK MOYANG KAU JUGA!
INGAT, SULTAN JOHOR TAK PERNAH BUAT SALAH DENGAN KAU WALAU PUN SEBESAR KUMAN SEKALIPUN.
SULTAN JOHOR TAK PERNAH WALAU SEPATAH AYAT PUN BUKA AIB KAU!
KAU TELAN LAH BALIK DENGAN APA YG KAU DAH BUAT.
KALAU DARI PART 1 SAMPAI PART 66 ITU CERITA AIB KELUARGA KAU, APA KAU NAK BUAT WAHAI ARAB MURTAD??

Anonymous said...

dengan kuasaNYA, Allah akan melindungi dan menolong orang2 yang berkata benar dan Allah tidak pernah memungkari janjiNYA.

Anonymous said...

Nampaknya Panglima JMF akan 'bertindak' selepas Part 66 dilancarkan.

Tak sabar rasanya hati kawan melihat 'tindakan' Panglima tersebut.

Tapi mengapa perlu tunggu hingga Part 66 jika pihak Panglima JMF di landasan yang benar, bertindaklah sekarang jika anda rasa anda betul.

Katalah betul ada 'tindakan' dari Panglima JMF tu, banyak lagi blog-blog lain akan bongkar hal sebenar..

Jadi masalah takkan selesai. Saya sokong Uncle. SI dan Kamal berbaik. Setel belakang tabir. Tak payah gaduh-gaduh. Melayu jugak rugi.

Anonymous said...

Kalau Uncle tak tulis pun, dah berbelas tahun dah orang-orang kat warung sembang pasal Sultan Johor.

Dari hal baik & hal tak berapa baik.

Mereka orang biasa, kalau cakap benda-benda tak elok pasal Sultan memang ke kolam buaya lah jawabnya...

Anonymous said...

http://ms.wikipedia.org/wiki/Sultan_Iskandar_ibni_Sultan_Ismail

Anonymous said...

- PANGLIMA JMF

Wah.. bukan main marah lu bro.. bape dpt ni? kikikiki

PANGLIMA JMF said...

ADA LA SIKIT...
CUKUP UNTUK MENJAHANAMKAN PERTUALANG NEGERI JOHOR.

Taman Universiti said...

Salam uncle..
Boleh tambah dua soalan x? Kenapakah sebagai lawyer Almarhum masa Almarhum masih hidup tidak mencadangkan agar harta-harta itu diwasiatkan? Takde la jadi rebut2 harta. Ada tujuan lain ke dari pihak KH?
Dan betul ke masa menjadi penasihat/lawyer kalau ada 3 kerja kontrak kerajaan 2 KH punya..lg lbh dari Sultan KH punya bahagian?

Pakcik Tangkap Udang said...

to - Panglima JMF

Bersemangat betul la ko Panglima JMF, dah mcm gerakan Amerika masa nak buru Osama dulu..peh, siap polis johor lepas tgn ko ckp kan? dasyat sgt dah tu, mcm kat Malaysia ni JMF paling power dah hehehehehe.. Mesti masyuk la ko ni kn? ke dpt sorang dah Mael kasi awek? mintak la Fazura tu, mantap siot.. Cool bro, jgn marah2 sgt, meh dtg sini makan udang nak? Aku tgh menjaring udang ni... aku bg pakej beli udang dpt selipar.. hehehehhe

PANGLIMA TAIK MINYAK said...

TO

PANGLIMA JMF .

PANT#T MAK KO LAH PANGLIMA JMF .

SEMBANG JER GEGAR. TAK PAYAH TUNGGU 66 , KALAU BERANI BERTINDAK SEKARANG KASI LETOP JANDA BAIK

JAMILKUCING said...

Menyalak bagaikan ANJING
Bodoh bagaikan budak cacat
Taip huruf besar besar sekadar nak org baca.
cerita bukan main.
anjing gila pun kalau. kalau ornag yg abru belajar main computer pasti terkencing ,ornag bodoh pasti cium tangan. itu cara dan kata kata dari panglima jmf.

TAPI DIA SENDIRI GUNAKAN Anonymous , Orang yg bersekolah tidak akan menaip huruf besar samdollllll

Tiadasiapasiapa said...

Salam Uncleseekers yang tidak pernah takut melainkan kepada Allah;

Pemerintah yang zalim adalah tergolong dari mereka yang fasiq dan engkar,kufur pada nikmat Allah, melakukan banyak penyimpangan dan penindasan, rasuah, tidak adil, sesat dan melakukan perkara yang bertentangan dengan hukum Allah. Harus ditekankan, ketidakadilan boleh juga boleh bersifat individu seperti meninggalkan solat, minum arak, atau urusan umum seperti menyalahgunakan jabatan. (Imam Al Mawardi, Al Ahkam As Sulthaniyah, Hal. 28).

Dari sudut yang saya lihat, terdapat 2 pendekatan yang boleh dilakukan terhadap pemerintah tersebut.

1. Menasihati pemerintah dengan baik dan bijak supaya beliau beringat dan takut seperti firman Allah Ta’ala: “Pergilah engkau (Musa) kepada Fir’aun karena ia telah melampaui batas” (An Nazi’at: 17) dan “Pergilah kalian berdua kepada Fir’aun karena ia telah melampaui batas. Lalu katakanlah untuknya kalimat yang lemah lembut, agar ia ingat dan takut.” (Surah Thaha: 43-44). Menasihati pemimpin yang zalim merupakan amalan mulia bahkan disebut sebagai afdhalul jihad (jihad paling utama) tak kira apapun risikonya. Nasihatilah dengan baik dan bijak kerana beliau masih boleh bertaubat dan kembali menjalankan tugasnya dengan adil.

2. Berhenti mentaati pemerintah tersebut kerana firman Allah “Dan janganlah kalian taati orang yang Kami lupakan hatinya untuk mengingat Kami dan ia mengikuti hawa nafsu dan perintahnya yang sangat berlebihan.” (Al Kahfi: 28). Dan bagi pengikut-pengikut pemerintah zalim ini juga Allah ada mengatakan “Dan janganlah kalian saling tolong menolong dalam dosa dan kesalahan.”(Al Maidah:2).

Walau bagaimanapun, nasihat secara terang-terangan juga boleh dilakukan seperti yang dilakukan oleh Nabi Ibrahim SAW ketika menentang Namrud dengan menghancurkan berhala-berhala. “Apakah kamu tidak memperhatikan orang yang mendebat Ibrahim tentang Tuhannya (Allah) karena Allah telah memberikan kepada orang itu pemerintahan (kekuasaan). ketika Ibrahim mengatakan: “Tuhanku ialah yang menghidupkan dan mematikan,” orang itu berkata: “Saya dapat menghidupkan dan mematikan”.Ibrahim berkata: “Sesungguhnya Allah menerbitkan matahari dari timur, Maka terbitkanlah Dia dari barat,” lalu terdiamlah orang kafir itu; dan Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim.” (Al Baqarah: 258). Juga disebut dalam Surah Thaha:43-76 yang Nabi Musa dan Harun mengalahkan sihir diraja Firaun dihadapan pasukan tenteranya sendiri.

Maka dengan ini saya berharap agar Uncleseekers terus mempertahankan hak sebagai seorang rakyat yang boleh memilih kepimpinan dan menentang kezaliman dalam pemerintahan walau apapun cara yg dipilih kerana anda pun seorang pemimpin. Kami sebagai rakyat sememangnya berhak untuk keadilan. Janganlah takut kepada manusia kerana sekuat dan seganas manapun mereka, sekiranyanya masuk lokap dan tiba Hari Raya, mereka pasti menangis jua.

Anonymous said...

sape yang bayar gaji JMEF/JMF ni??

ibnu marzuki al firdaus said...

Untuk makluman semua:

1. Uncleseeker = bekas permaisuri agong back up

2. Kamal = mantan PM ke 4 cover

So ex TSN boleh balik Sulawesi lah, wei :-)

Anonymous said...

assalam aku nak tau laa dari petikan email si lawyer ni..kalau btul lah, si SI suruh keluarkan surat mengatakan zanariah tu diceraikan talak 3..so sapa yg sanggup jadi cina buta sebelum almarhum blh merujuk semula dgn si zanariah...takkan laa lepas cerai depa hidup skali sampai kesudah...agak2 laa lawyer penipu weh...takkan si SI tu nak mengaibkan arwah bapak dia sendiri mengatakan mak tiri dia diceraikan talak 3...dan lepas tu rujuk semula..so adeke rakyat jelata yg nak jadi cina buta ..lepas tu sultan almarhum blh kawin semula dgn zanariah....

aku bkn suke sgt ko ni uncle..keje ko ni bukak aib orang dan keluar orang..tak tenteram roh org dah meninggal aku rase...

dan aku pun tak sokong gak kezaliman kerabat diraja ni..kalau btul laa seperti apa yg korang ni semua duk canang kat semua orang...

sesungguhnya hidup ni mudah sahaja..takda ape pun nak banggakan..hidup ni cuma 1 sbb ALLAH...kepada uncle dan kerabat2 semua...takdak apa pun nak bangga dgn apa korang buat ni..sbb semua yg berlaku tu adalah atas kehendak ALLAH...so takyah laa nak belagak cam tuhan dlm judge atau jatuh hukum kan orang lain...

Anonymous said...

( alamak camne nak save artikel2 nih ek?? untuk tatapan anak cucu nanti)

1. Aku orang Johor gak. Setelah abis membaca semuanya, aku kena bersetuju dgn Uncle. Zaman telah berubah, sesuatu mesti dilakukan untuk mengelakkan 'kekejaman, kezaliman' dari terus berleluasa di bumi Johor. Uncle telah melakukan 'pradigma' sosial untuk rakyat menilai kembali 'keagungan' institusi monarki khususnya di Johor. Syabas Uncle, kirim salam kat Pak Habib. SHAHRUL

Anonymous said...

Kepada Taman Universiti,
Dalam hidup hendaklah bersangka baik, ikut undang-undang Islam wasiat hanya dibuat hanya untuk 1/3 dari harta sahaja, baki tetap perlu dibahagi ikut undang-undang faraid. Sangka baik jangan ada dihati dan fikiran perkara yang negatif. KH tu professional dia tahu hukum hakam sebab tu dia dilantik pegang jawatan tu.

F-aRn said...

kadangkala aib/kejahatan perlu didedahkan spy jd pengajaran. bace comment Nazri Azman. tgk niat bro. kau tahu ke niat uncle ape?

^MaX2™ said...

Salamun Abg.....
Masih teringat ayat ---> Lek Lu Sap Kok Tang Lu....

Anyway, sya rasa pihak yang berkenaan dh x senang duduk bila satu persatu perkara yang rakyat sendiri tak tau dh diketahui umum....

Moga2 terbukalah hati dan mata rakyat Johor lepas ni....

For you Abg, KEEP IT UP MY BROTHER!!!!

Anonymous said...

Saya perhatikan Semua cerita oleh sikamal macam cerita raja lawak je, penuh dengan karut marut. Sebagai rakyat Johor, setahu kita ..Takde sebab untuk Almarhum Sultan Iskandar melantik orang luar seperti sikamal menjadi penasihat harta pusaka kerabat. Khabarnya semua ceritanya dalam blog ini adalah rekaan semata-mata untuk mengaburkan mata rakyat Johor kononnya beliau adalah hero yang pertahankan Almarhum, sedangkan sikamal ini sebenarnya adalah Raja Pow negeri Johor.. Saya juga mengkuti blog ni dan ingin tahu apa jawapan oleh sikamal terhadap soalan yang ditanya oleh anonymous tempoh hari:-

1) berapa banyak duit komisyen zakat yang disonglap dari jabatan agama Islam Johor?
2) berapa banyak Wang di'pow' untuk projek lido boulevard ?
3) berapa banyak untung dia dapat Dari menjual no. Pendaftaran kereta Johor yang rezab ?
4) sudahke dia pulangkan Wang 500,000 yang disonglap dan simpan dalam akaunnya di ARB?
5) berapa Jumlah besar Wang haram yang telah disonglap? betulke 70 juta ringgit? Sekarang duit tu semua dipindah ke Dubai?

Anonymous said...

Kalo rakyat desak ramai2 untuk.terminatekan jmf nih, bungkus dia. Hebat sgt ke jmf ni..korang tggulah pr berkuasa, kesultanan ni akan tggal sejarah..simpati dgn raja-raja yg baik spt perak, kelantan, n9, perlis, kedah...mereka akan jd spt raja-raja di indon, india dan yg sewaktu dgnnya..

Anonymous said...

jmf mana ada panglima.....sultan dan tmj lah panglimanya

Anonymous said...

kerajaan negeri bayar

Anonymous said...

woiii,lu ingat m'sia ni mak bapak lu pnye??piirraaaahhhh mabukk

Anonymous said...

x sampai pun..gile nye olang,itu panglima jmf sudah mandi ka??

Anonymous said...

to panglima jmf:
cuba lu hantuk kepala lu kat dinding
lepas tu lu rendam dalam lubang tandas

he he

F-aRn said...

sori en kamal.. xbace abez n paham kata2 anda di atas. mohon maaf.

meluat org johor yg sombong said...

org melaka
lagi untung sebab takde...tak payah nak sembah2.....hati pun tak sakit

Anonymous said...

nama aku jawa johor,aku xfaham ape yg uncle seekers @suckers nak bongkar..dala ayat cam budak2.. macam bagos je..nak bangge2 konon keturunan yg baik..tapi wat perangai kutuk2 org cmni..ape da...klu rase diri tu bagos sgt..buat la sumtin yg berhemah sket,yang gentleman..bukan kutuk2 bongkar2 bnda yg ntah betul ke tak ni..meluat aku ngan uncle suckers ni..aku xbepihak mane2 cume care kau ni cam bodoh la...poyo...hope do sumtin yg xnampakk poyo,bodoh, n ntah pape je..dewasA l SKET SUCKERSSSS