Kenali mereka

Wednesday, June 22, 2011

Mahaguru58

Mahaguru58

(klik)

Saya tahu bahawa akan ada orang kata saya memberikan publisiti percuma kepada Syed Abdullah @ UncleSeekers ini dengan menulis mendedahkan penipuan beliau tetapi saya mahu masyarakat pembaca blog tahu bahawa artikel artikel Uncle Seekers yang mengaitkan nama Datuk Seri Dr Hj Ahmad Zahid Hamidi ini adalah tidak benar dan merupakan fitnah terhadap beliau yang saya kenal secara peribadi.

Jawapan - Kesilapan yang paling besar adalah kerana anda telah mencetuskan api....Jangan melatah kerana isu ini baru part 3 dan motif sebenar artikel ini ditulis anda tidak tahu.

Saya baru sahaja mendapat sms dari Datuk Seri Zahid Hamidi menegaskan bahawa beliau tidak kenal sama sekali dengan Ahmad Azhar bin Mohamad Kecik yang Syed Abdullah @ Uncle Seekers katakan hampir menjadi tunangan anak Dato Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Jawapan - Sila hubungi sendiri email ini (ahmadsuhaimimunir@gmail.com) sebagai bukti.

Nak buat macamana? Manusia Akhirul Zaman tak takut dengan pembalasan di Yaum al Mahsyar seperti yang saya terbitkan keterangan mengenainya

Jawapan - Anda ada tiket kesyurga? Bersihkan jari anda sebelum menuding jari pada saya

To Seek The Truth

17 comments:

MAHAGURU58 said...

Assalamualaikum Ahmad Suhaimi Munir,

Saya ingatkan ini blog Syed Abdullah @ Uncle Seekers, tetapi saya komen disini untuk memaklumkan bahawa saya baru saja mengirim emel meminta penjelasan dari saudara.

Harap mendapat balasan dari saudara.

Terimakasih.

Wassalamualaikum.

AHMAD said...

Assalammualaikum tuan,

Saya telahpun menghantar email kepada saudara mahaguru58 tentang perhubungan Nurul Hidayah dengan Azhar Mohammed Kechik. Diharap kekeliruan yang timbul dapat diselesaikan.

Uncleseekers said...

Salam Mahaguru58 - Anda ok ke?

MAHAGURU58 said...

Wa'alaikumsalam bro.
Am fine thank u. Hope u r too.
Insya Allah.

MAHAGURU58 said...

Assalamualaikum Brader Syed,

Alhamdulillah. Saya sudah mendapat berita yang jelas tentang apa yang telah membawa kepada kekeliruan pihak saya sendiri dan saya rasa ramai bloggers dan pembaca blog yang lain juga didalam mengulas perkara artikel Syed yang membawa judul Dato Seri Zahid Hamidi tetapi bercerita pula tentang seorang penipu bersiri.

Bagi saya, saya rasa Brader Syed mungkin terbawa bawa pengulasan tentang kelengkapan tentera dan menyentuh tentang Dato Menteri Pertahanan didalam artikel artikel Syed Bhgn 1 dan 2 tetapi bila masuk Bhgn ke 3 dah termasuk cerita tentang penipuan yang menjadi mangsanya Saudara Ahmad Suhaimi Munir!

Makanya bagi seseorang yang secara kebetulan terbaca artikel Syed yang masih menggunakan judul berkepalakan cerita tentang ketenteraan dengan nama Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi masih disana sudah tentu terfikir sama dengan apa yang saya rumuskan didalam reaksi saya pada penulisan Syed.

Saya berterimakasih pada Saudara Ahmad yang telah memberikan penjelasan dan kedudukan perkara sebenar yang membawa kepada kekeliruan ini.

Saya ingin mengucapkan tahniah pada Syed kerana sudi memaparkan kisah duka Ahmad tetapi mungkin terlepas pandang akan implikasi penerbitan artikel Bhgn 3 tersebut dengan mengekalkan judul yang sama dengan bhgn 1 dan 2 yang memang berkaitan dengan Dato Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Diatas kekhilafan saya, maka saya ingin meminta maaf pada Syed.

Sorry for the misunderstanding on my part bro but as a reminder to both ourselves, and all other fellow bloggers, we need to make sure that our articles do not give a misleading picture to the readers.

Majulah Bloggers untuk negara!

Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

zelmey said...

Saya hairan lah kenapa Mahaguru kata saya emosi dalam memberi komen??

Rasa saya komen saya adalah benar tiada yg tidak benar melainkan benar belaka.

Sebaliknya artikel yg Mahaguru post di blog dia yg emosional kah kah kah. Lain kali nak post cerita apa-apa tu selidik dulu Tuan Mahaguru.

Saya ni bukan la Mahaguru, tapi MahaHalia saja.

Dan seperkara yg agak pelik, saya rasa ada komen yg saya hantar di blog Mahaguru tapi tak keluar pun :)

Kalau nak berblog gentle la dan open gelanggang dengan bebas. Jangan la sekat2 dan nak kena approve baru keluar. Kalau yg agak tak suka nak keluarkan Mahaguru tak approve. Kan tak cantik macam tu.

Walaubagaimana pun salam perkenalan dari saya.

Hamba kerdil ciptaan ALLAH.

zelmey said...

Salam Mahaguru... Mahaguru jangan la cakap putaq belit. Cuba cakap dengan jelas dan lurus.

Bila masa Mahaguru hantar ke email saya untuk penjelasan artikel tersebut.??

Tak baik tau cakap kona-kona. Selalunya yang cakap putaq belit ni MAMAK ...

Yennadei Cet! teringat pulak aku kena putaq belit dgn mamak dulu. Haram Jadah punya mamak ...

"Jatuhnya negeri Melaka kerana mamak"

zelmey said...

Mahaguru, nak tanya sikit boleh?

Kenapa kat dahi Mahaguru ada tanda hitam?

Setahu saya takda satu hadis pun bagi tahu dahi Nabi Muhammad yang kuat bersolat tu hitam.

Mahaguru gosok kuat2 kat sejadah ke atau solat atas jalan tar?

Selamat malam Mahaguru.

MAHAGURU58 said...

zelmey,

Manusia Muslim yang beradab takkan begitu mudah memaki hamun saudara seagamanya seperti anda.

Sila ke http://uploadingit.com/file/sd5tjbw7xujgnndl/Email%20to%20Zelmey%20hrmi%2022%20June%202011%2016%2019%20pm.jpg untuk melihat bukti kiriman emel saya kepada anda.

Anda begitu sedap nak memaki orang haram jadah.

Rasul Sallalahu Alaihi Wassallam ada bersabda' Tidak selamat barangsiapa yang menyakiti saudaranya dengan lidah atau tangannya.

Anda mengaku terpelajar dengan meletakkan didalam profail anda sebagai berpendidikan MBA.

Tetapi sikap anda menunjukkan anda masih ada banyak yang perlu anda pelajari tentang adab dan sopan santun.

Melaka jatuh bukan kerna Mamak Bendaharanya tetapi kerakusan nafsu Sultan Mahmud yang menurutkan hasutan Pateh Karma Wijaya.

Go study bro.

Allah Maha Mengetahui akan segalanya.

zelmey said...

Oppss! lagi satu saya teringat...

Orang pompuan pun ramai yg solat tiap2 waktu dgn solat sunah dan macam2 solat.

Tapi yang hairan tu .. kenapa dahi org pompuan takde yg hitam ek?

Kalau ada yg hitam pun kat pipi sebab kena lempang dgn laki dia.

Uncleseekers said...

Mahaguru - Saya bukan penulis politik. Saya hanyalah seorang pengkaji alam paranormal. Cuma hujung tahun ini saya nak tutup kedai. Jadi saya nak beralih arah tetapi tetap dengan prinsip "to seek the truth". Kalau ada sebarang permasalahan sila hubungi email saya secara peibadi

Zelmy - Menurut sejarah, kejatuhan Melaka selain hasutan sikitol, sultan juga terlibat. Tulah..lain kali tulis jangan kelam kabut dan tergantung!

zelmey said...

hehe

AHMAD said...

Terlebih dahulu syukur Alhamdulillah ke hadrat Allah s.w.t kerana adanya respon dari pelbagai pihak dengan tersiarnya perkara ini,terima kasih sekali. Sememangnya apa yang berlaku adalah kehendakNya jua tapi sebagai manusia biasa kesan daripada perlakuan penipu bersiri ini begitu mendalam bagi saya dan keluarga saya sehingga kini, apa yang saya usahakan selama ini begitu mudah dirampas oleh manusia yang tidak berperikemanusiaan, lebih lebih lagi dengan memaparkan imej seorang muslim sejati dan sanggup bersumpah untuk mendapatkan habuan dunia tapi dengan cara menzalimi dan menyamun hak orang lain. Berbalik kepada apa hubungan antara anak YB Datuk Seri Zahid Hamidi dengan penipu bersiri memang adalah perkara sebenarnya dan saya telah menjelaskannya kepada saudara Zainol tapi bukanlah tujuan saya untuk memalukan puan Nurul Hidayah apa lagi bapanya,dan saya bercerita demikian dengan maksud sekadar memberi tahu mangsa-mangsa yang pernah ditipu oleh penipu bersiri ini. Saya mengenali Nurul Hidayah pun secara kebetulan dimana saya sering menghantar email kepada penipu bersiri ini untuk menuntut supaya hutang dijelaskan. Secara kebetulan email tersebut dibaca oleh Nurul Hidayah (mengikut cerita Nurul sendiri), semenjak dari itu saya dan Nurul Hidayah sering berhubung melalui telefon dan adakalanya berjumpa. Setelah sekian lama meyakinkan Nurul Hidayah mengenai siapa sebenarnya penipu bersiri ini barulah Nurul Hidayah sedar dan pada hari penipu bersiri ini ditangkap di IPK Kuala Lumpur saya sekali lagi berjumpa dengan Nurul Hidayah. Mengenai YB Datuk Seri Zahid Hamidi tidak mengenali penipu bersiri diluar pengetahuan saya, tapi apa yang saya tahu sebahagian persiapan pertunangan seperti cincin dan pakaian sudahpun ditempah. Saya berharap dengan penjelasan ini tuan dapat memahami kisah sebenarnya. Saya memohon kemaafan seandainya niat baik saya ini telah disalahertikan. Sekian, wassalam.

zelmey said...

Kenapa Mahaguru tiba2 senyap macam ikan kering kena salai je?

Mahaguru .. kalau berani gasak orang, berani lah jawab.

Ada hati nak buka gelanggang, tapi macam haram jadah..

Balun2 lepas tu hilang ... Pantat la lu!

zelmey said...

Mahaguru hebat!

Mengajar tentang ISLAM .. Tunggu ! i have a lot information about you fucker !

Jangan terkejut taw ! ... Pakai topeng agama .. tapi perangai macam pukimak !

Huzaifah Tarom said...

Huzaifah - Salam Sahabat Zelmy. Tuan, ana dan sahabat2 dgn rendah diri minta kerjasama tuan utk bersopan terutama bila menggunakan pertuturan bahasa. Sahabat Zelmy, bacalah dan fahami hadith terutama "MUNTAKHAB HADITH" (Nizarmuddin) Insyallah Allah akan memberi jawapan yg lebih tepat pd anta.

zelmey said...

Huzaifah - Salam, terima kasih atas teguran. Ana terima beb, no problem. Cuma ante tak tahu hujung pangkal je :)

Its over !