Kenali mereka

Tuesday, August 25, 2009

Resepi Sayur Bayam Masak Air

Resepi Sayur Bayam Masak Air


Bahan-bahan

1 bekas air (mengikut keperluan),
1 biji bawang besar,
2 biji bawang putih,
Udang bersaiz sedang minyak masak,
Garam,
Perasa (ajinomoto),
1 pek kiub ayam,
1 biji telur ayam
Sayur bayam

Tuang sedikit minyak kedalam kuali

Masukkan hirisan bawang putih

Masukkan hirisan bawang besar

Biarkan sebentar sehingga bahan tersebut bertukar warna

Masukkan udang

Masukkan telur ayam

Masukkan kiub ayam

Masukkan garam & perasa secukup rasa

Masukkan air

Masukkan tangkai kecil sayur bayam

Masukkan sayur bayam

Gaul sehingga rata lebih kurang seminit

Resepi Asam Pedas Ayam
Resepi Asam Pedas Ikan Tenggiri
Resepi Ayam Masak Lemak Cili Api
Resepi Sayur Bayam masak Air
Resepi Sambal Udang Pedas
Resepi Sambal Ketam

3 comments:

Sonnet said...

salam uncle. saya terjumpa blog uncle dekat yahoo. time tu saya tgh tgk gambar2 jin. saya ni adalah peminat uncle dan saya sgt berminat pasal jin2 ni. mungkin one day uncle boleh citer kat saya experience uncle berjumpa dgn jin

oh ya, masakan uncle ni nampak best. saya nak cuba :)

Uncleseekers said...

Salam Bro,
Insyaallah ada masa kita bertemu
Thanks

Ms Masa said...

Terima kasih atas resepi masakan ini. Patut cuba! =)