Kenali mereka

Monday, January 30, 2012

Kenapa segelintir Tok Kadi suka menjatuhkan maruah pengantin lelaki?

Kenapa segelintir Tok Kadi suka menjatuhkan maruah pengantin lelaki?


Harap maaf, artikel ini telah dipadamkan atas arahan orang tua kerana permohonan maaf telah diterima.

Kenapa Rahsia Dato' Dr. Hj. Mohd. Fadzilah Kamsah didedah sehingga kedalam kain?
Penipuan Gelaran 'Doktor' Yang Tidak Boleh Dimaafkan!
Dahi Wanita Jendul Melambangkan Volkwagen
Allahyarham Noritta Samsuddin - Jenazah yang paling cantik
Cocacola ada 8 oz alkohol?

15 comments:

Anonymous said...

SALAM UNCLE,
MMG PENDAFTAR KAHWIN NIE KEBANYAKAN NYE LORAT LEBIH,
GUA PENAH KENA HARI TUH.
MASA NAK SAHKAN BORANG,
TAPI SILAP LA USTAZ DEKAT MASJID DI BANGSAR TUH,
WALAUPON GUA PAKAI TSHIRT,
RAMBUT MOHAWK,
DAPAT LA GUA BASUH DIE BALIK,
TERDIAM DIA.
BUKAN NIAT NAK KATE DIRI HEBAT KE APE...
TAPI MANUSIA NIE LAGU TAKUT HUKUM YANG MANUSIA CIPTA DARI HUKUM ALLAH TAALA.

Penyelusur Kota said...

haha..besala tu uncle.. romantis gitu..

tapi lau terbabas ter 'sebut' nama isteri sendiri time nak akad tu..aiyoyo..

huhuhuu..

Anonymous said...

salam uncle,

saya kenal tok kadi dalam blog ni secara peribadi...daripada dia berkhidmat sampai la pencen, antara orang kuat kat masjid kat johor tue...beliau memang dikenali ramai dalam masyarakat setempat, memang banyak tolong orang...walopun kekadang memang laser sikit...

tak sangka hari nie keluar pula gambar beliau dalam blog uncle, cerita sebaliknya dan mengaibkan...siap sebut nama lagie...walaupun niat uncle baik, tapi saya percaya - niat tidak menghalalkan cara...MasyaAllah, Allah maha adil...semoga beliau tergolong dalam golongan yang dirahmati Allah dan terhindar daripada fitnah...amin

Anonymous said...

Sultan Ibrahim sudah rasmi menjadi Sultan bagi negeri dan jajahan takluk negeri Johor.
undang undang tubuh negeri Johor hanya memerlukan 'pemasyuran' untuk seorang sultan dilantik secara rasmi.
jadi, gelaran 'KuYem' sudah tak kena.

p/s: Almarhum Sultan Iskandar sendiri menolak upacara penabalan baginda untuk sebab yg tertentu.

OBEMOK said...

Butthurt ke anonymous?xbley terima org kritik idola ko mcm tuh?dia jatuh kan maruah org lain depan org ramai boleh?chitt poodah.

Anonymous said...

obemok...ko cakap ngan aku ker...memang la aku terasa, sebab aku personally kenal tok kadi nie...nak cakap beliau idola takdela, tapi aku terkenang jasa2 yang dia dah curahkan kat masyarakat setempat tue....apa yang nak dimalukan sangat, awak nak kawin kena la ready luar dalam...lagipun isu kat sini bukanya tok kadi malukan pengantin, beliau bersms jer ketika pengantin baca taklid jawi...saya bukan nak defend beliau dalam hal nie, tapi saya sedih beliau di'bogel'kan dalam blog seperti ini sedangkan banyak lagi cara berhemah untuk menegur beliau...pengantin tu dan kebiasaannya pengantin2 lelaki lain (mcm saya jugak) dah selidik terlebih dahulu 'peel' tok kadi...ada tok kadi jenis tak banyak soal, ada jenis yg tanya doa qunut, etc...nak kawin pandai2 la...bukan kawin nak mencelup jer...

Anonymous said...

eni
sy sokong Anonymous...isu yg uncleseekers paparkan pd video tu hanya sms saje.

sy sendiri 1 taman perumahan dgn beliau, malah beliau sndiri telah menikahkan sy dan suami pd tahun 2008, tiada ape masalah pun pd sy ketika itu, malah kenal betul dgn isteri dan anak2 beliau, di mana anak2 beliau membesar bersama sy..1 sekolah yg sama...ape perasaan isteri dan anak2 mereka bile terbaca cerita bapa mereka..ape perasaan ahli keluarga yg terdekat, bile ahli keluarga mereka di 'aib'kan...boleh menimbulkan fitnah,padahal sms biase shj, mungkin isteri nya bertanyakan hal yg penting/dimana/?..kemudian dia hanya menerangkan bahawa dia sedang menikahkan org...itu sahaja..

Anonymous said...

sms bini pun salah ke? betul ke dia sms bini dia? mane uncle tau bini dia? dh try call no. tu ke?
kebanyakan kawan sya tok kadi nie nikahkan. diorg kate ok je.lg senang.

Di Johor urusan nikah kawin memamg rumit. tetapi kalau dtg kursus dengar nasihat.gerenti sng. peace.

UPJON

Miss Abella Dievca said...

Assalamualaikum uncle... izinkan saya nk komen skit..hehehe..

first, salah ke kalau tok kadi 'sms' x kira sapapun semasa menikahkan orang..ya saya faham mungkin segelintir x senang..tpi sekurang2nya dia memberitahu pada 'orang' yg dia sms tu yg beliau bz nikahkan orng..x kisahlah bini ke ape..tpi beliau xdelah lebih2 kan...kang kalau x balas bertubi2 mesej tu masuk x ke lagi mengganggu proses nikah tu..alahai...setakat beberapa perkataan tu xdelah ambik masa yg begitu lama.. mungkin sms tersebut lebih penting untuk dijawab supaya orng disana tu tidak menunggu-nunggu atas urusan yg sama..sebabnya tok kadi ni kita pun tahu dia sibuk...bnyak hal..saya hrap jnganlah dngan perkara kecik sebegini beliau diambil tindakan... ingatlah jasa baik beliau pada masyarakat... pndang mana baiknya... maafkanlah dia atas perkara yg kecil begini, salam.

johorean said...

izin kan saya tambah komen merapu kat sini.
first, nak tanye, betul ke yg dia sms tu memang bini dia? bape banyak sms yang dia antar?
second, yg saya paham, khutbah nikah ni tok kadi yang bace, x penah pengantin atau org yg selain drp tok kadi bace, sebab itu ia ditulis dlm tulisan jawi sahaja, kalau tulis dlm rumi jadi satu hal lain plak, pengantin hanya baca lafaz taklik.
FYI, dalam kes ni, pengantin sendiri yang mintak baca khutbah tu, so memang la jadi masalah sebab ia tidak disediakan dalam rumi, so bukanla kerajaan johor ni cuba nak memalukan org yang sememangnye x reti baca jawi bro.
sesape yg kawin kat johor tau kot, kat negeri lain x sure la plak.

sumeone said...

wahai atok seekers,untuk pengetahuan atok n sume peminat setia blog nie(ader ker??),no tuh adalah bukan kepunyaan isteri imam tersebut...ok??sila selidik dahulu sebelom memfitnah!
dan,kenapa hanya accept komen2 org sahaja tanpa menyuarakan komen atok seekers pulak??kalau atok seekers benar,tunjukkan kebenaran...
jangan lupa,selepas selesai majlis akad nikah,imam tersebut ada menyatakan bahawa sekiranya ada berlaku kesalahan atau ketidak puashatian yg dibuat oleh imam tersebut sepanjang majlis,sila beritahu kepada nya...jadi,kenapa perlu mengaibkan org??setiap manusia tidak sempurna,ada juga melakukan kesilapan yg kadang2 tidak disedari olehnya...sepertimana yg telah anda lakukan...

Uncleseekers said...

Salam semua terutama sumeone,
Rakaman majlis akad nikah dari mula sampai akhir berada ditangan saya.

Video yang dipaparkan hanyalah sekitar seminit lebih. Kalau saya paparkan kesemuanya tak taulah apa jadi nanti tidak termasuk 'ter pause' semasa sms kerana puluhan saksi keluaga pengantin lelaki berada disana ketika itu.

Saya adalah 'orang kedua' yang menyambut tok kadi kerumah pengantin dan saya adalah orang yang memberi arahan kepada jurukamera bersiap sedia kehadiran tok kadi.

Itu pengetahuan anda, Pengantin lelaki adalah adek kandung saya sendiri.

Sebaiknya anda tidak perlu beri komen disini kerana Anda tiada dalam majlis ketika itu.

Prinsip saya hanyalah 'seek the truth' dan hanya memaparkan artikel sekiraya ada bukti ditangan.

Blog ini dibuat bukan untuk menjawab komen.

Kalau suka baca dan kalau benci sila hindarkan kerana saya tidak pernah menjemput anda ke blog ini.

Saya sudah menjawab cabaran anda untuk buktikan kebenaran. Sekarang giliran anda pula perkenalkan diri sekiranya anda 'benar' kerana peminat setia saya sedang menanti...

Anonymous said...

to someone kalau tak ramai, ace tengok berape orang view???ishishish...kesiannye awak tak kenal nombor ka ceq???

Anonymous said...

komen ucapan terima kasih di simpan terus...xpelah...sy xkesah...:) yg penting anda terima dan sudah baca komen sy...tq :)

yat qhulu II said...

yep....ari tu adik uncle kawin kan....saya dh tgk dh dlm album oma....alia tu sepupu saya uncle.....