Kenali mereka

Saturday, January 21, 2012

Kenapa Rahsia Dato' Dr. Hj. Mohd. Fadzilah Kamsah didedah sehingga kedalam kain?

Kenapa Rahsia Dato' Dr. Hj. Mohd. Fadzilah Kamsah didedah sehingga kedalam kain?

Saya menerima email dari seseorang yang tidak dikenali sekitar seminggu yang lalu. Beliau meminta saya menjenguk blognya.


Klik imej lebih besar

Saya menziarah blognya sekitar 10 minit sahaja kerana faktor masa yang tidak mengizinkan. Komen saya satu saja, Samaada penulis ini akan diserang semula oleh peminat fanatik dan yang ada kepentingan dengan Dato’ Fadzilah atau satu hari nanti usaha beliau menyelongkar sesuatu kepalsuan akan membuat bangsa Melayu berfikir jauh.



Penceramah No.1 Malaysia
Penceramah No.1 Malaysia (2)
Rahsia Penceramah No.1 Malaysia (3)
Rahsia Penceramah No.1 Malaysia (4)
Rahsia Penceramah No.1 Malaysia (5)
Rahsia Penceramah No.1 Malaysia (6)
Rahsia Penceramah No.1 Malaysia (7)
Rahsia Penceramah No.1 Malaysia (8)
Rahsia Penceramah No.1 Malaysia (9)



Penipuan Gelaran 'Doktor' Yang Tidak Boleh Dimaafkan!
Dahi Wanita Jendul Melambangkan Volkwagen
Allahyarham Noritta Samsuddin - Jenazah yang paling cantik

_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

13 comments:

Anonymous said...

to be honest, saya pernah dengar satu talk dier sampaikan.. sama dengan apa yang pernah baca dari email yang kena forward bertahun sebelum tu. kan dulu takde la facebook etc. orang forward email jer. sejak tu saya kurang minat tengok dier ni. apa yang dier sampaikan sama jer macam yang saya perolehi dari sumber lain cuma mungkin cara dier menyampaikan jer berbeza.

Matt said...

kena siasat dulu latar belakang penulis blog tu.. nampak mcm meragukan apa yg dia tulis tentang DFK..

Hisyam said...

Agak jelas blogger ni ada isu peribadi dgn DFK ni. Aku ragu-ragu baca penulisan dia. Tipikal blogger Melayu mesti nak menjatuhkanMelayu lain. Hmmm.

Abdul Aziiz said...

Mungkin ada kebenaran tetapi takperlu sampai begini dgn alasan nk "mendedahkan kebenaran". Dan anda juga tak tahu sejauh mana kebenaran maka saya ingin nasihatkan tak perlu kongsikan di blog anda. Dah kira syubhah pun ada. Niat tak menghalalkan cara. Dia hidup lagi jadi tak ada alasan kenapa tak boleh bertanya secara baik. Kenapa perlu buat begini? Ini terlampau nyata niat untuk menjatuhkan! Kita pun taktahu nasib dan cerita kita, tak perlu gungho mahu sebarkan cerita org. Sudah berpecahbelah umat Nabi Muhammad saw kerana adanya umat seperti ini.

Faeyna said...

Ya Allah. Aku lagi sanggup hidup tak berbangsa dari mengaku berbangsa Melayu bila ada Melayu yg suka menjatuhkan bangsa sendiri begini. Shame on you Malay bloggers (yeah because i never saw bloggers from any other races bersemangat nak menjatuhkan org sampai begini). Real shame. Im a proud Muslim but a disgraced Malay no thanks to RashidLiar. Way to go guys.

Mr Roy said...

Blog terakhir dia pasal DFK pastu abis... dah xtaw nak crita apa lagi le tuu.. Kalau terbukti DFK mmg salah, itu urusan dia ngan Allah. Kita nak tambah dosa kering, bercerita perihal org lain, kenapa.. Kalau betul dia mmg menipu, tunggu jela.. Allah akan tunjukkan smua..

Johan Haroun said...

Aku tak ada apa-apa kepentingan dgn DFK dan tak mahu pula berpihak, tetapi sedarlah bahawa kamu tidak akan boleh hidup senang sampai mati dan mati kamu juga tidak akan dimudahkan apabila menanggung dosa fitnah dan mengaibkan orang lain. Lagi-lagi jika yg teraniaya tidak mengampunkan dosa kamu.

Aku takut kepala kau yg sebenarnya hancing, bacin dan kohong dgn dengki khianat wahai Rashid. Bertaubat dan minta maaflah selagi yg disebut masih ada nyawa.

fazrulnoor said...

baik uncle padam je entry ni..sebelom jadi penyebar dan sahabat kepada penulis tsbut..terang2 niatnya mengaib dan menjatuhkan..xkira lah sape DFK tu atau org lain..

Anonymous said...

Mamat ni niat jahat. Buktinya aku dan beberapa member ofis yg pernah pegi ceramah DFK ada tinggalkan komen untuk perbetulkan fakta yang dia tulis. Banyak yang tak betul dan misleading! Tapi komen-komen kami tak dipublish satu pun. Yang dia approve semua yang menyokong apa dia tulis saja. Kenapa takut nak approve kalau dia yakin dia betul?? Piirah!!

Fadlin said...

Uncle Seekers,
In my honest opinion, let whoever this famous motivational speaker do whatever he does. What matters is...how many people he have inspired throughout his career as a motivational speaker. He is a successful one, am i right? i am very sure there are thousands who have inspired by him, and how he has changed people's life. Orang tak perlu tahu latar belakang or whatever dirty things he does, thats private in my opinion. And i think he does his job well. I have only watched him a little when i was younger (wasnt so interested,budak jahat, hehe) but i know he has inspired alot of people that i know of like my own uncle. From a broke gambler turned into a successful second hand book store's' owner.
So, all i am saying is, whatever he does at the back, no one should know about cos thats his life. imagine berapa banyak orang yg look up to him as someone akan kesal and disappointed upon knowing the news, if it is true lah...but u know, being malaysian..dengar gossip saja terus believe and kecoh. So, thats my two cents worth!

Fadlin said...

I think this is a personal attack yang dibesarkan because ada internet.

Fadlin said...

but i also do admit that this Dr. at a point of time, used his influence to psycho people into buying his products. To me, thats just wrong. Unethical. He was something else in the 90's.

Pijoy said...

Pada pendapat saya, perkara ini terlampau berunsurkan personal issue dan personal attack terhadap DMFK. Mengikut pengetahuan saya, DMFK dan produk2nya seperti Excel Supreme dan Auralife ni dah lama. Bertahun-tahun. Tapi kenapa baru sekarang baru nak "bongkar" kononnya? MAcam yang Uncle kata, org yang ada KEPENTINGAN dgn DMFK akan mempertahankan beliau, tetapi ironinya, dari penulisan Rashidliar ni seakan-akan menunjukkan beliau juga dulu pernah mempunyai kepentingan dengan DMFK, dan kini mungkin privilege tersebut sudah disekat - lalu wujudlah blog tersebut Maaf, saya cuba memandang perkara ini dari sudut berbeza, bukan dari sudut yang penulis mahu tetapi dari sudut psikologi dan human behavior. Malangnya penyakit jatuh-menjatuhkan sesama bangsa memang sebati dengan orang Melayu. Itu satu dunia tahu.