Kenali mereka

Friday, April 20, 2012

Perempuan benci lelaki ego? (Part 1)

Perempuan Benci Lelaki Ego? (Part 1)

Aku berimiginasi bagaimanakah cara mengambil hati isteri!

Memandangkan sifat aku dan juga spesis lelaki yang lain di seluruh planet boleh dikatakan rata-ratanya bersifat ego. Sifat ini yang buat kaum hawa selalu tsunami pada kita semua.

Mungkin imiginasi aku ini korang praktikkan dan beri maklum balas balik. Kalau ianya berjaya, kita minta “Berjaya Group” beri surat penghargaan.

Disini aku kongsi dengan korang semua maklumat dari imiginasi, sumber internet, dan pengalaman sendiri.

1. Lelaki jarang mengambil berat tentang perasaan wanita.
Cuba teori ini, kalau nampak dia penat, tawarkan khidmat urut padanya. Pelbagai jawapan yang bakal diterima seperti ‘naper u ni, buang tebiatke’, “ngadalah tu”, “eleh”, “yekeni” dan pelbagai jawapan sinis namun dalam hati mereka saper yang tahu. Mungkin happy giler macam budak2 dapat cekelat. Urutlah mereka dengan kasih sayang dan bersungguh-sungguh tempat yang lenguh. Kalau tersalah urut tempat yang tak sepatutnya katakanlah…”abang sayang kat u taw…”

2. Cara minta pertolongan dari Isteri
Kalau nak minta tolong apa2 saja pertolongan dari isteri, contohnya minta tolong vacumkan carpet dalam kereta. Katakan padanya..”Sayang…tolong abang sekejap boleh tak? Sekejap jer…” kalau dia jawab..”Apadia?” tak kiralah mood dia ok ke tidak masa tu yang penting dia respon balik.

“Nanti abang tolong balik sidaikan baju pastu siap lipat sekali ek.”

3. Awek Cun depan kita
Entah kenapa bila jalan sorang-sorang tak pulak Nampak awek cun tapi bila keluar dengan isteri banyak pula awekz-awekz ‘terbaek diladang’ berada sekeliling orbit pemandangan mata. Masa ni kalau korang perasan, pasangan korang akan akan mula ‘goyang’. Mata mereka akan mula memandang mata kita, takper, saat ini adalah paling baik untuk menggilap bakat lakonan sendiri yang sedia ada selama ini yang korang tak sedar. Cepat-cepat peluk dengan erat tubuhnya dan katakan dengan nada manja tapi tegas.

“Sayang, don’t worry. Youlah yang paling cantik antara semua dan nama u sentiasa terpeta dihati I”

Walaupun hakikatnya berpeluh satu badan melihat keindahan ciptaan tuhan namun…

“Anak didahulukan Hati Isteri Diutamakan”

Bersambung

4 comments:

^MaX2™ said...

Tringat time dulu2...
Bak kate Abg....
ITU DULU! :P

Misya Idris said...

Untunglaaa kalau dapat kan.. Hehehe

Aidil said...

Memang terbaik tips yg diberi. hehe
4life TF

AmeeraFathiyah said...

Terrbaaaik... Tagline nie.."anak didahulukan,hati isteri diutamakan" !!