Kenali mereka

Sunday, June 19, 2011

Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi (Part 2)

Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi (Part 2)

Alahai helikopter TUDM...

Zelmey, Dato Siti Nurhaliza, Dato K, Nurul aka Kak Long (anak Dato Zahid Hamidi) datang ke Janda Baik sekitar 9 pagi tadi. Adakah kedatangan ini secara kebetulan atau selepas entry ini keluar?

Pada sesiapa yang berkenaan... rumah yang baru dibeli siap ada kolam renang tu bersedialah dari sekarang..duit berkepok, kereta berlambak tapi xder kerja..camner ek?

Sekitar pukul 3 petang tadi ketika aku baru nak keluar untuk bersama anak lelaki aku sempena hari ayah, tetiba abah panggil. "Tadi Nurul mengadu kat abah bla.. bla.. bla..., Kalau boleh cuit sikit sajer Uncle Zahid Hamidi sekadar untuk dia kembali semula kelandasan sebab kita semua dah lama kenal tapi abah tak boleh halang prinsip hidup kau. Buatlah yang terbaik demi bangsa dan agama"

Aku baru nak tulis pasal isu lain, tetiba dapat satu email dari seseorang....

"Keselamatan negara merupakan tanggungjawab setiap orang. Setiap orang mempunyai pandangan masing-masing.Kebanggaan dan kepercayaan kita kepada unit elit kita begitu tinggi.Kemegahan dan keprcayaan kita kadang-kadang memberi inspirasi untuk mereka memberi perkhidmatan terbaik.

Kadang-kadang kita salah.Setiap orang berfikir tidak sama apa yang kita fikirkan. Kadang-kadang keegoan mereka menyebabkan orang luar mentertawakan kita tetapi apa peduli dengan orang luar. Sayang sungguh setiap unit elit yang kita banggakan masih menggunakan pesawat tahun 1965. Dari dulu hingga sekarang pesawat itu masih sama tetapi adakah kemampuan pesawat itu tetap sama. Tentu sekali tidak. Apa yang sama adalah semangat komando itu tetap berkobar-kobar di dada. Adakah semangat sahaja memadai?

Hairan bin ajaib, hanya kerana pesawat tersebut tidak memenuhi kretiria Jabatan Penerbangan Awam pesawat tersebut di letak di bawah pendaftaran Angkatan Tentera Malaysia. Setelah didaftar di bawah ATM kenapa tidak digunakan untuk Angkatan Tentera Malaysia tetapi diserahkan kepada Jabatan Bomba dan Penyelamat? Jawapannya mudah TUDM tidak minat dengan pesawat tersebu.Sebab hodoh, tiada aircond, analog system dan sebagainya.Mereka sanggup menunggu dan menunggu pesawat yang mereka idamkan.Sedarkah mereka apa yang mereka ada hari ini atau mereka buat tidak nampak.Berapa pesawat atau helicopter yang dalam keadaan siap sedia? Adakah musuh menunggu pesawat canggih baru menyerang? Jika tidak suka melihat pesawat tersebut (MI 17) letakkan saja di mana-mana hutan atau rimba pihak komando baik PASKAU atau PASKAL pasti tahu menilai dan menggunakan sebaik mungkin. Ingatlah musuh tidak menunggu kita bersedia melainkan kita buat persediaan.

Berbalik kepada Jabatan Penerbangan Awam JPA (DCA) tidak meluluskan kedua-dua unit MI 17 kepada Polis Diraja Malaysia. Betapa malangnya Unit komando VAT 69 mengidam helicopter yang sangat diimpi oleh unit elit seluruh dunia.Semangat mereka bagai direntap lebih-lebih lagi helicopter tersebut diserahkan kepada Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia. Kenapa Jabatan Penerbangan Awam tidak boleh menukar polisi kalau ini untuk kebaikan negara. Ini semua kerana ego, hendak tunjuk kuasa tak bertempat.Sekiranya keempat=empat unit MI 17 dan MI171 di bawah unit elit musuh akan gerun kerana kemampuan anggota digabungkan dengan kemamouan pesawat.

Lihatlah dimedan petempuran serata dunia helicopter MI 17 digunakan dengan meluas. Bunyinya saja sudah cukup menggerunkan. Helikopter yang berkemampuan tinggi ini mampu untuk memberikan perkhidmatan terbaik.Kita bangga dengan unit elit kita, jadi berilah sokongan. Jangan ikut pandangan mata sahaja tetapi lihatlah sekeliling dan cubalah sendiri. Tanyalah orang-orang yang pernah mengendalikan pesawat MI 17. Mereka akan berkata inilah helicopter yang terbaik di dunia."

Bersambung part 3...isu payung terjun plak...panazzz...kenapalah banyak sangat dot dot dot dalam kementerian ni..

Uncle Zahid tak marahkan...he he.. Uncle Zahid tak pernah beri saya seposen dan saya sendiri pun tak pernah minta seposen kat Uncle Zahid.

Siapakah Anaconda dalam Barisan Nasional ? (Part 5)

3 comments:

zelmey said...

Semoga Menteri kita menjalankan amanah dan tanggung-jawab dengan efisien, inovatif dan ada integriti.

Memang bukan mudah untuk melaksakan yang terbaik. Kerana yang terbaik itu biasanya menelan belanja yang amat besar.

Tetapi, sekiranya peruntukan yang ada di setiap kementerian diguna dengan betul tanpa ada penyelewengan, saya percaya kerajaan akan lebih kuat dan negara cepat akan maju.

Contoh: Saya ada bertemu seorang usahawan yg berpangkat "Dato'", beliau bercakap dgn saya, bahawa dulu beliau pernah mencadangkan kepada Kerajaan Malaysia agar dinaik taraf sistem Sekuriti Siber utk mengelak dari mudah musuh2 kerajaan menggodam. Kerajaan dgn egonya berdegil dgn menganggap dah bagus sangat apa yg ada. Skrg ni padan dgn muka, kalau sistem sekuriti bagus kenapa hackers cap ayam pun mampu hacked ??

Majulah DUIT Kerajaan utk negara dan rakyat.

Perangi penyelewengan dan rakyat terbela.

Abdullah_m.e. said...

Assalamualaikum kpd uncle seekers2@Syed Abdullah Syed Hussien Al-Attas, yakni pemilik blog ini..

syukur kpd Allah S.W.T uncle dilahirkan ke dalam nasab keturunan yang mulia,Muhammad S.A.W.

jujur di hati sy,sy tidak ingin sama sekali mencari keburukan apatah lagi ke`aiban.

sy berharap agar uncle dn sy yg sama2 islam ni sama2 mengamalkan kembali agama..uncle dimuliakan kerana islam,apatah lagi Allah S.W.T bagi lebih bila uncle dilahirkan di kalangan waris ahlul bait.

sbg ahlul bait,mungkin ad bbrapa perkara uncle trlpas pandang..sy yg faqir ini sgt brharap uncle menjaga
kemuliaan keturunan Nabi S.A.W kerana bukan shj dari segi jasad dan keturunan shj uncle warisi,malah ilmu agama dan pengorbanan utk agama itu ada di dlm nasab Nabi S.A.W..kalau uncle ambil tugas nubuwwah dengan menambah pengetahuan ilmu agama serta membuat pengorbanan dan susah payah utk agama Allah S.W.T ini,Allah S.W.T akan muliakan uncle bukan shj di dunia,malah di akhirat.satu bonus utk uncle bila uncle ahlul bait.

sy tidaklah sempurna juga uncle,sy hanya mengingatkan sesama saudara islam.

i2lah,maaf uncle jika teguran sy terkasar@terasa hati,saya menegur semata kerana Allah S.W.T dan mengenangkan Nabi Muhammad S.A.W yg mulia,yg genetik dan darahnya ada mengalir di badan uncle.

kalau uncle ada kesempatan dn kelapangan,blh lah datang Majlis Khatam Kutub Sittah Kali Ke-9, pd Hari Sabtu, 25 Jun 2011~
9.00 pagi di Dewan Pelajar Madrasah Miftahul 'Ulum,
Masjid Jame' Sri Petaling, Kuala Lumpur.

Syehikul Hadith yang akan mengelolakan majlis yang penuh dengan berkat ini
ialah Syeikh Maulana Abdul Hamid Bin Chin حفظه الله
Mudir Madrasah Miftahul 'Ulum.
Imam Besar Masjid Jame' Sri Petaling, KL.

insyaAllah ya uncle,fatabarakaAllah.

Uncleseekers said...

Terima kasih di atas penjelasan saudara.
Maaf tidak dapat hadir kerana ada penggambaran ulangan pada tarikh tersebut