Kenali mereka

Saturday, February 6, 2010

Restoran Yusoof Kari Kepala Ikan - (cubit sikit jer)

Restoran Yusoof Kari Kepala Ikan - (cubit sikit jer)

Restoran Yusoof Kari Kepala Ikan adalah pengasas restoran kari kepala ikan yang pertama di Malaysia.

Kari kepala ikan! Wow!

Antara pelayan Restoran Yusoof. Uniform nampak kemas. Kalau boleh, rajin-rajinlah mandi.

Dengar cerita duit tiap-hari hantar India. Hujung tahun incometax bayar ciput. Tak boleh itu macamlah brother. Kena jujur sama incometaxlah...

Dengar cerita kat India, Tuan Haji serupa BOSS numbeeer 1, macam-macam ada. Itu wang kasi letak dekat Malaysia maa.. Lu duduk sini, Malaysian Goverment macam-macam kasi lama lu tapi wang banyak hantar India, tarak baguslah..

Jangan itu macamlah brother..orang makan lu punya kedai tarak tengok apa belakang punya dalam ada buat! Itu ikan tak mau letak dekat lantai maaa.. manyak kotor lu tau..haiya!

Itu ikan ada cuci bersih ka! Orang pijak lantai lu letak ikan! Yenade...

Pakai minyak masak baru punya tak boleh ka incek? Itu pasal lah lu punya kobis goreng warna kuning... Memanglah pakai secondhand punya minyak boleh untung banyak tapi jangan itu macamlah Tuan Haji. Kita orang tak mau makan kalau itu minyak sudah pernah goreng BABI punya. Kesian sama customer Islam loorrr!

Adusssss...sendiri punya kedai sendiri mau ingat lahh. Lu pikirlah sendiri

Plastik sampah baru seposen lah bro!

Tuan Haji sangat sayang sama isteri pertama di India. Tak baiklah kahwin dengan perempuan Malaysia semata-mata nak dapatkan warganegara. Dapat jer PR terus ceraikan talak tiga!

Kenangan manis Tuan Haji Yusoof bersama mantan isteri pertama Malaysia

Itulah.. mak cakap tak nak dengar..mcmanapun dia tetap sayangkan first wife. dah nasib badan..

1 comment:

misnona said...

sebut aja restoran mereka ni, hari-hari penuh muka melayu paling banyak. nasi kandar sampai berbaris. diharap dengan pendedahan ini belajarlah masask kasi di rumah, buat sendiri kari kepala ikan, belajar buat briyani, bukan susah mana pun, kalau baca pendedahan ini tak nak makan lagi. tapi berapa ramai melayu yang terbaca blog ini? fikir-fikirkan.