Kenali mereka

Monday, September 27, 2010

Ahlul Bait vs Ahlul Quran -Respon 3

Ahlul Bait vs Ahlul Quran -Respon 3

From: Syed Hasnan
To: ebacaan@yahoo.com
Sent: Sat, September 25, 2010 1:43:22 PM
Subject: "Pengkianat Rasul Allah daripada anak cucu rasul Allah Hari Ini vs Ahlul Quran"


jawapan tuan dulu,

Salamun alaikum,

Terima kasih kerana sudi meluangkan masa untuk menulis kepada kami. Kali ini kami juga merasakan sesuai untuk menukar tajuk, buat sementara waktu, kepada berbunyi "Pengkianat Rasul Allah daripada anak cucu rasul Allah Hari Ini vs Ahlul Quran".

Pertama, kami ingin tegur "salawat" di atas iaitu ALLAH HUMASALI ALA SYEDINA MUHAMMAD WAALA AHLHI SYEDINA MUHAMMAD. Kami berpendapat ia bukan suatu yang suci dan benar, kerana tidak ajar atau disuruh Allah. Bermkasud, tidak juga diajar atau disuruh oleh Rasul Allah.



Salam sejahatera,

"Pengkianat Rasul Allah daripada anak cucu rasul Allah Hari Ini vs Ahlul Quran dan dengan mudah tuan megaku pulak yang tuan ini ahlul quran sedang kan Al quran di zaman nabi tidak ada cuma firman Allah yang disampaikan kepada nya dan dia samapaikan kepada pengikut nya semua secara lisan iaitu qur kata an ana dan itu lah istilah qur ana sebana nya, dan bukan tulisan dan setelah wafat khalifaah abu bakar dan omar lah yang mengumpul segala ayat ayat al quran yang nabi sampai kan dari para sahabat menjadi kan sebuah kitab yang ada pada hari ini ingat tuhan tidak meyampaikin firman nya dalam bentuk buku tapi dari whayu melalui malaikat jibarail jadi pembohangan atau kumpulan tuan pun adalah satu ajaran baru termasuk mahasab yang ada hari ini mahazab ahli quran.

Amat mudah orang macam tuan mengatakan anak cucu rasulullah mengkhianati rasulullah maka hari ini kita dah nampak orang melayu yang mencuri ugama telah berdusta lagi mengatakan siti fatimah sudah kianati nabi, syediana Ali, syedina hassan, syedina husaain dan cicit dia syed zainal abdin telah mengkinati nabi seperti apa yang tuan telah bagi dalam tajuk baru tuan

Inilah yang dikata melayu yang mengaku berugama islam walahal islam pun bukan ugama jauh sekali, apabila kita menceritakan kebaikan datang dari keluarga rasulullah mereka cepat cepat kata palsu dan apabila ajaran yang tiada kena mengena gan rasulullah mereka kata betul.

Cuba kita ada anak lepas tu anak kita orang benci termasuk menantu kita orang kata palsu kita suka tak, mesti kita tak suka agak agak orang yang menghina anak cucu rasulullah ni rasulullah akan suka kat diorang tak jangan harap sebab mereka ini lah orang yang paling munafik dianatara semua munafik dan orang paling fasik diantara semua fasik dan juga mereka inilah yang tak berhukum berutus dan berurus dengan apa yang Allah firman kan dan tak menjujung imanah rasul dan mebelakangi ajaranan anak cucu rasul Allah dan kedaan mereka inilah yang difirman kan didalam Alquran barang siapa tak berutus berurus dan berhukum dengan apa yanag Allah perintah kan dan rasul tinggal kan maka termasuk lah mereka ini didalam golongan zalimim (firaun) munfikin, berpura dan fasik (degil) dan orang macam ini lah yang akan kekal didalam neraka buat selama lama nya sia sia jer orang macam ini berugama dan bersolat kerana solat mereka penuh pendustaan, kerana setiap solat mereka diakhiri dengan selawat nabi dikatakan tidak terdapat didalam alquran maka keluarga nabi dikatakan pengkhiAnat cuma DENGAN memehon ALLAH mensejahtera dan berkat kan ahli muhamad menjadikan hati mereka benci dan menfitnah kerturunan nabi tapi kebanyakan mereka amat benci dengan kelurga nabi muhammad. terutama orang sentisa menghukum hadith palsu walahal mereka tahu mereka lah sebenar nya duduk dalam kepalsuan dan kekal didalam kepalsuan mereka buat selama lama nya sekian salam sejahtera kepada yang berselawat dan yang menyangjungi nabi kita dan kerturunan nya... terima kasih.......... kepada yang mebenci boleh cari kerturunan lain selain dari kerturunan nabi muhammad SAW......ATAU CARI PENGASAS SALAMUN ALAIKUM UNTUK BERTERIMA KASIH DAN DI MUALIKAN SEKIAN..........SALAM SEJHATERA

Salamun alaikum,

Kerana malas hendak meneliti dan memberi komen terhadap karangan seorang "istimewa" tapi tidak tahu kandungan Qur'an (yang disampaikan moyangnya) dan bersikap angkuh pula (orang Melayu mencuri agama, antara katanya) kami telah forwardkan emelnya kepada UNCLE SEEKERS yang lebih mengetahui tentang mentaliti orang jenis ini.

Jawapan daripada UNCLE SEEKERS telah diterima dan diturunkan di bawah ini (terima kasih sahabat):

From: UNCLE SEEKERS
To: Pengurus Laman

Sent: Sat, September 25, 2010 10:16:16 PM
Subject: Re: Fw: "Pengkianat Rasul Allah daripada anak cucu rasul Allah Hari Ini vs Ahlul Quran"


Salam Syed Hasnan,

Ana hanya baca ‘sepintas lalu’ artikel anta sebab artikel anta “merapu kepundeng marang skeper”… (dialog S.Samsuddin dalam filem Ali Baba Bujang Lapuk)

Maaf Zahir Bathin... he he

Artikel anta mirip dengan mamat yang tulis artikel bertarikh 13-2-2010 bertajuk Ahlul Bait vs Ahlul Quran –Respon (http://www.e-bacaan.com/emaile43.htm).

Jangan ikut nafsu nanti lesu, nanti ikut rasa nanti binasa, jangan ikut hati nanti mati.

Oleh kerana anta menulis ringkas ana pun jawab dengan ringkas juga.


1. Cara anda selawat juga ‘tidak berapa kena’ dengan syed-syed yang berpegang ‘mazhab ahlulbait’. Anta pergi belajar dengan mereka dulu lepas tu baru anta boleh main snooker kat sini.


2. 1. Anta tulis “Tuhan tidak menyampaikan firmannya dalam bentuk buku”

Jawapan - Cuba anta baca sepuluh kali firmanNYA

"Dan Kami menurunkan kepada kamu al-Kitab, penjelasan bagi segala sesuatu, dan petunjuk" (16:89)

"Sekiranya Kami menurunkan kepada kamu sebuah Kitab di kertas, lalu mereka menyentuhnya dengan tangan-tangan mereka, tentu orang-orang yang tidak percaya akan berkata, 'Tiadalah ini, melainkan sihir yang nyata.'" (6:7)

"Mereka tidak mempertimbangkan Allah dengan pertimbangan-Nya yang sebenar ketika mereka berkata, 'Allah tidak menurunkan sesuatu kepada mana-mana manusia.' Katakanlah, 'Siapakah yang menurunkan Kitab yang Musa mendatangkan sebagai satu cahaya dan satu petunjuk bagi manusia? Kamu meletakkannya di kertas-kertas, dengan menampakkannya, dan menyembunyikan kebanyakannya; dan kamu diajar apa yang kamu tidak tahu, kamu dan bapa-bapa kamu.' Katakanlah, 'Allah.' Kemudian tinggalkanlah mereka bersendiri bermain-main permainan penerjunan mereka." (6:91)

"Dan sebuah Kitab yang tertulis,
Dalam kertas kulit bergulung yang terbuka," (52:2-3)


"Kitab itu, di dalamnya tiada keraguan, petunjuk bagi orang-orang yang bertakwa (takut kepada Tuhan)," (2:2).


3. 2. Anta tulis “…dan setelah wafat khalifaah abu bakar dan omar lah yang mengumpul segala ayat ayat al quran yang nabi sampai kan dari para sahabat menjadi kan sebuah kitab…”

Jawapan - Yang Maha Halia Tuan Syed Hasnan, Kitab suci ini telah pun dikumpulkan atau disusun, oleh Tuhan semasa Nabi masih hidup lagi. Ini buktinya beb…

"Atas Kamilah untuk mengumpulkannya," (75:17)


4. 3. Anta tulis “Orang Melayu yang mencuri ugama”.

Jawapan - Yenade tambi, lu ingat Islam ni untuk bangsa kita ajer ke! Tolonglah…


5. 4. Anta tulis “Cuba kita ada anak lepas tu anak kita orang benci..”

Jawapan – Kalau anak kita baik dan merendah diri, ramai orang sayang beb tapi kalau anak kita berlagak bukan setakat orang benci, mak bapak pun bengang beb!


6. 5. Anta tulis “ blab bla bla bla…..”

Jawapan – Beri ana satu bukti firman (satu jer bukan sepuluh) tentang kesemua ayat-ayat yang terakhir anta”


7. 6. Anta tulis “…kepada yang membenci boleh cari kerturunan lain selain dari kerturunan nabi muhammad SAW…”

Jawapan - Beb, janganlah angkuh sangat kerana anta dilahirkan sebagai SYED! Dalam dunia ini banyak perkara kita boleh pilih tetapi kita tidak boleh memilih “siapa kedua ibubapa kita”

Ana rasa kalau atok kita (Nabi Muhammad) baca tulisan anta, ana gerenti anta kena PELEMPANG dengan dia. Habis kuat pun dia cubit paha ana jer sebab kutuk anta. Ahakz..

Boleh ana tahu siapa walid anta dan jalur anta dari mana? (Alkohol, almari, aluminium. alfonso, alaluya atau alalalale...)

sila baca artikel seterus (klik)


Kiamat tahun 2280?
Seks Dalam Islam (Part 1) (Seks adalah emosi dan keperluan manusia tetapi bukan identiti agama)
Seks Dalam Islam (Part 2) (Seks adalah emosi dan keperluan manusia tetapi bukan identiti agama)
Seks Dalam Islam (Part 3) (Seks adalah emosi dan keperluan manusia tetapi bukan identiti agama)
Seks Dalam Islam (Part 4) (Seks adalah emosi dan keperluan manusia tetapi bukan identiti agama)
Syaitan Dari Golongan Jin Dan Manusia
Syaitan dibelenggu dan dirantai?
(Qareen) Teman yang dipercayai
Bunuh Cicak dengan Lembing
Makan..Makan..Makan..
Ahlul Bait VS Ahlul Quran
Ahlul Bait vs Ahlul Quran -Respon 3
Ahlul Bait vs Ahlul Quran -Respon 5
Quran dicatat di pelepah pohon tamar dan batu? Ye Ke Ni..
Jumlah Ayat Dalam Quran Sebanyak 6666 adalah Karut! Sila Kira Baik-Baik
'Amin' Islam, Kristian dan Yahudi
Siapa Yang Berpuasa?
Benarkah Jodoh, Maut, Rezeki ditangan tuhan?
Allah suka orang yang bersih
Sudahkah anda diuji pada tahun ini?
Kau dan Aku (Part 1)

2 comments:

onak_duri said...

slm uncle, saya minta maaf terlebih dahulu. tapi sebelum berbincang mengenai bagaimana kitab al-quran dikumpulkn, saya rasa ada baiknya uncle belajar dulu dengan ulama-ulama/pakar-pakar agama tentang hal tersebut.betapa susahnya shbt2 Nabi mengumpulkan al-Quran..tolg btulkan statement yg menyatakan ''al-Quran telah dikumpulkan dan disusun oleh Tuhan''..al-Quran mmg sudah wujud di luh mahfuz lagi..tetapi al-Quran dikumpulkan dan disusun pada zaman sahabat..uncle kna fhm ayat ini..adakah uncle sudah mempelajari ilmu mantiq?adakah ayat-ayat al-Quran yang diberikan di atas telah dirujuk dengan tafsir tabari,qutb dll..saya mohon jgn sewenang2nye keluarkan ayat al-Quran tanpa ditafsirkan..rujuk dulu dgn pakar2 agama..siapa uncle nk berbicara tntg al-Quran..adakah uncle sudah khatam al-Quran dan menghafaz 30 juzuk al-Quran? adakah uncle sudah mafhum sangat dgn pengertian isi kandungan al-Quran?? jgn cpt melatah sangat..brape lame uncle dh mendalami ilmu al-Quran ni? ustaz2 yg balik dari Mesir pun tidak berani mengeluarkan kenyataan2 yg bongkak seperti uncle..cubalah hafaz dahulu ayat al-Quran, tadabbur dan hayati makna isi kandungan al-Quran, barulah orang akan percaya dengan kenyataan uncle..kita umat akhir zaman...tolglah bertaubat uncle..jgn ngomong sebarg kenyataan yg boleh menggugat iman dan akidah seseorang muslim...mungkin uncle perlu melakukan pekerjaan yg lebih bermakna..tidak perlulah mengkaji perkara2 ghaib..cukuplah sekadar mempercayai perkara ghaib..mungkin banyak sangata kajian uncle tntg "HANTU' membuatkan akal dan fikiran uncle telah terpesong...berbaliklah kepada Allah dan Rasul...belajarla ilmu tafsir al-quran, ilmu hadis dgn ulama2...saya cabar klu uncle rasa kenyataan uncle terlalu benar, berdebatlah dengan yusof al-Qardawi..atau ulama kita ustaz haron din...kita masih kerdil uncle..ilmu tidak setinggi mana, jgn terlalu angkuh mengeluarkan kenyataan yg tiada sumber yg blh dipercayai..andai Nabi masih hidup tentu Baginda bersedih..saya tidak setuju dgn kenyataan uncle tntg "k'lu atok (Muhammad) masih hidup lagi.."..sebagai umat Muhammad, tolg hormat Nabi..ulama2 tak panggil Nabi dgn panggilan "ATOK"..tolg hormat Nabi..Baginda seorang maksum.nabi ulul azmi.istighfarlah..moga Allah ampunkan dosa uncle...bertaubatlah wahai saudaraku!!!

Andy said...

Salam.

Saya byk kali dgr bahawa Islam itu mudah tp saya pelik umat Islam ramai yg "menyusahkan" Islam itu sendiri.

Rasulullah pernah bersabda "Islam itu bermula dalam keadaan asing dan akan kembali menjadi asing, seperti permulaannya,maka berbahagialah orang yang asing". Adakah kita sudah merasakan bahawa Islam itu asing skrg? Kalo sudah, bagus tapi kalo belum masih jauh lg kita drpd Hari Qiamat yakni Hari Qiam atau Berdiri atau Tegak Islam!

Saya sendiri sudah merasakan Islam itu pelik. Sbb apa saya ckp mcm ni? Sbb org Islam skrg ramai yg mempertikaikan seseorg Islam lain yg dikatakan atau dituduh "Tidak Layak" utk menggunakan ayat-ayat AQ sbb dia bukan alim ulamak atau memandang individu itu dari luaran sahaja sedangkan Allah mengajarkan kita supaya jgn memandang luaran atau bersangka-sangka (10:36). Siapa kita nak mempersoalkan ilmu pengetahuan seseorg yg lain? Anda tahu taraf didikan individu yg anda katakan itu ke? Anda tau kisah "Christiaan Snouck Hurgronje" atau nama "Islam"nya "Haji Abdul Ghaffar" atau popular dgn nama "Kiyai Sheih Abdul Ghaffar"?

Sila baca:
http://en.wikipedia.org/wiki/Christiaan_Snouck_Hurgronje

Kenapa ini boleh terjadi? Ini terjadi bila org Islam itu sendiri TIDAK FAHAM apabila membaca "buku rujukan" dlm bentuk teori yg Allah dah turunkan kepada mereka yg telah disertakan dgn praktikalnya skali iaitu As Sunnah. Kalaulah Islam itu susah dan hanya org-org tertentu sahaja yg bole membaca dan mempraktikkan AQ, Allah tidak menyuruh kita berbalik kepada AQ & As Sunnah jika berselisihan pendapat (4:59). Dan fikirkanlah kenapa sebanyak 4 kali Allah pesan bahawa AQ ini adalah utk pelajaran sambil Dia bertanya "Ada x org yg ambil pelajaran?" sebanyak 4 kali dlm surah Al Qamar? Ni bila ada org lain nak ambil pelajaran dari AQ itu sendiri, beliau dimarahi, dicerca, dihina, dikutuk dan mcm-mcm lg. Satu jari anda menuding kpd beliau, 4 lg jari anda menuding kpd diri anda sendiri...

Manusia dikurniakan otak utk berfikir supaya kita bole berfikir dgn relevan bagaimana hendak mempraktikkan ayat-ayat AQ ini supaya ia mampu membina sesuatu yg mampu dipersembahkan kepadaNya. Dgn membainatkan ayat-ayat Allah td baru la Allah membezakan yg mana satu manusia dan yg mana satu binatang ternak (7:179). Jgn jadi mcm binatang ternak atau binatang peliharaan contohnye burung kakak tua yg hanya mampu menyebut balik segala ayat-ayat yg diajarkan tetapi tidak tahu nak membuktikan ayat-ayat itu supaya ia mampu membezakan diantara yg hak dan yg batil (2:185)

Kesimpulannya saudara, x kira siapa yg ambil pelajaran daripada AQ itu jgn lah saudara berkata sedemikian, tak baik. Kita sendiri masih banyak kekurangan dan kesilapan yg perlu diperbetulkan. Jgn pandang siapa Uncle, jgn pandang luaran dia, tapi makan dan kunyah sharing yg disampaikan oleh beliau dgn fikiran yg waras dan tidak jummud. Kenapa saya berkata begitu, sbb ada pelajaran bagi umat-umat yg memikirkan...