Kenali mereka

Sunday, April 11, 2010

Seks Dalam Islam (Part 3) (Seks adalah emosi dan keperluan manusia tetapi bukan identiti agama)

Seks Dalam Islam (Part 3)
(Seks adalah emosi dan keperluan manusia tetapi bukan identiti agama)

Meliwat Isteri

Sekitar jam 10 malam pada pertengahan bulan disember 2009 ketika sessi rehat semasa menjalani penggambaran telemovie seram, di Janda Baik saya bersama rakan-rakan berbincang mengenai seks. Salah seorang daripada mereka adalah seorang krew wanita berbangsa Sikh berusia 23 tahun. Apabila saya tanyakan tentang ‘anal sex’ beliau terus menjawab ‘Bondema!’

Beliau mengakui ‘anal sex’ begitu enak! Kami semua tergamam dengan pengakuannya. Malah mengatakan bahawa budaya mereka bangga melakukan ‘bondema’. Pertama kali beliau melakukan bondema pada usia 17 tahun.

Ada lagi satu peristiwa yang berlaku pada pertengahan bulan februari 2010 sekitar 2.30 pagi di Janda Baik ketika saya bersama seorang rakan wanita dari Australia berusia 40 tahun, seorang gadis Melayu 22 tahun, seorang lelaki berbangsa Cina berusia 31 tahun dan seorang lelaki Melayu 37 tahun.

Apa yang membuat saya terkejut dan ketawa besar dalam sessi wawancara tersebut adalah apabila gadis Melayu tersebut mengakui beliau sangat suka dengan ‘ anal sex’! Manakala wanita Australia juga menyarankan pada kami (lelaki) bertiga harus merasai A-sport(http://www.talksexwithsue.com/Aspot.html) di bahagian anus menggunakan jari isteri.

Saya bertambah terkejut apabila penjelasan wanita itu di sokong oleh lelaki Melayu tadi kerana beliau mengakui apabila ‘jari wanita’ yang memasuki anusnya membuatkannya seperti melayang ke udara! Saya bersama lelaki berbangsa Cina tadi berpandangan sesama sendiri sambil menggelengkan tanda tidak setuju dengan amalan tersebut! Minah saleh tersebut berkata, “Anda mesti cuba untuk melakukannya”. Lelaki Cina tersebut berkeras berkata “No way!” Dengan nada memperli minah saleh tu berkata “ Anda berdua berfikiran kuno!” Saya terus berkata sambil nada berseloroh, “Perawan anus kami akan terus dipertahankan sampai bila-bila”

Sekitar jam 3.30 pagi kami semua bersurai. Saya terus masuk bilik termenung memikirkan tentang perkara ini. Kajian saya mengenai seks akan dikumpulkan sebanyak mungkin untuk program ‘seksologi’ musim kedua di hypp.tv dan penggambaran di jangka bermula bulan Jun 2010 nanti. Dengan izin Allah.

Tetiba saya teringat kata-kata adek saya yang pernah menuntut di Jordan, “Bang, di Jordan awek-awek belasan tahun yang ada couple mengizinkan pasangannya melakukan bondema kerana perawan mereka hanya untuk suami sahaja.

Syiah mengizinkan liwat isteri?

Saya juga pernah bertanya pada rakan-rakan yang bermazhab syiah pada tahun 1996. Mereka menyatakan perkara ini dibolehkan asal isteri merelakannya. Setelah 14 tahun lamanya barulah terjumpa kebenaran kenyataan ini.

a) Narrated Abdullah bin Abi Ya'foor: I asked Abu Abdullah about approaching women through their anus, he said: “No Problem”. He then recited: “Your women are as tilth unto you, so approach your tilth when (or how) ye will." (2:223)

Tafseer al-Ayyashi”, vol.1, p.110, and “Bihar al-Anwar” by al-Majlisi, vol.23, p.98, and “al-Burhaan fee Tafseer al-Qur'an” by Shaikh Hashim Al Bahrani (renowned 18th Century Shi'a cleric), vol.1, p.219, and “Wasā'il al-Shīa” by al-Hur al-Amily, vol.3, chapter 73: An-Nikaah wa Aadabuh

b) al-Hussain bin Ali bin Yaqteen said: I asked Abul-Hassan about the permissibility for the man to have anal sex with women, he said: “It was made halal (permissible) in the Book of Allah, when (Prophet) Lot said: Here are my daughters, they are purer for you (11:78), and he knew it was not the vagina they were after.

Tafseer al-Ayyashi,” p.157 , and “Bihar al-Anwar” by al-Majlisi, vol.21, p.98, and “Tafseer al-Burhaan” by Shaikh Hashim Al Bahrani, vol.2, p.230

c) Ali bin al-Hakam said: I heard Safwaan bin Yahya saying: I said to (Imam) al-Rida: “A man among your followers requested me to ask you about a matter, which he feared and was embarrassed to ask you (directly).” He said: “What is it?” I said: “For the man to use the woman's anus.” He said: “He may.” I said: “Do you personally do that?” He said: “We do not do that

Kitab al-Kafi fil Furoo'”: Book of Nikaah: Chapter: Women's anuses, vol.5, p.540, No.2

Hudud Islam Malaysia!

Sedang saya mencari info tentang isu ini tetiba terjumpa artikel ini. Saya berharap agar sahabat-sahabat dapat merungkai persoalan disini.

Perkara 16 Enakmen Kanun Jenayah Syariah ( II ) 1993 yang menjelaskan : “ Liwat ialah sesuatu yang merupakan persetubuhan di antara lelaki dengan seorang lelaki yang lain atau di antara seorang lelaki dengan seorang perempuan selain isterinya yang dilakukan di luar tabii atau melalui dubur.”

Alamak beb, biar betul enakmen ni! Kalau dah perbaiki atau ada enakmen lain sebagai tampalan kira oklah tapi kalau tak ada, masak beb..Mungkin saya dah ketinggalan zaman tapi ada beberapa persoalan tentang perkara ini,

a) Kenapa perlu letak ayat “selain isteri”. Kalau isteri suka macamana? (masalah hukum kita sediakan nanti)

b) Kenapa tak tulis ayat "termasuk isteri". Mungkin sebagai manusia penggubal ini terlepas pandang kot atau ada isteri dia pun suka kot..keh keh

c) Kalau benar ada larangan meliwat isteri dalam hadis atau Quran, kenapa tak buat enakmen dengan lengkap.

d) Adakah suami yang meliwat isteri yang rela tidak dimasukkan dalam hukum hudud? (Cara merancang keluarga paling efisyen & menjimatkan? He he)

e) Ada tak dalam sejarah Islam hukuman meliwat isteri diletakkan dibawah Ta’zir?

f) Ada tak nas naqli mengkategorikan bawa meliwat isteri ini boleh dihukum menggunakan hukum Ta'zir, dan tidak dihukum dibawah hudud?

g) Kenapa Hudud Islam berbeza di Kelantan, Arab Saudi dan Iran?

Kita lupakan dulu tentang perkara ini. Saya terjumpa kenyataan dari 4 Mazhab yang popular dan evergreen.

Syiah vs Sunnah

Mazhab Hanafi

Berkata Al-Jassas

Dengan ini, jelas bahawa tempat yang disuruh ialah tempat mencangkul, iaitu pada tempat yang boleh melahirkan zuriat. Maka Ia terhad ke atasnya tanpa yang lain.

AI-Jassas Abu Bakr, (t.t.), 'Ahkiim al-Qur 'iin, Jil I, Makkah al-Mukarramah: Maktabah al- Tijariyyah, h. 482.

Mazhab Maliki

Berkata al-Dirdir

Boleh mendatangi wanita selain dubur.

Ahmad al-Dirdir, (t.t.), 'Aqrab al- Masiilik Li Mazhab al-Imiim Malik, Khartoum: Dar al- Sudaniyyah Iial-Kutub, h.71.

Mazhab Syafie

Berkata Imam al-Nawawi

Haram mendatangi wanita pada duburnya.

AI- Imam Zakaria Ibn Syaraf al-Nawawl, (t.t.), al-Majmii ' Syar~ al- Muhazzab, Juz 18, Jeddah: Maktabah al- Irsyad, h.l02.

Mazhab Hambali

Berkata Ibnu Qudamah

Maksudnya: Adapun menyetubuhi wanita pada dubur bukan persetubuhan yang betul pada tempatnya.

Ibnu Qudamah Abu Muhammad Abdullah, (t.t.), al- Mughnl wa al-Syarf; al- Kablr, Juz 7, Dar al-Kitab ai-ArabI, h.537.

Berkata Ibn Taimiyyah

Maksudnya: Mendatangi isteri pada duburnya adalah haram berdasarkan al-Quran dan al Hadith, begitu juga pandangan seluruh para ulama' Islam yang terdiri daripada sahabat dan tabiin, dan lain-lain daripada mereka.

Ibnu Taymiyyah, (t.t.), Majmtt' al- Fatiiwa, Ji123, Rabat: Maktabah al-Maaruf, h. 267.

Banyak juga kenyataan isu ini di internet. Berlambak beb! Ramai juga suami yang di luar sana yang teringin dan selalu pun mengamalkan nak ‘bondema’ dengan isteri tapi pandai coverline..keh keh.

Di sini disertakan beberapa kenyataan yang boleh didapati dengan mudah di internet.

"Terkutuklah ia yang berhubungan seks dengan isterinya di anusnya." (HR Abu Dawud dan Imam Ahmad [bin Hanbal], dan ditubuhkan sebagai otentik dalam Shahih al-Jami '5 .889.)

Dari Ibnu Abbas Radhiyallahu 'anhuma berkata bahwa Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda.
"Ertinya : Allah tidak mau melihat kepada laki-laki yang menyetubuhi laki-laki atau menyetubuhi wanita pada duburnya" (HR Tirmidzi : 1166, Nasa'i : 1456 dan Ibnu Hibban : 1456 dalam Shahihnya)

Menurut Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w telah bersabda: "Sesiapa yang mendatangi wanita atau isteri melalui dubur (liwat) atau menemui tukang tilik lalu membenarkan apa yang dikatakannya, sesungguhnya dia telah kafir (tidak mengimani) risalah yang telah diturunkan kepada Muhammad s.a.w." – Hadis riwayat al-Darimi

Apabila seorang dari kamu melepaskan angin (terkentut) maka hendaklah berwuduk dan jangan mendatangi wanita pada dubur. Maka sesungguhnya Allah S. W T tidak malu dengan perkara sebenarnya. Hadith Riwayat al-Tirmidh!, Jam)' ai-Sa) al-Tinnidh. dengan syarah al-Mubarkafiir! al -Hafi? Abdul Rahman, 1995, Tuhfatul 'Ahwadhl, juzA, Beirut: m.r al- Fikri, h.257.

Allah S. W T tidak menilik kepada lelaki yang mendatangi lelah atau perempuan pada dubur.

Hadith Riwayat al-TinnidhT, Ibid.

Sesiapa yang mendatangi para wanita pada dubur mereka, maka jadilah seorang itu kafir. Hadith Riwayat al-Tabrani, al -Hafi? Nur al-dTn Ali b. Abi Bakr al-Haithaml, 1994, Majma' al-Zawiiz'd wa Mamba' al-Fawii'id, Kitiib al-Nikah, Bab fi man watl'Imraa 'h fi Duburiha, bil hadith : 7596, juzA, Beirut: Dar al-Fikri, P.549

Ia adalah liwat kecil iaitu lelaki yang mendatangi isterinya pada dubur.

Hadith riwayat al-Tabran!, Ibid.

Apa kata Pakar

Anal dari sudut kesihatan

(http://sexualhealth.healthcommunities.com/analhealth/index.shtml) penting!


Bahaya Seks Anal

(http://www.soc.ucsb.edu/sexinfo/question/what-are-the-dangers-of-anal-sex)

Seks Anal

http://www.soc.ucsb.edu/sexinfo/article/anal-intercourse

Buatlah keputusan sebaik-baiknya samada anda akan meninggalkan ketagihan meliwat isteri atau terus melakukannya itulah adalah hak anda sendiri. Sendili punya kubur sendili jaga looor..Wa punya bini manyak suka, lu olang apa sibuk! Wa kasi cuci belsih-belsih maa..

Quran

Perempuan-perempuan kamu adalah tanaman bagi kamu; maka datangilah tanaman kamu seperti yang kamu mengkehendaki, dan dahulukanlah untuk diri kamu; dan takutilah Allah, dan ketahuilah bahawa kamu akan menemui-Nya. Berilah kamu berita gembira kepada orang-orang mukmin. (2:223)

Pada pemikiran saya, Allah membandingkan kemaluan wanita seumpama tanaman manakala air mani umpama benih. Kalau nak zuriat, masuk kat depanlah beb…

Sebelum saya mengakhiri coretan ini bersama-samalah kita renungkan ayat ini sedalam-dalamnya.

Dan daripada ayat-ayat-Nya ialah bahawa Dia menciptakan untuk kamu, daripada diri-diri kamu sendiri, teman-teman hidup, supaya kamu berehat pada mereka, dan Dia mengadakan antara kamu, cinta dan pengasihan. Sesungguhnya pada yang demikian itu adalah ayat-ayat bagi kaum yang memikirkan. (30:21)

(Kalau sekiranya ditakdirkan saya berkahwin semula, saya akan cuba praktikkan sebaik mungkin seperti saranan ayat ini. Seksa beb hidup menduda ni! Simpang malaikat double four dapat 'pader & mader inlaw' yang mata duitan)

Allah yang disanjung!

Uncleseekers

Sila lawat sesawang http://www.e-bacaan.com/emaile55.htm

Kiamat tahun 2280?
Seks Dalam Islam (Part 1) (Seks adalah emosi dan keperluan manusia tetapi bukan identiti agama)
Seks Dalam Islam (Part 2) (Seks adalah emosi dan keperluan manusia tetapi bukan identiti agama)
Seks Dalam Islam (Part 3) (Seks adalah emosi dan keperluan manusia tetapi bukan identiti agama)
Seks Dalam Islam (Part 4) (Seks adalah emosi dan keperluan manusia tetapi bukan identiti agama)
Syaitan Dari Golongan Jin Dan Manusia
Syaitan dibelenggu dan dirantai?
(Qareen) Teman yang dipercayai
Bunuh Cicak dengan Lembing
Makan..Makan..Makan..
Ahlul Bait VS Ahlul Quran
Ahlul Bait vs Ahlul Quran -Respon 3
Ahlul Bait vs Ahlul Quran -Respon 5
Quran dicatat di pelepah pohon tamar dan batu? Ye Ke Ni..
Jumlah Ayat Dalam Quran Sebanyak 6666 adalah Karut! Sila Kira Baik-Baik
'Amin' Islam, Kristian dan Yahudi
Siapa Yang Berpuasa?
Benarkah Jodoh, Maut, Rezeki ditangan tuhan?
Allah suka orang yang bersih
Sudahkah anda diuji pada tahun ini?
Kau dan Aku (Part 1)

No comments: