Kenali mereka

Monday, March 12, 2012

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 7)

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 7)

“Time shall unfold what plighted cunning hides, Who covert faults at last with shame derides” William Shakespear

Roni (kiri), aku dan Ciinx mencadangkan 'benda' yang kami pegang dihadiahkan pada Bai tu supaya dia menutup mulut. Dont worry Bai, 'benda' tu masih bersih lagi sebab baru 3 hari lepas kami ke Tesco Ampang. 'Stay free' ahakz.

Ciinx adalah pengasas kumpulan Entiti dan kumpulan pengkaji paranormal yang pertama di Malaysia (rakaman makhluk paranormal 'pontianak' didalam pejabat dan asrama tinggal yang berjaya beliau rakam seperti video dibawah).



Beliau juga sedang mencari penyanyi baru lelaki atau perempuan yang berbakat dalam nyanyian untuk rakaman lagu-lagu ciptaannya. Lagu dia shedap bangat.


Helo bai,
Saya punya bapak ada cakap, masa lu buat statement kat Youtube lu amik berapa 'pack'? Dia juga pesan amik yang mahal dan jangan angkat 'lalantani'.

Bai, kalau tak puas hati dengan aku, ada 4 cara

1. Suruh orang pukul aku. Kalau setakat dua tiga orang lu upah, aku rasa kecik punya hal, tapi kalau lu hantar satu lori, gajah pun boleh mati.
2. Lu kan peguam, apalagi...samanlah!
3. Kalau lu percaya kat bomoh, cari yang paling power dalam dunia ini pastu suruh dia orang mandremkan aku. He...he... Jangan haraplah boleh tembus bai! Aku cabar kalau kau tak percaya.
4. atau yang terakhir sekali, ciumlah ketiak aku dulu, pastu baru boleh 'slowtalk'.

Aku paling lemah kalau orang cakap baik-baik dengan aku tapi kalau main kasar jangan haraplah bai!

Bai, ketiak saya tidak hitam dan saya rajin mencukur bulunya serta memakai deodorant. Pasti bai akan teringat-ingat...


Part 62 - Johor military (JMF) relevan atau tidak?
Part 63 - Rakyat johor anjing?
Part 64 - 
Part 65 - 
Part 66 - Kesimpulan - Tutup kedai

39 comments:

arif anak lateef said...

mak aiii bulu ke penyapu...hahahah..uncle punye bulu ketiak cam ni ekk???terbaikkkk....bai ni kalo cium kompon kecut sinus kat idong..hakkk...

Uncleseekers said...

arif anak lateef,
pi tido lah weii..besok nak cat bilik air plak!

arif anak lateef said...

xpa....roni akan sentiasa sedia membantu..hakkkkk

ciinx said...

astaga keluar dah gambar iklan stayfree ni

zelmey said...

Cabaran yang akan menjawab sama ada itu bai ada kotek atau kotex?

Hehe ... tErbaek and power

Anonymous said...

haahahaha....kesian si bai tu tpi bgus jugak baru dia beringat jgn sesuka hati main ckp jer....hahahahahaha...GELAK BESAR!!!

three star said...

Kalau stayfree tu x cukup nak tutup mulut bai tu.. Blh pakai pampers anak saya ... Wakakakaka

Anonymous said...

Aku nak kesian dan simpati dgn nasib si Kamal ni pun kesian jugak tapi bila aku tengok lah perangai dia masa dia "up" berdampingan dgn Sultan dan kerabat dia ni nampak eksyen sunggoh kata orang Johor "timing" habis..pada hal dia tahu aku siapa ..masa tu tengok orang lain pun eksyen habis..hidung tinggi
Kelibat dia ni buat orang lain yg keliling "mafia"Johor tu semua jealous..yang dia ni pun tak tahu nak bawak diri
On the other hand bila aku dengar kerakusan siapa dia kata pembesar..yg dudok kat blue roof tu lah..aku ingat Si Kamal ni ada cakap betul jugak..PDRM , Menteri tolong lah dia..aku rasa kita kena protect dia..ni negara nak jadi negara apa kalau ada mafia yg boleh ugut orang berleluasa..
PDRM jgn act dibawah telunjuk rumah atap biru..tolong protect si Kamal ni..
Hopefully dia lepas ni jadi more down to earth

Anonymous said...

http://malaysia-today.net/mtcolumns/letterssurat/47980-saya-mahu-pulang

Anonymous said...

Saya ingin menyatakan bahawa saya ingin pulang ke Malaysia untuk memberi keterangan dan membuat lapuran polis tetapi ugutan bunuh yang telah saya terima telah membuatkan saya tiada pilihan lain selain menyelamatkan diri saya dan keluarga saya. Jika tidak kerana ugutan bunuh, saya sudah lama pulang.

Kamal Hisham Jaafar

Saya membuat kenyataan ini sebagai respon saya kepada sidang media yang dibuat oleh Dato Baljit Singh Sidhu pada 7hb Mac 2012 dan Lapuran Polis dibuat oleh Datuk Abdul Rahim (Setiausaha Jumaah diRaja Johor) seperti yang dipaparkan di Berita Harian pada 9hb Mac 2012.

Dato Baljit menuduh saya membuat tuduhan palsu berkaitan ugutan bunuh yang telah saya terima. Beliau berkata tuduhan saya adalah tidak berasas. Dato Baljit juga menyebut tiada kenyataan ugutan bunuh di buat dalam sidang media yang disampaikan oleh peguam saya sebelum ini. Sebenarnya Datuk Jaharbeedeen yang berucap dalam sidang media saya pada 31 Januari, 2012 ada mengatakan saya tidak pulang kerana “there was a small problem, a background, certain complex background which cannot be disclosed at the moment which gives real fear for my liberty and safety.” Saya meminta peguam saya dan rakan kongsi saya tidak membuat pendedahan umum kerana saya masih menghormati pihak yang saya maksudkan itu.

Saya menerima ugutan bunuh pertama dalam pada September 2011 yang telah saya rekodkan. Selain itu, saya telah menerima beberapa ugutan bunuh yang lain yang saya ketahui dari sumber-sumber yang saya percayai tetapi tidak dapat saya dedahkan demi menjaga keselamatan sumber-sumber saya. Saya bersedia berkongsi maklumat ini dengan Polis DiRaja Malaysia untuk membantu siasatan.

Saya telah menulis surat kepada Polis DiRaja Malaysia mengenai ugutan bunuh yang telah saya terima dan membuat permohonan agar semua kes berkaitan saya dikendalikan oleh Ibu Pejabat Polis, Bukit Aman.

Tuduhan Datuk Baljit bahawa saya lari keluar Negara sebaik sahaja lapuran polis terhadap saya dibuat sama sekali tidak benar kerana saya telah terlebih dahulu keluar ke negara jiran atas urusan perniagaan pada minggu ketiga bulan Mac sebelum saya ke Dubai juga kerana atas urusan perniagaan. Dalam pengetahuan saya, semasa saya keluar negara, tiada sebarang lapuran polis dibuat terhadap saya. Tuduhan Datuk Baljit itu yang sebenarnya palsu dan tidak berasas. Saya memandang serius tuduhan Datuk Baljit yang mahu merosakkan kredibiliti saya. Saya dan pasukan peguam saya sedang meneliti kemungkinan mengambil tindakan terhadap tuduhan itu.

Saya ingin menyatakan bahawa saya ingin pulang ke Malaysia untuk memberi keterangan dan membuat lapuran polis tetapi ugutan bunuh yang telah saya terima telah membuatkan saya tiada pilihan lain selain menyelamatkan diri saya dan keluarga saya. Jika tidak kerana ugutan bunuh, saya sudah lama pulang.

Saya berharap pihak Kerajaan dan Ibu Pejabat Polis Bukit Aman akan memberi perhatian serius kepada kenyataan saya ini. Saya ingin pulang dengan segera untuk memberi keterangan dan untuk membersihkan nama saya kerana telah terlalu banyak tuduhan palsu dan tomahan telah dibuat kepada saya.

Saya percaya Perdana Menteri Malaysia, Menteri Dalam Negeri, Ketua Polis Negara dan Pengurusan Tertinggi PDRM merupakan individu yang professional dan saya merayu mereka membantu saya dan keluarga pulang ke Malaysia dalam keadaan selamat untuk bekerjasama dengan Ibu Pejabat Polis DiRaja Malaysia, Bukit Aman atau membenarkan saya membuat lapuran polis dan memberi keterangan dimana-mana Pejabat Kedutaan atau Konsular Malaysia di luar Negara.

Saya ingin pulang dan bukan melarikan diri.

Kerajaan Rakyat said...

Kajian Setengah normal mendapati:

1- Lelaki yang mencium pad wanita akan membantu meningkatkan kekuatan syahwatnya.

2- Perempuan yang mencium ketiak lelaki akan menambahkuatkan fungsi farajnya.

~ Selamat mencuba...

Anonymous said...

AnonymousMar 13, 2012 02:06 AMLoyar ni, bukan shj berhajat nak jadi mcm raja...apa yang SI ada kalau boleh dia ada...plet No. 1, dia ada beberapa dulu, `Batman' (pembantu tuanku) dia pon ada, malah keluar tandas je, pembantunya sediakan tuala lap tangan yang tersedir atas dulang...pernah sekali pembantunya cerita, beliau diarahkan cari roti canai pukul 3 pagi.."mana aku nak cari roti canai di BAKRI waktu ni'' rungut pembantunya...SI dan TMJ, ada logo...dia pon ada logo `KHJ'..sebijik mcm logo TMJ..Orang ramai sambut SI bersalaman sambil cium tangan...Balaci-balaci di fisheye salam loyar ni pon cium tangan...ish ish dah macam Raja pulak aku tengok..Hermmmm, byk lagi pembantunya cerita pasal si fisheye ni, ...nantilah aku ceritakan Part 2 pada lain hari k..sabor ye fisheye..ReplyRepliesAnonymousMar 13, 2012 11:19 PMNikman ker nama pembantunya? Kesian kawan aku tu dibuat macam pencacai padahal sedara tu...Dari dulu aku ingat ramai yg sanjung fisheye, rupanya diaorang benci sgt/meluat dgn mata ikan ni. Dulu dia zalim paksa semua staff Sloutern Add buat repotpolis palsu pasal sorang kerabat tu, sampai kerabat tu kena tahan polis, sedangkan aku dengar kerabat ni lah punya idea setup company iklan ni. Kerana taknak ada 2 bos dlm company, dia Fitnah dan paksa semua staff Fitnah org tu. ZALIMNYA kalaubetul crrita kwn aku niAnonymousMar 13, 2012 11:58 PMNorNikman tu, kesian beb, macam pencacai dibuatnya padahal sedara, gosok baju lah kilat kasut lah dan macam2 lagiAnonymousMar 14, 2012 12:57 AMDia jadi mcm pekerja istana, so betul la si kamal ni lagak macan raja erk? Letterhead surat persenalnya ramai cakap ada logo KHJ macam logo TMJ?Wahhh... tinggi cita2 dia, aku ingat dia join Pe ,muda UMNO JB sbb nak jadi MB Johor,, sebab katanya mesti SI bole sokong, gupernya nak jadi Raja?

Pooja said...

En NONMOUS yang kau jeles KHJ ada letter head sendiri kenapa? Kau nak letter head sendiri buatlah..kau nak taruk berlian ke ataupun kau print gambar kau.Kalau kau nak glamer sangat masuk you tube macam Baljit.Baljit pong dah femes sejak masuk you tube ni.
Siapalah staf southern ads yang kena paksa tu.. setahu aku tak ada punng.. Kau ni banyak sangat dengar cerita dongeng, hidup dalam khayalan je kau ni.
Nornikman ni takut bini, nak pergi kerja outstation pun nak bawak bini, kalau tak kasi pergi bini datang serang ofis. Siankann..

Anonymous said...

Ohhhh betul la ko ada logo Kamal? WAHHH hebat ko... Setau aku di johor ada logo sendiri cuma sultan, tmj, tbj...even menteri besar pon takde logo. Inilah dia Rakyat Berjiwa Raja. kereta plet no.1, 'istana' dan duit ko da ada, cuma askar ko tak der. Patut la kete sultan ada ascot ko pon ada, rakyat salam cium tangan sultan pon ko suruh balaci2 ko cium tangan ko erk?

Pooja said...

Terima kasih kau kata Kamal hebat. Lepas ni jangan dengar cerita dongeng lagi. Keluarlah dari alam fantasi dan alam hasad dengki kau. Semoga Allah memberi hidayah pada kau.

Anonymous said...

Kalau kita tuduh cerita org, cerita dongeng, janganlah paksa pulak org percaya cerita Raja Lawak ko fisheye.."Pembunuh Upahan Tu Dah Letak Pistol Belakang Aku, Nasib Baik Kawan Ku Menjerit, Lalu Ku Berlari" maka terselamat lah aku" kata loyar ni kpd loyarnya yg juga ditipu bulat-bulat.. Aku agak pembunuh upahan tu pakai pistol air lah..hebat juga pistil da letak belakang kepala boleh x kena tembak!!, betul ar piatol air...

Anonymous said...

Bagus la SI sendiri gi tangkap, geram aku tengok dia memfitnah utk tutup kesalahan dia...apa lagi Intetpol tunggu2? Lepas dia gi mekah? Putar alam ni tengah pikir apa lagi alasan nak bagi utk balik Malaysia... Aagaknya lepas ni alasan balik selepas nenek dia beranak pulak
Reply 353# black_diamond
Kata nya kamal ada simpan prempuan bernama Natsal di dubai dia ni orang yahudi. Sampai bini dia pun dibodoh kan interpol dah semakin dekat cekup mata ikan ni.

Reply black_diamond
Kata nya kamal ada simpan prempuan bernama Natsal di dubai dia ni ora ...
putrakhir Post at 17-3-2012 14:38

Dia ni mengata org lebih, tapi Perempuan pon masih x tinggal? Waaaa simpan perempuan Yahudi? Nama Natsal? Dulu kat soutern add dia simpan PA dia, kalau dia cuti PA tu pon cuti...bini dia dpt tau, nasib baik kontol fisheye x kena tembak oleh bininya..hahaha nasib pistol x makan tuan

Dia ni mengata org lebih, tapi Perempuan pon masih x tinggal? Waaaa simpan perempuan Yah ...
black_diamond Post at 18-3-2012 09:11

Julia kerja Amanah Raya pun dia sebat negeri melaka ada hang tuah jahor hang sebat kakakakakakaka Tuan Ali polis pun makan suap dari kamal dari D7 cuba tanya mana ali sekarang.? Dan Ali ni pulak dah kena kantoi dgn bini wah bini dua pun tak cukup nak simpan gadis kerja di Johor FA and baru semalam kena buang oleh TMJ. rupa nya ada kaitan dgn buki pasal bola tak caya pi cek. Dgr cita Tuan Ali ni dah kena halau keluar Johor jugak semalam oleh SI kakakakakaka.

Reply 358# ZabedAmin
Memang scary mata ikan ni nak sangat fitnah Tuanku dia lupa diri dia siapa, GOD IS GREAT dia dah lupa tuhan i takut dia curi pintu kaabah nanti kak beb. Dan kamal ni bangsa baling batu sembunyi tangan now nak jadi agnet T Zanariah dua2 ni memang bodoh patut buat baik pada SI bukan nak hentam dari belakang dia masok salah kelab bodoh punya orang. Sekarang johor dah ada raja baru terima saja lah bukan kita bertahta buat selama nya dan kamal pikir dia boleh hasut rakyat johor supaya benci pada tuanku di situ lah dia orang ni salah angkuh sangat tamak duit harta. Tobat lah kamal and,,,,,,,,

Anonymous said...

Bed - baik kau pergi tidur lagi baik. Semoga kau mendapat hidayah - Amin.

laksamana said...

anonymous (March 14, 2012 1:07 AM) gua sokong lu bro....betul apa lu ckp pasal si Kamal, dia ni mmg suka aniaya org....sedara sendiri pun dia buat bangsat..jgn kata sedara...ipar duai pun dia buat benda yg sama...memula tak percaya la jugakkan hal hal dan isu2 mcm ni...tp kalau dah keluar dr darah daging dia sendiri takkan lah tipu..ada bukti lagi....
bukan takat dia ZALIMI kerabat tu dlm nak merampas kuasa dlm southern ads tu dia paksa staff2 spaya buat laporan palsu kepada kerabat tu..mmg betul cite ni bro....bgs lu buat statement ni....biar dia igt skit.

Saudara Nikman, kami simpati dgn saudara...skrg ni pembalasan pada si Kamal a.k.a fisheye ni. kalau dia boleh buat bangsat dgn sedara mara sendiri ni apatah lagi org luar...

psl no plate kete...No.1? segala no la dia ada....kalau Raja/TMj ada kete kabal dia pun takkan ketinggalan...punya la giler kuasa...cuba kau tanya sikit kete JLV1- Mazda 9, mana skrg nih? beli tender no.1 tu kata Kamal yg kaya ni RM95k ajer???? ajer si Kamal ni ckp..padahal kau rasuah kau curi ....subhanallah.... korang jgn memain dgn Kamal and anak2 Japar ni..kete masing2 mcm no plate kete Raja/TMJ kalah Agong esok....

kepada si Pooja:
letter head kamal sendiri? tu la kau ni tak belajar habis, tak baca ker akhbar dan tak ikuti ke kes ni psl letter head punya isu, kalau bodoh tak payah capur. ni bkn soal jeles ke apa...kalau nak letter head, head bapak kau pun aku bleh pakai....tp ini pakai letter head istana...tgk la betapa besarnya si Kamal ni punya kuasa siap boleh pakai letter head istana..terer...terer sungguh terer...apa la kau nak citer ni Pooja? taktahu duk diam...
and lagi satu, yg kau sakit hati sgt dgn Nikman tu kenapa? apa and siapa dia pada kau? kenapa kau nak jaga kain dalam dia dgn bini dia pun..kau jaga diri kau sudah la....tak payah nak sibukkan hal org...diri sendiri pun tah tak terjaga agaknya....kesian kau ni...

untungku disini said...

Memang kelakar bila dgr si Kamal ni buat youtube minta simpati ..tahu "takut" ye Kamal? kau tak pernah pk takut ke sblm kau aniaya org2 di JB ni dulu?
kau berlagak mcm Sultan..walhal hanya seorg lawyer saja...tp kau aniaya org ngalahkan kau tu Raja...kau berlagak tak igt dunia tak igt asal usul kau tu dulu siapa..

kau buat rayuan di youtube untuk apa? meleleh air mata utk apa? lakonan semata-mata? blk la Kamal ..kalau benar tak perlu lari...
Kau aniaya otg semata0mata utk kesenangan kau skrg kau kene igt ni BALASAN....

kau citer psl pembunuh upahan la apa la....citer kau ni karut la Kamal...hentikan la idea bodoh kau ni...pk la something yg lebih drastik lagi..kesian kau ni Kamal. dah takde modal lagi ker?

Pooja: kau nak citer psl org kene pantau bini? kau tahu kan yg si Kamal ni pun havoc psl isu simpan pompuan, betul tu Anonymous ...psl PA dia tu, sama2 pergi bercuti, bila bini Kamal tau, nasib "anu" dia sempat simpan....LARI la apalagi....perlu ke kami nak mention nama PA dia tu..? nak cover pun agak-agakla cik Pooja oiii..jgn jilat bontot Kamal je....
citer ni adalah benar dan benar semata-mata.....

damai said...

Kesian Nikman dan isterinya...maaf la Nikman, org seperti Kamal dah adik beradik dia ni mmg dah takde modal..kalau dah darah daging boleh dibuat seperti sampah, apatah lg org disekeliling nih...

Pooja : Nikman bwk bini pergi outstation sbb sayangkan bini....kenapa? kau kene tinggal dek laki ker? kesian....ni kes cemburu la ye nih? Kau tanya Kamal, Kamal pergi outstation dgn siapa? dgn PA dia kan? ooooo itu sblm bini Kamal tahu..lepas tu? Kamal kantoi..LARIiiiiiiiiiiiiii...

Kamal ni pakai kete plate2 yg fancy, Raja/TMJ pun tak mcm tu...fuh!!!!! giler besar kuasa Kamal yer.....? hebat....hebat...hebat la kalau dia boleh kon kan k'jaan dan Raja...astaga...

Mana JLV1?

Yang Benar said...

Kamal, dalam kita nak menegak kebenaran memang wujud FITNAH SAMPAH ni. Cukuplah ALLAH sebagai penolong. Jangan pedulikan dengan manusia yang jahat dan buta hati.
Semoga ALLAH mudahkan urusan dan beroleh kejayaan. KEBENARAN AKAN TERBUKTI.

Anonymous said...

saper yg xder modal skrng nie???dah takde isu nak kuarkan skrng kuar pulak isu kamal ad perempuan simpanan???stupid betul...weiii jangan jadi angin vvip tu lah bro...kami lebih kenal kamal dari kau...ko tu jeles sngat dgn kamal asal???bukti semua kamal ad dia tak penah takut nak lawan vvip tu but dia mahukan keselamatan untuk balik..vvip tu mafia johor so mcm maner die nak balik kalau tak ader keselamatan yg terjamin???sebelum cakap pikir dlu bro jgn main hembus jer!!!!stupid!!!!

Anonymous said...

Lawyer acting on behalf of Southern Ads Sdn. Bhd. Dato’ Baljit Singh Siddhu claimed that lawyer Kamal Hisham Ja’afar, who is a director and shareholder of the said company, left the country after Police reports were lodged against the latter on 31 March 2011. On 28 Feb, he called for a media conference alleging Kamal for “Criminal breach of trust, fraud and elements of cheating”.

Baljit said in that media conference, “Very funnylah. Report lodged and he ran away. From that onwards when reports were lodged, he was no longer around. (He disappeared) After the Police reports were lodged against him on 31 March. In April (2011), he’s in Dubaii”.



However, evidence shown here passport believed to be Kamal Hisham Ja’afar’s that he left the country on 25 March 2011 to enter Singapore. On the same passport page, clearly stamped the date he left Singapore.

Did the lawyer representing Southern Ads got his facts right?

laksamana said...

haih...merapu plak Anonymous-Anonymous nih?!!! org tanya psl JLV1 dan nombor2 plate kete yg lain..jwb la...jwb ikut soalan...nak jadi mcm Kamal jugak ker, lain org suh buat lain dia buat, lain di jwb.....hmmmmm...nmpk sgt korang ni takde jwpn yg benar....sbb semua benda tu benar..menipu sana sini..curi sana sini...
psl pompuan tu, haih tu tidak terkecuali..kalau kat JB pernah ada PA dibuatnya scandal..apatah lagi skrg ni..

Yang Benar: kau kata FITNAH SAMPAH...mng la..mmh si Kamal yg sedang buat FITNAH SAMPAH...sama mcm korang ni SAMPAH negeri Johor..
kebenaran apa oiiiii..si Kamal anak Japar dah lari...lu citer apa?

yg nak ckp org stupid tu pun, kesian la kau ni...takde modal dah yer? STUPID jek kau pandai ckp...kesian...

Anonymous said...

Laksamana : napa yang ko sibuk sangat dengan no plate tu??no plate tu mnyusahkan hidup ko ker??@ ko x sempat nak amik tu yang ko tanyakn sgt..len kali kalu nk no tu amik la awal2..ko dh wat crita pasal s/ads n no plate skng ko war crita pasal pompuan plak..pasni x tahu la crita pa plak ko nk wat..ko wat lah crita apa pun..x yah nk saiko la..org bleh menilai..skng nih xyah byk crita biar ja Allah Taala tnjukn kebenaran..KHJ kuatkn semangat dan percaya Allah Taala yang lebih berkuasa..

Anonymous said...

UNCLE SEEKER, STAYFREE YANG LEBIH TU BOLEH SUMBATKAN KAT MULUT PEMBODEK DAN MANUSIA SAMPAH YANG MAKAN HASIL HARAM DAN MULUT HARAM (LAKSAMANA , MELAYU TULEN,DAMAI DAN SESIAPA YANG SPESIS SAMA DENGAN MANUSIA SAMPAH)

laksamana said...

Anonymous :March 25, 2012 2:06 AM

kesian takde nama yer ko nih....napa aku sibuk? sbb kita kan tgh bercerita psl no-no plate kete? kenapa kau takut aku tanya? kau ada ker kete tu dgn kau? bukan itu ajer yg kami solkan skrg...byk lagi no-no plate kete Tuanku yg si Kamal ni amik dan pakai untuk diri dia. Bukan aku tak pernah nmpk kete JLV1 tu kat mana dan siapa yg pakai.....ada minah yg bwk kehulu kehilir, balaci dia la tuh......aku kalau nak amik no plate kete..aku beli..bukan CURI..wakakak

Anonymous said...

Laksamana yang sakit jiwa..
Kesiannya..

Anonymous said...

ko ada bukti kamal curi no plate kereta ker???kalau xder senyap jgn nak myalak tak tentu pasal...kalau curi tak kan minah tu berani bwk kehulu kehilir bro???pkir logik lah sikit...budak2 pon boleh pkir lah bende2 mcm nie...nak hentam org tapi tak cermin diri dulu.. harap2 lah ko taubat jgn asik nak fitnah org jer...

Anonymous said...

Hmmmm.....ai nak bukti jugak ker no no plate yg si kamal curi tu? Kalau aku ada bukti kau nak buat apa? Nak suruh si Kamal pulangkan balik ker? Ker nak si Kamal keluarkan waran tangkap? Kalau dah mencuri atau menyalahgunakan kuasa yg ada utk kepentingan diri tu sama la....minah yg 'jaga' baek kete tu dan kete kete yg lain tuberani bwk? Mmg la bro....kata barua Kamal kan...mesti lah berani bwk setakat kete no plate curi sedangkan Sultan dia pundia boleh maki dan hamun...nikan semua bangsa kurangajar..
Gmmm..tak payah lah nak sorok or cover cite no no plate yg si Kamal dah balun ni...semua org tau. Cuma tak kepoh sgt tp sbb dah si Kamal ni tamak sgt ambik kau...

So jwb la soalan skrg ni...mana kau dpt duit byk byk untuk dptkan no no plate kete yg 'GEMPAK' ngalahkan sultan tu Kamal? Kau curi kan? Ish ish ish

Anonymous said...

laksamana : ala hai bunyi pun dh mcm jeles..apsal ko tak puas hati sangat dengan no plate tu..ramai lagi kat luar sana yang guna pakai no 1..tak pulak orang kisah..tak paham aku napa la sangat ko nih asyik tak puas hati dengan no plate tu..lucu btol..apa yang ko dapat..

Anonymous said...

gua tak paham la napa asyik timbul pasal no plate2 yang bro kamal pakai..tu kan general..saper2 yang ada duit boleh beli per..apasal yang ko kisah sangat??oohhh ko tak duit ehh...hahaha..

Anonymous said...

dah menyampah aku dengar cerita pasal s/ads nih sapa yg setup..mcm pepatah kata lembu punya susu sapi dapat nama..semua orang johor dah tahu pasal cerita yang dah basi nih..susah payah bro kamal nih setup orang lain dapat nama..sudah-sudah la tu tak payah nk api-apikan lagi cerita yang dongeng nih..biar lah hal nih setel dengan baik..

Anonymous said...

Pelik!!pelik!!..aku pelik la napa la korang sibuk sangat dengan no plate tu..napa korang jeles ker..setahu aku banyak lagi kat luar sana tu yang pakai nmbor2 mcm tu..tak kan nmbor2 mcm tu kat luar sana pun curi jugak ker??fikir la sikit..Ish!!ish!!

Anonymous said...

Aku pun heran la..napa nk heret family orang dalam hal nih..pasal no plate pun nk kecoh2..cakap tak jeles tapi bunyi macam jeles..kalau betul tak jeles biar jer la..lagipun kalau betul la number tu number curi dah sah-sah JPJ tahan..tapi tak ada pulak aku tengok Orang yang di khabarkan bawak number plate tu mencerminkan salah yang bolehkan JPJ tahan atau pihak berkuasa..so hentikan lah statement2 yang boleh menyebabkan hal nih berpanjangan..

Anonymous said...

JLV 1 bukan ke mrcb punya...projek jln depan istana pasir pelangi tu. Atau mrcb kena pau sebijik kereta mazda sub tu????! Sebab ramai yg kena pau

Anonymous said...

saya rasa heran la apasal tak habis-habis cerita dengan plate no tu..plate no tu ganggu hidup korang ker??korang ada bukti ker utk kuatkan statement korang tu..setahu saya dua-dua belah pihak mendapat kata sepakat kot dengan doc yang lengkap..napa la tak habis-habis dengan cerita yang tak betul..sudah-sudah lah tu..pada tuan kamal tak yah kisahkan sangat pasal cerita-cerita yang tak betul macam nih..

yang benar said...

suka ati dia org la nk nk ckp pasal no plate bkn gangu ko pun klu ko xsuka xpayah la baca kan senang...