Kenali mereka

Friday, January 14, 2011

Api Misteri di Kelantan

Api Misteri di Kelantan

1. 30 Disember 2010 - Api misteri hantui keluarga Zainab – Utusan Online - (Klik)

2. 31 Disember 2010 - Api misteri semakin kerap berlaku - – Utusan Online - (Klik)

3. 01 Januari 2011 - Rumah diganggu api misteri terus jadi tumpuan - Kosmo (Klik)

4. 03 Januari 2011 - Mangsa api misteri terus diserang - Berita harian - (Klik)

5. 06 Januari 2011 - Rahsia api misteri terbongkar – Utusan Online (Klik)

6. 10 Januari 2011 - Lima sekeluarga diserang api misteri - kosmo - (Klik)

Sekitar jam 6.52 petang tadi ketika aku sedang menikmati juadah makanan bersama adek angkat aku yang hampir masuk 3 hari berkhatan dan bersama isterinya tetiba aku terima satu panggilan dari Abe Hanafi salah seorang anggota Team PSI yang menetap di Kelantan yang mana sekarang ini sudah pun menubuhkan satu kumpulan pengkaji paranormal yang bergelar Indiependent Paranormal Kelantan.

"Abang, sekarang saya berada dirumah yang sedang hangat diperkatakan umum tentang api misteri" Suaranya agak perlahan. Mungkin dia tidak mahu keluarga didalam rumah tersebut mendengar perbualan kami. Seperti biasa, dikalangan kami memang sudah faham sangat perangai Abe yang loghat kelantannya sangat pekat.

"Ada apa yang abang boleh bantu?" Aku bertanya sambil mengunyah nasi.

"Banyak yang terbakar dan ada bomba kat sini" Mungkin kerana darah mudanya yang bergelora membuatkan aku rasa geli hati kerana semangatnya yang berkobar-kobar untuk merungkai permasalahan api misteri ini.

"Macam biasalah Abe... Suruh dia hubungi abang sendiri kalau dia perlukan pertolongan" Anggota kami sentiasa berhubung sesama sendiri sejak 2004 sehinggalah sekarang samada bertanya khabar atau seiranya terdapat sebarang kesulitan.

"Ok Bang, Assalamualaikum"

"Salam Abe". Aku terus teringat tentang Max! Max adalah salah seorang anggota Team PSI yang menetap di Kajang. Orangnya rajin, berbudi bahasa, jiwang dan agak kelam kabut sikit (mungkin masih muda lagi kot!) Kalau tak silap aku Max pernah bertanya pada aku tentang perkara ini dalam facebook tapi ketika itu aku sibuk dengan peguam tentang saman Permaisuri Siti Aishah. Jadi aku abaikan saja.

Max, Adeek, Jamie dan Sis pernah mengikuti aku selesaikan masalah sebegini pada 19 April 2007 (bukti kajian 1) dan (bukti kajian 2) dalam masa tak sampai setengah jam. Banyak lagi masalah sebegini boleh diselesaikan, cuma aku perlukan 4 syarat saja.

1. Orang yang menghadapi masalah paranormal mesti hubungi aku sendiri atau wakil (Prinsip kami 'memberi pada yang meminta')

2. Jangan beri kami sebarang bentuk imbuhan seperti hadiah, duit atau apa saja(setakat segelas air dari tuan rumah kami tidak akan menolak)

3. Surat penghargaan selepas masalah diselesaikan untuk Team kami buat simpanan rekod. (Lebih 50 kes seluruh semenanjung aku dah bantu dengan izinNYA)

4. Tidak dibenarkan buat publisiti pada mana-mana media selepas masalah ini selesaikan. (Minta Maaf banyak-banyak pada semua wartawan)

Sekitar jam 7.26 malam, aku terima sms dari Abe dan seperti biasalah aku tak akan hubungi penama tersebut takut permasalahan ini tak dapat diselasaikan. Setiap sorang ada cara masing-masing. Kan kan kan

Pada aku masalah api misteri ini walau dimana sahaja ianya terjadi untuk aku selesaikan adalah 'KECIK PUNYA HAL' sekiranya DIA mengizinkan. Dijamin tak sampai setengah jam boleh settle! he he

Aku tau korang mesti kutuk aku berlagakkan? Nak buat camner, dah stail aku camni. Bukannya aku minta duit atau sebiji nasi kat korang pun.

Kami hanya tampil membantu sekiranya pelbagai ustaz, bomoh atau segala jenis Darul yang hebat-hebat gagal membantu.

Aku hanya akan membantu masalah paranormal sebegini sehingga hujung tahun 2011 ini sahaja. Pastu aku nak 'tutup kedai' hal-hal sebegini lagi.

Mengikut kajian aku, mungkin terdapat 3 atau 4 kes misteri paranormal sepanjang tahun 2011 ini yang sama taraf seperti kes sekarang atau mungkin lebih dasyat lagi. Satu samada di Sabah atau Sarawak dan dua atau 3 kes lagi di Semenanjung.

Ditakdirkan saya menutup mata, saya hanya minta tolong dari semua para pawang, dukun, bomoh, ustaz dan segala 'Darul' tak perlulah ambil sebarang duit imbuhan atau pengeras atau 'duit sembahyang hajat' pada 'insan yang tidak berkemampuan' kalau kita ikhlas nak membantu dari segi PARANORMAL.

"To Seek The Truth"

5 comments:

Cg Pian said...

KALI INI AKU SETUJU DAN PERCAYA KAU MEMANG BOLEH TOLONG DENGAN IZIN NYA. AKU TAU SANGAT HAL INI.

Cg Pian said...

sihir yang sesat lagi menyesatkan, perangi lah ia dengan bantuan Nya

Mona Ismail said...

whoaaaa..... terbaekk uncle.... dont worry kami sentiasa di belakang uncle.... biar ape pn orang kata!

Panglima Api said...

huhu..terbaek..bile nak gerak?? huhuh....nak pollow gaks..hurmm...nak rase gak minum kopi makan kopok dalam rumah....

Yana said...

Btol tu ankel...sy pun setuju ngan permintaan ankel tu.. sbb kalau dorang tu mmg ikhlas nk bantu org, dh tentu dorang tk mintak bayaran kan..? Kekadang kesian ngan org yg ditimpa musibah tu.. dah lah dalam kesusahan.. pastu bila mintak bantuan, nak kena bayar lagi.. Nie macam kes aniaya org la kan..? Amik kesempatan di atas kesusahan org lain...