Kenali mereka

Friday, April 29, 2011

Saka - Kisah Benar - Kerana sebentuk Cincin Arwah! (Part 1)

Saka - Kisah Benar - Kerana Sebentuk Cincin Arwah! (Part 1)

SEBELUM
Aiqqal bersama adek kesayangannya
2010

SEMASA
Tubuh Aiqqal semakin kurus sehingga terpaksa dimasukkan kedalam ICU minggu kedua bulan April 2011
Mac 2011

TERKINI
Aiqqal semakin pulih.
28-4-2011
Aiqqal (facebook) boleh dilawati di Hospital Pakar Ampang Puteri - bilik 638. Aiqqal sangat gembira kalau ada orang add dia kat facebook.

Ringkasan (sori tulis ringkas saja sebab banyak kerja nak buat)

Saya telah dimaklumkan oleh ibu Aiqqal bahawa Aiqqal mula dirasuki Saka sekitar hujung tahun 2010. Aiqqal secara tiba-tiba Aiqqal rebah di perkuburan semasa upacara pengkebumian sedang dijalankan. Sejak dari itu Aiqqal berubah sikap. Ibunya kerap diganggu makhluk paranormal didalam kondominum yang mereka duduki. Selera makan Aiqqal tidak sepadan dengan usia dan tubuhnya!

Aiqqal dimasukkan kedalam hospital Ampang Puteri buat kali pertama sekitar awal tahun 2011. Setelah diperiksa, doktor pakar mengesahkan yang Aiqqal tidak mengahadapi sebarang penyakit. Kedua orang tuanya tidak berputus asa dan mencari alternatif lain iaitu dengan berubat dengan pelbagai rawatan islam dan bomoh. Dipendekkan cerita, jalan terakhir mereka berjumpa dengan Darul Shifa namun juga gagal membantu malah tubuh Aiqqal semakin kurus.

Akhirnya Aiqqal rebah dan terpaksa dimasukkan kedalam ICU kerana keadaannya semakin kritikal. harapan untuk hidup 50/50. Mereka sekeluarga terus diganggu oleh 'makluk paranormal' sehinggalah bertemu dengan seorang hamba Allah datang bersama dua orang pembantunya menawarkan diri untuk merawat Aiqqal pada 22-4-2011 sekitar 7.45 malam sebaik saja Aiqqal dikeluarkan dari ICU.

Bapa Aiqqal menerangkan pada hamba Allah ini bahawa doktor pakar hospital tersebut mengesahkan bahawa Aiqqal tidak mengalami sebarang penyakit.

Selama 4 hari berturut-turut daripada 22-4-2011 sehingga 26-4-2011, setiap maghrib dan tengah malam Aiqqal akan mengerang kesakitan dibahagian tulang belakang dan sulbinya.

Akhirnya pada 27-4-2011 sehingga artkel ini ditulis pada 29-4-2011 jam 5.15 pagi, Aiqqal tidak lagi mengerang kesakitan dan tubuhnya semakin sihat dan mungkin akan pulang kerumah dalam waktu terdekat.

Saya juga dimaklumkan bahawa 'makhluk paranormal' yang ada dalam tubuhnya sudah melarikan diri. Hamba Allah ini tidak mengenakan sebarang imbuhan malah diberikan hadiah berbentuk topi pada hari pertama mereka berjumpa sebagai pembakar semangat. Hamba Allah ini akan menziarahinya dan menelefon setiap hari bertayakan khabar sekitar waktu maghrib.

Lisa Suriani
Pada 23-4-2011 Aiqqal pernah maklumkan pada hamba Allah ini yang beliau teringin sangat nak jumpa artis pujaannya iaitu Lisa Suriani.

Aiqqal teringin nak makan telor masak kicap dan sardin masakan ibunya apabila keluar dari hospital nanti.

Apa kaitannya rasukan Saka ini dengan sebentuk cincin dibahagian 2 nanti.

Mungkin kerana doa anda, Aiqqal semakin pulih. Terima Kasih.

3 comments:

Ciinx said...

Kenapa incik syed telah mengepos gambar gefren saya cik lisa yg seksi cantik menarik tertarik ini.. Tanpa kebenaran? I'll see u in court!

Liyxa Higuain said...

siot je en ciinx....hahahaha..uncle nak jmpe aiqqal.hehehe

Jusmoi said...

Part 2 nya bila nak tulis?