Kenali mereka

Monday, March 19, 2012

Yabedabedu....akhirnya siap jugak bilik tido aku.

Yabedabedu....akhirnya siap jugak bilik tido aku.

Hampir lima hari untuk aku dan Ariff anak Lattif (12 jam sehari) menyiapkan hiasan dalaman bilik tido aku ni. Kos keseluruhan tidak lebih RM480.40. Katil, cadar dan tilam aku dah buruk! Dah tak menganjal lagi kalau 'main lompat-lompat atas katil'. Kalau letak cermin atas siling tu rasanya 'menghangatkan' suasana tak?

Tiba-tiba teringat kata-kata adek aku Syed Ahmad Abdul Hadi yang pernah mengharumkan nama negara (Pengembara solo motosikal kapcai ke London) dengan nada suara perempuan thailand...Young man no good, 1 hour 3 time, old man very good, 3 hour 1 time...

Kos keseluruhan (4 dinding & siling - 12 kaki x 13 kaki)
1. Kain dinding 20 meter (beli kat kamdar Chow Kit - satu meter RM5) - RM100
2. Kain siling 12 meter - (beli kat Kuala Kubu - satu meter RM12.90) - RM154.90
3. Render (betulke ejaan yang aku tulis ni?) kain langsir - RM57.00
4. Kayu (15 batang - 10kaki - RM1.30) - RM19.50
5. Kayu (penutup kain - 10 batang - 1 batang RM13.00) - Rm130.00
6. Ubat stapler 5 kotak - RM15.00 (aku agak jer sebab bil ada kat Ariff)
7. Paku - RM4.00
8. Upah - Free
9. Khidmat pakar runding - takder
Jumlah - RM480.40

Pastu buka aircond suhu tak lebih 21celsius disertai dengan haruman aromaterapi. Perghh..romantik wa cakap lu..Kalau ada burung lagi besh...hik hik

Eric, susahlah lu nak cari makan lepas ni sebab idea Ariff anak Latiff menghias bilik macam boleh beri 5 bintang jer. Saja gurau bro..No heart feeling ek. ;)

Apakata semua bloggers kontroversi ini bergabung tenaga dalam satu saf perjuangan

Masa aku tengah tulis artikel ni tetiba tangan aku gatal nak jenguk blog sahabat aku Azmi Aku Peduli Apa. Aik! ada gambar ni plak! Camner kau boleh dapat gambar aku ni? Bro Azmi, sorilah aku tak call kau (besok lusa kalau aku free nanti aku contact lu). Aku hanyalah penulis yang sangat kerdil jika dibandingkan dengan Raja Petra dan orang tua aku Syed Hussien Alattas. Aku menulis di blog hanya sekadar mengisi masa lapang.Mana boleh cari 'wang besar' menulis blog bro? Lagipun aku ni tak bertuan. Demi mencari kebenaran, Aku bantai saper saja yang aku suka terutama yang menzalimi bangsa aku sendiri.

6 comments:

Unknown said...

good

Anonymous said...

wowwe cntiknya...nk temph arif ank lateef la y design bilik nti.syabas uncle!:)

Liyxa Higuain said...

perghhh terbaekkk uncle....mcm bilik kat five star hotel...

htc said...

uncle...siape ariff anak latiff ek???xde pictre ke..cantik arr bilik uncle

ummi adam said...

kem salam kat ariff anak latiff tue! bgtau akak gojes kem salam! ha ha ha

JAMILKUCING said...

Salam bro ..tak boleh sebab 2 daripadanya jadi blogger kerena duit bro