Kenali mereka

Saturday, March 26, 2011

Makhluk paranormal 4 (Halimunan?)

Makhluk paranormal 4 (Halimunan?)

video

Rakaman ini diambil sekitar 7 tahun yang lalu. Sebenarnya terdapat ratusan rakaman makhluk paranormal dalam simpanan kami untuk dibuat kajian.

Rakaman kali ini, anda diberi peluang bersama-sama kami untuk berkongsi pengalaman dan menjadi juri paranormal.

Semuga pandangan anda dapat dikongsi bersama dengan orang ramai.

Hadiah tetap akan diberikan pada anda seperti yang lalu (klik) (klik)

Sila rujuk maklumat penuh tentang kisah ini (klik)

Tarikh - 24-12-2004
Hari - Jumaat
Waktu - 00.45 tengahmalam
Lokasi - Bekas penjara kusta, Sungai Buluh.
Gajet - 2 video camera
Pengkaji - Adeekseekers & Sisseekers
Subjek - Penjara lama tersebut mempunyai dua blok. Adeekseekers berjaya merakam rakaman ini secara tidak sengaja ketika kajian sedang dilakukan dan ketika itu Sisseekers berada disebelahnya. Mereka bedua membawa kamera video jenama sony masing-masing. Terdapat sebuah pintu seolah-olah sedang bergerak dengan sendirinya (tiada terdapat sebarang pintu dilokasi tersebut)

Syarat-syarat
Sebagai pihak juri, anda bebas memberi sebanyak manapun pendapat tentang rakaman ini dalam kotak komen. Pihak kami hanya akan menolak komen anda sekiranya bertentangan dengan rakaman di atas. Pihak kami akan hubungi anda dengan segera sekiranya jawapan yang diberikan sudah memuaskan pihak kami dan selepas itu kami akan paparkan rakaman yang seterusnya.

Nota
Anggota Team PSI jangan nak menyibuk dalam peraduan ni.

8 comments:

^MaX2™ said...

Ala.....
Baru Nk Masyuk... :P

UncleSeekers said...

Max - woi

Mak Peah Bini Sood said...

hah mak tak nampak pun pintu?

Yang mak nampak hanya kelibat macam orang berjalan memakai gaun putih meleret ke lantai dan rambutnya panjang... cik ponisah ke itu? Sedang ambil angin malam kot?

tkampung said...

rasa2 tu pantulan cahaya tu

Liyxa Higuain said...

usaha tangga kejayaan,

Panglima Api said...
This comment has been removed by the author.
Panglima Api said...

mengatakan tiada pintu...tetapi kelibat yg dilihat di dalam rakaman tersebut menampakkan seolah-olah seperti pergerakkan pintu terbuka...adakah cahaya ir itu terpancar ke dinding tepi lalu memantulkan cahaya ke bahagian tersebut....mungkin terdapat cermin di sisi. dan cahaya ir tersebut memantulkan kembali ke arah yg dikatakan pintu tersebut..maka terlahirlah satu cahaya kerana sewaktu rakaman..kamera tersebut sedang bergerak......if statik mungkin menjadi persoalan jugak....tp sebab kamera tu move it..move it....

UncleSeekers said...

Panglima Api - apepasal yg ko menyibuk ni. Rindu yg aku beri kat bini ko tu ko buat basuh muka ke?