Kenali mereka

Monday, December 5, 2011

Satay dia sedap tahap cipan. Memang sedap siot!

Satay dia sedap tahap cipan. Memang sedap siot!

Gambar hiasan

Hari Jumaat 2 November 2011, aku pergi pasaraya Ong Tai Kim kat Gombak batu 5 beli barang dapur sikit sebab ada tetamu/rakan niaga nak datang mesyuarat keeseokkan harinya. Harga barang-barang yang dijual boleh dikatakan agak berpatutan tapi aku memang tobat x nak datang lagi beli belah kat sana sebab terlalu sempit! Kepala aku berserabut dan bengang apabila troli dan aku sendiri bergesel dengan pembeli yang sangat ramai dari pelbagai bangsa. Serabut aku agak reda sikit apabila salah seorang peminat yang bekerja disitu tolong aku carikan barang yang aku nak beli dan pekerja (mungkin bangladesh kot) menyambut aku didepan pintu keluar dan tolong menghantar troli aku ke kereta.

Satay Idaman Istimewa & Catering, Jalan Batu 5. (Berhadapan dengan kedai kasut Bata).

Pendekkan cerita, aku lapar! Cuba cari-cari makanan untuk mengisi perut dikawasan persekitaran. Yang ada KFC, MCD, warung menjual steamboat dan ada lah dua tiga yang menjual pelbagai makanan. Aku ternampak sepasang suami isteri sedang makan SATAY!

Aku pun order 5 satay ayam dan 5 satay daging lembu sebab satay kambing dah habis kalau tak silap aku. Bila aku masuk sebatang satay dalam mulut jer, aku mula jatuh hati. Lembut, sedap, berasa dan paling best ialah rasa JUICYnya! Aku boleh beri 5 bintang. Sedap siot..tapi kuah dia aku cuma boleh beri 3 bintang saja ikut tekak aku. Tekak korang, korang berilah berapa bintang yang korang nak beri.Muahaa..

Lepas bayar 7 hengget aku pun minta kad perniagaan mamat tu tapi habislah plak tapi dia ada sms aku perkhidmatan perniagaannya. Nama dia En Ghauss Shapee 014-2320571. Korang boleh makan kat situ dari 6 petang sampai 1 pagi.

Mamat Ghauss ni tak beri aku seposen pun atau terhegeh-hegeh minta tolong promote perniagaan sataynya tapi aku tolong sebab SATAYnya memang sedap tahap CIPAN..Sedap siot!

Macam nilah Orang Melayu yang aku banggakan! Tak tipu orang. Kan bagus?

5 comments:

Anonymous said...

uncle, nak tanya. kalau mimpi bunuh someone apa tandanya?

cacamarba said...

steady la uncle..nnti aku nk g try..tmbh2 ada kambing..meleleh ayaq liuq..haha..

Anonymous said...

salam,

teringin untuk mencuba. Dekat dengan rumah :)

Terima kasih berkongsi rasa.

marilyn monroe said...

i louike sume citer dlm blog uncle..fall in lap..;)

Orlylove said...

Uncle.. semangat saya pegi makan satey tempat uncle cakap ni.. husband saya tak suka satey pun habis 15 cucuk sorang.. huhu.. Memang sedap...tebaik..