Kenali mereka

Saturday, May 26, 2012

Duit Ada RM3,000. Tapi Nak Kahwin! Camner??? (Ayen Tono)

Duit Ada RM3,000. Tapi Nak Kahwin! Camner???
(Ayen Tono)


Ayen tono 'ala sms' datang lagi dengan topik.... mau kawen wet tarak... sape takmo kawen weh.. tapi aku pon belom.. reason sayang mak aku... wet banyakkkk.. hikk.. banyak dan ramai kawan2 yang sebaya dengan aku yang dah berumah tangga.. aku bertanya tentang persoalan yg bertajuk seperti diatas.. macam2 komen dan jawapan yang aku dapat..

jawapan 1..
kawanku mamat(bukan nama sebenar)
waktu aku nak kawen dulu(7 tahun lepas), bukan ada wet pon.. dalam akaun ballance RM2600.. tapi bila hati dah sama suka, terpaksalah bini aku sposor yg lebih..

Rumusan AYEN TONO..
Nak cari calon bini, tolonglah kaji background dulu.. cari le nurse ke, cikgu ke paling cikai pon pembantu tabir.. janji goverment staff. or badan berkanun.. bley wat loan bank rakyat kann.. takda skupang pon takda hal lah..hikkk.. settelll..

jawapan 2
pakcik ku tomato(bukan nama sebenar)
aku keja bukan sempoi sangat.. gaji kecik. tapi memandangkan aku yang sempoi, tadak wet tak jadi penghalang. dua tahun lepas masa aku nak kawen ngan makcik hang.. duit ada la dalam RM3000 lebih sket. hantaran ja mak pak dia letak RM10,000 cakap lu.. potonggg.. aku nekad... mintak diskaun takmau bagi.. last2 aku pujuk makcik hang kawen berwali hakim di danok.. murah.. bahagia jugak..

Rumusan AYEN TONO..
Sungguh UNIK skali pakcik aku nih.. camna lah makcik nak kat dia.. gigi kurang pagar siot..kalau hati dah melekat bagai megnet, danok pon danok le.. balik sini register kat jabatan agama islam malaysia, denda RM3000... settelll... Kepada pakcikku.. semoga bahagia.. aminnn..

jawapan 3...
kawan kepada kawanku. budin(nama sebenar kot)
umur dia 23 tahun.. keja cuci keta kat utara tanah air.. awek cun gila(skarang dah jadi bini)... simpanan sure tadak.. pinjam dari bos, paling banyak bos bagi RM3000.. gaji kena potong 12bulan ansuran.. hantar mak gi merisik, spital gak le org tua tuh.. mahal sehhh.. nak pinjam wet awek maluu (tinggi EGO).. akal ada le sket.. ajak awek check-in motel namkong.. sendiri call jaipp.. kawen free... makan gak le kaki ngan tangan bakal mertua dan ipar..hikkkk.. masuk court bayar denda RM3000... kawen gak.

Rumusan AYEN TONO.. 
-NO COMMENT-


p/s: kena tapisss... sesungguhnya yang baik datang dari ALLAH S.W.T.. yang buruk dari diri sendiri.. SALAM..

Ayen Tono


Komen aku - Ayen Tono, kalau bakal mak mertua tak buat macam kera dalam gambar ni kat ko, kira nasib baik.

2 comments:

Derok said...

wang hantaran tu x berapa betul..zaman sekarang ni, busuk2 duit hantaran RM10K..kalau perempua tu ada Master or PhD, mau RM15K...

Paktam Kola said...

Betul..bekas bini aku pun jadi bini no 2 pada seorang jutawan multi level,tapi last2, aku dengar dan tengok,bekas bini aku ni jual burger TEPI JALAN.