Kenali mereka

Thursday, May 3, 2012

Bersih - Rakyat Dan Polis Kena Kencing?

Bersih - Rakyat Dan Polis Kena Kencing?

Rakyat dan Polis - Lapar
Rakyat dan Polis - Penat
Rakyat dan Polis - Stress
Rakyat dan Polis - Banyak Hutang
Rakyat dan Polis - Gaji Kecik
Rakyat dan Polis - Mangsa Keadaan

Tugas orang politik adalah menipu dan berbohong untuk mengekalkan kuasa.


Apa dah jadi Nik Aziz...adusss...kenapa harus 'buang tebiat' dengan cara sebegini?











Kentut ibarat paranormal iaitu mistik dan ghaib. Orang Politik mesti kentut sebanyak yang boleh untuk cipta sensasi. Bunyi dan bau yang berbeza akan buat rakyat melatah. "Bad publicity is better than no publicity."

Akhirnya..
Rakyat Dendam,
Polis Geram,
Pemimpin...dang dang dut keladi wa wa, siapa kentut dia ketawa...

6 comments:

asy said...

-terima kasih uncle atas artikel ini, harap dapat mencelikkan mata dan membuka minda kita semua berkenaan kerakusan pemimpin yang sedia ada yang seolah-olah hanya menjaga kepentingan kuasa untuk mengaut dunia.

-tersentuh sangat laa hati saya tengok video yang sepasukan polis menyerbu masuk mesjid/surau semasa azan bergema dan bertindak memukul mereka yg terlibat, walaupun tindakan mereka mungkin melampaui batas, tetapi tindakan pihak polis yang 'tak mahu' menghormati seruan azan itu lebih jijik nampaknya.

-ramai yang sanggup bergadai nyawa demi bangsa dan negara, tapi tak ramai yang sanggup berkorban demi Allah dan agama..

-maafkan saya jika ada yang tidak bersetuju dengan kenyataan saya, saya cuma berkongsi rasa bila melihat adegan2 sebegini.

iera said...

uncle,saya mintak kalau boleh tolong buat pembongkaran pasal bersih ni.ramai rakyat yg masih tak tahu kejadian sebenar dan hanya dengar kabar daripada berita tv n ckp2 org je tp tak tahu mane yang benar.tolonglah selamatkan pemikiran rakyat negara kite ni.bile tgk kat berita tv semenye memihak kepada polis.tak tahu mane yang betul.

azraai said...

Salam.saya azraai.terima kasih atas video tersebut uncle.sekurang2nya pembaca dapat menilai sendiri apa yang berlaku dalam arena politik semasa,..terus terang saya ingin beritahu ,saya antara peserta bersih 3.0 ..lokasi saya berhimpun di masjid jamek bersebelahan lrt masjid jamek...ketika jam 3.25pm satu tembakan gas pemedih mata pertama di lepaskan oleh pihak polis terhadap peserta..itulah nikmat gas pemedih mata yang pertama kali saya terima .kelihatan orang2 tua sekitar 3 -4 orang telah pengsan akibat sesak nafas..perasaan saya ketika itu bercampur baur namun saya tidak menyalahkan pihak polis semata2 akan tetapi menteri dalam negeri,hishamuddin harus bertanggungjawab atas arahan awal daripadanya...kalau kita lihat perjuangan pada hari tersebut menunjukkan kemarahan rakyat terhadap pemerintah.sebagai pemerintah kita harus dengar nadi rakyat di bawah..saya bukan bicara soal politik akan tetapi saya mohon pada pihak pemerintah khusus saudara najib razak,sila dengar dan lakukan perubahan terhadap pemerintahan anda atau anda mungkin kehilangan segala-galanya kelak kerna yang baik itu datang dari Allah taala sebagai panduan yang buruk itu datang dari diri kita sendiri sebagai sempadan.ohon maaf andai kata2 saya menyinggung hati uncle dan pembaca.sekian wasalam

Anonymous said...

"Tugas orang politik adalah menipu dan berbohong untuk mengekalkan kuasa"

hahaha ....lu pukul ah jib gor x hingat bro....

sek18

masam23 said...

Adakah MELAYU tidak boleh bersatu?
Dari difikirkan cara untuk berkelahi sahaja bukankah baik fikirkan cara untuk berdamai sesama bangsa sesama ugama?... Jika dua insan bergaduh pastilah ada insan ketiga yg menjadi batu api atau pendamai... Dimanakah terletaknya diri kita? Jika kita sedar siapakah insan yang MEMULAKAN porak peranda itu yang sentiasa menimbulkan provokasi bukankah lebih baik diketepikan?... Fikirkanlah...

Leftenan Komander Roy Mustang said...

Melayu x kan bersatu...sejak dari zaman dahulu lagi