Kenali mereka

Thursday, May 10, 2012

Abah kawen lagi?

Abah kawen lagi?

Acah jer. huhu

Kalau dulu abah aktif menulis buku tetapi sekarang sudah mula rajin menulis blog (baru start sebulan dua ni). Habislahh lu olang....Tadaaa....

Antara Anak Durhaka Dan Ahli Syurga (klik)

Al-Attas University of Life (klik)

The University of Life (klik)

The University of life Preview (klik)

Taman Hana "Wadi Hussien" (klik)

Abah ada ribuan anak angkat dari pelbagai bangsa dan agama. Beliau seorang peramah, suka memberi nasihat dan pemurah. Cuma korang kena tahan telinga dan hati tak boleh jadi tisu kalau nak jadi anak angkat dia. Kalau korang 'tak betul' comfirm kena sound tepek punyer. Orangnya juga sangat sensitif tapi cool, pencinta tumbuhan dan taman. Aku memang tabik dengannya tentang dua perkara. Pertama tentang ilmu firasat dan kedua ilmu tentang falsafah hidup. Selain kuat membaca, pandai bergaya, suka minum teh tarik, ramai kenalan, bertenaga, tapi cuma tiga perkara jer aku rasa macam tak besh. Pertama air matanya mudah meleleh, kedua suka membebel dan lagi satu biarlah aku simpan dalam hati. He he..

Abah suka pakai topi merah kalau bergambar. Dia 10 kali lebih hensem dari aku sejak aku dilahirkan sampailah bila-bila pun.

Kalau nak tengok lebih banyak lagi gambar pemandangan disini. Tak kurang 60 keping gambar). Sila (klik) (klik) (klik)

Kekadang tu ada juga aku berlaga angin dengan dia. Biasalah, orang tua kita bukan malaikat. Tapi kalau saya perhalusi sedalam-dalamnya, bapak aku adalah bapak yang paling best in the world.

5 comments:

Anonymous said...

salam uncle... i shd call u abg nway, i bkn muda sgt pun, hehe, met yr abah few times, indeed he is a ver nice guy.. suzi fauzi

urang kita said...

yup..ur father is a very good man..smoga Allah sntiasa merahmatinya..Amin

ida said...

Uncle Datuk Saroni Judi tu baik dgn Abah Uncle ye. Beliau pernah jadi lecturer saya. Bilalah saya nak sampai janda baik ni. Padahal orang pahang jugak.

liliruhida@kaklongbtp said...

abah uncle tu manis lebey itu sebab leh maintan..kalau uncle...hehehehh..kena banyak belajar ilmu pemanis lagi..heheheheh

Misya Idris said...

teringat abah poco poco. comel. hehe