Kenali mereka

Sunday, May 13, 2012

Memo Untuk Najib (Part 3)

Memo Untuk Najib (Part 3)

Dahi Jendul Tundun Tembam? (klik)

Klik imej lebih besar
Abah seorang yang tinggi ilmunya terutama 'ilmu firasat'. Siapa Queen Victoria? (klik)
Tahun lepas (2011) abah pernah membuka satu rahsia tentang wanita. Perempuan yang berdahi jendul, tundunnya TEMBAM dan ....! Welawe...Fewiit..Kalau korang nak tahu lebih lanjut tentang rahsia wanita ni lebih baik korang pergi menuntut dengan dia...Aku dah dapat sikit-sikit...lalalala..

Berapalah sangat untung bapak aku jual buku. Satu buku lima puluh hengget. Kedai buku beli buku dengan harga 25 hengget. Tolak kos cetak, bayar duit sewa opis, api, air, tepon dan gaji pekerja dapatlah untung satu buku 10 hengget. Dia cetak 1000 buku. Baru dapat sepuluh ribu hengget. Itu pun kena tunggu 6 bulan.

Tapi abah ni murah rezeki dan pandai cari duit sejak aku kecil lagi. Ada saja kerja yang dia buat untuk membesarkan kami semua dari panjat pokok kelapa, the best salesman, model, bidang penerbitan dan macam-macam lagilah tetapi bidang penulisan adalah yang paling beliau minati.


Walaupun bapak aku adalah anak dan cucu salah seorang yang terkaya di Johor Bahru (klik) (klik), beliau sentiasa menasihati kami jangan sesekali mengharapkan duit harta pusaka dan cari duit dengan hasil titik peluh sendiri untuk beri anak bini makan. Kata-kata abah yang sentiasa melekat dalam kepala adalah.

"Rezeki dari titik peluh pun susah nak simpan bagaimana pula duit panas"

Aku bukan nak promote bapak akulah tapi kalau korang dapat lepak dengan dia setiap hari, pasti ilmu yang dicurahkannya berbeza-beza dari segi apa-apapun setiap kali dia bercakap.

Aku boleh cakap yang bapak aku ini adalah seorang

"Pemegang Kunci Ilmu Rahsia"

Memo Untuk Najib - Buku Terbaharu S.H.Alattas Yang ke 62 (klik)
Memo Untuk Najib (Part 2)

4 comments:

Unknown said...

dahi kak rosmah pun mcm jendul jer

shaz jb said...

uncle
klu nak ak order buku nie secara online bleh x? @ ade dijual di luar kuala lumpur....

aren said...

Uncle dgr citer kena hack! Pokemon mana yg hack tu? Cibairan punya hacker gay...!

akiki said...

abis yang kau mintak duit bekas bini kau tu pecite seekers oii ~~ hehe ..geli deyhhh ~~