Kenali mereka

Sunday, May 27, 2012

Poligami - Part 1 (Ayen Tono)

Poligami - Part 1
(Ayen Tono)


Ayen tono ‘ala sms’ lagi.. murid2, pelajaran kita hari ini adalah tentang ayah kawen banyak(poligami)… hikk.. kesian mak kita kan.. tapi nak buat camna.. ayah kita ikut sunah nabi..

hari2 aku dengar kaum adam bercerita tentang kawen banyak.. ada yang besh, dan ada pula yang tak besh.. ada pulak yang seram aku dengar.. kalau dalam surat khabar boleh kata seminggu sekali keluar cite pasal insiden2 yang ngeri membabitkan poligami.. ade yang kena potong anu.. jangan camtu.. barang nak pakai lama beb.. ade jugak yg sanggup membunuh.. salah siapa??? Bagi aku sebagai seorang yang bergelar lelaki, kalau ikot cite best yang aku dengar sangat lah nak untuk berpoligami kalau ada peluang.. tapi.. mampu ke??


Ramai kaum adam hari ini hanya mengikut nafsu. Dah dasar naluri seorang lelaki dan juga sebagai manusia.. kalah dengan nafsu… setakat keja kerani, gaji tak sampai 3ribu.. lupakan je la.. tapi ada diantara cerita2 ‘kaki poligami’ yang menyatakan bahawa diorang nih tambah bini, secara langsung dapat menambah pendapatan.. aduhhh... bawak mengucap aji.. DAYUS kot.. takkan takda keja lain dah nak buat.. part time kat 7-e ke, kfc ke.. pikirrrrr..


 Ada yang dengan bangga bercerita pasal diorang kawen lagi satu, bini tua tak tau.. tak kantoi le konon.. guna cable baik punye.. tak payah sain bini.. terror rrr korang.. tapi INGAT!!! Sepandai pandai tupai melompat.. Akibat dari keterroran korang tuh, sengsara lama beb.. hidup sentiasa menipu… boleh tenang ka?? Last2 jadi lah tupai.. mati keras kat cable letrik…hikk
Abishh part(1).. tunggu part(2) pulak…

Ayen Tono..

Komen aku - Setuju!

Ganja Oh Ganja! (Ayen Tono)
Duit Ada RM3,000. Tapi Nak Kahwin! Camner??? (Ayen Tono)

No comments: