Kenali mereka

Wednesday, November 30, 2011

Dr Faiz? (Part 2)

Dr Faiz? (Part 2)

Setiap tahun pasti ada segelintir bangsa Melayu kita di Malaysia ni suka sangat gunakan gelaran DOKTOR untuk melariskan perniagaan. Enam bulan yang lalu saya berkenalan dengan seseorang bekas pembantu doktor bedah juga mengaku sebagai Profesor. Kenapa ek?

Bro Faiz, betulke dulu lu bekas juruterbang? Ceciter sikit. Ramai stokis nak tahu gak. Pilot lah konon..Muahhaa..

Kesian dengan syarikat-syarikat yang membeli barangan dengan kilang lu. Yang paling aku sedih sekali ialah nasib stokist dan pengguna yang tertipu...

'Walit Gold unggaleke nalade...' Hi.. hi..

Bro Faiz, aku ada banyak lagi citer nak dedah pasal 'kepincangan' produk dan perjalanan syarikat lu.

Shamsul...lu mungkin dah terkena beb... Hati-hati

Tolong buktikan bahawa sindiran aku ini palsu. Buktikan! Settle lah semua citer.

Bersambung Part 3 (Sijil Halal dan Fakta nutrisi produk-produk FAA Marketing diragui?)



Masih ingat lagi cerita tentang Mamat di bawah ini? Ada story menarik dan yang paling best citer tentang orang kuatnya...Nantilah saya citer...

31 comments:

ala tomei2 said...

unggaleke nalade......kasi picah uncle...kalu dia dapat kasi bukti dia betul....slamat arr dia weyhhhh....

lompat si katak lompat said...

toingggg3.......
bro faiz...eh silap...DR FAIZ.....
sebelum lu jahanam ngan uncle....baik lu kasi proff sama dia la weh....

salih yaacob said...

satu malaya gempar broooooooo......
kasi bersih nama lu bro.....

bergoyanggggggggg....i follow i follow

peqeleh mari said...

harggghhhhtuuuuiiiihhhhhhhh......
aku penah makan produk mamat ni siot........peqelih punya ni.....
ni yg rasa semacam ni....woi bro faiz....
kasi proff la weihhhhh

along piring said...

lu timang2 kasih....
wa timang2 sayang....
ingin ku belai walitmu itu...
wa terpedaya........

Tun Mahathir said...

aduihh!! hangpa ni aku nak layan persidangan pun tak tenang hati weii.... mana si doktor burung ni... meh arrr weii jawab.. kalau betul ada prove...tunjukkan..buktikan... Apa yg susah sgt wei...

Si Luncai said...

Lagu poco2 takdew ker... aku rasa macam nak berjoget sakan tgok mamat ni kena tembak...yang lagi tak leh blah muka Shamsul Ghau2 pun kuar tu... dorg ni sedar ker tak wei, benda2 ni sume kuar... kot2 sampai Melodi pun leh kuar isu ni beb... PANAS!!...PANAS!!

MELODI said...

kite terjah....

uncle2....benarkah apa yang anda katakan ini....
adakah tuan empunya badan akan menunjukkan kebenaran....

kita kasi terjah......
betul ok...
salah kasi terajanggggggggg

hamba allah said...

woi broooo faiz....
eh2...DR FAIZ

kau bersihkan nama kau bro....
barang lu semua masuk mulut beb.....
proff it!!!!

Aku Terkono Cuak Beb said...

Jahanam....
Dalam part 1, gambar tu front page buletin DR.Faiz tu weii...sapa ader buletin tu... leh tau pasni kat mana dia ader.. dia wat kursus burung walit... nak jom dia tanya...pih laa... pih ramai2 tau

indera kayangan said...

aku penah jumpa mamat ni woooiiii....
kat kursus dia wat dulu.....
dia mmg bagus....
tp tul ke dia ni bkn DOC ataupun sekadar HARAM JADUUUU.....

BRO FAIZ....
ko settle la...
jangan kasi orang hilang kepercayaan sama lu beb.....

awie n ziana zain said...

aku terkono cuak beb.....

ar2 la weih....2 doc faiz 2...
walit industri....
nak kena jumpa dia kat kursus dia neh.....
nak minta proof....

Payung besar said...

Melodi- Tu yg si terkono...dah gtau kat ner nak cari mamat tu... g arr cari buletin tu...bawak press... hah!! kasi dia jawab terang2 ngan tunjuk prove sakali.. Caya lah beb..

Eja Yusof said...
This comment has been removed by the author.
pak mentua awie n ziana zain said...

hanya debar yang terasa......(AWIE N ZIANA ZAIN)hahahaha
wa paham prasaan lu doc faiz.....
lu settle la dng uncle....
sebelum lu jahanam....

bernama said...

eja yusof....
kat blog uncle kan ada kasi tau email dia.....

mantan uncle seekers...hahahah said...

uncleseekers@gmail.com

Iskandar said...

Bro Faiz...segera arr contact uncle tu...kasi setel... tak makan kang anak bini ko... call ker aper ker.... kalau ko benar lawan arr beb... tunjuk kejantanan mu bro..

tambi bukit lenjan said...

yennadeyyy tambi faizzzzzz....
xkan lu nak diam ja orang cakap pasal lu......
kasi jelas la beb...
berapa ramai ambik produk luuu....

sonok said...

iskandar,wa x pkir dia berani arr beb...tapi betul arr....aku pun rasa dia kena perjelaskan benda ni semua arr wey....

bakal DR FAIZ said...

uncle apsal ni bro....hang x kesian ka kat aku weh.,aku baqu ja nak naik.hang dah nak jahanamkan aku...xpa nanti aku jelaskan kat hang...beqapa juta hang mau??hehehehhe

rhm said...

woi hampa ni...haram jadah betoiii...mamat ni memang bagus ngok....awat hampa semua nak jatuhkan oqang huh???

gunung daik bercabang 3 said...

bangang tul arr kau ni RHM...
kau x baca habes2 ke statement uncle????kanu ni mmg dilahirkan bangang ek???
uncle bukan nak jatuhkan dia bodoh....uncle just mintak dia profffff saja badigol tul....
mentelity kau ni rosak arr....
TO SEEK THE TRUTH....
kauu da paham???
berapa ramai pengguna yg gunakan produk dia beb....
orang nakkan proff ja

Eja Yusof said...
This comment has been removed by the author.
syella said...

apasal komen2 kt sini sepesen je gaya bahasanyer
uncle ko komen sendiri ke

bengong

aku sayang malaysia said...

dedahkan je bro, aku makin lama makin menyampah dengan manusia jenis yang ngaku Melayu tapi bangsa Melayu juga yang dia tipu. kesian aku dengan bangsa Melayu ni, hari2 kena tipu.untuk bangsa ku Melayu ingatlah bahawa kejahilan adalah asas kebodohan.salam

kancil emas said...

Setiap kebenaran pasti akan terbongkar..thanks uncle 4 yr imformation..teruskan perjuangan anda

ju said...

Uncle bila nak keluarkan kesinambungan cerita ni.xsabar2 nak tahu kebenaran

kasuma said...

uncle bila nak kuar part 3.saya ni salah sorang pengguna produk walit gold.nak juga tahu kebenarannya

Anonymous said...

teruskan usahamu uncle...jangan biarkan kaki kencing terus mengencing rakyat malaysia ni.aku tau ramai rakyat yang bodoh,pantang disuap sesuatu yang baru mereka terus ngap dan telan jadi tanggungjawab uncle untuk bantu mereka smua...

kepada yang mengata uncle komen sendiri tu blah ar lu...blog ni dah lebih 4 juta views...post artikel pun uncle tak cukup masa inikan plak main komen sendiri...dasar biul.

Ezam

badboyz said...

rhm ang xtaw psal hal sbnar faiz...
ko besa ka tgk klg die???
cmfrm ka die da sjil halal???
utk pngethuan korg klg proses air sarang burung die xdpt sjil halal smpai skrg...kalu xpercya korg bley call pjbat agma negeri perlis tnya sama ada pe yg aq ckp nie btoi ke x...............