Kenali mereka

Monday, November 14, 2011

Ramalan Mimpiku – Part 28

Ramalan Mimpiku – Part 28
...Yang ghaib hanyalah kepunyaan Allah...
Pihak-pihak yang percaya kepada mimpi haruslah merenungkannya dengan mendalam

Salam sayang kepada semua peminat entry “Ramalan Mimpiku’. Semuga kita semua dirahmati olehNYA. Semalam aku tido awal sekitar 3 pagi dan terbangun semula sekitar 5.30 sebab acit eyut! Tak boleh tido sampai kul 7.30 pagi sbb asyik bank in lebih 5 kali. Sebulan sekali aku mesti menghadapi masalah ini tapi aku suka sangat sebab perut aku bersih selepas itu.

Ada sorang kawan aku ni mohon berkali-kali sejak bulan oktober lagi supaya aku mimpikan empat orang artis pujaannya. Aku katakan padanya.

“Ko ni giler aper. Main paksa-paksa?”


Dengan muka sedih sambil lehernya senget sebelah, matanya dikuyukan dengan mulutnya seperti mencebik lalu berkata

“Mana ada paksa..minta tolong jer..bolehkan…Please aarr…”

Dia ni memang pandai beli jiwa! Aku saja try test tengok samada dia bersungguh-sungguh atau saja umpan aku.

“Cium ketiak aku dulu!”


Muka dia terus berubah! Matanya dibesarkan dan mula tersenyum gembira.
“Betulke ni? Mimpi punya pasal aku sanggup cium. Berapa kali dan berapa lama? No problemo”

Aku terkejut beruk kerana kesungguhannya dan seperti biasalah perkataan tak senonoh yang selalu selalu terpacul dimulut bila bergurau dengan kengkawan.

“Paler angguk ko!”

Sebelum aku lelapkan mata, aku letak 4 keping gambar artis sebelah bantal untuk mendapatkan sebarang ‘hint’ dalam mimpi nanti. Dalam masa lebih kurang 2 jam setengah masa aku tido tu dapatlah beberapa 'clue'. Walaubagaimanapun mimpi diwaktu malam selalunya kurang tepat berbanding mimpi selepas subuh kerana waktu itu ‘dimensi kesana lengang’ disebabkan manusia disebelah bumi ini 99% sudah bangun tido dan mula menjalankan tanggungjawab masing-masing.

Wardina – bertukar 'arah' dan akan menjadi isu – 2012.
Saya pernah terserempak dan menyapanya di stesen minyak Petronas berdekatan dengan Zoo negara. Beliau adalah seorang wanita dan isteri yang baik. Kecik-kecik punya hal tu biasalah..kitakan manusia biasa yang tak lari dari membuat kesilapan.


Rozita Che Wan – Kemalangan... Tetapi tidak serius. – 2012
Jangan pandang beliau yang tersurat tapi renungkan yang tersirat padanya. Mungkin dia 10 kali baik ari kita!

Salleh Yaakob – Perniagaan yang diceburi mendapat 'tapak'– 2012
Pada pendapat saya, beliau adalah seorang bapa dan suami yang mithali 2011 (katogeri artis lelaki)

Syamsul Yusof – Silap membuat keputusan dan menghadapi ujian berat. Selepas itu kerjayanya mencanak. Kehebatannya tiada siapa yang boleh tanding sehingga hujung tahun - 2012

Lawrence (kiri sekali), Alex (tengah) dan Raymond (kanan) epi giler macam orang tak pernah jumpa air sungai tempat aku lepak di Janda Baik ni.

Aku tido semula sekitar jam 8.30 pagi dan bangkit sekitar 1.00 tengahari. Kawan lama aku ‘Raymond’ mengejutkan aku dari tido. Dia ni ada kolam udang di Kuala Lumpur, bawa pekerja-pekerja bercuti disini memancing ikan. Pendekkan cerita, aku bermimpi dua orang seorang lagi artis kita akan pergi menemui Penciptanya sebelum hujung tahun ini dan seorang lagi sebelum bulan Mac tahun 2012. Yang pasti, ramai akan terkejut sebab…..!

Siapakah yang saya maksudkan? Adakah ianya salah seorang yang pernah menghadiri penghormatan terakhir untuk Allahyarham Din Beramboi atau Allahyarham Ahmad Jais atau….Tunggu artikel yang seterusnya.

Saya tidak pernah memaksa anda untuk membaca blog ini. So, please be nice bila masuk rumah saya.
நன்றி

Bagaimana mentakwilkan mimpi (Part 1) & (Part 2)

Kalau ramalan mimpi ini benar-benar terjadi sekalipun, anggaplah ianya secara kebetulan. Yang pandai mentafsirkan mimpi hanyalah Nabi Yusuf.

Part 1 - Najib, Muhyiddin & Zahid Hamidi
Part 2 - Anwar, Ali Rustam & Nik Aziz
Part 3 - Allahyarham Dato' Harun Idris
Part 4 - Mahathir & Allahyarham Dato' Harun Idris
Part 5 - Najib, Rais, Nor Yakcop, Nazri & Noh Omar
Part 6 - Tulang Rusuk
Part 7A - Siti Nurhaliza
Part 8 - Rosmah Mansur
Part 9 - Muhyiddin
Part 10 - Najib & Muhyiddin
Part 11 - Azeez Rahim
Part 12 - Hishammuddin, Anuar Zain, Aznil, Azwan & Jaffar Onn
Part 13 - Najib & Rosmah
Part 14 - Najwa
Part 15 - Kematian Selebriti
Part 16 - Datuk Mohd. Jais Ahmad Jais
Part 17 - Rosmah Mansor & Raden
Part 18 - Lisa, Yusry, Anuar Zain, Zizan, Johan & Nabil
Part 19 - Juliana Evans,Marsha,Rabecca,Fasha Sandha
Part 20 - Sidek Hassan, Abu Kassim, Ismail Haji Omar,
Part 21 - Daim, Ananda, Robert Kuok, Syed Mokhtar...
Part 22 - Tragedi
Part 23 - Azalina
Masuk Hospital - Kematian Mantan Perdana Menteri Malaysia
Part 24 - Sultan Brunei & Kematian Sultan
Part 25 - Bakal pemimpin BN yang baru
Part 26 - Mama Juwie, Fatin Hanipah & Lee Kuan Yew
Part 27 - Menteri kanan di Thailand akan mati ditembak
Part 29 - Norman & Memey
Part 30 - Perebutan kuasa sebelum 21-12-2012
Part 31 - Kematian Selebriti semakin hampir
27-7-2011 – 4 orang pemimpin pembangkang

11 comments:

Anonymous said...

mimpi fazura tak? dapat ke dia kawen dgn .......

Peminat Uncle said...

thanks 4 new entry uncle.. semoga uncle sentiasa sihat walafiat hendaknya.. ;-)

Anonymous said...

Gayah said..

Thanks Uncle dgn entry ni.. mmg saya sgt2 tggu ramalan ttg artis2 ni.. Saya pun tk betul2 100% pecaya tapi saya suka membaca.. Allah saja Maha Mengetahui ^_^

unclesekor said...

emmm uncle seekers..salamss...
wahhh hebat betul aa demo ni...
tapi ramalan anda boleh mengakibatkan kacau bilau.... membuatkan ketidak tenteraman kpd org yg anda ramal....

ramalan mimpi anda adalah lebih kurang 2 kali 5 dgn bertelek nasib yang memang di haramkan dalam agama islam...

so nasihat saya pada anda wahai uncle seekers yg budiman...bertaubatlah.... jgn di telek lagi nasib seseorang itu tanpa kerelaannya.. anda sebenar benarnya telah membuka aib org lain dgn sengajanya....

banyak benda dan fakta yg anda guna adalah bercanggah dari apa yg di ajar oleh nabi....... seperti tidur di siang hari.. mimpi di siang hari..
lebih lebih lagi anda seorang yg khurafat kerana mempercayai hantu , bomoh & dukun...

jadi manusia seperti anda tidak wajib di percayai...

kepada kerajaan malaysia saya syorkan manusia yg bernama uncle seeker ini di tangkap masuk isa kerana memberhayakan negara dan rakyat malaysia.. harap maklum !!

Bukan Taksub! said...

jawapan untuk unclesekor!

masuk umah orang tu pandai2 lar bawak diri... Uncle dah ckap jangan taksub dengan dia..... yang ko nak sekolahkan dia pesal... klu ko tak nak terpengaruh, janganlah wat muka tak malu singgah sini!! syoh! syoh!
benda2 ringan macam ni pun nak kecoh ker?
sengal!!!

Anti-Unclesekor said...

Unclesekor,

si Unclesekor yang taksub sebenarnya dgn apa yang dia 'percaya dan faham' tu..kan Uncleseekers dah pesan jgn taksub...ada ke pulak mimpi tu 'telek nasib'..sah ko tak baca quran ni..ko cari "MIMPI 7 EKOR LEMBU GEMUK" dan intrepretasinya..Nabi Yusuf meramal masa hadapan ke ketika tu?

"Kalau ramalan mimpi ini benar-benar terjadi sekalipun, anggaplah ianya secara kebetulan. Yang pandai mentafsirkan mimpi hanyalah Nabi Yusuf." - Uncleseekers

ISA ada lagi ke? cuba jawab sikit..ke tak tau pengetahuan am?

suda la ko tak yah la nak jadi ustaz atau ulardalamsemak kat sini..gi la betulkan diri kau..selamatkan diri kau sebelom nak sekolahkan orang..

Kak Uda ila said...

Ok Oloh... Tu pun nak kecoh. Lek ar.. Anggap ni mcm animasi ciptaan omputeh dah ar..

Uncle (Tuan Umah) Fasha Sanda betul-betul dah wat gimmick seperti yg Uncle agakkan.. huhu, cer Paske sket utk next story..

Anonymous said...

hehe... Terbaik la uncleseekers.. Teringin pula ketemu manusia luarbiasa ciptaan ALLAH ini.. Diharapkan kalo ditakdirkan ALLAH, dapat juga kita bertemu.. Skrg dok kecoh2 'THE END' kita sekitar 2012-2015, boleh skodeng2 ker Uncle.. :-).. Kalo xboleh cite kt cnih, cite la kt email sy isla_net85@yahoo.com

Tq2

Mizal said...

salam uncle..nak minta uncle cuba ramal mimpi tentang saya lak...nak gak saya tahu tentang diri saya di masa terdekat ni sama ada naik atau turun...bukan nak taksub dgn uncle cuma nak minta tolong uncle jea...boleh x??

Anonymous said...

Salam,
Unclesekor ni yg sbnrnye org yg taksub. Dah diberi peringatan di setiap entri berkaitan mimpi tp masih ada golongan tohor pemikiran cmni lps jugak dr pusat2 mental. Gaya mcm org pndi tp sbnrnye memandai-mandai. Golongan mcm ni laa bile baca satu2 berita tu hanya nk terima mane yg sedap ikut hati dia je. selalunye yg sensasi. isi penting jauh sekali nk diambil kira.

UncleSampahSarap said...

sampah...