Kenali mereka

Saturday, August 27, 2011

Ramalan Mimpiku – Part 10

Ramalan Mimpiku - Part 10
Yang ghaib hanyalah kepunyaan Allah...
Pihak-pihak yang percaya kepada mimpi haruslah merenungkannya dengan mendalam


Adakah pita ini yang akan menyebabkan Najib terpaksa mengundurkan diri?

Y.B. Tan Sri Dato' Haji Muhyiddin bin Mohd. Yassin sedang menghitung hari untuk menaiki takhta sebagai Perdana Menteri Malaysia Yang Ke7
Waaah..Abang Din tengok mantan Isteri saya, Cik Manja lain macam nampak? He..he..
Takder hal lah bro. Saya tak kisah pun sebab dia bukan isteri saya lagi. Jangan sesekali lupa pesanan saya, selesaikan dengan segera 5 syarat 'ini' dahulu (klik)(klik). Tidak kalu..cara pengunduran Abang Din nanti sebagai Perdana Menteri tahun 2014 adalah satu pengunduran yang paling memalukan dalam sejarah Malaysia jika dibandingkan dengan pengunduran semua bekas Perdana Menteri Malaysia yang lepas-lepas seperti Tunku Abdul Rahman, Hussien Onn, Mahathir, Pak Lah & Najib! (klik)


Selamat Hari Raya Abang Din.
Ucapan SMS atau kedalam BLOG dan Duit Raya untuk semua bloggers yang membangkang Abang Din xderke". Ketepikanlah 'duit angin' tu sikit kat depa.

Lepas raya nanti aturkanlah pertemuan dan luangkan masa dengan semua bloggers yang membangkang Abang Din. Tanya mereka sendiri apa masalah sebenarnya. Mereka semua manusia biasa juga. Boleh bincang maaa..Mungkin dengan cara ini boleh menyejukkan hati mereka sikit dan tidak mustahil boleh bertukar 360 darjah. 3 bulan lepas saya pernah berbincang dengan satu kepala blogger pembangkang. 15 dari blogger pembangkang sudah bersetuju untuk menyokong kerajaan semula sekiranya dapat meluahkan hati yang terbuku selama ini serta bawalah berbincang dari hati ke hati. Mereka sangat kreatif dan menyimpan banyak rahsia. Kesimpulannya senang jer, kebanyakan blogger ini adalah pelesit tidak bertuan. (maaf kengkawan). Orang Melayu kita ni hatinya lembut Abang Din.

Dulu orang Melayu hati panas kalau tengok bangsa lain pakai kereta Mercedes tapi sekarang sudah terbalik. Orang yang lapar ni kalau diberi makan dan dijaga dengan baik tak akan marah..he he. Saya dah beritahu satu daripada 5 syaratnya (klik) (klik). Lagi 4 syarat sendiri carilah..

"A hungry man is an angry man"

Bagaimana mentakwilkan mimpi (Part 1) & (Part 2)

Kalau ramalan mimpi ini benar-benar terjadi sekalipun, anggaplah ianya secara kebetulan. Yang pandai mentafsirkan mimpi hanyalah Nabi Yusuf.

Part 1 - Najib, Muhyiddin & Zahid Hamidi
Part 2 - Anwar, Ali Rustam & Nik Aziz
Part 3 - Allahyarham Dato' Harun Idris
Part 4 - Mahathir & Allahyarham Dato' Harun Idris
Part 5 - Najib, Rais, Nor Yakcop, Nazri & Noh Omar
Part 6 - Tulang Rusuk
Part 7A - Siti Nurhaliza
Part 8 - Rosmah Mansur
Part 9 - Muhyiddin
Part 11 - Azeez Rahim
Part 12 - Hishammuddin, Anuar Zain, Aznil, Azwan & Jaffar Onn
Part 13 - Najib & Rosmah
Part 14 - Najwa
Part 15 - Kematian Selebriti
Part 16 - Datuk Mohd. Jais Ahmad Jais
Part 17 - Rosmah Mansor & Raden
Part 18 - Lisa, Yusry, Anuar Zain, Zizan, Johan & Nabil
Part 19 - Juliana Evans,Marsha,Rabecca,Fasha Sandha
Part 20 - Sidek Hassan, Abu Kassim, Ismail Haji Omar,
Part 21 - Daim, Ananda, Robert Kuok, Syed Mokhtar...
Part 22 - Tragedi
Part 23 - Azalina
Masuk Hospital - Kematian Mantan Perdana Menteri Malaysia
Part 24 - Sultan Brunei & Kematian Sultan
Part 25 - Bakal pemimpin BN yang baru
Part 26 - Mama Juwie, Fatin Hanipah & Lee Kuan Yew
Part 27 - Menteri kanan di Thailand akan mati ditembak
Part 28 - Wardina, Rozita & kematian selebriti
Part 29 - Norman & Memey
Part 30 - Perebutan kuasa sebelum 21-12-2012
Part 31 - Kematian Selebriti semakin hampir
27-7-2011 – 4 orang pemimpin pembangkang

Resepi Lemang & Rendang

Resepi Lemang & Rendang

Lemang (klik)

Rendang Kambing (klik)

Rendang Ayam (klik)


Resepi Asam Pedas Ayam
Resepi Kari Ayam
Resepi Sup Ayam
Resepi Sup Kaki Ayam
Resepi Ayam Masak Lemak Cili Api
Resepi Asam Pedas Ikan Tenggiri
Resepi Sardin
Resepi Sayur Bayam masak Air
Resepi Bendi Masak Udang
Resepi Sambal Udang
Resepi Sambal Udang Pedas
Resepi Sambal Ketam
Resepi Ketam Masak Lemak Cili Api
Resepi Perut Masak Lemak Cili Api
Resepi Bubur
Resepi Karipap Daging
Resepi Sambal Sotong
Resepi Lala Goreng
Resepi Nasi Goreng
Resepi Mee Goreng
Resepi Kambing Masak Kicap
Resepi Kambing Panggang

Wednesday, August 17, 2011

Makanan Kegemaran Aku (Part 3)

Makanan Kegemaran Aku (Part 3)
Pembantu rumah aku yang masakkan. 7 tahun dia masakkan untuk aku.
Terima kasih Reena.

Sambal Sotong
Resepi (klik)

Sayur Bendi Masak Udang
Resepi (klik)

Sup Kaki
Resepi (klik)

Dijamin sedap 100%!
Tidak ada seorang pun yang mengatakan masakan ini tidak sedap

Dibawah ini bukan iklan! Aku tolong promote jer. Sesaper yang pernah 'try test power' serunding daging ni, komenlah apapun yang korang suka, janji ikut peraturan dalam kotak komen udahle.

Jom Pekena Serunding Daging Raya Tahun Ni..
(klik)


Resepi Asam Pedas Ayam
Resepi Kari Ayam
Resepi Sup Ayam
Resepi Sup Kaki Ayam
Resepi Ayam Masak Lemak Cili Api
Resepi Asam Pedas Ikan Tenggiri
Resepi Sardin
Resepi Sayur Bayam masak Air
Resepi Bendi Masak Udang
Resepi Sambal Udang
Resepi Sambal Udang Pedas
Resepi Sambal Ketam
Resepi Ketam Masak Lemak Cili Api
Resepi Perut Masak Lemak Cili Api
Resepi Bubur
Resepi Karipap Daging
Resepi Sambal Sotong
Resepi Lala Goreng
Resepi Nasi Goreng
Resepi Mee Goreng
Resepi Kambing Masak Kicap
Resepi Kambing Panggang

Tuesday, August 16, 2011

Makanan Kegemaran Aku (Part 2)

Makanan Kegemaran Aku (Part 2)
Pembantu rumah aku yang masakkan. 7 tahun dia masakkan untuk aku.
Terima kasih Reena.

Asam Pedas Ikan Tenggiri
Resepi (klik)

Lala Goreng
Resepi (klik)

Bubur
Resepi (klik)

Dijamin sedap 100%!
Tidak ada seorang pun yang mengatakan masakan ini tidak sedap


Resepi Asam Pedas Ayam
Resepi Kari Ayam
Resepi Sup Ayam
Resepi Sup Kaki Ayam
Resepi Ayam Masak Lemak Cili Api
Resepi Asam Pedas Ikan Tenggiri
Resepi Sardin
Resepi Sayur Bayam masak Air
Resepi Bendi Masak Udang
Resepi Sambal Udang
Resepi Sambal Udang Pedas
Resepi Sambal Ketam
Resepi Ketam Masak Lemak Cili Api
Resepi Perut Masak Lemak Cili Api
Resepi Bubur
Resepi Karipap Daging
Resepi Sambal Sotong
Resepi Lala Goreng
Resepi Nasi Goreng
Resepi Mee Goreng
Resepi Kambing Masak Kicap
Resepi Kambing Panggang

Makanan Kegemaran Aku (Part 1)

Makanan Kegemaran Aku (Part 1)
Pembantu rumah aku yang masakkan. 7 tahun dia masakkan untuk aku.
Terima kasih Reena.

Sup Kambing
Resepi (klik)

Sambal Udang Pedas
Resepi (klik)

Bayam Masak Air
Resepi (klik)

Dijamin sedap 100%!
Tidak ada seorang pun yang mengatakan masakan ini tidak sedap


Resepi Asam Pedas Ayam
Resepi Kari Ayam
Resepi Sup Ayam
Resepi Sup Kaki Ayam
Resepi Ayam Masak Lemak Cili Api
Resepi Asam Pedas Ikan Tenggiri
Resepi Sardin
Resepi Sayur Bayam masak Air
Resepi Bendi Masak Udang
Resepi Sambal Udang
Resepi Sambal Udang Pedas
Resepi Sambal Ketam
Resepi Ketam Masak Lemak Cili Api
Resepi Perut Masak Lemak Cili Api
Resepi Bubur
Resepi Karipap Daging
Resepi Sambal Sotong
Resepi Lala Goreng
Resepi Nasi Goreng
Resepi Mee Goreng
Resepi Kambing Masak Kicap
Resepi Kambing Panggang

Monday, August 15, 2011

DVD Wujud Atau Tidak Dipasaran

DVD Wujud Atau Tidak Dipasaran
Pasaran Singapura saja
email - spears_distribution@yahoo.com atau hubungi Hirmie ditalian 91488116


Zack Smoke orang kuat pembikinan DVD Wujud Atau Tidak (klik). DVD ini sudah berada dipasaran Singapura 2 minggu yang lalu.

Sinopsis
Uncleseekers (Syed Abdullah) diberi arahan oleh penulis politik Malaysia, Pak Habib (Syed Hussien Alattas) untuk memberi ganjaran RM1 juta kepada sesiapa yang berjaya mendapatkan rakaman penampakan tulen dan asli. Uncleseekers mendapatkan bantuan Zack (Zack Smoke) dari Spears Paranormal Investigations Singapore untuk mendapatkan rakaman-rakaman dari para ahli paranormal disana. Maka berlumba-lumbalah semua untuk menjayakan rakaman penampakan agar memenangi pertandingan itu termasuk Pak Lah Cecupak yang berangan lama sudah untuk memikat hati seorang gadis kampong menawan Mona (Ku Maimunah).


Siapakah yang akhirnya akan menang? Dapatkah anggota-anggota paranormal di kedua Negara itu Berjaya mendapatkannya?

Saksikan telefilem ini untuk tahu cerita selanjutnya yang telah diisytiharkan sebuah filem pertama yang menggabingkan 4 kumpulan paranormal di Singapura dan Malaysia…



video
Bagaimana perkara ini boleh berlaku?

video
Lawak Pak Lah memang sakit perut dibuat dari mula sampailah habis citer. Salute sama lu Pak Lah Cecupak

video
Ketakutan itu satu hiburan


Banyak Rahsia Dalam Rahsia dalam DVD Wujud Atau Tidak...

Sunday, August 14, 2011

DVD Seekers SG Paranormal Transform Dipasaran

DVD Seekers SG Paranormal Transform Dipasaran
Pasaran Singapura saja

Cerita mengisahkan tiga orang pemuda Raffi,Mazlan dan Arai. Mereka bertiga memang berkawan baik dan sering berjumpa di kedai kopi yang menjadi kan port mereka.Ada saja topik yang hendak dibincangkan setiap hari. Pada satu hari Raffi berbincang mengenai menubuhkan satu kumpulan mencari hantu. Mazlan dan Arai setuju dengan cadangan Raffi untuk menubuhkan kumpulan itu. Setelah mereka bertiga setuju,mereka pun sibuk mencari barang-barang keperluan mereka dan mengumpul angota-angota yang berminat utuk masuk dalam kempulan mereka...SAKSIKAN.....

(Apa punyer gaya Bahasa Melayu mamat singapura ni bagi kat aku...)

Meriah

Aku sendiri belom tengok citer ni. Samada best atau tidak, korang sendirilah nilaikan. Sekadar membantu kengkawan paranormal di Singapura. Tiada sebarang imbuhan yang diterima.

Ramai juga warganegara Singapura yang meminati filem yang berkisarkan makhluk paranormal






Lagi ramai pengkaji paranormal lagi meriah kerana setiap individu ada rezeki masing-masing.

Seseorang yang pernah melihat atau terakam imej makhluk paranormal samada mereka ni bertuah atau bernasib malang...

Thursday, August 11, 2011

Ramalan Mimpiku – Part 9

Ramalan Mimpiku - Part 9
Yang ghaib hanyalah kepunyaan Allah...
Pihak-pihak yang percaya kepada mimpi haruslah merenungkannya dengan mendalam


Tan Sri Hj. Muhyiddin bin Hj. Mohd. Yassin (klik)
Selesaikan dengan segera 5 syarat ini dahulu (klik)

Bakal Perdana Menteri Malaysia yang ketujuh yang pertama akan memberi kejutan! Dua Timbalan Perdana Menteri, Melayu dan Cina untuk kestabilan politik Malaysia. Dan beberapa kejutan lain yang tidak pernah kita terfikir oleh fikiran namun ianya membawa kebaikan untuk rakyat Malaysia

Puan Sri Hajjah Norainee Abd. Rahman
Isteri Perdana Menteri Malaysia yang pertama memakai tudung


Kesimpulan menjadi Perdana Menteri Malaysia
1. Isteri - Tidak ganggu urusan suami. (sikit2 manja tu biasalah sebagai seorang wanita. Isteri Perdana Menterilah katakan..he he). Beliau akan disayangi rakyat kerana sifat semulajadinya cuma beliau ni lebih suka buat hal sendiri.

2. Keluarga - Tidak bawa banyak masalah (Anak lelakinya tidak akan menurut jejak langkah ayahnya dan anak-anak perempuannya buat hal masing-masing (menyanyi dan main internet). Habis kuat pun berlagak sikit jer sebab ayah mereka Perdana Menteri)

3. Politik - Stabil tapi agak tegas namun banyak tolak ansur untuk kata sepakat.

4. Ekonomi - Bertambah baik dan bawah sikit saja dari ekonomi semasa Mahathir jadi PM (Ada beberapa penasihat ekonomi yang terbaik)

5. Peribadi - Agak sombong (Wajib diperbaiki!)

6. Kroni - Berkuasa dan Kaya raya (Biasalah, kalau korang jadi PM sekalipun mesti korang dulukan kengkawan)

7. Agama - Sederhana

8. Hubungan Luar Negara - Sederhana

7. Kelemahan
a. Ada tangan ghaib yang menguasainya tapi selepas beberapa ketika dia terputus sendiri kerana masa sudah sampai...
b. Bangsa asing mendapat tempat tertinggi dalam pemerintahan. Beliau terpaksa berbuat demikian kerana kesilapan pemimpin yang lalu.
c. Kalau silap percaturan, mungkin beliau adalah Perdana Menteri dari Umno yang pertama atau yang kedua terakhir kerana parti lain pula akan mengambil kerusi Perdana Menteri Malaysia.
d. Nasibnya juga akan seperti Perdana Menteri yang lain. Akan didesak supaya meletakkan jawatan kerana KRONI nya yang 'MELAMPUI BATAS'

Nasihat dari saya sebagai rakyat biasa mohon Abang Din kurangkan bercakap lebihkan kerja dan saya ulang sekali lagi, selesaikan dengan segera 5 syarat ini dahulu (klik)

Bagaimana mentakwilkan mimpi (Part 1) & (Part 2)

Kalau ramalan mimpi ini benar-benar terjadi sekalipun, anggaplah ianya secara kebetulan. Yang pandai mentafsirkan mimpi hanyalah Nabi Yusuf.

Part 1 - Najib, Muhyiddin & Zahid Hamidi
Part 2 - Anwar, Ali Rustam & Nik Aziz
Part 3 - Allahyarham Dato' Harun Idris
Part 4 - Mahathir & Allahyarham Dato' Harun Idris
Part 5 - Najib, Rais, Nor Yakcop, Nazri & Noh Omar
Part 6 - Tulang Rusuk
Part 7A - Siti Nurhaliza
Part 8 - Rosmah Mansur
Part 10 - Najib & Muhyiddin
Part 11 - Azeez Rahim
Part 12 - Hishammuddin, Anuar Zain, Aznil, Azwan & Jaffar Onn
Part 13 - Najib & Rosmah
Part 14 - Najwa
Part 15 - Kematian Selebriti
Part 16 - Datuk Mohd. Jais Ahmad Jais
Part 17 - Rosmah Mansor & Raden
Part 18 - Lisa, Yusry, Anuar Zain, Zizan, Johan & Nabil
Part 19 - Juliana Evans,Marsha,Rabecca,Fasha Sandha
Part 20 - Sidek Hassan, Abu Kassim, Ismail Haji Omar,
Part 21 - Daim, Ananda, Robert Kuok, Syed Mokhtar...
Part 22 - Tragedi
Part 23 - Azalina
Masuk Hospital - Kematian Mantan Perdana Menteri Malaysia
Part 24 - Sultan Brunei & Kematian Sultan
Part 25 - Bakal pemimpin BN yang baru
Part 26 - Mama Juwie, Fatin Hanipah & Lee Kuan Yew
Part 27 - Menteri kanan di Thailand akan mati ditembak
Part 28 - Wardina, Rozita & kematian selebriti
Part 29 - Norman & Memey
Part 30 - Perebutan kuasa sebelum 21-12-2012
Part 31 - Kematian Selebriti semakin hampir
27-7-2011 – 4 orang pemimpin pembangkang

Ramalan Mimpiku - Part 8

Ramalan Mimpiku - Part 8
Yang ghaib hanyalah kepunyaan Allah...
Pihak-pihak yang percaya kepada mimpi haruslah merenungkannya dengan mendalam


Salam semua. Saya akan siarkan semula mimpi-mimpi saya yang lalu. Part 7b dan 7c akan disusuli kemudian seperti yang dijanjikan (klik)

Rosmah akan masuk dalam bila sampai waktunya...

Hanya ada satu cara saja untuk perkara ini tidak berlaku.

Bagaimana mentakwilkan mimpi (Part 1) & (Part 2)

Kalau ramalan mimpi ini benar-benar terjadi sekalipun, anggaplah ianya secara kebetulan. Yang pandai mentafsirkan mimpi hanyalah Nabi Yusuf.

Part 1 - Najib, Muhyiddin & Zahid Hamidi
Part 2 - Anwar, Ali Rustam & Nik Aziz
Part 3 - Allahyarham Dato' Harun Idris
Part 4 - Mahathir & Allahyarham Dato' Harun Idris
Part 5 - Najib, Rais, Nor Yakcop, Nazri & Noh Omar
Part 6 - Tulang Rusuk
Part 7A - Siti Nurhaliza
Part 9 - Muhyiddin
Part 10 - Najib & Muhyiddin
Part 11 - Azeez Rahim
Part 12 - Hishammuddin, Anuar Zain, Aznil, Azwan & Jaffar Onn
Part 13 - Najib & Rosmah
Part 14 - Najwa
Part 15 - Kematian Selebriti
Part 16 - Datuk Mohd. Jais Ahmad Jais
Part 17 - Rosmah Mansor & Raden
Part 18 - Lisa, Yusry, Anuar Zain, Zizan, Johan & Nabil
Part 19 - Juliana Evans,Marsha,Rabecca,Fasha Sandha
Part 20 - Sidek Hassan, Abu Kassim, Ismail Haji Omar,
Part 21 - Daim, Ananda, Robert Kuok, Syed Mokhtar...
Part 22 - Tragedi
Part 23 - Azalina
Masuk Hospital - Kematian Mantan Perdana Menteri Malaysia
Part 24 - Sultan Brunei & Kematian Sultan
Part 25 - Bakal pemimpin BN yang baru
Part 26 - Mama Juwie, Fatin Hanipah & Lee Kuan Yew
Part 27 - Menteri kanan di Thailand akan mati ditembak
Part 28 - Wardina, Rozita & kematian selebriti
Part 29 - Norman & Memey
Part 30 - Perebutan kuasa sebelum 21-12-2012
Part 31 - Kematian Selebriti semakin hampir
27-7-2011 – 4 orang pemimpin pembangkang

Wednesday, August 10, 2011

Allah suka orang yang bersih

Allah suka orang yang bersih

Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang bertaubat, dan Dia menyukai orang-orang yang membersihkan diri mereka.
Surah AL-BAQARAH (Lembu) ayat 222

Kalau setakat bf atau gf suka kat kita, paling kuat pun dpt kesenangan sementara sajer. Tapi Kalau tuhan suka kat kita, macam2 kita ble dpt!

Apalagi! rajin2lah mandi dan gosok gigi agar diri kita sentiasa harum.

Kiamat tahun 2280?
Seks Dalam Islam (Part 1) (Seks adalah emosi dan keperluan manusia tetapi bukan identiti agama)
Seks Dalam Islam (Part 2) (Seks adalah emosi dan keperluan manusia tetapi bukan identiti agama)
Seks Dalam Islam (Part 3) (Seks adalah emosi dan keperluan manusia tetapi bukan identiti agama)
Seks Dalam Islam (Part 4) (Seks adalah emosi dan keperluan manusia tetapi bukan identiti agama)
Syaitan Dari Golongan Jin Dan Manusia
Syaitan dibelenggu dan dirantai?
(Qareen) Teman yang dipercayai
Bunuh Cicak dengan Lembing
Makan..Makan..Makan..
Ahlul Bait VS Ahlul Quran
Ahlul Bait vs Ahlul Quran -Respon 3
Ahlul Bait vs Ahlul Quran -Respon 5
Quran dicatat di pelepah pohon tamar dan batu? Ye Ke Ni..
Jumlah Ayat Dalam Quran Sebanyak 6666 adalah Karut! Sila Kira Baik-Baik
'Amin' Islam, Kristian dan Yahudi
Siapa Yang Berpuasa?
Benarkah Jodoh, Maut, Rezeki ditangan tuhan?
Allah suka orang yang bersih
Sudahkah anda diuji pada tahun ini?
Kau dan Aku (Part 1)

Monday, August 8, 2011

Syaitan Dari Golongan Jin Dan Manusia

Syaitan Dari Golongan Jin Dan Manusia

(Gambar Hiasan)
...syaitan-syaitan daripada manusia dan jin...

Musuh Bagi Tiap-Tiap Nabi
Surah AL-AN'AM (Binatang Ternak) ayat 112

"Kami mengadakan bagi tiap-tiap Nabi suatu musuh, syaitan-syaitan daripada manusia dan jin, yang mewahyukan ucapan palsu yang indah-indah kepada satu sama lain, untuk menipu; dan sekiranya Pemelihara kamu menghendaki, tentu mereka tidak membuatnya. Maka tinggalkanlah mereka dan apa yang mereka mengada-adakan."

(Gambar Hiasan)

Musuh Bagi Manusia
Surah FATHIR (Pemula) ayat 6 & Surah AL-BAQARAH (Lembu) ayat 208

"Sesungguhnya syaitan adalah musuh bagi kamu; maka ambillah ia sebagai musuh. Ia menyeru golongannya hanya supaya mereka menjadi di kalangan orang-orang Menyala."

"musuh yang nyata bagi kamu"

16 perbuatan syaitan yang terdapat dalam Quran

(Gambar Hiasan)

1. CADANGAN JAHAT
(Surah AL-MUKMINUN (Orang-Orang Mukmin) ayat 97)

"Wahai Pemeliharaku, aku berlindung pada Engkau daripada cadangan-cadangan jahat syaitan-syaitan

(Gambar Hiasan)

2. Menyucuk Orang Tidak Percaya
Surah MARIAM ayat 83

"Tidakkah kamu melihat bagaimana Kami mengutus syaitan-syaitan terhadap orang-orang yang tidak percaya (kepada ayat-ayat Allah) untuk menyucuk mereka, dengan cucukan?"


(Gambar Hiasan)

3. Menyuruh Pada Kesumbangan Dan Mungkar
Surah AN-NUR (Cahaya) ayat 21

"sesungguhnya ia (syaitan) menyuruh pada kesumbangan dan mungkar,"

(Gambar Hiasan)
4. Menyebabkan Permusuhan Dan Kebencian
Surah AL-MAIDAH (Meja Hidangan) ayat 91


"Syaitan hanya menghendaki untuk menyebabkan permusuhan dan kebencian antara kamu dalam arak dan judi."

(Gambar Hiasan)

5. Menghasut Dan Memanjangkan Angan-Angan
Surah MUHAMMAD ayat 25

"Orang-orang yang kembali (murtad) ke belakang mereka setelah petunjuk menjadi jelas bagi mereka, syaitanlah yang menghasut mereka, dan memanjangkan angan-angan mereka."

(Gambar Hiasan)

6. Provokasi
Surah AL-A'RAF (Benteng) ayat 200 dan Surah BANI ISRAIL ayat 53

"Jika suatu provokasi daripada syaitan memprovokasikan kamu, berlindunglah pada Allah; sesungguhnya Dia Mendengar, Mengetahui."

(Gambar Hiasan)

7. Makanan Dan Minuman
Surah AL-BAQARAH (Lembu) ayat 168 dan Surah AL-MAIDAH (Meja Hidangan) ayat 90

"Wahai manusia, makanlah apa yang di bumi, yang halal dan baik, dan janganlah mengikuti langkah-langkah syaitan; ia adalah musuh yang nyata bagi kamu."


(Gambar Hiasan)

8. Riba
Surah AL-BAQARAH (Lembu) ayat 275

"Orang-orang yang memakan riba tidak akan berdiri lagi, melainkan semasa dia berdiri, dia ditundukkan dengan sentuhan syaitan,"

(Gambar Hiasan)

9. Pembicaraan Rahsia
Surah AL-MUJADILAH (Yang Berdebat) ayat 10

"Pembicaraan rahsia adalah daripada syaitan, supaya orang-orang yang percaya bersedih; tetapi ia tidak memudaratkan mereka sedikit pun, kecuali dengan izin Allah, dan kepada Allah hendaklah orang-orang mukmin mempercayakan (tawakal)."

(Gambar Hiasan)

10. Mengubah Ciptaan Allah
Surah AN-NISA'(Perempuan) ayat 119


"Dan sungguh, aku akan menyesatkan mereka, dan memenuhi mereka dengan khayalan, dan aku akan menyuruh mereka dan mereka akan memotong telinga binatang ternak; aku akan menyuruh mereka dan mereka akan mengubahi ciptaan Allah,"



(Gambar Hiasan)

11. Mengajar Sihir
Surah AL-BAQARAH (Lembu) ayat 102

"Dan mereka mengikuti apa yang syaitan-syaitan membacakan semasa kerajaan Sulaiman. Sulaiman bukan tidak percaya (kafir) tetapi syaitan-syaitanlah yang tidak percaya, dengan mengajar manusia sihir,"


(Gambar Hiasan)

12. Peperangan
Surah ALI IMRAN (Keluarga Imran) ayat 155

"Orang-orang antara kamu yang berpaling pada hari dua kumpulan bertemu, syaitan menggelincirkan mereka kerana sebahagian apa yang mereka mengusahakan,"


Surah ALI IMRAN (Keluarga Imran) ayat 175

"Itu adalah syaitan yang menakut-nakutkan wali-walinya (sahabat-sahabatnya), maka janganlah takut pada mereka, tetapi kamu takutilah Aku, jika kamu orang-orang mukmin."

Surah AL-ANFAL (Rampasan Perang) ayat 48

"Dan apabila syaitan menampakkan amalan-amalan mereka indah bagi mereka, dan berkata, 'Pada hari ini, tiada manusia akan menang terhadap kamu kerana aku jiran kamu.' Tetapi apabila kedua-dua pasukan berlihat-lihatan, ia berundur di atas tumit-tumitnya, dengan berkata, 'Aku berlepas diri daripada kamu, kerana aku melihat apa yang kamu tidak melihat. Aku takut kepada Allah; dan Allah keras dalam pembalasan sewajarnya.'"

(Gambar Hiasan)

13. Janji
Surah AL-BAQARAH (Lembu) ayat 268

"Syaitan menjanjikan kamu kemiskinan (dalam memberi nafkah), dan menyuruh kamu pada kesumbangan, tetapi Allah menjanjikan kamu keampunan-Nya dan pemberian-Nya; dan Allah Merangkumi, Mengetahui."

Surah AN-NISA' (Perempuan) ayat 120

"Ia menjanjikan mereka, dan memenuhi mereka dengan khayalan, tetapi tiadalah yang syaitan menjanjikan mereka melainkan tipuan."

Surah IBRAHIM ayat 22.


"Dan syaitan berkata, apabila perkara telah diputuskan, 'Sesungguhnya Allah telah menjanjikan kamu satu janji yang benar; dan aku menjanjikan kamu, kemudian aku memungkiri kamu, kerana aku tidak ada kuasa terhadap kamu, melainkan aku menyeru kamu, dan kamu menyahuti aku.'


(Gambar Hiasan)

14. Nampak Indah
Surah AL-AN'AM (Binatang Ternak) ayat 43

"Kalaulah, apabila bencana Kami datang kepada mereka, mereka merendahkan diri! Tetapi hati mereka keras, dan syaitan menampakkan indah bagi mereka apa yang mereka buat."


Surah AN-NAHL (Lebah) ayat 63


"Demi Allah, sesungguhnya Kami telah mengutus kepada umat-umat yang sebelum kamu, tetapi syaitan menampakkan indah bagi mereka amalan-amalan mereka; ia adalah wali (pelindung) mereka pada hari ini, dan bagi mereka, azab yang pedih."

(Gambar Hiasan)

15. Sangka Dapat Petunjuk
Surah AL-A'RAF (Benteng) ayat 30

"Segolongan Dia memberi petunjuk, dan segolongan wajar dengan kesesatan; mereka mengambil syaitan-syaitan sebagai wali-wali (sahabat-sahabat), selain daripada Allah, dan mereka menyangka bahawa mereka mendapat petunjuk."


Surah AZ-ZUKHRUF (Perhiasan) ayat 36-37


"Sesiapa yang membutakan diri daripada Peringatan Yang Pemurah, kepadanya Kami menentukan syaitan untuk menjadi teman yang dipercayai, Dan mereka menghalangi mereka daripada jalan, dan mereka menyangka bahawa mereka mendapat petunjuk."

(Gambar Hiasan)

16. Lupa
Surah AL-AN'AM (Binatang Ternak) ayat 68

"Apabila kamu melihat orang-orang yang terjun pada ayat-ayat Kami, berpalinglah daripada mereka sehingga mereka terjun pada hadis (pembicaraan) yang lain; dan, jika syaitan menjadikan kamu lupa, janganlah duduk setelah teringat bersama kaum yang zalim."


(Gambar Hiasan)
Surah AL-MUKMINUN (Orang-Orang Mukmin) ayat 97-98)

"Wahai Pemeliharaku, aku berlindung pada Engkau daripada cadangan-cadangan jahat syaitan-syaitan, Dan aku berlindung pada Engkau, wahai Pemeliharaku, daripada mereka hadir padaku."

Kiamat tahun 2280?
Seks Dalam Islam (Part 1) (Seks adalah emosi dan keperluan manusia tetapi bukan identiti agama)
Seks Dalam Islam (Part 2) (Seks adalah emosi dan keperluan manusia tetapi bukan identiti agama)
Seks Dalam Islam (Part 3) (Seks adalah emosi dan keperluan manusia tetapi bukan identiti agama)
Seks Dalam Islam (Part 4) (Seks adalah emosi dan keperluan manusia tetapi bukan identiti agama)
Syaitan Dari Golongan Jin Dan Manusia
Syaitan dibelenggu dan dirantai?
(Qareen) Teman yang dipercayai
Bunuh Cicak dengan Lembing
Makan..Makan..Makan..
Ahlul Bait VS Ahlul Quran
Ahlul Bait vs Ahlul Quran -Respon 3
Ahlul Bait vs Ahlul Quran -Respon 5
Quran dicatat di pelepah pohon tamar dan batu? Ye Ke Ni..
Jumlah Ayat Dalam Quran Sebanyak 6666 adalah Karut! Sila Kira Baik-Baik
'Amin' Islam, Kristian dan Yahudi
Siapa Yang Berpuasa?
Benarkah Jodoh, Maut, Rezeki ditangan tuhan?
Allah suka orang yang bersih
Sudahkah anda diuji pada tahun ini?
Kau dan Aku (Part 1)