Kenali mereka

Thursday, September 29, 2011

Ramalan Mimpiku – Part 18

Ramalan Mimpiku – Part 18
...Yang ghaib hanyalah kepunyaan Allah...
Pihak-pihak yang percaya kepada mimpi haruslah merenungkannya dengan mendalam

Masa Depan Artis (Part 1)

Salam semua,

3 hari yang lalu ada seorang gadis meminta aku agar dapat meramalkan artis pujaan ramai berkenaan perkahwinan, penceraian, masa depan dan lain-lain tentang mereka

Aku tersenyum dan ketawa kecil lalu aku katakan padanya

“Sejak bila saya jadi fortune teller?”

Dia terdiam sebentar lalu menyambung kata-katanya

“Yelah…orang kita memang suka benda-benda macam-macam ni. Serupalah dengan bintang 12 (Zodiak).

Selepas tu dia membebel pelbagai isu.

“Bla.. bla… bla…”

“Oklah, nanti kalau saya mimpi tentang mereka saya akan letakkan dalam blog”

Kita lupakan tentang perbualan saya dengan gadis tersebut.

Aku bangun lewat hari ini sekitar 3.05 minit baru mata celik. Minum air masak, masuk tandas dan terus on ‘PC’. Baru nak tulis apa yang aku mimpi tentang artis pagi tadi tetiba teman baik aku seorang blogger yang memang panas membara penulisannya menelefonku.

“Beb, ada mana?”

“Kat Janda beb!”

Itulah suara aku yang pertama yang keluar dari anak tekak yang agak kuat sejurus bangun tidur

“Ana di Maran ni”

Aku lantas menjemputnya singgah kerumah ku.

Selepas itu aku terlupa banyak benda apa yang aku mimpi tentang pagi tadi! Disini aku siarkan apa yang aku ingat saja.

Lisa Surihani Mohamed (25 tahun) & Yusry Abdul Halim (38 tahun)
Mereka berdua tidak akan melangsungkan perkahwinan kerana...he he!

Anuar Zain (41 tahun)
Shahrul Anuar Bin Zain
Beliau tidak akan berkahwin sampai ke akhir hayat. Diakhir kehidupannya mirip Allahyarham Sudirman

Zizan (27 tahun)
Mohd Razizan Abd Razak
Rezekinya mencurah-curah sehingga tahun depan namun namanya agak tercalar kerana isu ‘seks’ yang bakal dihadapinya…

Johan (27 tahun)
Mohamad Yazid Lim Bin Mohamad Aziz
Peluang lakonannya mencurah-curah sehingga tahun hadapan dan namanya sebagai pelawak mengatasi semua pelawak-pelawak sebelum ini.

Nabil
Ahmad Nabil Ahmad (27 tahun)
Namanya sebagai pelawak akan tenggelam perlahan-lahan dan perniagaannya yang akan diceburinya tahun 2012 agak menampakkan hasil berbanding dunia seni

Bagaimana mentakwilkan mimpi (Part 1) & (Part 2)

Kalau ramalan mimpi ini benar-benar terjadi sekalipun, anggaplah ianya secara kebetulan. Yang pandai mentafsirkan mimpi hanyalah Nabi Yusuf.

Part 1 - Najib, Muhyiddin & Zahid Hamidi
Part 2 - Anwar, Ali Rustam & Nik Aziz
Part 3 - Allahyarham Dato' Harun Idris
Part 4 - Mahathir & Allahyarham Dato' Harun Idris
Part 5 - Najib, Rais, Nor Yakcop, Nazri & Noh Omar
Part 6 - Tulang Rusuk
Part 7A - Siti Nurhaliza
Part 8 - Rosmah Mansur
Part 9 - Muhyiddin
Part 10 - Najib & Muhyiddin
Part 11 - Azeez Rahim
Part 12 - Hishammuddin, Anuar Zain, Aznil, Azwan & Jaffar Onn
Part 13 - Najib & Rosmah
Part 14 - Najwa
Part 15 - Kematian Selebriti
Part 16 - Datuk Mohd. Jais Ahmad Jais
Part 17 - Rosmah Mansor & Raden
Part 19 - Juliana Evans,Marsha,Rabecca,Fasha Sandha
Part 20 - Sidek Hassan, Abu Kassim, Ismail Haji Omar,
Part 21 - Daim, Ananda, Robert Kuok, Syed Mokhtar...
Part 22 - Tragedi
Part 23 - Azalina
Masuk Hospital - Kematian Mantan Perdana Menteri Malaysia
Part 24 - Sultan Brunei & Kematian Sultan
Part 25 - Bakal pemimpin BN yang baru
Part 26 - Mama Juwie, Fatin Hanipah & Lee Kuan Yew
Part 27 - Menteri kanan di Thailand akan mati ditembak
Part 28 - Wardina, Rozita & kematian selebriti
Part 29 - Norman & Memey
Part 30 - Perebutan kuasa sebelum 21-12-2012
Part 31 - Kematian Selebriti semakin hampir
27-7-2011 – 4 orang pemimpin pembangkang

24 comments:

Anonymous said...

betul2 mimpi ke..or saje2 ni..huhuh knfiousssssan la uncle :)



cik adda kt fb :)

Uncleseekers said...

Salam Suhada - adake mimpi yang palsu?

Anonymous said...

Lisa takkan kawen ngan Yusri? Alhamdulillah.Terbaek! :-P

Anonymous said...

best2..lagi2..hihihi

Pacaq Zones Centre said...

Mantap Uncle ~ I Love U ~ muuuah

Kerajaan Rakyat said...

Salaam Beb..

Thanxs beb... ketam goreng terbaik pernah ana makan... yang 'adik' goreng tadi... nanti musim manggis... ana datang lagi...

www.akma81.blogspot.com said...

bestnye dapat mimpi macamtu....

kUyacUmi said...

cuba uncle baca...

http://www.manggaonline.com.my/gosip/3341-alamak-pelawak-tu-cuba-merogol.html


adakah dia orangnya??

Anonymous said...

Komen saya Jah Ramvong...
Apa pulak mksud mimpi saya ni.. Bulan puasa baru2 ni mimpi anak lelaki saya yg kecik 9 thn berpakaian putih.. Saya panggil2 nama dia tapi dia tk toleh dan tk jawab pun.. Dia tk dtg pun jumpa saya... Mimpi ni dlm 4 pagi..
( Tpi lpas raya smpai skrag jadi mcm2 kat anak lelaki yg kedua pulak.. Sedih sgt2..)

ciklee said...

salam..tak besnyer pasal anuar zain tu..OMG!!

Unknown said...

Kita tunggu dan lihat sama ada ianya benar-benar berlaku.=)

Halia Bara said...

Weh uncle...gua nak tgelak la lu boleh plak mimpi tentang ramai artis ek.lu ingat gua x tau ka, lu main hentam kromo.dengar ura2 atau khabar angin tentang seseorang, cepat2 je tulis ko mimpi!haha. mcm kes ahmad jais tu lah...dh tau dia sakit tenat, then cepat2 tulis dia mati. pastu pasal mak pembesar negara kononya kau mimpi lah..tapi sebenarnya dpt tau awal lagi dr sumber lain yang org tu sakit tenat. lalu kau pun "bermimpi" dia mati! Atuk, x baik menipu pasal mimpi yer...

Walao said...

hmm uncle seekers, rasanya lu ni bermimpi yg lu mimpi ttg org2 ni suma... mimpi dlm mimpi org kata...

deera said...

Saya rasa Lisa dan Yusry tak kahwin kerana Yusry gay..

greenlezz58 said...

salam,uncle mmpilh tntg abby gn zul plak tringin nk thu
klau blh memey gn normn skli
tlg ek.

Puteh said...

pada pendapat sy klu btol la keistimewaan ramalan dlm mimpi yg ucle dpt ni kan.syukur sbb bkn sng tok sesorg 2 dikurniakan kelebihan ni.tp yg pelik ye org2 yg top2 lak tuh ucle mimpi peh hebat.ntah la mgkn sy xbyk ilmu didada tp bg sy kalu btol lah ap yg uncle mimpikan 2 sy rs xpelu lah tok dicerita kan dikhalayak umum bg sy bnd2 yg ucle share kn ni sperti mengaib kan seorg.bg sy byk yg negatif dari positif.klu btul sgt nk cite kan mimpi yg ucle dpt kan 2 sy rase elok lah g jumpe tuan puye bdn cerita dgn org yg ucle dpt mmp 2.kan senang xpelu dihebohkan.setahu sy ap kelebihan yg dikurniakan xpelu digembar gembor kan bleh mendatang kan sifat riak.uncle sndri tau bahawa Allah S.W.T benci kpd hambaNya yang riak.nanti xsemene2 keistimewaan yang dikurniakan tbe2 hilang begitu je.maaf ye ni hanya pendapat.sy mmg xlayak tok bersuara ttg ap yg ucle buat.maaf ye.tp xsalahkan kalu bende betul?:)

watcher said...

assalamualaikum. .saya agak musykil dgn uncle ni..islam melarang kita mempercayai mimpi sebab mimpi cuma mainan dalam tidur saja..dan perkara paling ditegah adalah mempercayai ramalan..kita semua perlu terima sahaja apa yang ditetapkan oleh-Nya..yang wajib ialah percaya kepada Qada dan Qadar. .harap maaf ye uncle.

YusryLisa said...

Yusry & Lisa dah selamat berijab qabul semlm...ape komen uncle? Dah tersasar tu ramalan uncle

Anonymous said...

kalau dapat mimpi waktu tidur tengahari..petang..itu mainan syaitan ..asyik tidur jer..entah-entah subuh tak sembahyang, zohor tak sembahyang..asar, magrib isyak..asyik tidur jela dan dapat mimpi..lepas tu pandai cakap pasal agama, cakap tentang ayat2 tafsir al-quran..macam munafik jer..lepas tuh bila dapat ramalan tentang keburukan orang, heboh-hebohkan pulak kat blog..meng aibkan orang tuh berdosa besar..kalau benda tuh btul sekalipun,apa tujuan awak heboh-hebohkan keburukan orang ?? lepas tu takde wawasan la yer, asyik tidur dan bermimpi jer..tu jer la kejenya..

yang penting jaga solat lima waktu dahulu..jaga mulut daripada menceritakan aib orang lain..bimbang jadi fitnah..semoga Allah beri petunjuk pada awak uncle seekers yang dah semakin jauh tersasar dari iman dn agama..

saya malu dengan sikap awak yang bukan sahaja merosakkan negara dan agama tapi juga merosakkan pemikiran orang lain..apa nak jadi la..

berhentilah dari membuat cerita-cerita yang tak amsuk akal..

Anonymous said...

Huahuahua..mimpi unclemmg palsu..buktinya lisa n yusri dh slmt d ijab kabul..alhamdulillah Allah tlh buktikan tiada siapa dpt melawan qada' n qadar Nya miskipun pelbagai ramalan karut marut yg x msk dek akal yg uncle buat..sian uncle kn..

IMAM MUHAMMAD JIBRIL AL-KHAIR said...

Lisa dan Yusri dah kawen pun.. apa ni uncle??

eXception said...

Pasal ramalan Johan, kebetulan pulak Johan dpt anugerah pelawak paling popular... Nabil pulak melepas trofi tersebut... Apapun, ini semua kerja Allah... Saya tahu uncle cuma berfirasat...

Anonymous said...

cari makan beb!!!!!!!!!!!!!!!

salwa said...

Jangan mudah membuka aib org lain..satu hari nnty Allah akan tunjukkan aib anda sendiri yg akan terbuka