Kenali mereka

Sunday, September 25, 2011

Ramalan Mimpiku – Part 16

Ramalan Mimpiku – Part 16
...Yang ghaib hanyalah kepunyaan Allah...
Pihak-pihak yang percaya kepada mimpi haruslah merenungkannya dengan mendalam


Salam semua,

Hari ini aku ‘mengigau’ pula! Bila aku tersedar aku terus buka 'PC' dan cari berita tentang kesihatan dan perkembangan terkini seorang ahli politik dari Pantai Timur.

Pada hari selasa 20 September 2011 aku menulis tentang ramalan mimpiku – Part 15 (klik) tentang akan perginya seorang selebriti ternama buat selama-lamanya.

Aku cuba menaip satu lagi penama iaitu seorang pemimpin parti pembangkang namun jari aku ini seolah-olah bergerak sendiri menulis perkataan ‘Ahmad Jais’ walaupun saya cuba menahannya berulangkali!

Datuk Mohd Jais Ahmad (klik)

Selepas dari mimpi tersebut, sememangnya aku tidak mahu melihat wajah dan perkembangan terkini tentangnya lagi kerana ianya menakutkan aku untuk menghadapi hari-hari akan datang tentang ramalan mimpiku yang lain.

“Datuk Mohd. Jais Ahmad Jais di masukkan ke Unit Rawatan Separa Rapi Pusat Perubatan Darul Ehsan”(klik)

Dalam artikel tersebut menjelaskan bahawa beliau dimasukkan ke Hospital Pakar KPJ Selangor pada hari khamis 22 September.

Semua ramalan mimpi saya ini terjadi kerana ‘kebetulan’ menjadi ‘kenyataan’. Tetapi…adakah ramalan yang lain-lain juga akan menyusul kebenarannya satu persatu. Tunggu dan lihat

Saya mohon pada semua ahli keluarga dan peminat Ahmad Jais kerana ramalan mimpi ini. Bukanlah niat saya untuk mendahului takdir tetapi itulah hakikat sebenarnya. Maaf sekali lagi…Walaubagaimanapun saya mendoakan semuga beliau cepat sembuh


Tiada seorang pun artis lelaki di Malaysia ini yang dapat menandingi suaranya yang merdu sehingga hari ini.

Berbalik tentang cerita saya mengigau sebentar tadi adalah kerana mimpi saya kali ini juga melibatkan kematian. Beliau adalah seorang pemimpin dari parti pembangkang yang sangat dihormati dengan gelaran…..

Sampaikanlah salam maaf padanya sekiranya saya pernah ‘bersangka buruk’ pada beliau.

Bagaimana mentakwilkan mimpi (Part 1) & (Part 2)

Kalau ramalan mimpi ini benar-benar terjadi sekalipun, anggaplah ianya secara kebetulan. Yang pandai mentafsirkan mimpi hanyalah Nabi Yusuf.

Part 1 - Najib, Muhyiddin & Zahid Hamidi
Part 2 - Anwar, Ali Rustam & Nik Aziz
Part 3 - Allahyarham Dato' Harun Idris
Part 4 - Mahathir & Allahyarham Dato' Harun Idris
Part 5 - Najib, Rais, Nor Yakcop, Nazri & Noh Omar
Part 6 - Tulang Rusuk
Part 7A - Siti Nurhaliza
Part 8 - Rosmah Mansur
Part 9 - Muhyiddin
Part 10 - Najib & Muhyiddin
Part 11 - Azeez Rahim
Part 12 - Hishammuddin, Anuar Zain, Aznil, Azwan & Jaffar Onn
Part 13 - Najib & Rosmah
Part 14 - Najwa
Part 15 - Kematian Selebriti
Part 17 - Rosmah Mansor & Raden
Part 18 - Lisa, Yusry, Anuar Zain, Zizan, Johan & Nabil
Part 19 - Juliana Evans,Marsha,Rabecca,Fasha Sandha
Part 20 - Sidek Hassan, Abu Kassim, Ismail Haji Omar,
Part 21 - Daim, Ananda, Robert Kuok, Syed Mokhtar...
Part 22 - Tragedi
Part 23 - Azalina
Masuk Hospital - Kematian Mantan Perdana Menteri Malaysia
Part 24 - Sultan Brunei & Kematian Sultan
Part 25 - Bakal pemimpin BN yang baru
Part 26 - Mama Juwie, Fatin Hanipah & Lee Kuan Yew
Part 27 - Menteri kanan di Thailand akan mati ditembak
Part 28 - Wardina, Rozita & kematian selebriti
Part 29 - Norman & Memey
Part 30 - Perebutan kuasa sebelum 21-12-2012
Part 31 - Kematian Selebriti semakin hampir
27-7-2011 – 4 orang pemimpin pembangkang

9 comments:

zelmey said...

Hanya Allah lebih mengetahui segalanya. Betul juga apa kata uncleseekers apa saja yg dia mimpikan adalah satu kebetulan.

Dan kebetulan sehari selepas uncle post artikel tersebut, tersebar kisah pujaan saya Ahmad Jais masuk hospital.

I love Ahmad Jais ... Sedih dan pilu .. Ya Allah panjangkan usianya dan beri kesihatan kepadanya.

Terima kasih Allah

Afif Farhi said...

Salam Uncle, siapa pemimpin pembangkang yang Uncle maksudkan tue...??? Kalau Uncle boleh share pasal Ahmad Jais, naper tak share siapa tokoh tue...??? Masih menunggu dengan debaran biarpun ianya mimpi yang mungkin hanya kebetulan...

Teroka said...

Semakin menarik....teruskan menulis :)

Uncleseekers said...

Salam Afif Farhi,
Demi menjaga 'perasaan' empunya diri sebaiknya uncle tidak menulis sehinggalah empunya diri tidak mampu lagi mendengar tentang 'maklumat dunia'. Maaf yer...

Bila sampai waktunya tiada siapa akan dpt mempercepatkan atau melewatkan 'tempoh'nya

:(

Mohon jangan 'terlalu ambil serius' dalam ramalan mimpi uncle ini.

Kalau pun ianya berlaku 'tidak lama lagi' anggaplah sebagai kebetulan.

ciklee said...

salam, alfatihah untuk allahyarham Ahmad Jais..dari Dia kita datang dan kepadaNya kita kembali

Anonymous said...

Ahmad Jais Sudah Pergi Meninggalkan Kita...Semoga Rohnya Dicucuri Rahmat..Insyallah..-zahid-

Anonymous said...

disebabkan salah satu ramalan uncle ni tepat dgn keizinanNYA, jadi saya mohon jasa baik uncle hentikan semua ramalan ni supaya tidak menakutkan2 kan mereka yg uncle ramalkan ni dan menjadikan mereka yakin sepenuhnya dgn ramalan uncle n m'goyahkan sedikit sebanyak kepercayaan pdNYA (tunggang langgang ayat aku.sori) ..peliharalah anugerah ALLAH yg uncle perolehi dgn sebaik2nya. semoga ALLAH pelihara uncle dunia akhirat...amin

Panglima Perang Cyber said...

adakah pemimpin pembangkang tersebut dari Kelantan ?

ulama baik ulama akhirat.

ulama jahat ulama dajjal sebelum dajjal.

mafhum hadis Nabi Junjungan.


semoga yang baik berkekalan berkhidmat dan yang tidak mampu memberi manfaat dipanggil pulang.


Allahu A'lam Wa ana Ajhal...

Unknown said...

bolehkah kita mengharapkan mimpi setiap kali kita nak tidur? dan menariknya mimpi itu memiliki siri. hakikatnya ini adalah fiksyen, sebuah monolog peribadi, diberikan status mimpi. memang orang mengimpikan mimpi yang indah, tapi ia jarang terjadi.marilah kita menternak mimpi di padang rumput hijau yang luas.hasilnya mimpi boleh dipungut dan kita masukkan ke dalam uncang hikmah. lalu menafsiri mimpi itu dengan uncang hikmah yang lain. entahlah...