Kenali mereka

Sunday, May 13, 2012

Pak Lebai Tonton Laman Lucah

Pak Lebai Tonton Laman Lucah

video

Peristiwa ini dirakam 4 tahun yang lalu di pejabat Jabatan Ukur Dan Pemetaan Negeri Daerah Kulim tanpa Pak Lebai tu sedari. Siapakah beliau? Pelan-pelan selidik ek..hu hu

Sejak dari dulu lagi aku memang sukar untuk mempercayai orang-orang sebegini terutama sekali orang yang ada tanda hitam didahi. . Yang perempuannya bertutup habis pun kuat pulak mengumpatnya dan suka menjatuhkan hukum, macamlah dia orang ni dijamin syurga. Mengikut pengalaman umur aku yang hampir setengah abad ni, kebanyakan dari mereka ni HIPOKRIT.

Nabi yang dijamin syurga dan kuat solatnya pun tidak ada tanda hitam didahi.

Berapa ramai dikalangan pekerja sektor kerajaan yang melakukan perkara yang serupa macam Pak Lebai ni.

Bagaimana suami anda dan kenapa mereka jadi begitu?

3 comments:

ZOL K.TRG said...

AWAK TENGOK K MUKA NABI ? mengucap bos.

Basteng said...

Salam Haji..

Aku juga paling tak berkenan bila ada manusia yang berjanggut & berjubah seperti seorang pendakwah tetapi pengotor orangnya ! ( berkumur sampai air kumuran mercik & terkena kepada org di sebelah ! )

Di sebabkan itulah, Islam menekankan betapa pentingmya kebersihan zahir & batin !

Bersih zahir & fizikal semestinya kita menjaga kebersihan luaran kita iaitu dari segi penerampilan kita yang boleh dilihat seperti pakaian, cara kita berkumur, buang air besar & kecil & etc.

Manakala bersih batin pula kita menyucikan diri kita seperti menjaga akhlak & adab & juga HATI kita.

Menjaga & memelihara HATI kita dari sifat sifat yang terkeji seperti bangga diri/ujub & etc.

Wassalam..

Basteng

Anonymous said...

Muka orang yg beriman tu berseri dan bercahaya bukan ada tmpok hitam kat dahi