Kenali mereka

Monday, May 28, 2012

Poligami (Part 2)...(Ayen Tono)

Poligami (Part 2)...
Ayen Tono


Lagi2 Ayen Tono ‘ala sms’.. semalam aku dah bagi cerita yang agak menyentuh kalbu seorang lelaki… kesiannn.. tak kira, hari ni sambung lagi… hikk... Jangan mare… aku just menyatakan satu kebenaran.. like sifu, like student.. ‘seek the truth’..

Actually aku hidup dalam sebuah keluarga yang ade masaalah poligami nih.. serious, kesian mak aku.. sorry daddy.. (seek the truth, tell the truth).. hari2 gaduh.. aku pekakkan telinga, butakan mata.. tapi hati yang mendengar nih.. tuhan ja tau.. besh ke kawen banyak??.. kalau ikot sunah nabi tentang bab poligami nih memang bagus.. tapi rasa2 yang banyak ikot untuk kepentingan diri dan sedap ja.. sentuh bab adil dan kemampuan.. mula la naik suara,kaki dan tangan.. hampehh..

Pada pendapat aku la kan.. untuk kaum adam nih, borang ori ada empat ja.. kalau boleh Photostat , diorang boleh copy lagi empat puluh kot.. hikkk.. ade ke camtu??.. aku penah dengar la kaki2 poligami ngaku camtu..siap bangga lagi.. geli plak rasa bila tengok muka bangga siap kembang2 idong then bulu idong cacak2 keluar.. sampai bulu idong sendiri pon dah tak leh nak trim.. bagus lahhh.. bagi diorang kawen ni dah macam hobi.. teruskan usaha murni mu itu aji oii!! (agi idop, agi awen..)

Ada jugak kes yang aku dapat korek menyatakan bahawa, ada yang berpoligami sebab tak dapat ganti bini first.. kawen yang kedua, mula2 memang tak kantoi.. guna cable baik la katakan.. last2 kantoi gak.. penah tengok cita madu tiga.. (filem lakonan dan arahan allahyarham Tan Sri P.Ramli).. camtu le lebih kurang kantoi.. bezanya bini first memang dah tak bleh blah sangat dah.. so dia pon pelan2 blah.. sawan sementara waktu si suami.. ada yang demam la, cirit birit la, bengkak jari la…. Hikkk.. lepas tu diorang akan terus kawen, kawen dan kawen.. nak dapat yang sama cam first-love.. jangan harap la beb.. (hargailah orang yang mengasihi kita, bukan yang kita cintai)

Cukup kot stakat ni aku membakar.. kalau ikot hati nihh.. boleh kong lappy nih.. aku tak menyebelahi sesapa… just berhujah tetang kebenaran..(ceh wahhh) HAHAHAHA.. uncle jangan mare ye.. jangan cepat melatah.. amek yang positif ok sedara sekalian.. thnx sebab sudi mentelaah artikel ‘ala sms’ saye ni .. see you yoo!! (sesungguhnya yang baik itu dari Allah S.W.T, yang buruk itu dari saya yang buruk ini sendiri)
Salam..










Ayen tono


Komen aku - Orang tua-tua cakap, kalau nak kawen jangan sesekali cari yang terlalu besar sangat sebab dia orang kata spesis sebegini kurang pandai jaga anak. Betulke? 
Sedang-sedang ajer Pak! lalalala....

1 comment:

Anonymous said...

setuju bro!, kaum adam,berpoligami tu bukan ler 1 bnda mudah,nak kena jaga hati bini2,kalo dpt bini2 ku gangster x ke naya..lg dok pikiaq sgla msalah..kalo bini 1st dgn rela bg poligami,bini ke2 mgkn ada pyakit tenok..aku ada kwan y dah berpoligami,sedih siot tgk..n kpda kaum lelaki,jgn tamak,ape yg kita nk tak smestinya dapat,berkorbn antara satu,n jgn mnyesal dgn keputusan yg dilakukn..stay with the one mcm aku.