Kenali mereka

Wednesday, May 9, 2012

Satu Lagi 'Indian Muslim' Tipu Melayu RM45,000?

Satu Lagi 'Indian Muslim' Tipu Melayu RM45,000?


Noor Mohamed bin Mohd Yousof
720213-07-5029
No telefon : 017-6943896


Bro, lu ni masih lagi penduduk tetap. Belum comfirm lagi jadi warganegara. Buatlah meniaga elok-elok kat Malaysia ni. Tak baiklah tipu Khairil. Dia ada anak bini yang perlu disara setiap bulan. Pasal kau tipu dia RM45,000, sampai budak tu laki bini nak bercerai-berai sebab duit yang dia labur kat ko tu datangnya duit dari orang ramai.

Si Khairil bersabar tunggu 2 tahun tunggu hasil pelaburan dari kau tapi hampeh!

Sana pusing sini kona serupa buat roti canai...

Dey Thambi, pakai nama PM lah plak...Production Manager atau Pembantu Makmal?

Tulah Khairil..pada muka kau! Yang ko nak meniaga dengan spesis keturunan macam ni buat apa. Kau lupake peribahasa Melayu.
"Kalau jumpa Keling dan ular bunuh keling dahulu"

Fuiyoo...siap pakai nama tuhan lagi. Standard lah tu macam kedai mamak. Mesti letak nama tuhan besar-besar!

Aku gerenti ko cuma baca perjanjian-perjanjian pernigaan sebegini muka surat satu dengan dua jer. Yang lain tu berlagak tahu. Tak gitu khairil? Aku pun sama cam kau jugak. Wakaka...

Aku pun malas nak baca dan copy semua aggmnt kau sebab terlalu tebal sangat. Macamlah meniaga bilion-bilion!

Tandatangan mengalahkan Tun Mahathir! Daripada tandatangan kau ni, rasanya ramai yang tahu. Kau ni jenis berjiwa besar. Kalau tandatangan terakhir kau tu dinaikkan keatas, menurut pakar itu lebih baik menandakan kemajuan akan meningkat. Taklah macam tandatangan sekarang ni, nasib sama macam tu jer. He he

Wahai Noor Muhamed, jelaskanlah pembayaran pada Khairil dengan segera. Kebanyakan rakyat Malaysia sekarang ni hutang sekeliling pinggang. Dahlah Khairil tu tak balik rumah hampir 3 bulan. Takkan kau sanggup biarkan dia 'capmelan' hari-hari!

Sabun dibilik mandi.....

Roslin Taha Kencing RM200,000? (Part 2)
Profesor Temberang Ahli Perniagaan RM150,000
Jutawan senyap atau Jutawan temberang? (Part 2)
Zainal Abidin Awang Kechik (Part 1)
Dr Faiz? (Part 4)

2 comments:

wilhelmina said...

..Uncle..maaf nak ralat cikit.! i/c bahalol mamak ni ditengah nya 07.bermakna dia mmg warganegara malaysia.!kalau ditengah 71 atau 84,83 mungkin jugak dia penduduk tetap.! T/kasih.

Jan said...

kalau marah sekalipun tak payahlah nak guna bahasa 'keling'. kita manusia berdiri sama tinggi, duduk sama rendah. takkan sebab kau melayu 'tulen', orang yang campur mamak kau bahasakan keling? sorry bro, ini teguran ikhlas. kau banyak peminat, tapi kadang kadang aku tgk kau tulis ikut perasaan.

tak baik ckp macam tuh. kau tuh berpengaruh, byk org baca dan percaya kepada penulisan kau. hal dia aniaya orang tuh biarkan, Insyaallah satu hari dia akan dibalas dengan adil.

yang penting, kita jgn ikutkan perasaan panggil bukan bukan.

sekadar teguran ikhlas. maaf jika tersinggung.