Kenali mereka

Wednesday, May 9, 2012

Kenapa Najib Cakap Macam Tu?

Kenapa Najib Cakap Macam Tu?

video

Kamus Dewan Bahasa dan Pustaka - Edisi Keempat - 2005
Haram Jadah (zadah)
a) (kata makian) anak yang tidak sah
b) (kata makian secara am) celaka

Kenapa sampai hati Perdana Menteri aku cakap macam tu. Itu petanda tidak baik dan kata-kata tersebut telahpun melukakan hati jutaan rakyat Malaysia termasuk diri saya sendiri sebagai rakyat.

Tak bolehkah guna perkataan yang lebih sesuai seperti tak kenang budi dari menggunakan perkataan itu?

Lagi satu, kenapa harus guna perkataan 'saya tak redha'?

Kalau kami para blogger guna perkataan merapu biasalah tu, tapi sebagai seorang nombor satu dalam Malaysia saya rasa itu memang tak patut.

Walaupun terlajak kata sukar ditarik balik namun masih ada ruang lagi mohon maaf pada semua.

Sememangnya, saya sentiasa menyokong Parti UMNO walaupun tidak bayar satu sen pun. Tapi saya tetap berpendirian saper tak betul saya bantai!

Sekarang ni kan dah susah!...

Korang ni semua macam FARAJ arr..tahu nak sedut sebanyak mungkin sampai biarkan PM sorang-sorang kehulu kehilir amik hati rakyat balik. Dia juga manusia biasa yang tahu erti penat dan stress! Korang semua berada dimana sekarang?

Masalah dia dengan kapal selam tu biar Allah yang buktikan kebenarannya tak lama lagi. Tapi dalam keadaan situasi sebegini buatlah kerja masing-masing!

Perangai macam ULAR KEKENYANGAN! Entah lembu mana ko orang dah telan!

UMNO hanya boleh dibaiki kalau orang-orang profesional yang mengemudikannya. Kalau orang politik jadi camnilah sampai bila-bila.

5 comments:

Penang Mali said...

Assalamualaikum,

DSNajib stress sgt2 la tu sampai dia boleh maki org hehehe....kalau kes altantuya n kapal selam pon dia leh relak lagi...kes FGVH pulak dia blh melatah....kesian jugak tgk dsN kerja teruk utk parti...moga DSN dirahmati Allah dan diberikan hidayah

Penang Mali

asia848 said...

aku memang addicted la baca blog uncle nih...penghibur hati aku setiap hari...caya lu bro...

mangchikla said...

Bukan apa tu uncle, PM nostalgia cite P.Ramlee Tuan Tanah Kpg Kedaung

Didie said...

sama la ..tiap-tiap hari mesti nak singgah baca..byk info..saya pn setuju dgn pndpat uncle..org rmai dah penat dgn pemimpin umno ni..mungkin perlukan golongan professional pula utk teraju..dan klau boleh seseorg pemimpin tu jgn lah terlalu lama berkuasa..beri laluan dkt muka baru..dan klau jd pemimpin tlg la btul2 hayati tanggungjawab yg org amanahkan..bukan fkir kepentingan diri masing0masing je..

aReils said...

salam bro

mmg benar tak septtnye pemimpin keluarkn perkataan cam tu.. tp beliau manusia x lepas dr dosa pahala..

mungkin beliau terlajak kata.. mungkin juga beliau DAH X TAHAN dgn perangai segelintir org2 FELDA yg jd duri dlm daging.. mungkin jugak faktor pengasas FELDA itu sindri yg Najib fikir org2 FELDA perlu setia/kenang budi dgn kerajaan BN..

segalanye mungkin, hanya Allah swt jua yg MAHA MENGETAHUI segalanye!

just my 2 cent bro.