Kenali mereka

Monday, February 7, 2011

PERHATIAN - Blog Mas Kancil tak dapat dibaca di Malaysia

PERHATIAN - Blog Mas Kancil tak dapat dibaca di Malaysia

PERHATIAN:
Kepada readers yang dihormati. Amat sedih sekali kerana selepas hampir 1 week di UK, sekembali di Malaysia Mas Kancil mahu update blog dan malang sekali didapati buat masa ini Blog Mas Kancil tidak dapat di access oleh pembaca dari Malaysia (all ip address dari Malaysia).

Blog ini hanya dapat dimasuki melalui proxy ip (menggunakan ip address dari luar negara, bermaksud hanya people leaving overseas atau orang Malaysia yang menggunakan proxy servers sahaja yang boleh membaca blog Mas Kancil). Why? The Malaysian Communications and Multimedia Commission (MCMC) censorship? Maybe. Tak tahu lah kenapa..tapi if this situation persist than it would be fair to say that ..... MALAYSIAN GENERAL ELECTION IS JUST AROUND THE CORNER!!!

Oleh sebab demikian..buat masa ini I wont be updating this blog, sehingga masaalah ini selesai. There is no point in writing if a large segment of the Malay population cannot have access to it. Its sad....if finally we Malaysian are reduced to nothing more than budak budak........

Take Care kepada semua Readers dimanapun berada...Insyallah apabila this Blog dah ok dan boleh di access oleh Rakyat Malaysia, kita bertemu kembali nanti....(Cuba klik)

Permaisuri Siti Aishah
Permaisuri Siti Aishah - Part 2
Permaisuri Aishah - Part 3
Permaisuri Aishah - Part 4
Permaisuri Aishah – Part 5
Permaisuri Siti Aisyah - Part 6
Permaisuri Aishah - Part 7 - The End / Tamat
"Cinta Syyhh"
Buku "Cinta Syyhh"
Buku "Cinta Syyhh" Saman 2
Buku "Cinta Syyhh" Saman 3
Buku "Cinta Syyhh" Saman 4
Aisyah Saman Uncleseekers?
Peguam Uncleseekers
Dimana Aishah?
Analisis 1 - Mungkinkah Anda?
‘Cinta Terhalang’ bekas permaisuri Aishah: Kenapa bapa “kunci pintu”-Pak Habib
Cover buku "Cinta Syyhh"
Mas Kancil
Mas Kancil (2)
Aishah Oh Aishah
Kes Siti Aishah saman Uncle Seekers
Jatuhnya Seorang Permaisuri (Update Kedua) - Siapa Sebenarnya Siti Aishah?
Divinasi Kartu Lenormand - Penghidupan Aishah Kini
Salah Siapa? 1
Salah Siapa? (2)
Buku "The Queen & I" dan "Cinta Syyhh" sudah siap
PERHATIAN - Blog Mas Kancil tak dapat dibaca di Malaysia
Permaisuri Siti Aishah - Part 8
Permaisuri Siti Aishah - Part 9
Mesyuarat Ke-223 Majlis Raja-Raja
Permaisuri Siti Aishah - Part 10
Notis Niat Pihak Untuk Bertindak Secara Sendiri Menggantikan Peguamcara

7 comments:

monaismail said...

x patut tol la...

Unknown said...

Terkilan saya apabila saya dapati blog Mas Kancil sudah tiada. Blog yang begitu berisi.Sayang sungguh. Mungkin ada bahan yang terkena batang hidung orang orang tertentu..and ada kebenaran cerita tersebut (Truth always hurts),so thats why the blog kena ban dan saya baru gi tengok the blog sudah kena delete...

Jikalau Mas Kancil membaca komen saya, saya berharap agar Mas Kancil jangan putus asa dan teruskan buka lagi blog baru dan dedahkan lagi kebenaran.

Tunjukkan pada "mereka" that scare tactics wont work...Pada pendapat saya, walaupun banyak blog "anti establishment" yang ada, and still allowed to continue, tapi kemungkinan besar, pihak tertentu mendapati blog Mas Kancil (dengan gaya penulisan sederhana,tanpa menggunakan bahasa kasar seperti yg terdapat dalam blog anti establishment yang lain)dapat mempengaruhi segmen komuniti yang lebih "moderate". Itu sebabnya saya amat tertarik membaca penulisan Mas Kancil.

Terima kasih saya ucapkan kepada UncleSeekers yang telah memberi kesempatan kepada saya mengenali Blog Mas Kancil, melalui laman Uncle inilah saya mengenali blog tersebut. Thanks for buka topik ini dan memberi ruang untuk saya meluahkan pendapat saya. Wassallam.

nurrulnadia said...

saya dah agak dah blog ni kena ban bila saya nak buka smlm,tgk server not found....rakyat malaysia ni kalau seberani rakyat mesir,memang padan muka dorg!

cakarla said...

Thank you Uncleseekers for notifying us on Mas Kancil’s Blog.
Don’t despair Mas Kancil, I love reading your blog and hope you will continue.
Expose more, reveal more, TRUTH PREVAILS!!

qellissa said...

patutlah x dapat masuk blog tu..suka baca isi dlm blog tu.

welne said...

sayapun nak ucap tq pada uncleseekers sebab melalui blog dia saya kenal blog Mas Kancil. Banyak info berguna di dalamnya sayangnya kena ban..tak patut sungguh..Mas Kancil, kami sentiasa menyokong anda..

chengaibay said...

blog mas kancil mmg mnarik n bnyk membongkarkan isu2 yg bnyk org xnmpk..

mlalui pandangan sy..blog ni kn banned mgkn sbb psl pndedahan eksklusif psl ATM..ketua menteri swk tu..sblm ni kn ok jer..

rugi rasany sbb xcopy je sume artikel blog