Kenali mereka

Monday, December 6, 2010

Peguam Uncleseekers

Peguam Uncleseekers

Kami melantik 5 peguam untuk mengendalikan kes ini
1 Malaysia

1. Encik Wan Azmir Wan Majid
(Ketua peguambela)
HAFARIZAM WAN & AISHA MUBARAK ADVOCATES & SOLICITORS

2. Encik Jeremy Lee
(Peguambela)
SHOOK LIN & BOK


3. XYZ
(Peguambela)
XYZ & Co

4. ABC
(Peguambela)
ABC & CO

5. En....lelaki (Bangsa India - encem)
(Peguambela)

Saya memohon maaf kerana tidak dapat memaparkan wajah, identiti dan nama syarikat guaman wanita kerana "Fitnah" sudah berleluasa. Anda akan mengenali mereka nanti sekiranya media cetak dan media elektronik sudi menyiarkannya pada 23hb Disember nanti.

Saya juga buat 'pertama kali' terpaksa memadamkan komen fitnah terhadap mereka. Semua komen anda terhadap saya diterima kerana anda bebas memberi pendapat tetapi mohon agar fitnah tidak dibuat tetapi sekiranya anda hendak berbuat demikian juga, tiada apa yang mampu saya lakukan.

Mohon Maaf

Bersama penasihat peribadi uncle, En Lawrence Tee



Untuk saudara yang namanya bermula dari huruf "L", kasilah orang lain bantai aku plak dalam kotak komen, asyik ko memanjang (hampir 40%) dari part 1 sampailah terkini. Kan dah kantoi...

Permaisuri Siti Aishah
Permaisuri Siti Aishah - Part 2
Permaisuri Aishah - Part 3
Permaisuri Aishah - Part 4
Permaisuri Aishah – Part 5
Permaisuri Siti Aisyah - Part 6
Permaisuri Aishah - Part 7 - The End / Tamat
"Cinta Syyhh"
Buku "Cinta Syyhh"
Buku "Cinta Syyhh" Saman 2
Buku "Cinta Syyhh" Saman 3
Buku "Cinta Syyhh" Saman 4
Aisyah Saman Uncleseekers?
Peguam Uncleseekers
Dimana Aishah?
Analisis 1 - Mungkinkah Anda?
‘Cinta Terhalang’ bekas permaisuri Aishah: Kenapa bapa “kunci pintu”-Pak Habib
Cover buku "Cinta Syyhh"
Mas Kancil
Mas Kancil (2)
Aishah Oh Aishah
Kes Siti Aishah saman Uncle Seekers
Jatuhnya Seorang Permaisuri (Update Kedua) - Siapa Sebenarnya Siti Aishah?
Divinasi Kartu Lenormand - Penghidupan Aishah Kini
Salah Siapa? 1
Salah Siapa? (2)
Buku "The Queen & I" dan "Cinta Syyhh" sudah siap
PERHATIAN - Blog Mas Kancil tak dapat dibaca di Malaysia
Permaisuri Siti Aishah - Part 8
Permaisuri Siti Aishah - Part 9
Mesyuarat Ke-223 Majlis Raja-Raja
Permaisuri Siti Aishah - Part 10
Notis Niat Pihak Untuk Bertindak Secara Sendiri Menggantikan Peguamcara
Lawyer Baru

35 comments:

Anonymous said...

terbaek!!!!!!!

i'm mr. y2020 said...

Assalammualaikum WBT dan salam sejahtera.

Nota: moga-moga huruf "L" yang dimaksudkan itu bukanlah LeoSabri & apalah salahnya tulis/dedahkan saja nama/id beliau sepertimana pendedahan terhadap Permaisuri telahpun dibuat... ;-)

Tuan,

Saya ingin memberi pandangan berkenaan kes Tuan. Saya bukanlah terlalu hebat mengendalikan sebarang kes mahkamah namun, saya sentiasa mengikuti perkembanganya dari masa kesemasa maka, aggaplah ianya sebagai pandangan secara pribadi dan jujur dari saya sahaja.

Tuan boleh melantik sebanyak mana peguam yang Tuan inginkan dan, saya juga bersedia memberi perkhidmatan khidmat guaman pada Tuan tetapi dengan syarat, kadar bayaran amat tinggi yang akan mencecah lebihan Jutaan Dollar Amerika, itupun sekiranya Tuan sanggup membayarnya walaupun, secara logiknya dan, mengikut fakta kes, Tuan telah mendedahkan/menyebarkan maklumat individu maka, sesungguhnya ianya menjadi suatu kesalahan dan, ianya juga belum lagi dikira sebagai sebutan lainya seperti; memfitnah atau, kes seumpamanya terutama, kes tersebut dibuat oleh "Yang Amat Mulia Permaisuri Siti Aishah" iaitu, insan yang mempunyai tinggi darjatnya.

Samada Tuan diminta atau, dipaksa atau, dengan sengaja atau dengan cara apa sekalipun dengan mendedahkan/menyiarkan maklumat atau, artikal, atau cerita atau, gambar atau, yang berkaitan denganya, ianya adalah suatu kesalahan tanpa mendapat kebenaran insan tersebut.

Samada Tuan dalam pihak yang benar atau, Tuan cuba membuktikan apa juga kebenaran itu, Tuan telah mendedahkan/menyiarkan berkaitan individu tersebut tanpa izinya sehingga beliau mengemukakan Saman terhadap Tuan samada, saman itu dibuat atas paksaan individu tertentu atau, dengan rela, namanya telahpun termaktub sebagai Plaintif.

Sepertimana saya terbaca pada komen-komen diberikan berkenaan kes saman terhadap Tuan, saya percaya yang dinyatakan sebagai "hidup sehelai sepinggang" akan bermula di sini dan, percayalah bahawa, kes ini bukan boleh dijadikan suatu kes ugutan untuk membela diri apabila Tuan merasakan disebelah pihak Plaintif berbuat demikian atau, Tuan cuba membuktikan sesuatu perkara yang tidak wajar merujuk dari fakta kes.

Diharap Tuan memahami apa yang ingin saya kongsikan/sampaikan ini agar Tuan mengkaji semula kes Saman yang dikenakan terhadap Tuan bukanlah mudah yang disangka dan, bukanlah mudah untuk membela diri dengan mengunakan fakta tiada kaitan dalam kes Saman tersebut serta, ingatlah bahawa, kes Saman Tuan adalah, menyiarkan/menyebarkan berkaitan individu yang sesungguhnya salah disisi undang-undang.

Sekian, harap maklum dan terima kasih.

Ikhas,
wWw.LeoSabri.Co.Cc

p/s: sebab itu untuk menjadi pelakon, model, penyanyi mereka perlu menadatangani kontrak bahawa diri mereka akan didedahkan dengan sendirinya cuma... tidaklah sampai tahap dibogelkan... :-P

Anonymous said...

Semoga Allah tunjukkan siapa yang bersalah ....Uncle jangan rasa megah sangat...jangan hanya ikut nafsu..mungkin uncle masih boleh ketawa..bergurau sendaa saat ini namun hakikatnyaa...pasti uncle akan berdukaa atas semua perbuatan uncle ini...kalau bukan saat ini, pasti akan datang...Allah itu maha adil..ingat..doa org yg teraniaya akan dimakbulkan...

zuar said...

Siapa betul siapa salah akan ditentukan di mahkamah nanti..

dir said...

good luck.

Anonymous said...

salam uncleseekers.
saya dah baca hampir keseluruhan cerita u n queen.saya faham kenapa u dedah semua tu dlm blog u.saya jg sangat faham kenapa queen a saman u.saya tak masuk mana2 pihak.cuma satu perkara uncle tentu tahu..NIAT TIDAK MENGHALALKAN CARA.walaupun u kata to seek the truth..but the truth is..Allah melarang sama sekala kita mmebuka aib orang walau dengan apa alasan sekali pun.Allah telah berjanji jika kita membuka aib saudara kita di dunia ini...maka Allah akan membuka aib kita di akhirat kelak...saya,uncle dan sesiapa saja di muka bumi ini pasti ada aibnya secara langsung atau tidak langsung..secara sedar atau pun tidak..wallahwaalam..Kesian queen aisyah...dia tidak tahu apa sebenarnya yang berlaku..uncle marah dan dendam pada orang lain..tapi 'menghukum pada Aisyah'betapa lurusnya aisyah pd uncle dlm keseluruhan cerita.Tapi kenapakah ini yang diterimanya?..queen aiyah telah meletakkan keseluruhan kepercayaan dan keyakinan pd uncle (tak tahulah pulak..jika dia tidak sedar)....tapi kerana sebuah amarah dan dendam q aisyah yang dikorbankan...semoga uncle dan q aisyah diberi hidayah..AMINNNN.

Anonymous said...

salam uncle.

saya melihat u begitu angkuh dan megah dengan kehebatan dan kekayaan bapa u...tanah bapa u dijanda baik rm10 juta tu..bukan milik u atau bapa u.I milik Allah dipinjamkan sementara sahaja. Sampai masa bila terikh "visa" kita di dunia ini..maka kita perlu kembali ke'negara' asal kita iaitu 'kampung 2 batu nisan,tanah merah..."

uncle kata sangggup untuk berhadapan dengan Rabbul Azali di akhirat, kerana u yakin u yg benar...tidak semudah itu uncle...perbicaraan mahkamah Allah sama sekali tidak sama dengan mahkamah dunia.bukan lidah yang jadi saksi semata2 tetapi seluruh anggota badan yang tidak mungkin untuk sembunyi walau apa perkara sekalipun...saya seorang wanita sebaya dengan queen aisyah...sangat terasa dengan keaiban yang u dedahkan.rasanya sanggup di tendang terajang, tetapi maruah sekala tercalar...ia tercalar selama-lamanya..malah jika dah mati besok pun org dok sebut lagi keaiban itu..masyaallah.

satu perkara lagi uncle..hampir 98% komen yang diberikan tidak setuju dengan cara u....mungkin ada hikmahnya saman yang dikemukakan..sekian.

Anonymous said...

kekadang, orang yang pakai tudung pun bukan boley percaya sangat....org yg kat clubing tu jgn di sangka jahat, dan orang yang tgh semayang kat masjid tu jangan di sangka baik....

Mengaibkan??? hurmm..rase dari apa yang sy bace unlenye blog ni..rase ade sesuatu yg cube uncle nak sampaikan...tp mcm kena tunggu...dan mcm da dapat target ape yg sebenarnye berlaku...

rasenye lah...bapak dia yg kuakan saman ni...aishah ade lam umah sebab kena paksa jugak oleh bapaknye untuk menyaman aishah...

Dengar cerita, aishah ni tersangat di kongkong oleh ayahnye ..tak boleh nak kawen..

kalau kawen harta sultan dia tak dapat...may b sebab tu kot bapak dia terlalu jage dia...

takut melepas harta sultan..

begitu kot ceritanye..hehehehe..

"jejeka ensem semelaya"

Anonymous said...

my first impression...terkilan dan kesal..kenapa wat dia camtu..then, i have read your post..and yet, why you did this to her...? kalau ikhlas nak membantu kenapa tak secara berhemah...secara dalaman...? kenapa mesti dipaparkan semua perkara yang mengaibkan...kot ye tak suka ayahnye..kenapa babitkan Aishah......semua persoalan itu bermain2 difikiran saya walaupun, mungkin uncle ada niat yang baik..wallahualam...SAZZY ROSAZ

singahitam said...

saya dapat rasakan ada sesuatu yang ingin uncle sampaikan.

cuma uncle memilih cara yang uncle fikir kreatif dan indirect.

mungkin uncle ingit mengajak khalayak memikirkan the hidden story yg hanya uncle tahu.

itu semua adalah logika menurut apa yang saya nampak.

cuma, perlanggaran hak dan pendedahan maklumat serta pendedahan aurat, saya dan ramai orang kurang bersetuju.

harap uncle terima teguran kami. menegur bukan bererti membenci. uncle ada kelebihan iaitu keberanian tapi kekurangan dalam tindakan itu boleh ditampal.

teguran ikhlas orang muda selatan tanahair.

Marhaen Kacak said...

yeay!..tgh layan...

Hikayat Marhaen Kacak - Blog Info Kesihatan Mata Anda

Shukree said...

aik, siapakah L itu...

Breakeven said...

~previous comment buat saya gelak je..~

Anonymous said...

kalau anda di pihak benar dan semuanya benar melainkan benar sahaja....elok la saudara tegakkan kebenaran di mahkamah...sbb dah org nak ajak bicara di mahkamah so lawan tetap lawan

i'm mr. y2020 said...

Kepada Mak Anon yang membela mengunakan HURUF BESAR. Apa kata baca pula komen saya seterusnya, dimana yang dinyatakan "UNCLE DAH TULIS PANJANG LEBAR" tuuu...

Di sini eh? ;-)
http://uncleseekers.blogspot.com/2010/11/permaisuri-aishah-part-7.html?commentPage=3

lilipoti said...

and kekebalan raja2 melayu da lama x de..sedar la wahai leo sabri

Anonymous said...

"kekadang, orang yang pakai tudung pun bukan boley percaya sangat....org yg kat clubing tu jgn di sangka jahat, dan orang yang tgh semayang kat masjid tu jangan di sangka baik...."

KEPADA SAUDARA "jejeka ensem semelaya"

jgn menghalalkan cara jika sudah Allah kata haram,hukumnya haram
hanya Allah swt mengetahui keikhlasan hamba2nya.semoga Allah mberi taufik dan hidayah kepada hambanya2. ameen.

Breakeven said...

~ ahhh...sudah korunk....dengan peguam semua sekali kene dah nie..~

Anonymous said...

Aku pon nek hran.
apa pasal gambar wan azmir neh lh ada kt sini?
ape motif engkau worang nk tunjuk gambo wan asmir neh?
skarang neh topic pasal Uncle,bkan mamat tu.
balik kepada trek la tanghaci.
ni mesti mamat yang sama postkan.
kjap tau,aku nk cuba trace ini ip address.
sama ka talak sama.

Anonymous said...

skarang uncle aib kan org,korang marah dan melenting..korang pown same mcm uncle nak aib kan org buat ape??jgn dilwan dengan org yg kite x tahu kekuatan sebenar die..kang tibe2 peguam nie celik pandai trace id korang x silap2 korang pown kene saman dgn peguam uncle...sbb mengaib kan dorg dlm blog uncle..

Anonymous said...

jgn menghalalkan cara jika sudah Allah kata haram,hukumnya haram
hanya Allah swt mengetahui keikhlasan hamba2nya.semoga Allah mberi taufik dan hidayah kepada hambanya2. ameen.

Wahai org-org yang beriman, sedarlah apa yang berlaku sekarang, ingat lah wahai penasihat jejaka ensem tu, bahawasanya Tuhan itu Maha adil lagi bijaksana. Setiap tutur kata kita akan di nilai di akhirat nanti.

Wahai umat-umat yg berpegang pada Al-quran, resapi lah setiap kata dan ayat yg terkandung dalam al-quran itu. dan kepada yang tak penah baca al-quran dan tak tau maksud al-quran. Mereka lah org-org yg jahil....

Bagi menreka org-org membuat fitnah, ingat lah dosa nye lebey besar dari membunuh..

kerana apa? kerana anda tidak tahu asal usul apa yang berlaku dan tidak penah nak menyelidik.

dan kepada anda yang terus menerus menghukum org, sedar lah..kita tak lama kat sini...bawak2 beramal...jgn ditambah dosa dalam hati yg dah semakin jauh ketinggal...

jejeka ensem semelaya

Anonymous said...

tO..breakeven "paku dulang paku serpih mengata org breakeven yg lebey..kalo btol la gambar profile blog ko nie.pegi pakai baju yg ttp lurah dendam ko..x pown ko pegi tukar gmbar lain...hahahahhahaha ape la ko nie..tp nick name ko best kan BREAKEVEN!aku suke la...

Milhaf said...

wei korg2.
bleh ke trace id klo comment kt cni?
menurut ilmu aku yg kurang ni.
it may possible if u put ur url here, right?
how about anonymous?

aish. bengong gak aku ni kn. knn2 belajar 4 thn cmp science, security concentration. mnde ni pn aku xtau.

tolong la ajar aku sape yg pandai. plizzzz!!~

Anonymous said...

Assalamualaikum.A'lal a'fiah a'laikum.

Islam itu bersifat realistik.

" Sesungguhnya pendengaran,penglihatan & hati ,semuanya itu akan diminta pertanggungjawabkannya."
( Surah Al-Isra' : ayat 36 )

Semoga hatiku saat aku menulis dijauhkan dari SYAITAN YANG DIREJAM!Kadang manusia yang ada akal & hati lebih teruk dari haiwan.Akal itu yang membezakan antara manusia & haiwan..yang ber'hati' itu membezakan antara orang yang berakal.

Kadang syaitan boleh menjadi pengikut manusia kerana dia lebih teruk dari syaitan!Kerana i2 mohon dijauhkan dari semua itu.." dari kejahatan(bisikan) syaitan yang bersembunyi,yang membisikkan(kejahatan) ke dalam dada manusia,dari ( golongan ) JIN & MANUSIA " ( Surah An-Nas :4-6 )

---------

Ini kes jenayah ta'zir,kan?

---------

Kepada Anonymous,katamu :

"kekadang, orang yang pakai tudung pun bukan boley percaya sangat....org yg kat clubing tu jgn di sangka jahat, dan orang yang tgh semayang kat masjid tu jangan di sangka baik...."

Memang dengan semua orang kita tidak boleh percaya hatta dalam bersahabat.Bukan tak boleh percaya tapi bersifat-sifat "hati-hati".

Tapi saudaraku,jika engkau melihat keaiban atau kejahatan dari seseorang yang bertudung,ambillah apa yang baik daripadanya.Bukankah Allah kurniakan akal?Adakah lebih ramai orang memakai tudung & pergi masjid melakukan zina,mencuri & melakukan kezaliman?

Kalau yang salah jangan ikut.Tapi sebagai buat diri juga.Agama itu nasihat.Nasihat Allah kepada manusia banyak perantaraannya.'Hint' Allah itu luas.

Mengapa ingin mengangkat golongan yang salah secara terang daripada memberi sokongan orang yang melakukan kebaikan/memperbaiki kesalahan/kerjasama buat amar ma'ruf?Hipokrit secara konsisten dalam melakukan kebaikan boleh melahirkan keikhlasan dengan kebiasaan.Begitu juga jika orang yg jarang/baik ingin hipokrit melakukan kejahatan,boleh jadi dia jadi lebih buruk dari orang yang sedia jahat!

Jika anda ingin mencintai seseorang,adakah anda menggunakan anggota luaran seperti lidah dan lain-lain?Ye,guna untuk mengaspirasikan CINTA tapi perasaannya dari HATI.

HATI itu tempat iman & akidah.Cintailah Allah!=)Agama Allah itu indah & adil.Jika manusia kata kotor & tak adil,maka ketahuilah manusia itu sendiri yang mengotorkannya dan menghilangkan keadilan itu.

----------

Sungguh benar JANJI ALLAH.AMAT SIKSA HUKUMANNYA.

Kalau tak nak buat baik,jangan ajak orang buat jahat.Orang tak sayang dunia dengan suasana 'kebaikan'.Jangan binasakan dunia dengan kejahatan.Duduk diam2 ye cik/pak cik.


----------

Jika seseorang itu faham ajaran Islam.Dia tak buat kezaliman.Kesalahan timbul dengan adanya syaitan & hawa nafsu.Mujahidah manusia itu turun naik.Jika dia tersalah,dia cepat-cepat kembali bukan meneruskan hidupnya dalam kegelapan serta keadaan yang tidak bermaruah sehingga menarik manusia sekelilingnya melakukan kezaliman.Kerana itu Allah Maha Pengampun & menerima taubat.

Semoga bertemu kita di syurga jika kita layak ke sana .Moga dijauhkan keluarga & keturunanku dari siksa dunia & akhirat,dari fitnah dunia & isinya,dari menjadi jahil & dijahilkan,dari menzalimi & dizalimi. Istajib doa'ana Ya Allah.

" Janganlah kamu berpecah-belah.Usia tua bukanlah syarat meninggal dunia.. "

Yang Benar,
Budak bertudung & suka pergi masjid.

Anonymous said...

mana cerita pukul 8 nihh???

i'm mr. y2020 said...

Assalammualaikum WBT dan salam sejahtera.

Tuan/Puan/Saudara/Saudari,

Bahawasanya saya sedia menjawab pertikaian yang dikenakan kepada sebarang kenyataan/komen yang dikemukakan oleh saya untuk tidak lagi menarik perhatian pengunjung weblog ini terhadap saya/para komentar lainya kerana, saya/kami tiada kena mengena dalam sebarang isu dipaparkan pada laman weblog ini maksudnya, saya/komentar juga sebagai pengunjung yang diberikan hak untuk memberi kenyataan/komen diruang yang disediakan sepertimana, yang diberikan juga ke atas kamu maka, diharapkan agar tidak lagi secara terus menerus komentar itu dinobatkan pada setiap kenyataanya/komenya pula.

Beberapa kenyataan/komen yang dikenalpasti akan disunting bagi memberikan maklumbalasnya dimana, ianya terdapat kaitan terhadap kenyataan/komen yang ditujukan kepada saya dan, semoga tiada lagi terdapatnya perkara seperti ini untuk terus menerus dinobatkan kelak serta, suntingan berserta maklumbalasnya adalah seperti berikut;

>>>Anonymous said...
n kepada LeoSabri
aku akan bentangkan hujah aku
mesti lepas ni ko fikir apa pulak ko nak tulis sbb hujah aku mmg munasabah..ko tunggu la

aku akan post pukul 8 mlm nnt

TUNGGU!!
December 8, 2010 5:58 PM


Maklumbalas: Tuan, bahawasanya ruang ini adalah ruang komen yang diberikan haknya oleh Tuan empunya kepada pengunjungnya berdasarkan, "posting/entry" adalah sewajarnya dirujuk untuk memberikan sebarang maklumbalas/komen oleh pengunjungnya maka, maklumbalas/komen Tuan pula merujuk kepada maklumbalas/komen terhadap komentar lain termasuk, ianya ditujukan kepada saya yang tidak sewajarnya berlaku mengikut etiqa ruang komen yang disedikan ini. Semoga Tuan dapat menghormati setiap ruang yang disediakan agar memenuhi etiqa berkaitan untuk tidak menjadi perdebatan sesama sendiri dan, sekiranya Tuan berhajat meneruskan kenyataan/komen mengkut "hujah" yang ingin dikemukakan, Tuan hanya perlu nyatakan tanpa sebarang kaitan terhadap individu/komentar tertentu samada ditujukan kepada saya. Diharapkan "hujah" Tuan tidaklah "overshadow" pada "posting/entry" ini malah, sewajarnya ianya didedahkan dalam laman weblog Tuan sendiri. ;-P

>>>lilipoti said...
ok lah uncle sucker mmg suck
tp kenapa enche leo sabri berios plak menulis berjela2..x faham betol..
December 8, 2010 9:52 PM


Maklumbalas: Tuan, kenyataan "x faham" yang dinyatakan itu terdapat dua maksud yang meragukan untuk dijawab namun, saya sedia menjawab kedua-dua maksudnya samada; Tuan "x faham" kenapa saya "menulis berjela2" maka, jawapanya; setiap komentar mempunyai cara/penyampainya merujuk identiti mereka maka, penulisan/cara saya juga mempunyai perbezaanya tersendiri dan, untuk maksud seterusnya; mungkin "x faham" pada kenyataan saya kerana "menulis berjela2" maka, jawapan ringkasnya; penulisan/kenyataan saya kepada mereka yang mampu memahaminya samada sama kedudukanya atau, sama levelnya. ;-)

>>>lilipoti said...
and kekebalan raja2 melayu da lama x de..sedar la wahai leo sabri
December 8, 2010 10:15 PM


Maklumbalas; Tuan, terdapat dua maksud juga boleh diberikan pada kenyataan seterusnya ini dan, kedua-dua maksud tersebut adalah; setiap kenyataan dibuat sesungguhnya dalam keadaan sedar dan, bukanlah sedang bermimpi serta, setiap kenyataan itu dibuat, sesungguhnya amat saya sedar untuk dikemukakan maka, sekiranya tiada kekebalan itu, tiadalah Raja-Raja Melayu termasuk, "Agong" di dalam Negara Malaysia dan, pastinya Darjat Pengurniaan tidaklah digunakan sepertimana yang ada sehingga kehari ini sepertimana, Darjat Tun, Tan Sri, Datuk dll. yang digilai... :-D

--bersambung--

i'm mr. y2020 said...

--sambungan--

Ucapan terima kasih kepada komentar berikutnya berdasarkan, keyakinan/kefahaman mendalam beliau terhadap kenyataan/komen saya sebelum ini untuk meyakinkan/memahamkan komentar lain seperti berikut;

>>>Member Saudara L said...
Lain kali kalau tak pandai buat diam je... belajar dulu dari Leo sabri. kan ? kan?
December 9, 2010 12:41 AM


Maklumbalas: Kannn... LOL! *thumbs up". Terima kasih kerana menjadikan saya sebagai contoh walaupun saya sedar tahap/kemampuan saya berkongsi pendapat tidaklah sehebat komentar lain namun, saya masih yakin dapat memberikan pendidikan yang terbaik pada anak bangsa sepertimana kecemerlangan yang telah dinikmati oleh para pelajar saya. ;-P

Seterusnya ini, ingin saya kongsikan pendapat yang sewajarnya diambil maklum bahawa, saya mengajar dalam bidang IT dan, kemuskilan berikutnya perlulah dijawab demi kebaikkan semua komentar apabila menyatakan komen/pendapat mereka agar tidak mendedahkan perkara sulit atau, mengunakan bahasa yang tidak menyenangkan seperti pertanyaan berikut;


>>>Milhaf said...
wei korg2.
bleh ke trace id klo comment kt cni?
menurut ilmu aku yg kurang ni.
it may possible if u put ur url here, right?
how about anonymous?
December 9, 2010 4:17 AM


Maklumbalas: Bahawasanya dunia maya ini telah tersedia maklum ianya tiada sempadan maka, kehidupan kita juga walaupun mempunyai sempadan negara masing-masing, rakyatnya disediakan identiti tersendiri seperti; MyKad/Passport bermaksud, kemana sahaja kamo tijak disitulah langit dijunjung dan, disitulah kamo sampai disitu jugalah orang tahu kehadiranmu itu. Sesungguhnya tiada yang boleh diragukan sekiranya kamo menjadi mangsa atas perbuatanmu untuk disabitkan kesalahanya ke atas kamu walaupun ianya tidak didedahkan bukti asas tersebut namun, mereka mampu mencari bukti berkaitan yang juga mampu menewaskan kamu apabila dibicarakan kelak. :-)

Sekian, salam hormat dan, terima kasih.

Ikhlas,
wWw.LeoSabri.Co.Cc

p/s: moga maklumbalas tersebut memberi kepuasan kepada mereka-mereka yang mampu melawan... :-P

vespa said...

smbil mmbca,smbil mndrma..pandai btl rkyat m"lysia bt duit..apa prasaan ankelsuckr stelah mnjdi trkenl 1 mlaya?? tk sbr rsa nya nk dgr kputusn mhkamah.

Anonymous said...

Assalammualaikum WBT dan salam sejahtera.

Nota: moga-moga huruf "L" yang dimaksudkan itu bukanlah LeoSabri & apalah salahnya tulis/dedahkan saja nama/id beliau sepertimana pendedahan terhadap Permaisuri telahpun dibuat... ;-)

Tuan,

Saya ingin memberi pandangan berkenaan kes Tuan. Saya bukanlah terlalu hebat mengendalikan sebarang kes mahkamah namun, saya sentiasa mengikuti perkembanganya dari masa kesemasa maka, aggaplah ianya sebagai pandangan secara pribadi dan jujur dari saya sahaja.

Tuan boleh melantik sebanyak mana peguam yang Tuan inginkan dan, saya juga bersedia memberi perkhidmatan khidmat guaman pada Tuan tetapi dengan syarat, kadar bayaran amat tinggi yang akan mencecah lebihan Jutaan Dollar Amerika, itupun sekiranya Tuan sanggup membayarnya walaupun, secara logiknya dan, mengikut fakta kes, Tuan telah mendedahkan/menyebarkan maklumat individu maka, sesungguhnya ianya menjadi suatu kesalahan dan, ianya juga belum lagi dikira sebagai sebutan lainya seperti; memfitnah atau, kes seumpamanya terutama, kes tersebut dibuat oleh "Yang Amat Mulia Permaisuri Siti Aishah" iaitu, insan yang mempunyai tinggi darjatnya.

Samada Tuan diminta atau, dipaksa atau, dengan sengaja atau dengan cara apa sekalipun dengan mendedahkan/menyiarkan maklumat atau, artikal, atau cerita atau, gambar atau, yang berkaitan denganya, ianya adalah suatu kesalahan tanpa mendapat kebenaran insan tersebut.

Samada Tuan dalam pihak yang benar atau, Tuan cuba membuktikan apa juga kebenaran itu, Tuan telah mendedahkan/menyiarkan berkaitan individu tersebut tanpa izinya sehingga beliau mengemukakan Saman terhadap Tuan samada, saman itu dibuat atas paksaan individu tertentu atau, dengan rela, namanya telahpun termaktub sebagai Plaintif.

Sepertimana saya terbaca pada komen-komen diberikan berkenaan kes saman terhadap Tuan, saya percaya yang dinyatakan sebagai "hidup sehelai sepinggang" akan bermula di sini dan, percayalah bahawa, kes ini bukan boleh dijadikan suatu kes ugutan untuk membela diri apabila Tuan merasakan disebelah pihak Plaintif berbuat demikian atau, Tuan cuba membuktikan sesuatu perkara yang tidak wajar merujuk dari fakta kes.

Diharap Tuan memahami apa yang ingin saya kongsikan/sampaikan ini agar Tuan mengkaji semula kes Saman yang dikenakan terhadap Tuan bukanlah mudah yang disangka dan, bukanlah mudah untuk membela diri dengan mengunakan fakta tiada kaitan dalam kes Saman tersebut serta, ingatlah bahawa, kes Saman Tuan adalah, menyiarkan/menyebarkan berkaitan individu yang sesungguhnya salah disisi undang-undang.

Sekian, harap maklum dan terima kasih.

Ikhas,
wWw.LeoSabri.Co.Cc

p/s: sebab itu untuk menjadi pelakon, model, penyanyi mereka perlu menadatangani kontrak bahawa diri mereka akan didedahkan dengan sendirinya cuma... tidaklah sampai tahap dibogelkan... :-P

aku suke comment ni!!! yehaaa!! hehe, i lebiu lah leo! =)

Breakeven said...

thanks kepada cik anonyidiot yang x pasal sound saya tuh...tapi kalau rasa nak melenting x pasal..baik baca dulu pe sy taip sebelum nak serang org x pasal..sy x ckp pun salah nak pakai sexy, nak pakai camne pun lantak dia laa..dan lantak sy la....sebab sy xnak comment pun pasal tu kat sini ..cuma sy tanya apa relevennya nak post peguam dia sexy, kacak handsome tu seme kat pic-pic tu semua ? sy x kutuk peguam dia lansung..yg awak nak marah sy nape?
kalau perempuan ..awak period ya ?
kalau lelaki ...x baik main serbu je marah org..tanya dulu..

Anonymous said...

Inikah contoh dan tauladan yg hendak orang melayu berikan kepada seluruh rakyat malaysia?
Melayu yang bijak pandai hanya tahu mengambil kesempatan dari bangsa sendiri yang lemah dan sebab itulah bangsa melayu susah hendak maju.
Sungguh memalukan.

Anonymous said...

to breakeven :

salah tu beb. cam ni betul:

kalau pmpuan, ko period ke?
kalau lelaki, ko sanggap ke?
asyik nak marah je.. haishhh

;-p

-aku yg muka cam aishah-

Breakeven said...

~ hahahaha..awak buat sy gelak je..
sy nak taip mcm tu jugak..tp xnak terikut emosi sgt..
thanks ya..awak buat sy gelak..~

Anonymous said...

Agama Islam dan Raja:>
Dua isu ini begitu sensitif untuk diperdebatkan apalagi jika ianya boleh menjatuhkan martabat agama dan bangsa.
Tapi dalam isu uncleseekers,..tidakkah kita terasa dua perkara utama ini seakan2 jadi bahan gurauan sehingga melibatkan keturunan nabi. Alamak best sangat isu ini sehingga kita lupa agama, bangsa dan ketuanan melayu sedang dijadikan bahan gurauan.
Jadi pada hakikatnya,..disebabkan oleh sikap mudah lupa uncleseekers sengaja menjerat bangsa dia sendiri terjerumus dalam kekalutan dan jadi bahan tertawa orang lain.
Best sangatkah uncleseekers rasa bila dapat mengaibkan ex-Queens.
Mungkin uncleseekers dapat kepuasan dari apa yg uncleseekers buat tapi adakah untuk jangkamasa yang panjang ia membawa tuah kepada uncleseekers, kepada bangsa melayu dan kepada agama kita sendiri?
Apa pun uncleseekers seorang yang terpelajar dan lahir dari keluarga cendikiawan..jadi tentu uncleseekers dapat menilai baik buruk apa yang uncleseekers buat.
Kami hanya pemberi komen yang tak uncleseekers kenali tapi sebagai rakyat malaysia kami malu sebab kenapa ada orang melayu seperti uncleseekers ini.

my_prerogative said...

ini ape plak ni ni...panjang sgt nk nulis..org bijak pandai dan bodo sombong memang ada..yang pandai,menunjuk pandai..yg bodo terus menerus plak tunjuk bodonya..