Kenali mereka

Tuesday, November 2, 2010

Permaisuri Siti aishah

Permaisuri Siti Aishah

Yang Teramat Mulia Cik Puan Besar Selangor Datuk Amar Siti Aishah binti Dato Seri Abdul Rahman

Setelah beberapa bulan aku sembunyikan "cinta syyhh" diantara aku dengan mantan permaisuri agong dari pengetahuan umum, hari ini aku terbuka hati untuk memaparkan sedikit maklumat tentangnya...

Kemesraan ini dirakam sekitar bulan Jun 2010 di Janda Baik. Aishah juga seorang manusia biasa yang perlu teman hidup...

Diwaktu gelombang taufan melanda dirinya, aku diamanahkan untuk bersamanya buat beberapa ketika. Dia memanggil aku dengan panggilan "Abang" dan aku pula hanya memanggilnya "Aishah" atau kadangkala "YaAishah".

Dipendekkan cerita tetiba skandal ini bagaikan petir menyambar! Aku diberi amaran dari Dato Seri supaya tidak membuat panggilan pada Aisyah lagi. Helo dato seri...tolong buat pemeriksaan di Maxis, satu hari berapa kali aisyah telefon saya. Dari pukul 10 malam sampai 5 pagi tak kurang 8 kali setiap malam dan saya hanya call dia 3 hari cuma sekali atau dua kali saja. Itu pun kerana diamanahkan!

Tak payahlah dato seri nak offer saya duit!

Saya tau dato seri bengang dengan saya sebab saya tak layan tawaran duit dari dato seri dan tak jawab sms dato seri! Simpanlah duit dato seri tu.

Kenapa dato seri kemaruk nak beri duit pada saya? Aisyah pernah datang bersama mama bertemu ayah saya (klik) sekitar 8 pagi kerana hendak meminang unclesekers! Adakah dato seri tahu? Ayah saya masih hidup lagi dato seri...Walaupun aisyah mengetuk pintu bilik saya beberapa kali "abang...bangun bang..aisyah datang ni..." saya tak akan membuka pintu sebab waktu tidor saya tiada siapa boleh ganggu waima mantan permaisuri agung. Tak percaya tanya mama sendiri. Mama orang Islam dan tidak pernah tinggal solat 5 gol.

Apa tujuan dato seri ugut saya? Adakah kerana nak menakutkan saya? Sorilah dato seri...saya bukan seorang penjenayah atau perompak duit dato seri. Bukan mengungkit tapi membangkit, semasa diampang makan kambing dan roti boom siapa yang bayar? Setiap kali syed keluar dengan aisyah pun syed yang bayar, cuma sekali saja dia belanja saya minum teh bersama madu di pavallion. Ketika itu saya selsema. Dia belikan saya handphone pun saya tak ambil!

Percutian aisyah di saufiville beberapa kali kerana aisyah nak berehat bersama saya itu pun saya hanya sempat luangkan masa tak sampai 1 atau 2 jam. Kebanyakannya aisyah akan melawat tempat-tempat lain dijanda baik.

Saya tahu dato seri mula 'terasa hina' apabila aisyah mencium tangan dan pipi saya setiap kali kami berjumpa dan aisyah tidak menghormati dato seri sendiri sebagai ayah. Perkara ini sangat ketara apabila aisyah, mama dan dato seri datang kejanda baik pada malam yang saya bantu aisyah. Aisyah membentak dan berlari anak kehujung taman kerana saya suruh aisyah meminta maaf pada dato seri?

Dato seri...bantuan yang saya beri pada aisyah pada malam tersebut yang disaksikan sendiri oleh dato seri, mama dan aisyah membuatkan dato seri terkejut bukan?

Seeing is believing!

Saya suruh mama dan aisyah simpan dirumah benda dalam botol tersebut tapi mama dan aisyah takut! Kalau disimpan kan bagus... boleh buat kajian selanjutnya tentang sifat makhluk halus dalam botol...

Mama kerap kali bertanya bagaimana saya boleh lakukan? Selepas didesak beberapa kali, saya hanya menjawab, setiap orang ada kelebihan, barulah mama terdiam!

Saya terasa hati dengan dato apabila dato seri 'delete' semua rakaman yang telah diambil selama 3 hari 3 malam rumah aishah di No 58, Jalan 1, Taman Tar, Ampang, Selangor!

Dato seri...saya tak nak duit dato seri dan tak nak jumpa dato seri. Banyak cerita "cinta syyhh" saya dengan aisyah . Kalau dato seri terbaca artikel ini, harap 2 perkara saja.

1. Aisyah sebenarnya nak kawin. Kalau aisyah kawin, selesai masalah yang ditanggung. Tak baik dato seri buat dia macam ni.

2. Jangan tipu aisyah banyak sangat!

Buat mama..
Syed sanggup lafaz atau junjung Quran (seperti kebiasaan amalan untuk membuktikan kebenaran) dimana saja yang diminta tentang kebenaran artikel ini dan bertanggungjawab diakhirat dan mama juga harus begitu.

Aku tau pembongkaran ini akan mencetuskan kontroversi dan mungkin aku disumbat didalam lokap atau jel atau kena saman atau....

Sesuai dengan prinsip hidup aku

"To seek the truth"

bersambung....

Permaisuri Siti Aishah
Permaisuri Siti Aishah - Part 2
Permaisuri Aishah - Part 3
Permaisuri Aishah - Part 4
Permaisuri Aishah – Part 5
Permaisuri Siti Aisyah - Part 6
Permaisuri Aishah - Part 7 - The End / Tamat
"Cinta Syyhh"
Buku "Cinta Syyhh"
Buku "Cinta Syyhh" Saman 2
Buku "Cinta Syyhh" Saman 3
Buku "Cinta Syyhh" Saman 4
Aisyah Saman Uncleseekers?
Peguam Uncleseekers
Dimana Aishah?
Analisis 1 - Mungkinkah Anda?
‘Cinta Terhalang’ bekas permaisuri Aishah: Kenapa bapa “kunci pintu”-Pak Habib
Cover buku "Cinta Syyhh"
Mas Kancil
Mas Kancil (2)
Aishah Oh Aishah
Kes Siti Aishah saman Uncle Seekers
Jatuhnya Seorang Permaisuri (Update Kedua) - Siapa Sebenarnya Siti Aishah?
Divinasi Kartu Lenormand - Penghidupan Aishah Kini
Salah Siapa? 1
Salah Siapa? (2)
Buku "The Queen & I" dan "Cinta Syyhh" sudah siap
PERHATIAN - Blog Mas Kancil tak dapat dibaca di Malaysia
Permaisuri Siti Aishah - Part 8
Permaisuri Siti Aishah - Part 9
Mesyuarat Ke-223 Majlis Raja-Raja
Permaisuri Siti Aishah - Part 10
Notis Niat Pihak Untuk Bertindak Secara Sendiri Menggantikan Peguamcara
Lawyer Baru

43 comments:

Anonymous said...

well if u dunno head or tail of the story and proceed to make a comment that is just irresponsible. being irresponsible is normally what the syaitan will do.... im sure everybody knows that. cheers!

Anonymous said...

permaisuri manusia juga~

love should not and will not be challenge by social status, race...and what not.

unless... if uncleseekers is a god damn skillful photoshop artist~

zelmey said...

Kebenaran pasti terlihat disuatu hari nanti..

I have seen everything

^MaX2™ said...

Don't judge person coz you hear the story...
You don't know him so much...
"Maka sesiapa yang bercakap/niat pada seseorang itu akan keburukannya, maka sebenarnya orang itu yang membuka aibnya sendiri..."
Pikir2kanlah....

Anonymous said...

ape ni men peluk2 uncle...
kalo betol la uncle ni syg sgt kt puteri n kononyer diamanahkan tuk jg puteri...ni ke carenye??
peluk2...
baik u all kawen la...

Unknown said...

"Wahai orang-orang Muslim, jauhilah kebanyakan dari prasangka, sesungguhnya sebahagian prasangka adalah dosa dan janganlah mencari kesalahan orang lain dan janganlah mengumpat sebahagian yang lain, Sukakah salah seorang diantara kamu memakan daging saudaranya yang telah mati? Maka tentulah kamu jijik kepadanya. Dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima taubat lagi Maha penyayang" (49,12)

Berani kerana benar said...

Adakah Uncle Seker ni dah kawin dengan bekas permaisuri ni? Kalau dah kawin tu mungkin boleh terima lah dia posting gambar bekas permaisuri tu disini.

Sebaiknya uncle seeker jgnlan posting benda-benda macam ni kerana benda ni boleh mengundang prasangka. Jadi jgn salahkan pembaca kalau tau pembaca tak dapat info yang betul. Uncle seeker lah yang sepatutnya cepat-cepat menjelaskan benda-benda ni semua supaya hilanglah prasangka. jika dibiarkan, uncle seeker juga akan terima 'sahamnya' juga.

Anonymous said...

assalamualaikum uncle seekers..

saya lebih dulu mengenali cik puan siti aishah. tahniah saya ucapkan kepada uncle atas pendedahan berani ini walopun agak mengaibkan cik puan. walaubagaimanapun, satu perkara yang ingin saya katakan iaitu.. uncle dan cik puan umpama "BUKU BERTEMU RUAS"..

mama cik puan satu ketika dahulu amatla hebat. kemanakah hilang nya taring beliau sekarang ini?

cik puan aishah, hutang saya RM50 pada tahun 1998 saya telah halalkan :)

saya harap cik puan masih tak lupa tentang diri saya ini..

Anonymous said...

"Kebenaran pasti terlihat disuatu hari nanti..I have seen everything"

Let Allah SWT decides that. Not us. Bukan dengan cara ini. Cara yang amat keji. Cara yang sangat mengaibkan. Yes, saya tak tahu cerita sebenar, but sebagai seorang Muslim, seorang yang pernah diberikan didikan agama yang baik, cara ini amat salah di sisi Islam. Kamu juga, sebagai seorang Muslim seharusnya tahu tentang ini...

Stop all these stories now.

Amir said...

Good luck uncle To seek the truth..InsyaAllah

Anonymous said...

pa hal pun nikah kawin tu hak peribadi...selagi masing2 ada nafsu syawat..tak perlu lah di bincangkan.
hanya tak seronok tgk,crita ni si sensasikan pada umum..buat apa..?apa tujuan..!
tak bolehkan di selesaikan cara senyap..?jgn membuka aib org...tak baik dan berdosa...kata yg bijak pandai ugama.smoga mereka ini di lorongkan oleh Allah ke jln yg lurus dan yg di redha.Amin

Anonymous said...

Uncle, kalau boleh tu delete la gambar yang x sepatutnya. Kalau dah kawen pon x perlu kot tonjolkan gambar yang boleh mengaibkan si isteri tu. Kalau tak kawen jangan la nak bercuti2. Uncle kena paham, bila dah kawen bapak mentua kita tu sama darjat dengan bapa kandung. Kalau uncle perangai camni memang x ingin la dia nak menantu.

Juz teguran sesama Islam...

Anonymous said...

ndak taw la.ndak da bukti bah.apa2pun kita tunggu dan lihat.kerana ALLAH swt lebih mengetahui.

alcatraz77 said...

kalau betul cite ko uncle aku tabit kalau tak aku sumpit hehe lawak jer :)

Anonymous said...

Bro... dont bother apa org cakap.... depa tu jeles je.
Dahla tak tahu pangkal cerita, sesaja je nak komen. Agaknya dapat bayaran kot huha huha huha!
Kita faham bro, perkara mcm ni bukan boleh di buat secara normal.
At least, kalau jadi apa2 kat bro, kita tahu la tu kerja siapa.
Cheers!

Anonymous said...

Yang kutuk2 tu hanya dengki kat kau.
Ada yg kutuk pasal auratla, guna agama untuk diri sendiri, yang menteri tak tutup aurat tu pulak, tak de pulak berani komen!
Syabas!! ....banyakkan lagi cerita ni.

Anonymous said...

Assalamualaikum..

Tuan Syed,
saya sebagai salah seorang pembaca rasa terkilan dengan tindakan tuan mendedahkan hal peribadi sebegini kepada rakyat.

Saya sebagai org luar, memang tidak tahu dan mungkin tidak akan tahu apakah cerita sebenar antara tuan dengan mantan Permaisuri Agung, Datuk Amar Siti Aishah. Jadi, saya tak tahu pihak yang manakah yang benar/yang salah. Namun pada pandangan mata serta pemikiran peribadi saya merasakan bahawa dengan tindakan tuan seperti ini hanyalah memalukan kedua2 belah pihak dan secara tidak langsung, menjatuhkan maruah kita sebagai kaum Melayu di pandangan mata kaum2 majmuk yang lain. Kerana dengan pendedahan ini, telah ramai yang mula memberi komen yang tidak sedap dibaca sekaligus boleh mencetuskan kemarahan serta mampu menyinggung hati sesetengah pihak..

Mungkin apa yang tuan syed lalui (tekanan serta kebencian daripada keluarga mantan Permaisuri Agung) ini adalah dugaan dari Allah ke atas Tuan Syed. Tapi saya yakin, orang yang diberi dugaan sebegini mampu melaluinya kerana Tuhan hanya akan menduga hambanya yang mampu menerima sesuatu dugaan tersebut. jadi, secara peribadi saye memang agak terkilan dengan tindakan tuan Syed yang seperti membuka pekung di dada sendiri serta keaiban orang lain dalam usaha menegakkan kebenaran. Ya, saya mungkin org luar yang tidak boleh menilai dengan tepat kerana tidak tahu hal sebenar. saya harap tuan syed sedar kerana tindakan seperti ini hanya akan menimbulkan lebih banyak fitnah.

apa2 pun, saya rasa terpulanglah kepada tuan syed untuk menilai keadaan ini. saya pasti tuan syed sudah terlebih dahulu makan garam dan arif dalam asam garam kehidupan. janganlah kerana sudah hilang sabar, kita ambil tindakan yang tidak rasional lalu tercetus lebih banyak keadaan yang tidak diingini.

bak kata pepatah lama
terlajak perahu boleh diundur. terlajak kata, buruk padahnya.

semoga perkara ini sampai ke penghujungnya dan akan berakhir dengan baik di antara kedua2 belah pihak.


-Puan Sharina, Bandar Sunway.

raralaieaina said...

nice story lar~

Hakunamatata said...

Aiseyyyyy.......Aku dah lama dengar pasal nie kat facebook. Tapi baru sekarang sempat nak ambik tahu. Kira ketinggalan gak la aku nie.

Errrr.....Bila buku tue keluar....? Nak baca dengan lebih detail la pasnie. Betul atau tak kisah nie....BIAR AKU NILAIKAN SENDIRI.

Salam....

Anonymous said...

uncle, apsal msg2 DARI Aishah or ayah aishah kat phone uncle tu tulis 'SENT'??? bukan sepatutnya 'RECEIVED?'

ke uncle yg taip sendiri msg2 tu??

Anonymous said...

aku cuba memahami apa yang tersirat dalam hati uncle seekers. CINTA, HATI dan PERASAAN...nice to hear ur story. Buatlah apa yang ko fikir betul..aku sokong ko..im the lovers seekers!!!!

sarah.adam said...

Assalammualaikum,
wahai en.seekers. Mmg tidak dinafikan sebagi manusia kita punya naluri dan sering membuat silap. Tetapi sebagai manusia yang memegang AMANAH dan sebagai seorang yang berilmu tinggi, tidak sepatutnya kita mengaibkan org lain.
Dengan apa yg en.seekers keluarkan ini , ianya mengundang pelbagai spekulasi. Tak elok membiarkan seseorang saudara kita dihina sebegitu.
Tambahan pula, niat en,seekers juga mungkin akan dipertikaikan. Ye lah...mengapa semua perkara yang disimpan berserta "bukti2" itu? adakah sememangnya en.seekers memang menyimpannya utk kenangan atau perkara yg direncanakan?
Walau apa pun...hanya kalian berdua yang tahu (semestinya ALLAH maha mengetahui).
Bukan menyalahkan sesapa , tapi elok kiranya direnung2kan apa yg en.seekers buat ini. Kerana kalian adalah org yg berilmu dan dipandang tinggi. Kehormatan kalian juga kehormatan agama kita "ISLAM".
Saya pun tak perfect ...sume tak sempurna tapi biarlah ALLAH yang menghukum. bukan kita kerana kita hanya manusia ciptaan-NYA.

Anonymous said...

salam
sy malas nak myebelahi mane2 pihak baek uncle mahupun mantan permaisuri.sy pun xnak myumpah seranah uncle mcm majoriti org buat coz wat tambah dosa jek.cume nak tau tujuan n motif sebenar uncle mendedahkan sume ini.mgkin ade kekurangan n kesilapan di pihak die mahupun uncle.hanya Allah maha mgetahui.sy juga ingin tahu pekara sebenar.
peace no war...

Anonymous said...

tutup ajer ler blog nie memalukan diri empunya dan Tuanku Aishah...beliau juga sorang manusia...dah sah2 nmpk beliau mengalami tekanan perasaan...

e-saving solution said...

hmmm... sudah2 lah tu.. mcm nak aibkan org jer...

http://tinyurl.com/penemuan-luarbiasa

e-saving solution said...

rasenye.. pihak tuan seekers kena hentikan memburukkan hal yg negatif ttg org lain.. sesiapa pun tidak tahu sape yg benar and sape yg salah.. tetapi kita sebagai hamba allah patut sedar, bahayanya mencanangkan dan me war-war kan hal negatif peribadi org lain.. ini bukan ajaran agama dan nabi kita.. kenapa perlu kita menceritakan keburukan org lain, sedangkan kita perlu lihat keburukan diri kita sendiri dahulu. dan kita perlu lihat kebaikan org lain... wallahualam

http://tinyurl.com/penemuan-luarbiasa

KHAULAH said...

mcmne la permaisuri aisyah leh tpikat kt die... xde org lain ke .

Anonymous said...

nak buat mcm mane.. cinta kan bute.. kehkeh..

.drakula. said...

kadang2 kebenaran mmg susah utk diterima pakai......tapi kalau kita berbohong ramai pula yang terganga dan mengiyakan.....

Arifah Mokri said...
This comment has been removed by the author.
Arifah Mokri said...

boleh tunjuk sender dari saper?? baru leh tahu masg tuh sebenarnya uncle anta sendiri or dari permaisuri aishah..

Eric@Boy said...

Jangan coba2 bermain dengan bara api yee.... sekian terima kasi

al-kisah said...

salam...

ayok...fuh...

speechless... tak tau nak kaTe ape dah...

Anonymous said...

mmuka mcm bangladesh ni p0n mantan minat???
haahahah
pandai2 laa u all,semua dah berbulu,ada akal sendiri...pikir lah mana yg baik n buruk:)
peace,no war:)

Anonymous said...

boooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

KEDAI CERMIN MATA AWIN OPTOMETRIS said...

bertaubatlah..masa masih ada...dunia hnya persinggahan sementara

Anonymous said...

hahahhaha! sent kat diri sendiri. bapak kantoi kau ni. pfffttttttt~

Anonymous said...

Unclee seekers cakap je lebih... entah ye ka tak kan...

Anonymous said...

salam sejahtera.. banyak kebenaran yang tidak perlu di dedahkan untuk menjaga keaiban sesama manusia. Betapa besarnya pahala kita menyimpan aib manusia yang lainnya.

-shirly

Anonymous said...

Uncle buka aib org kat dunia, nanti aib uncle Allah aku buka sebesar besarnya.lain kali nak buat sesuatuntu fikir dulu.usia tak menetukan tahap pemiliran seseorang,samada matang ataupun tidak.apa yg uncle buat ni mmg tak betul.

Knp perlu cerita pd satu dunia ye? Ape sebenarnya niat uncle? Tentukan sendiri, niat tu baik kerana Allah atau sebaliknya.

Oh ya, saya sebagai pemerhati mmg tak suka uncle.bermula sejak uncle lawan ckp dr.f.kamsah.uncle ni dibenci ramai.padan muka.uncle ni bodoh sombong :)

VAMP MALAYSIA said...

ini cerita adik dan abang, yang tak tahu citer baik diam jerk! haha cemburu la tuh.. kui kui kui..

Jebat Pandai said...

Kalau uncle dgn Aishah sudah tangkap cintan baik kawin saja laaa... jangan nanti jadi fitnah macam2, tak elok betul sebagai seorang Islam, lagi tunjuk2 di blog....

Anonymous said...

Cannot marry her lar, she will lose her benefits and the pension of the late Sultan. And the papa dont want the Uncle to marry her.. takut jatuh level konon.. :)

Jimmmy K