Kenali mereka

Thursday, October 20, 2011

Masuk hospital?

Masuk Hospital?
Yang ghaib hanyalah kepunyaan Allah...
Pihak-pihak yang percaya kepada mimpi haruslah merenungkannya dengan mendalam

Mimpi sepertiga malam selalunya tidak 'kuat' tapi aku tulis juga. Dalam keadaan aku 'mamai' skrg, dlm mimpi tu, salah sorang mantan PM kita akan masuk hospital dan meninggalkan kita semua . Para wali hanya tido selepas subuh. Aku kadawali..hi hi..Tan Sri Syed Mokhtar dan semua jutawan dlm dunia ini tido lepas subuh dan kaya raya. Beliau membuktikan bahawa tido siang mewarisi papa kedana adalah tersasar krn mereka yakin rezki dan kekayaan terletak ditangan tuhan bukannya terletak pada waktu kebiasaan menurut tafsiran manusia. Yg penting kena rajin, pandai cari peluang, jgn pendengki sesama sendiri dan pemalas. Nak tido balik jap sementara tunggu FAJAR

Bagaimana mentakwilkan mimpi (Part 1) & (Part 2)

Kalau ramalan mimpi ini benar-benar terjadi sekalipun, anggaplah ianya secara kebetulan. Yang pandai mentafsirkan mimpi hanyalah Nabi Yusuf.

Part 1 - Najib, Muhyiddin & Zahid Hamidi
Part 2 - Anwar, Ali Rustam & Nik Aziz
Part 3 - Allahyarham Dato' Harun Idris
Part 4 - Mahathir & Allahyarham Dato' Harun Idris
Part 5 - Najib, Rais, Nor Yakcop, Nazri & Noh Omar
Part 6 - Tulang Rusuk
Part 7A - Siti Nurhaliza
Part 8 - Rosmah Mansur
Part 9 - Muhyiddin
Part 10 - Najib & Muhyiddin
Part 11 - Azeez Rahim
Part 12 - Hishammuddin, Anuar Zain, Aznil, Azwan & Jaffar Onn
Part 13 - Najib & Rosmah
Part 14 - Najwa
Part 15 - Kematian Selebriti
Part 16 - Datuk Mohd. Jais Ahmad Jais
Part 17 - Rosmah Mansor & Raden
Part 18 - Lisa, Yusry, Anuar Zain, Zizan, Johan & Nabil
Part 19 - Juliana Evans,Marsha,Rabecca,Fasha Sandha
Part 20 - Sidek Hassan, Abu Kassim, Ismail Haji Omar,
Part 21 - Daim, Ananda, Robert Kuok, Syed Mokhtar...
Part 22 - Tragedi
Part 23 - Azalina
Part 24 - Sultan Brunei & Kematian Sultan
Part 25 - Bakal pemimpin BN yang baru
Part 26 - Mama Juwie, Fatin Hanipah & Lee Kuan Yew
Part 27 - Menteri kanan di Thailand akan mati ditembak
Part 28 - Wardina, Rozita & kematian selebriti
Part 29 - Norman & Memey
Part 30 - Perebutan kuasa sebelum 21-12-2012
Part 31 - Kematian Selebriti semakin hampir
27-7-2011 – 4 orang pemimpin pembangkang

11 comments:

Anonymous said...

As-Salam Uncle

Saya baru dengar ceramah Ustaz Kazim Alias al-hafis dlm youtube bertajuk Mimpi Laila. Dari sebuah hadis sohih yang Ustaz baca mimpi yang membawa alamat kepada kita adalah dari jam 3.00 hingga 5.00 pagi sahaja. Selain dari waktu tersebut hanyalah mainan syaitan. Sy lihat tafsir mimpi Uncle banyak juga diwaktu siang hari. Menurut Ustaz Kazim juga manusia biasa tidak dapat melihat perkara yg ghaib melainkan dari pertolongan jin.

Tolonglah jangan kata...'sy tak suruh awak percaya pun'. Kalau uncle yakin dan berlandaskan dari mana2 hadis....tolonglah jelaskan supaya tiada yang keliru.

- Peminat Mimpi -

Uncleseekers said...

Salam, mohon beri nama samaran

wira said...

berkat atau pun tidak..diredhai atau pun tidak..

Halia Bara said...

Uncle..sudah2lah mereka reka cerita kononnya anda bermimpi. boleh pulak mimpi panjang berjela siap dengan pembukaan, climax dan penutup..aduhai. walhal anda sudah tahu cerita dari orang lain tentang orang ni tengh sakit, cepat2 tulis jalan cerita dan kesimpulan..hmmm. bukan nak menuduh. tapi nampak sangat tak logik!!!

Adi Zhaf said...

tafsiran mimpi demi tafsiran mimpi dari pelbagai segi tidak bermaksud ianya tiada ideologi =)

DiaNaNuNciAda... said...

mimpi pasal saya pulak uncle....hehhehe

Rakin Sheraz said...

halia bara : kalau rasa merapu xsuka..tak payah baca senang.uncle bukan suruh ko percaya pun.jgn jadi tipikal sangat la sengal.at least uncle berani meluah kan apa yg dia rasa.kau ada??

Muslim said...

Rakin Sheraz : Sbb dia ( Halia bara ) berani meluahkan apa yg dia rasa la dia tulis comment tu. Btw, sy bukan nak provoke, cuma tak brape senang dgn post pasal taksiran mimpi ni. Contohnya, jika perkara yg uncle post kan ni benar2 terjadi, MUNGKIN akan menimbulkan perasaan taasub org ramai kpd uncle. Bkn sy mempertikaikan kebolehan uncle. Mungkin Allah beri kelebihan ini kpd uncle. Tidak semua org ada kelebihan ni termasuk sy. Apa yg sy takut, akidah akan terpesong sedikit bilamana org ramai membaca blog uncle dan akan ckp, " Uih! Betul la apa yg uncle ni tulis. Gempak gila! ". Walaupun statement diatas ni takde nampak mcm terpesong akidah, tetapi, hati ni akan mula taasub. Sekadar pandangan ya. Bukan ingin provoke/kondem. :)

hambaNya said...

salam buat semua yang beragama Islam....entri menarik tetapi terlalu banyak ramalan mimpi...bila dah banyak akan sangkut salah satu ramalan tu menjadi realiti so apa lagi ianya akan menjadi sebuah fenomena....uncle ni memang hevat orang nya....kalau tak percaya korang semua rujuk balik sebuah rancangan bual bicara iaitu rancangan TANYA LINDA...yang di hostkan oleh LINDA ONN yang pernah ditayangkan di ASTRO pada 1 ketika dulu...kat situ korang akan dapat melihat bertapa hebatnya uncle kita ni berdebat dengan pakar motivasi iaitu Datuk Dr Fzilah Kamsah. Kat situ kita akan tahu bila mana "pakar" bertemu Pakar berdebat....kesimpulannya korang akan tahu siapa pakar siapa auta....peace no war

nuwa said...

tuan...mantan PM kita mmg da tua. kebarangkalian masuk spital sebab sakit adalah tinggi. kbarangkalian tuk dia mati pon tinggi. sbb mmg dah TUA!

pendapat sy, tuan bukan mimpi. cuma tuan bermain2 dengan kebarangkalian sahaja.

lagipon..bukan sy kate tapi nabi kata. mimpi yg mmbawa maksud adalah mimpi sebelum subuh.

bukan sy kata. nabi kita kate..

nuwa said...

salam tuan.

mantan pm memang da tua. kebarangkalian masuk spital sbb sakit adalah tinggi. kbrangkalian dia mati juga adalah tinggi. sebab dia dah TUA!

pendapat sy, tuan bukan bermimpi. tapi bermain2 dengan kbrangkalian sahaja.

sy juga dengar ceramah ustaz kazim sperti 1st komen bagitau.

mimpi yg mmbawa maksud adalah mimpi sbelum subuh. ini bukan mana2 ustaz gitau. tapi nabi kita bagitau..