Kenali mereka

Friday, June 15, 2012

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 30)

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 30)

Salam Jumaat Ku Yem, hari ni genap 3 hari tanpa sebarang perkhabaran dari semua pihak seperti yang ana minta buang yang keroh ambil yang jernih (Part 29). Maka terpaksalah ana sambung balik isu ini.

Kesilapan yang paling besar yang anta lakukan apabila anta tidak mendengar 'amanah' Almarhum supaya mendengar nasihat si Lahabau Kamal Hisham. Walaupun perangai dia yang tak ada 'budi bahasa' dengan ana atau pendek kata 'tak kenang budi punya olang'  tapi bila dia tidak lagi menjadi penasihat anta, 'reputasi' anta semakin teruk! Satu malaya dan planet membicarakan hal 'WWW 1'. Nombor ini telah membawa musibah pada SEMUA! (Part 27)

Dari pelbagai info yang ana dengar, idea Kembara Mahkota sebenarnya datangnya dari Kamal Hisham. Bila dia tidak lagi menjadi penasihat anta seperti yang Almarhum amanahkan, anta tengoklah sendiri apa dah jadi? 

Beb, Adakah anta masih ingat derma RM 1juta yang Syed Mokhtar beri malam raya di Muar? Siapakah yang menasihati anta supaya isu ini jangan diperbesarkan? Kamal kan? Kenang lah jasa-jasa beliau selama ini pada anta dan juga 17 tahun pada Almarhum. Anta jangan pentingkan diri sendiri sahaja. Banyak kes mengarut yang anta buat siapa yang settle kan? Pikirlah beb!

Macam-macam ugutan yang di buat kat si lahabau Kamal Hisham ni sampai jadi pelarian! Kamal, Walaupun perangai ko macam kimek dengan aku, tapi aku tabik spring dengan ko sebab jasa kau pada negeri Johor. Tak kan Ku Yem nak minta maaf kat ko plak, apa salahnya ko pergi minta maaf pada dia. Tak rugi apa pun. Hampir 20 tahun ko dengan dia kan? Lama tuu.. Macam orang cakaplah, bunyi dan bau kentut dia pun ko tau.

Lagi pun sedikit sebanyak ko dah masyuk? Aku rasa kalau ko lebat pun no hal sebab khidmat profesional ko memang patut pun dibayar sebagai penasihat peribadi, politik, perniagaan dan macam-macam lagilah termasuk jadi perunding 'perangai karut marut' yang dia dah buat kat banyak orang.

Ko janganlah amik hati sangat kat Ku Yem! Biasalah...bukan kata dia saja, kita pun sama tengah marah macam-macam keluar dari mulut! Maki dan ugut waktu tengah marah tu standard arr..Eleehh..macamlah lu tak pernah marah dan ugut kat orang!

Hei Dol, baliklah Malaysia...! Datang mengadap dan cium tangan dia. Lepas tu kalau dia maki satu lori pun ko terima jerlah. Dah setahun lebih dia tak jumpa ko. Aku rasa walaupun dia marah tapi sebenarnya dia rindu kat ko. Dia keseorangan sebenarnya beb. Sejak ko takder, keliling dia sekarang ni perangai cam haramjadah yang merosakkan dia.

Ko tak rindu ke nak dokong dia masuk bilik setiap kali dia pening? Muahaa..Ko mesti herankan camner aku tahu banyak benda!


Sekadar Cuit Sikit-Sikit Dulu...Ahaks

1. Hang Mokhtar - Kenapa tak transfer file Kamal kat Bukit Aman? Hang ni macam lebih berkuasa dari IGP plak! Sanggup jilat kaki yang maha halia. Apa hang dah buat dgn kes pukul mail dgn kerabat N9? Kes Yasmin di....kat 'last chukka' yang hang dah pakat, kononnya jatuh sampai cedera. Sampai bila hang boleh simpan? Bila datang kebenaran yang bathil akan gugur.

2. ACP Rosman Nor - Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Kormesial IPK Johor - Tak kan lah nak naik pangkat sanggup jilat tapak kaki Hang Mokhtar? Nak tambah 'pengat' ke keluar masuk istana?

3.  ASP Azlan - Pencacai angkat najis Rosman dan Hang Mokhtar. Tak ke mana bro...Masa pantas berlalu..

4. Batu Api -  Kenapa korang takut sangat Silahabau Kamal tu berbaik semula dengan Ku Yem?

5. Yang lagi 4 orang tu...TUNGGU......Lek lu sap kok tang lu

Kenapa pencacai-pencacai angkat najis ni hantar komen yang merapu-rapu? Gelabah puyuh ek? Aku baru nak slowdown tulis pasal isu ni tapi bila tengok komen dari pencacai-pencacai lain macam jer terpaksalah aku masuk gear balik.

Bersambung...(tapi tak tau lah part berapa...he he sebab ada cerita lain yang lagi penting)
Adakah aku akan dikenakan tindakan selepas ini? Tunggu dan lihat...


Part 62 - Johor military (JMF) relevan atau tidak?
Part 63 - Rakyat johor anjing?
Part 64 - 
Part 65 - 
Part 66 - Kesimpulan - Tutup kedai

44 comments:

Anonymous said...

Uncle, kau ni kena kencing hidup2 dgn si loyar tu...Tergelak aku dengar, kau pernah kata Kamal ni rapat dgn Almarhum Sultan Iskandar..? Ha ha ha , untuk pengetahuan lu, Syed..si Kamal ni kalau nampak almarhum dia lari sebatu jauh..(Masa kembara mahkota ke perkampungan orang asli 2005, dia langsung tak nampak bayang apabila almarhum turut serta ke Kg orang asli di Kota Tinggi, dan dia mula menempel semula selepas almarhum beredar dan tidak ikut ke destinasi lain).Untuk program Kembara Mahkota, yg ko dengar cerita dari fisheye, memang lah dia kata ideanya. Untuk pengetahuan lu Syed..Tuanku tak mengiktiraf atau mengelar seseorang itu penasihatnya dan idea kembara datang dari pelbagai pihak. Syed Mokhtar..? Tuanku memang menyampah dengan satu lagi Arab ni ..tapi takde saper boleh mendakwa MENASIHATI tuanku..Ko mana tau Kamal penasihat Sultan Ibrahim??, tuanku ramai spy, tuanku bersifat terbuka dan mendengar pandangan pelbagai pihak, bukan dari loyar ni sorang shj..Eh malulah mengaku menasihati Sultan aku, PEKUNG/BUSUK Kamal dah terburai, eh ko tak mengaku ke ko yg terburaikan. Pekung si Kamal terburai kerana berserta bukti2 kukuh, dimana polis juga telah menjalankan siasatan, semuanya betul bukti tu...Maka selepas itu, barulah satu persatu Bangkai si fisheye terus membusuk, yang tidak boleh hilang baunya walaupun dia mandi air mawar hari-hari.Kadang terpikir juga, benar ke orang arab ni ramai yg kaki klentong?? Masih aku ingat lagi dengan SHARIFAH MAZLINA SYED ABDUL KADIR yg telah ditarik balik 2 darjah Datuk johornya oleh tuanku SI..? Kenapa..?? Mengapa??...Bukankah tuanku sedar dia ada menipu dan tindakan menarik balik SPMJ dan DPMJ adalah langkah bijak utk si penipu??
Uncle, toksah ko pujuk di fisheye balik, dia dah pon hantar surat Mohon Keampunan Kepada Tuanku untuk balik. Tergelak apabila ku tengok kandungan surat itu yg ada menyebut ‘’ “tidak pernah terlintas atau ada satu ZARAH pon dijiwa patik yg ingin membuat hasutan terhadap Tuanku”..Tapi...ramai dikalangan kita mengetahui dah berbakul-bakul dia mengaib dan menghina sultan aku, di Youtube dan Blog ini, dim mana repot polis telah dibuat dan boleh didakwa di bawah Akta Hasutan...TAPI dia tak mengaku salah..? Bangga dgn titah tuanku mengingati rakyatnya..“ Jangan sibuk mencari kudis di kaki orang lain, sedangkan tokak di kaki sendiri tidak mampu diubati,"

Anonymous said...

aku pelik r..uncle bantai sultan kaw2 xpenah lak masuk dalam ke ape..org len sntuh skit jer trus je sultan murka..bnde yang uncle tulis ni bnda btol ke smpai sultan xbrani nak stopkan ??

Anonymous said...

power la uncle,semua senyap tak berani cuit,puak pencacai + ngo + pekasa hitam semua senyap..berani bro..bongkar lagi kasi semua rakyat 1 malaysia tahu..kita hok nubie kalau tegur sikit confirm kene siasat.ni uncle dah berbulan dok cerita rileks jer boleh update blog..

azhari said...

Uncle.... Lu berani......raja adil di julang bukan disembah...

Anonymous said...

Salam... Kita terus doakan yg terbaik utk Kamal & Sultan, semoga kedua-duanya diberi petunjuk.

Zaki mamat said...

Tabik spring dengan uncle...setiap hari Makin menarik...uncle ada ilmu yang ramai orang xada..harap-harap insan-insan VVIP nih akan berbaek semula..untuk kepentingan rakyat johor jugak.

Anonymous said...

Hebat sangat keluarkan la dokumen pasir kt pengerang tu..xkan xdak kot..ang ilmu bukan tinggi ka..hehe

Razak Pasir Pelangi said...

Si Kamal ni Penasuhat Sultan?? Aku rasa lu sudah kene kelentong sama ini Peguam Tersohor la Uncle. Hebat sangat mamat ni sampai bole menasihat Sultan. Dah nama Peguam cakap mesti serupa Paria, sekali dengan lu dia Pariakan. Dengan Almarhum dulu dia ni kuat kipas, memang ramai orang -orang yang berurusan melalui diam masih dendam. Good Luck la Peguam Tersohor Johor. Semoga lu pu pulang dengan selamat.

Anonymous said...

Si Lahabau Kamal ni nak balik takut. Kau jatuhkan, aibkan Tuanku.. Oooo... Dulu masa zaman kegemilangan kau semua orang tak betul. Kalau kau baca ni mesti kau kenal aku Kamal.. Ingat tak kau pernah sepak motor aku sampai jatuh dulu? Ingat tak??? Pastu dalam bakul ada nasi jatuh sekali??Haram jadah punya manusia..

Anonymous said...

Dalam ajaran Islam yang ada hanya pemimpin. Pemimpin tidak berhak melantik keturunannya meneruskan pemerintahan. Majlis syura melantik pemimpin baru. Bukan raja dan hanya keturunan raja itu yang berhak memerintah negara/negeri. Raja yang adil raja disembah. Raja yang ada merasakan mereka mengatasi hukum. Tiada sesiapa yang boleh tegur dan komen apa-apa pun darihal mereka. Yang ada hanya bodek dan ampu. Inilah yang digemari oleh golongan raja. Raja Johor telah lupa apa yang berlaku pada raja-raja Melayu pada zaman pemerintahan Dr Mahadir. Golongan pengampu inilah yang melondehkan raja-raja masa itu. Inilah raja yang tak sedar diri.
- Orang Penang tak ada raja.

Anonymous said...

Ini arab memang kaki klentong. Pastu ngaku Johor. Buat cari hantu pun pakai camera pasar malam. Pundek punya arab. Aku suka tengok dulu sebab ada 2, 3 awek dia bawak cun-cun.

Anonymous said...

uncle aka fisheye...aku tau ko terus burukkan tuanku dan org2 lain sebab permintaan kau tak dilayan...sudah2lah cuba menafikan “tidak pernah terlintas atau ada satu ZARAH pon dijiwa patik yg ingin membuat hasutan terhadap Tuanku”..
di Blog ini yg memburuk2 tuanku adalah kamu dan si arab ini diupah dan dijadikan alat, begitu juga dgn komen2 di Youtube..bukannya aku tak tahu, dalam Facebook yg bernama Sheila Dato Tajudin yg kuat menghina tuanku juga kamu..Dey tambi Paria, jgnlah buat cerita Tamil

Anonymous said...

Ek eleh anonymous june 16 12.35 lu ni cerita apa?reti baca ke x reti?bangang.

Anonymous said...

AKU TETAP SAYANG SULTAN KELANTAN. ALLAHHUAKBAR!!!

Anonymous said...

Huhu memang macam tengok movies aku baca blOg ko ni... Mmg best.. Aq nak share apa yg aq tahu.... Benda baik yg kamal buat... Bila nenek belah bini sakit dia dtang hospital dgn automatiknye nenek belah bini dia mendapat layanan vip oleh doktor dan nurse sepital johor.. Rumah nenek bini dia yang daif di desa rahmat pon dibaiki dan direnovate. Antara orang yang selalu memberi duit pada nenek bini melalui bini dia.. Benda yang tak best aq tahu pasal mamat kamal ni... Dia hanya menyenangkan keluarga belah dia sahaja... Mak bapak dia dulu duduk setinggan...tapi senang skrg ni..adik beradik dia semua senang lenang... Dia pon banyak keta ... Rumah besar kat majidee...bab sultan plak pada aq lahh semua rakyat johor tahu cerita dari zaman atuk anak dan cucu dia , cuma rakyat kena pertahankan kesultanan sebab tanpa sultan hilanglah bangsa melayu... Tapi sultan dalam satu malaysia haruslaa bertaubat...rakyat sokong sebab melayu bukan sebab betul.. Sultan banyak buat hal.. Rakyat yang tak tahu je menyokong.. Sama laa macam pekida apa yang dia sumpah apa pulak yang dia buat... Semua kongkalikong..... Semua RM dan nafsu... Bab nizar plak memang aq anti dengan sial punya pakatan... Ni kategori paling bodoh punya melayu...bangsa yang tak mengaku melayu...ideologi si anuar jubo

Anonymous said...

Pertama kali aku tak tinggal untuk baca dan ikut setiap kali ada part baru...mesti aku tertunggu2...kali pertama dalam hidup aku, aku tertarik akan cerita ni..Terbaiklah uncle! :)

Anonymous said...

sultan contoh: sultan KEDAH..sentiasa cool dan sultan Kelantan..sentiasa merendah diri tetapi tetap dipandang tinggi.!!

Anonymous said...

Apasal..panik? Kat JB ada jugak yg part time penulis..mereka dpt mcm2..gi umrah /obersea pon org sponsor..takde etika punya wartawan

Penjejak Kebenaran PFB said...

TAHNIAH UNCLE...GUWA MEMANG TABIK SPRING KAT LU....YANG PELIK TV1 SAMPAI TV1000 PUN TAK PERNAH KASI TAU INI HAL....AKU PUN PELIK KENAPA UNCLE TAK PERNAH KENE SAMAN, NIZAR BARU TWITT SIKIT DIORANG KECOH...HUHU...TERUSKAN BERI INFO UNCLE...

Anonymous said...

Setiap manusia ada maruah tapi maruah uncle menjadi sale bagi fisheye kamal. tak sangka uncle pun terima wang sogokan dari kamal untuk memfitnah Sultan Johor. Macam lalang, bila tak dapat duit,habis Kamal kena belasah dalam blog tp bila terima sogokan, tuanku pula difitnahkan. Uncle.. awak ni tokoh munafik seperti Abbdullah Saba' di zaman Nabi Muhammad SAW. Sikamal ini adalah seorang penjenayah yang telah menipu serta pecah amanah wang dan harta Kerabat Johor, dia seorang pendurhaka terhadap institusi Kesultanan Johor. Tak pernah berlaku dalam sejarah Kesultanan Johor seorang rakyat dengan lantang dan biadab (dibantu oleh uncleseekers) menentang dan melawan institusi Raja dan melarikan diri ke luar negara (London) untuk mengelak dikenakan. tindakan.. Orang macam sikamal ni adalah musoh yang mubin.

Anonymous said...

Tak pertikai ke sultan kedah tender WWW 5? Kedah negeri miskin, kerajaan negeri pon pening kepala nak bayar gaji kakitangan awam. Tanah wakaf nak develop, yuran pelajaran dinaikkan..balak habis nak tebang..

Anonymous said...

anon 3.32, rakyat johor tu kaya sangat ke, sultan kedah tidak di pertikai sebab tak pernah pukul orang

Anonymous said...

Wa dengar wang RM220 ribu utk WWW 5 cina yang bayarkan..?

anynomus7777 said...

bestnye jadi agong 2 kali..hehehe

Anonymous said...

Banyak fisheye songlap duit, nak sogok uncle seeker apa hal, lebih2 lagi dia marah sbb permohonan ampun kpd tuanku tak dilayan. Dulu pegawai polis pon dia sogok, inikan penulis blog jalanan ni. Barang harus diingat loyar ni adalah penjenayah yg dikehendaki polis sampai lari obersea. Hei Paria aku terdengar tuanku cakap, lu nak balik la sekarang, xkiralah bini bunting ke apa..Ramai yg menanti kepulangan mu, tiba di airport Gari Emas sentiasa menanti...Segala fitnah yg dilemparkan terhadap SI akan dibalas, begitu juga Penulis Barua yg lu upah ini. Jgn lupa Malaysia ada undang2, Lu dulu baru dengar tuanku tahu 1 tembelang lu sudah saman org RM10 juta, wpun lu takde bukti..di blog ini menambah lg repot polis terhadap kamu. Kita semua tahu, duit setinggi gunung pon kalau HARAM tak berkat, Tapi Halal bagi Penulis Upahan mu ini

Anonymous said...

Kenapa ramai orang johor ni bodoh-bodoh. Setia tak bertempat. otak lembam. Sokong sultan yg kuat membazir!

Pulau batu putih hilang tak nak demo pulak?

Menunjukkan orang johor ni ramai yg ikut-ikutan saja. orang ajak...pergi. bila ditanya kenapa? tak tahu!

adeq said...

salam uncle. gua anak johor. and gua sokong anta.

Anonymous said...

sesungguhnya...kita semua dimuka bumi bagaikan debu halus sahaja...kita bukan sesiapa...kita melata di muka bumi hanya satu untuk ingat pada pencipta kita Allah. S.W.T....lihat lah apa yang kamu semua hendak lihat di alam ini...sepuas puasnya...dan fikirlah sepuas puasnya...hinggalah apa yg kamu akan jumpa...hanya Allah SWT....dihujung fikir dan renungan kamu....itulah sepatutnya alhamdulillah.

Anonymous said...

huhuhu pew la korg niey....uncle aib org u buka yer cuba org terdekat u buka aib u g mana rasanya ya uncle

Anonymous said...

imran HAMBA ALLAH -
SALAM...Hemm. redha manusia tu mmg takkan tercapai..capailah keredhaan Allah.. dan tiada ketaatan dan kesetiaan pada makhluk yang membuat maksiat, derhaka pada ALLAH..

hidup ini tak kekal pun. KEABDIAN itu hanya pada Allah s.w.t
hati itu bergetar dan menangis apabila mendengar dan menghayati Ayat2 Allah..samada janji baik atau bala serta murka dari Allah.

seorang mukmin yang paling mulia di sisi Allah hnya orang2 yang bertaqwa/...(muslim tak terjamin) lagi) apa itu taqwa? bukak kitab ,tanya alim ulama.

sama2 kita renungkan...

Anonymous said...

uncle... saya anak johor... teruskan bongkar... tak nak sultan gila dan keturunan gila jadi sultan johor..

Anonymous said...

good job uncle..

TMJ (TAIK MALAUN JOHOR) said...

UNCLE TABIK SPRING SAMA LU UNCLE.KASI LAGI KOW.BIAR PADAM MUKA TMJ (TAIK MALAUN JOHOR) BAKAL KETUA AGAMA PERANGAI MACAM BAKAL KETUA SETAN..

Anonymous said...

Ni lg 1 penjilat bontot.tah apa2.ape s.I ade kasik ko rezeki?another meleis spotted.

Unknown said...

good job la uncle

Anonymous said...

uncle,lu cerita mcm smua org xde TELO. lu yg ada baik pnya TELO, pegi la buat press conference cerita psl ni smua mcm dato eskay bongkar hal anwar ibrahim. angkat quran. takat cerita kt sini, baca komen2 org, apa kes? lu nk mengharap org2 yg dituduh menjwb, byk lg keja diorang blh buat. bangang pnya arab. lagi nk ngaku diri org johor. klu x suka orang, duk diam2 la. x pyh nk jd hero. yg menyumpah lg ramai dr yg menyokong.

Anonymous said...

Anon 12.14

Org yg cakap tu lah yg bodoh..Gerakan tuntut kemerdekaan pon bermula di Johor dan di Istana Besar JB la tempat Sejarah bermula. Kenapa otak ko mcm lembu..Kenapa perkara penting spt menuntut kemerdekaan tak dirujuk sultan2 lain..?? Apa yg specialnya Johor?? Org Johor bodoh? Dato Onn adalah pengerak kemerdekaan. Pulau batu putih??? Bukan ke ke Mahkamah antarabangsa dah putuskan..?? Apa korang tau betapa kecewanya tuanku didepan tv bila keputusan itu? Sehinggakan Almarhum Sultan Iskandar pernah bertitah, selagi baginda hidup, baginda akan berusaha mendapatkan balik pulau itu.

Anonymous said...

DiPadang Masyhar nanti Sultan dan pemimpinlah orang yang paling teruk disoal siasat tentang kepimpinannya serta bagaimana beliau mengurus hal ehwal rakyat jelatanya.Didunia sedap-sedap memaki dan melempang orang,kelak kita didalam keadaan bogel belaka semuanya sama sahaja,semua cerita baik buruk kita akan di tayangkan jadi tontonan berbillion manusia.Tak ade lagi imuniti,tak ada peguam negara yang mampu membela.Nasib kau lah RAJA.gdonear

myroselle said...

Mata Duitan

Fuuuyooooooo ini blog terpaling best wajib 1 Malaysia tau kasik penca cai ca cai tu tanam terus dari muka bumi ini

Anonymous said...

Pstttt!! Kamal lari lg dgr nya. Ke London plak kali ni. Mana laungan anjing2 Kamal "JFK" ? Senyap betul JFK FB. ..dah takde idea aku rasa. Byk sgt dah terbongkar? Lelagi barua kuat dia.
Mana barua lu Kamal - Norlizan yg kononnya nak berjuang habis habisan? Gelak jek aku tgk betina sekor tu beria ia citer sana sini. Mulut kau mmg kurangajar. Sekarang klu berani menyalak la lg wahai JFK Fan.... Konon!!

Anonymous said...

hahahaha gua kenal lu la bajingan!!!..lu bekas budak sekolah aminuddin baki yang kaki playboy belagak macam bagus tapi perangai macam sampah!..walau pun lu punya story berjela2 macam cerita tahayul setan yg macam lu selalu buat tu tak ada kesan langsung selagi lu tak buat berdepan dengan rakyat. gua cabar lu buat la PC! tunjuk bukti sekali!!..itu pun kalau lu ada telo la hahahahahaha

Anonymous said...

JFK !!!

hagemaru said...

haiyaaa lu org sembang pung pang kt sini pn tarak dpt apa woe.. biar lah itu kamal mau jadi apa pn dia mau.. aku sokong dia..kesian kena hentam sama lu org..nak aibkan org,kasi tambah dosa jer kat korg..amik cermin, cermin diri dulu lah sbelum mau SEMBANG...kamal ni aku kenal..dia ni penah tolong aku dulu.. kalau dia buat salah pn bukan jadi msalah kt kita pn.. diri dia.. pe pn kamal, kau relax je.. just be yourself jer lah.. orait..

Yahya said...

Kamal kena fixed oleh Deing Malik.Dia bawa syed Hamid,musoh ketat Deing,jumpa Tungku.