Kenali mereka

Monday, June 18, 2012

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 33)

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 33)


Welawe..baru 2 biji..lagi 298 lagi camnerlah rupanya ek...
Hidup Johor! Yeaahhh...

Aku menang berdebat dengan 9 orang yang pintar tapi kalah dengan seorang yang dungu.
Imam Syafie


(Klik)
Alahai...kesiannya korang ni...
Bacalah sendiri untuk pencerahan (klik) (klik)



Dont worry, 300 biji kereta saya yang tidak ada AP dan duti import  bernilai puluhan juta itu akan saya jelaskan kemudian. 200 ekor buaya belaan saya pula akan saya mohon permit nanti.  Tanah 300 ekar kat Mersing dengan 50 biji kereta kepunyaan ayah saya Almarhum Sultan Iskandar yang saya tukar hak milik pada nama saya tanpa melalui proses pembahagian harta akan saya serah semula pada yang hak mengikut faraid. Semuanya ni salah Noh Gadut dengan Mufti sebab tak nasihatkan saya bagaimana cara pembahagiannya mengikut hukum tuhan. 


Siapa kata saya tumbuk dan pukul skandal saya Yasmin Yasin tahun 2005? Mana buktinya? Dont play play arr..skandal saya jangan cuba nak masuk jarum! Apa perasaan anda semua kalau ada mamat cuba nak tackle 'buah hati' kita? Tak kira siapalah samada dia polis atau saper pun! Mesti marahkan? Kita dah beri kasih sayang dan wang ringgit tetiba ada plak mamat yang nak sailang

Uncleseekers, buat masa ni Report Polis ngan medical report Yasmin tu jangan kasi keluarkan. lek lu sap kok lu.....tunggu ana bagi signal baru anta tahu apa nak buat...biar satu planet tau saper mamat yang kongajo tu.

Lagi satu nak minta tolong, si Mokhtar KP Johor tu sudah 'drop my water face'. Dia punya idea bangang tu sampai aku dengan rombongan semua masuk dalam 3 hari kat Argentina! Ana ni Raja Ibrahim tau bukan Rajalinggam! Duit USD 1.5 juta yang tak declare sampai sekarang masih kena tahan!


Lagi satu saya nak cerita pasal 300 biji kereta-kereta mewah saya. Saya tolak perlantikan Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) yang bernama Khairul tu kerana mamat ni pernah bekerja dengan MITI dan banyak pengetahuan tentang AP kereta. Lagi pun dia ni jugak pernah berkhidmat sebagai setiausaha sulit kepada Timbalan Perdana Menteri. Saya takutlah ianya akan menjadi isu politik dan rakyat tahu! Lagipun saya ragui kesetiaan Khairul lebih kepada TPM dari saya dan sekiranya berlaku krisis perlembagaan macam tahun1994, orang macam dia ni tak mustahil akan dedahkan kesemua rahsia kereta saya.

Tapi sekarang ni nak buat macamana, sebahagian senarai kereta Uncleseekers dah dedahkan dalam (Part 24 - klik)


Tunjukkan bukti bayaran duit RM150,000 yang kononnya menggunakan Tabung Kembara mahkota Johor yang diberikan pada seorang Hakim Mahkamah Rayuan bagi perbelanjaan pelajaran semasa kes saman terhadap saya dengan bekas Syahbandar Kapt hamzah masih berlangsung? Lalalalala...

Lagi satu yang paling penting! Jangan tuduh semborono Daing Malik rakan kongsi saya dalam perniagaan penyeludupan pasir ke Singapura!!! Dr Mahathir pernah mengharamkan eksport pasir ke Singapura kan?. Makluman hampir 300 lori setiap hari pasir dihantar ke singapura menggunakan tambak Johor dan banyak melalui batch itu kena tanya sendiri dengan Daing Malik.

Saya tak tahu menahu anggota kastam tutup sebelah mata isu ni dan juga pegawai kastam yang 'ikut buku' antaranya Tuan Romainor kena tukar kerana ketegasannya.

Samada menggunakan konsesi pasir-pasir itu di ambil dari Teluk Ramunia, dan Sungai Tiram di sebelah timur Johor dan hantar berpusing melalui Singapura? (jalan jauh sedangkan banyak konsesi di sebelah timur di kawasan projek) & Projek yang menjadi wayang seperti Central Malaysia Properties terletak yang di sebelah barat itu pun saya tak tahu. 

Semua ni kena tanya Penasihat Paranormal Daing Malik. 


Sebenarnya, wang tunai RM100 juta dalam akaun peribadi saya tu yang sepatutnya saya bahagikan mengikut faraid tu saya cuma nak sikit jer iaitu tak lebih RM60 juta jer. Memanglah saya gebang kononnya RM60 juta nak bayar hutang Almarhum ayah saya tapi saya gunakan untuk peribadi saya. 

Wang tu saya dah letak kat luar negara supaya adik beradik tak tahu tapi si saya tersilap besar bila saya melantik 2 orang penandatangan akaun tersebut iaitu Datuk Ahmad Rodzi dengan Peguam Kamal Hisham. 

Itulah sebabnya saya bengang giler kat Kamal Hisham sebab tak nak tandatangan pindahmilik atas nama saya! Yang si lahabau Kamal Hisham tu plak berkeras mahukan wang itu diserahkan pada waris selepas pembahagian faraid oleh mahkamah. Kamal Hisham seorang penderhaka dan tidak setia!

Walaupun umi ana omputih dan bukan berdarah raja tapi rakyat kena faham yang kita semua wajib percaya pada Qada' dan Qadar yang status ana sebagai Sultan Johor adalah ketentuan dariNYA. Umi tiri ana Tengku Zanariah dan adik tiri ana iaitu Tengku Majid kena lah redha...

Masalah ana suruh keluarkan surat palsu kononnya ada saksi orang istana pernah dengar Almarhum Walid ana dah ceraikan umi tiri ana Tengku Zanariah talak tiga dan tuntut harta jugak biarlah ana settle pelan-pelan dengan dia orang. Anta semua jangan sibuk boleh tak?



Sebenarnya Dato' Ali Bin Haji Musa dengan Ungku Yusoff Bin Ungku Abdul Rahman yang bersalah kerana mereka berdua berpakat membuat perakuan seolah-olah Amarhum ayah saya memindahmilik helikopter dan kapalterbang kepada nama saya sebelum Almarhum Sultan Iskandar mangkat. 

Mereka ni juga yang telah menekan pegawai DCAM untuk membuat penukaran nama tersebut tanpa melalui proses pembahagian harta pusaka. Dato Ali jugak lah yang sign surat dari Jabatan DiRaja Johor kepada DCAM 4-2-2010 dengan surat akujanji kepada DCAM 1-3-2010. 

Mereka berdua harus didakwa dan dihukum kerana Almarhum ayah saya tidak menandatangani dokumen tersebut sebelum beliau mangkat. Dia orang berdua ni yang pandai-panda sign dan di stem selepas dua bulan Almarhum Ayah saya yang amat dikasihi pergi kerahmatullah. 

Mereka berdua ni memang kejam! Saya sedang bersedih ni..Pada pihak berkuasa, tangkap dan dakwa lah mereka secepat mungkin. Bukti semua sudah ada (Part 5 - klik).


Lahabau Kamal Hisham
Bro, Perangai lu macam pokemon atau Fuck Rul atau Yuck Fou?

Ku Yem, hari ini genap 105 hari...Anta Rich & Famous dan ana plak Fish & Femes. Ana nak nasihat anta buat kali kedua. Penasihat yang ada sekeliling anta sekarang adalah spesis LAHANAT yang kurang cerdik. Walaupun Silahabau Kamal Hisham ni perangai macam PARIA, ana sarankan anta berbaik semula lah dengan dia. Buang yang keruh dan amik yang jernih. terpulang sama ada anta nak percaya atau tidak. Artikel yang lalu ana dah berjanji pada semua, kalau hubungan anta dengan Kamal ni dah ngam balik macam dulu dan tidak berdendam ana akan delete semua artikel yang lepas.

Assabru Miftahul FARAJ... 
Kesabaran kunci KEBAHAGIAN....


Part 62 - Johor military (JMF) relevan atau tidak?
Part 63 - Rakyat johor anjing?
Part 64 - 
Part 65 - 
Part 66 - Kesimpulan - Tutup kedai

20 comments:

Unknown said...

hehehe...mcmmana sekalipun wa salute sama lu....wa pun taulah psl rahsia sultan psl wa punya ramai kawan yg bekerja dalam istana dan biasa tengok yem kat bongo pub tempat wa kerja dulu...hehehe...ramai yg kenal yem tapi sayang yem tak kenal aku...klu dia kenal aku selamatlah dia...huhuhu

Anonymous said...

Melayu semakin kencang menjatuhkan Melayu bukan seperti bangsa lain yang sibuk mengejar kejayaan hidup. Cuba bandingkan diri kita dengan mereka yang berjaya dalam hidup? Jauh panggang dari api. Bila nak maju kalau berterusan macam ni? Sorry to say. * peace*

Anonymous said...

salam browww syeedddddddddd :)

kalo raja /sultan ikut landasan ajaran islam --rakyat akan sokong sepenuhnya
tapiiiiiiiiii kaloooooooooooo sultan berperangaiiiiiiiiii ????????????
macam mana rakyat nak sokong dan taat setia ?????????? sendiri mahu ingat ???????????

rakyat johor

Anonymous said...

Dengar citer...padang sekolah utk budak2 buat Pendidikan Jasmani Sekolah Tinggi Muar tidak boleh digunakan lagi pasal padang itu kepunyaan majlis Perbandaran...Sultan tak bagi guna...kesian budak tak bleh buat PJ, kalo nak buat PJ kena gunakan padang alternatif yg jauhnya lebih kurang 1 km...cuba uncle tengok2 kan...
salute pada uncle....

-jm-

Anonymous said...

Mana ada bukti Si Uncle ni jumpa tapak. Kincing kuat. http://www.independent.co.uk/news/world/asia/the-unknown-world-how-i-tracked-bigfoot-through-the-malaysian-jungle-467357.html

Anonymous said...

xbaek bukak aib org...lg pon cite2 lme kot...nape xkcoh dr dlu...kerabat negeri laen pon ade buroknye...sume nk hentam johor...gunekn klebihan ntok nasihat bkan mengaibkn...JOHOREAN

Seekz said...

xbaek buka aib orang!!! melayu sebok menjatuhkan melayu!!! bila nak maju klu berterusan macam ni!!!!!!!

klu tak buka aib orang dan melayu tak sebok menjatuhkan melayu pon sama gak cerita nyer.. tak maju gak..

bagila idea atau cara2 yang terbaek utk setel.. balek2 bagitau baek, xbaek, melayu maju, melayu mundur.. kasik potong stim jek..

Anonymous said...

Slash@KL
ramai rakyat johor dah lupa pasal prebet adam & adik kesayangannya..peristiwa sadis yang mana Tun Madey cantas kuasa raja² melayu

Anonymous said...

Tapak 2 aku bole buat lg besor hahaha

Raza said...

Sepatutnya, org lain jgn tambahkan lagi api yg membara. Kalau peguam tu dan DYMM Tuanku berbaik semula, takde rugi apa2 pun. Buang yang keruh, ambil yg jernih. Kita yg lain ni, rasanya tak perlu la nak tambah minyak dalam api. Setiap org pasti ada buat silap.

Anonymous said...

ape cerita polis johor ambush pejabat nizar perak..muhahaha lawak betul la depa ni..depa tu jaga betul raja..tapi perangai raja telupa nak tegur...khakkkk phuihhhh..rajakapok lagi bagus lah

Anonymous said...

Polis2 spesis bangang. Rakyat Johor pun tertipu dengan raja mereka. haha...

Anonymous said...

Jebat Modern...

Assalamualaikum...
Kepada haram jadah seekz & anonymous yang sibuk perkatakan jgn asyik nak menjatuhkan melayu tu!!! dengar sini bahalol! ni pun org yg pandai ckp je tapi tak tau maksud! kita semua bukan nak menjatuhkan org melayu, tapi nak membetulkan yg biasa! ada paham tak maksudnya! ko org melayu islam atau melayu yahudi! sekarang nampak beza tak! apa guna nama saja melayu tapi tak ikut ajaran islam. cuba ckp? dlm islam kalau seseorg sudah tersesat dri ajaran, kita sebagai seumat, perlu lah tegur, nasihat, tegas sikit terhadap org mcm ni. tak kira siapa dia! apa pangkat dia skali pun. salah ke? tu namanya melayu islam! ada paham! yg ko tu melayu yahudi!!! org wat salah, diam je. mcm tu ko nak? pastu pandai pula kata org nak jatuh kan org melayu sendiri. mmg haram jadah lah ko ni!!! dlm islam tak ada pula suruh kita diam jgn tegur org kalau sudah lari dari ajaran islam. ooo... sebab org tu berpangkat besar, jadi ko takut la yeee! dengan uncle berani pula ko tegur salah. dengan sultan ko diam je, menghalal kan apa yg sultan buat. mcm tu ke ko nak! fikir la wei..! ni bukan nak menjatuh kan melayu, tapi nak sedar kan org2 melayu yahudi ni. ada paham! apa yg salah cuba betul kan, bukan diam & menghalal kan apa yg dia buat, mcm tu sampai bila2 lah terjerumus ke lembah neraka. paham!!! kita sebagai islam, sudah tau apa kesalahan dia, kita tegur, bukan diam kan diri. nasib ada pejuang dibarisan hadapan mcm uncle ni yg berani. ko tu apa ada. ada berani!!! kat sini je la pandai bersuara. pencacai pengakat najisss ko ni...

Wassalam...

saya said...

hah.berani dalam blog je lah.pegi depan2 mngadap sultan tgk mcm mana pergi?ungkai satu2.berani x?

Anonymous said...

Kenapa uncle menghasut pembaca untuk membenci Sultan Johor dengan fitnah aib disampaikan dlm bahasa yang biadab Dan tak bersopan, malahan update video lucah pun ada. Perangai uncle ni dah tak bertamaddun, berkonsiprasi dgn kamal laknatullah untuk mengaibkan orang Adalah dose kabira. Tak perlu jadi hero, you are just a puppet and kamal is pulling your strings maybe for good price. Uncle Munafiq, cepatlah minta ampun Dan bertaubat sebulum Almalaq menjemput laluan sakratul maut.. Astagfirullahal Azim.

Anonymous said...

orang nak niaga dalam masjid kat muar pun dia tak bagi..pada masa arwah ayahnya tiada pun halangan..tah ape bangsa...dah kaya raya...rakyat yg nk niaga kecil2 di tindasnya..inilah raja yg ikut jaran british..bukan ajaran islam....kalau mati boleh bawa masuk ke harta2 tue dalam kubur...INIKAH RAJA DAN RAKYAT BERPISAH TIADA?cam &*%*%*(^%^$%*(&..sedarlah diri sultan johor...di dunia ada kuasa...di akhirat allah berkuasa

SITI CANTEK said...

nak tegur orang , tak kesah lha sultan atau bukan sultan atau orang tertinggi dari sultan/ raja kalau ade , tegur secara berhemah , jangan berfikiran keji , memang sekarang melayu cuba jatuhkan melayu , bukak aib orang , lagi lagi kalau memfitnah lebih baik kau bunuh je Sultan tu abis cerita , klau kau bunuh kau ingat dapat replace tempat dia , tak kan . . fikir ikut akal , Uncle Seker yg selekeh ni pon sorang , eh sorang ke mcm sekor je mcm binatang cerita lama nak diungkit kenapa?

kalau rasa diri terbaik pergi jumpa Sultan Johor terus , terus terang apa kau tak puas hati dengan Sultan Johor , walopon negeri aku takde Sultan please respect each other , . .

HENTIKANLAH PERMAINAN CERITA KOTOR KAU DALAM BLOG NI , BANYAK CERITA TIPU LAIN KO BOLEH BUAT , NAK CERITA JUMPA DINOSOUR PETANG TADI , TAKDE MASALAH ,KALAU DAH KERJA MENIPU HIDUP LHAA MENIPU TAPI JANGAN MEMFITNAH ,

ASSALAMUALAIKUM RENUNG RENUNGKAN LHAA SELAMAT BERAMAL , PTOTONG RAMBUT BAGI KEMAS .

James Iha said...

hahaha..bro cayala salute..ini Raja keturunan lanun..tak usahlah dok cover sangat2..Dah raja serupa haram jadah..memang patut masuk lubang jamban..

Huzaifah Tarom said...

Huzaifah - Asalamualaikum sheikh, Ana dengan rendah diri mohon kerjasama Enta dapat beradap dalam berbahasa. Ana serta sahabat2 disini mendoakan kekuatan pada Enta dan sabahat yg lain2.Pada yang berkuasa didunia, Moga Allah S.W.T mengurniakan mereka dengan "hidayah" dan "kefahaman" sebagai "Khalifah" sementara menunggu hari Penentuan.

Anonymous said...

Semoga Allah memberkati sesiapa yg benar. Aminn!!